Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
No voi Thelma tuota sun kohtaloa. Yritähän jaksaa ja voimia kovasti sinulle. Kyllä tuo on melkoinen urakka sulla ollut ja on. Ehkä tuo luonnollinen poistuminen seuraavien menkkojen mukana on kuitenkin ihan hyvä juttu... mullaki tuli se palanen vielä sit menkkojen kanssa ja tyhjeni sitte vissiin lopullisesti. Ja onneksi saat soitolla sitten asioita eteenpäin nopeasti.
Emmyllä jännät paikat kyllä :) .
Ja entäs sitten PILVIS! ONNEA
...ja laittaa kuvat hevosen kokosina... pätkii tekstiä ja kaikkea.
Niin Thelmalle voimahali... onneksi sulla on puhelinsoiton päässä se toisenlainen apu, jos tuntuu, että ei jaksa odottaa ja oireilla. ISO ISO rutistus sinulle. ON väärin, että yhtä ihmistä noin koetellaan.
Mutta siis, tässä lyhennettynä niitä nippailuja ollut mulla pitkin viikkoa ja joku tunne ajoi mut apteekkiin testiä hakemaan vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta huomenna ja suuria oireita ei ole ollut muuten. Ja pissa oli rakossa n. 45 min ja juuri ja juuri sain tiristettyä pissan tikkuun ja se antoi minulle haalean haalean viivan (josta hevosen kokoinen kuva) - minusta vahvempi kuin haamu. Ja kuvan laitoin, jotta saisitte viivasta sanoa mielipiteenne siitä.. jännittävää :) . Minä hölmö joka aioin testata vasta kun menkat on viikon myöhässä :D .
Pyrrhyllaltakin tuossa kyselin tämän päivän kuulumisia aiemmassa viestissä mutta ei tullut perille sekään ... Kuinka mennyt?
Ja osaako joku neuvoa, miten saan poistetua tai piilotettua noi kuvat ?? Kun ei noiden noin isona ollut tarkoitus olla. t. Inna höperö
MÄ EN KESTÄ!!! Ihanaa, kaksi plussaa!!!! :)
Nyt sitten kaikki arvon neidit ja rouvat laitetaan tuulemaan ja lujaa!
Uusille tervetulon toivotukset ja myös toivottavasti pikaiset "poistumiset" tuonne odottajien puolelle, vaikka mikäs tässä porukassa rupattelu, tsemppaukset, märehtiminen ja kokemustenvaihto taitanee jatkua vaikka plussatuulet viheltääkin! :)
ON: viime su todella vahva ovis viiva (vahvempi kuin kontrolli...), on kuitenkin ollut hyvin epämääräinen olo jo viime oviksesta lähtien. Maanantaina töissä jouduin vaihtamaan paikkaa ruokailun aikana koska kollegan maksapihvit saivat voimaan pahoin... Tänään illalla alkoi julmettu närästys niin että melkein oksu lensi kun suun avasi. Pahoinvointia ollut myöskin tasaiseen mutta en ole onneksi kaakeliponille joutunut juttelemaan.
Thelmalle toivon jo pistettä koko km:lle, eli tsemppihalit täältäkin! :)
....oireet kuulostaa kyllä oikein oikein lupaaville :) . Ja tiedätkö mitä ei täältä kukaan kovin pikaisesti uskalla poistua odottajien puolelle... viikkoja saa varmaan olla kasassa aika monta... sen verran on meitä kaikkia ryvetetty. Vai mitä naiset ?
Tuossa aiemmin unohdin mitään Eveysille mainita... toivottavasti sieltä se Plussa pörähtäisi... eikä viimeksikin aika myöhään sen sulle antanut ?
Jännä rauhallinen olo- vähän sellainen että no noinkohan tuo on e.... saapas nähdä miten tässä käy. Inna
Wau!! Ihanaa Inna ja Tattaraa, koska testaat?! Lupaavalle kuulostaa! Mut odottelet varmaan kierron loppuun?
Tää maaliskuuhan näyttää alkavan tosi lupaavasti :)
Mä inhoon tätä omakohtaista spekulointia...enkä todella teekään sit kuin omassa pikku päässäni ja täällä teidän kanssasisarten keskuudessa. Heti kun kirjotin tänne tuon edellisen viestini ja noista nippailuista, tuli semmoinen fiilis että C'moon nyt jäitä hattuun! Vaikka edelleenkin noita tuntemuksia tulee. Samalla kuitenkin kuulostelen että tuleeko sitä flunssaa, kun nenä on vähän kehnon tuntunen. Ihan näitä samoja juttuja kuin viimeksikin ennen testaamista ja sen jälkeen mut jotenkin vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä että heti olis voinut tärpätä. Eikä mulla rinnat ainakaan arista yhtään, mikä oli kyllä edelliskerralla se huomattavin syy, tosin tämän hetkisestä kp:sta muistaakseni vasta runsas viikko ja siitä eteenpäin.
Lämmöt on kuitenkin edelleen koholla kuten alkuviikosta joten kyllä se ovis taisi viime viikolla olla. Lohduttavaa ainakin huomata se ettei se jäänyt tulematta!
Vielä kerran onnea plussanneille! Ja meille muille näistä "edelläkävijöistä" toooodella paljon voimaa uskoa siihen että perästä tullaan! :) Mä taidan painua tästä pesuille ja nukkumaan...herätys kammottavan aikaisin huomenna. Menee kyllä huominen tentti ihan harakoille kun jotenkin tää keskittymiskyky olennaiseen on ollut eilen ja tänään aika kortilla...pikemminkin sopisin nyt johonkin tutkimukseen rekisteröimään oviksen jälkeisiä tuntemuksiani. Voi plaah, kyllä nolottaa nämä spekuloinnit. Mut eikös se(kin) oo täällä sallittua ;) testaa kyllä en ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä!
Sweet dreams - Emmy
..me plussattiin yhtä aikaa!! Sillä kyllä tuo haamuviiva ihan selkee plussatulos musta on! Mitä mä sanoin, kiinnittymisvuotoa se viimeviikkoinen oli. Onnea sinnekin. Koska sulla ois laskettu aika? Nyt sitten kaksi vitosodottajaa ja kenpä tietää vaikka kohta kaksi esikoisodottajaa lisää tässä pinossa. Sen verran kutkuttavilta nuo Tattaraan ja Emmyn tuntemukset vaikuttavat. Ja mahdollisesti vielä Eveyskin.
Eveys, luin jostain toiselta foorumilta tapauksen, jossa plussa oli tullut vasta kp 60+! Ja henkilöllä siis ihan normi n. 30pvän kierto. Menkkoja ei kuulunut, oireitakin oli jonkin verran, mutta aina vaan negaa. Kunnes sitten vihdoin viimein plussatulos. Eli toivotaan, että sullakin vaan antaa odotuttaa tuo plussa.
Emmy, kyllä noita oireita todellakin voi olla jo aikaisessa vaiheessa. Mulla dpo4 alkoi tuntua palelua, nenä oli tukkoinen ja tuli aamulla niistäessä verta nenästä ja sitä mulla ei ole tullut ikinä muulloin kuin raskaana ollessa! Tuolloin jo vähän aattelin, että voisko olla.. (vaikka hedelm. munasolu tuolloin just vasta saapunut kohtuun ja kiinnittyminen vasta alkamassa). Dpo5 palelu paheni ja alkoi kaamea närästys. Mullahan muutenkin refluxia, jota hoidettu lääkityksellä ja nyt oon ollut onnistuneesti ilman lääkitystä “ruokavaliohoidolla”. Tuolloin dpo5 sitten yhtäkkiä jälleen hirveät oireet. Mietin, että mitä pirua olen nyt tehnyt väärin, kun tilanne meni hetkessä näin vaikeaksi. Tuota tuskaa kesti viikon päivät ja nyt on alkanut vähän helpottaa. Joka toinen päivä ainakin parempi. Täytyy mennä lääkäriin pyytämään jotain apua, tosin niitä tehokkaita lääkkeitä ei voi määrätä raskausaikana.. Ja sitten dpo7 alkoi tuo päivittäinen inha selkäjomottelu. Ja listaa voisi jatkaa.. ;) Nyt muuten tullut kuvioihin jälleen tuo veren valuminen ikenistä hampaita pestessä, josta muistaakseni Katjalahkin taannoin mainitsi. Ja mulla kans aina ollut tätä raskausaikana. Mut tosiaan Emmy, täällä todellakin SAA spekuloida tuntemuksiaan ja oireitaan ja siinä ei sitten ole yhtikäs mitään noloa! Vähänkö minäkin olen oirelistaani täällä vuodattanut aiemmissa km:n jälkeisissä loppukierroissa ja keho se vain oli sekaisin ja hormonihuuruissa teki oireista ylivoimakkaita.. Ja nyt kun päätin, etten enää mihinkään usko, niin nyt ne sitten olivat todellisia;)
Tattaraa, tuskinpa täältä kukaan kovin herkästi odottajiin karkaa, kuten Innakin mainitsi. Tasan on varma, että meikkä ei ainakaan. Sitä paitsi mua ei edes ihmeemmin huvita siirtyä muualle, kun täällä on niin ihanaa jo tutuksi tullutta porukkaa.
Ja Thelmasein, nyt vaan sydämen pohjasta toivotaan, että sun keho tajuais reagoida tuohon huuhteluun ja poistais viimeistään seuraavissa menkoissa tuon istukanrippeen! Miten niin pikkuriikkinen voi saada niin paljon ikävää aikaan! Hienoa kuitenkin, että tällä kertaa siellä oli sellainen lääkäri, joka otti sun asian vakavasti. Jos vähänkään tuntuu siltä, että pää ei kestä enää odottelua tai oireilua, niin heti soittoa tuolle lääkärille, että pääset toimenpiteeseen.
Ja vielä kaikille kiitosta onnitteluista ja hihkumisesta;) Välillä liikutuksen aalto pyyhkäisi ylitse, kun kommenttejanne luin. Ootte iiihania. Ja nyt unten maille, tää on ollut niin jännä päivä että. Ja nyt se jännittäminen vasta alkaakin..puuh.
Pilvis
yritti sitten lähettää viestini tuplana. Sain poistettua tekstin, mutten otsikkoa ja itse viestitilaa..
Oikein isot onnittelut Innalle ja Pilvikselle!!!!
Ihanaa, upeata. Niin, kukas se muuten olikaan, joka hiljattain väitti ettei tähän ketjuun varmaan ole lähiaikoina plussia luvassa.
Ja....... kuinkas ollakaan, minä se täällä kehitän valeraskausoireita (olen hyvin aikanaan sen oppinut rakkaalta afgaaninartultani, jolla oli jokaisen kiiman jälkeen kunnon oireet...) Eli olen jo kehittänyt reilussa KOLMESSA päivässä vuotavat ikenet, väsymyksen (heräsin tänään vasta 6.30, eli tuntia tavallista myöhemmin, vaikka eilenkin sammuin yhdeksältä) ja kivistävät nännit (imetystä en ole nyt pahemmin enää päivällä harrastanut). Huokaus mun kanssani.
Punatulkulle edelleen voimia ja jaksamista tilanteeseensa. T: harrastelija ornitologi jo pian 30v (aloitin aiheen harrastuksen tosissani siinä viisivuotiaana). Samoin Thelmalle edelleen voimia!
Ja muoks, KYSYMYS: Tietääkö kukaan näistä ovulaatiotesteistä....... Kun mulla tosiaan silloin viikonloppuna näytti sen ovulaation ihan selvästi. Ja maanantaina ei enää tullut kuin häivähdyksen verta haamua. Tein tänään vielä viimeisen poies, kun ajattelin katsoa, näyttääkö se nyt sitten tyhjää, kun enää ei pitäisi ainakaan oviksen huuruja olla lähistöllä. No, tuo näyttää TAAS melkein yhtä vahvaa viivaa kuin viime lauantaina. Tulkitse sitten näitä, taisi olla eka ja vika kerta kun noihin sorrun (lupaa testiaddikti...)
olipa täällä Innalta hyviä uutisia. Ihanaa! Onnittelut! Mä kyl vähän epäilin, että et pysty pitämään lupausta testaamisen suhteen... ;)
Ei tainnut olla eilisellä huuhtelulla mitään muuta vaikutusta kuin kipuileva kohtu. Keittosuolaliuokset tuli kyllä ulos, mutta mitään ei tullut niiden mukana. Mies lähti töihin ja mä olen täällä aamupäivän istunut kotona itkua tihrustamassa. Hirveä nippu olis töitä tehtävänä, mutta ei tästä tule mitään, kun sotken opiskelijoiden paperit kyyneleilläni.
Mä en tiedä, mitä tehdä. Mulla on ensimmäistä kertaa tän keskenmenon hoidon aikana sellainen olo, että mä en selviä tästä ja että mun pää ihan oikeasti hajoaa. Musta on tullut ihan hirveä ihminen. Oon yleensä sosiaalinen ja reipas ja monessa mukana, nyt mä oon vaan katkera, surullinen ja ahdistunut. En jaksa olla oikein kenenkään kanssa tekemisissä, enkä ihmettele yhtään, että harva on yhteyksissä mun kans, kun musta tuntuu, ettei mulla ole kenellekään mitään sanottavaa. Musta tuntuu siltä, että mä oon ihan yksin tän asian kanssa. Ne lähipiiristä, jotka tietävät tästä hoidon venymisestä, eivät ymmärrä, miten kuluttavaa on elää tän asian kans joka hetki. Eikä mun oloa enää paranna se, että joku toteaa, että "Voivoi onpa kurjaa". Miehenkin kanssa tää alkuun lähensi meitä, mut nyt vaan etäännyttää. Mihinkään muuhun en ole pystynyt kunnolla keskittymään. Kaavintaan liittyi niin paljon ahdistusta ja kurjaa oloa ja siihen päälle seuraavien päivien kipuilut ja nukutuksesta tullut krapula, että en haluais kokea sitä uudestaan. Toisaalta voisin ehkä lähteäkin uuteen toimenpiteeseen, jos se tehtäis nukutuksessa, mut lääkäri sanoi, että kohdun tähystys ja siinä yhteydessä kaavinta tehdään puudutuksessa. Mä en halua sitä, että mun selkäytimeen törkitään mitään neuloja ja että mun pitäis olla hereillä koko kaiveluoperaation ajan.
Thelma
Olen lueskellut teidän juttuja jonkin aikaa, ja nyt utelen mahtuisinko mukaan?! Kolmatta lasta kuumeillaan, perheestä löytyy lapset 2003 ja 2007. Raskaus päättyi keskenmenoon tammikuussa, kun np-ultrassa rv 11+3 saatiin huonoja uutisia. Pikkuruinen ihmisenalku oli kuollut jo rv 7+1. =(
Nyt kokemuksesta ollaan toivuttu sen verran hyvin, että käynnissä on jo kunnon kuumeilut! Yhet menkat ootettiin aivan kuten lääkäri kehotti. Ne alkokin yllättävän nopeesti, noin neljä ja puol viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Voi kuinka onnellinen ihminen voikaan olla kuukautisista! =)
Nyt menossa kp 20/25-32. Oviksen olin bongaavinani kp 15 limojen perusteella. Saa nähä miten tässä käy... Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta kuten täällä varsin moni itekin tietää, se ei ole ihan helppoa. Rennolla fiiliksellä yritän kuitenkin edetä.
Tää porukka vaikuttaa tosi mukavalta, ja olis mukava liittyä moninaiseen joukkoonne!
Loviisa
.... heti omaan napaan...taisi olla toi hento viiva merkki kemiallisesta raskaudesta... nimittäin nyt näyttäisi sille, jotta vuoto alkaa - eli ei pidä mennä testaamaan mitään ennen menkkojen alkuja tulee vaan pettymys.
Mutta positiivisin mielin kuitenkin olen :) ei hätää. Tänään sain töissä hyviä uutisia (sain sen paikan mitä hain) ja talokaupatkin etenee kivasti (mittaukset tehty ja läpi meni ) ... pankkiasioita vielä ja sit nimiä papereihin.
t. Inna joka ei ennää ikinä ei ikinä testaa ennen ku menkat on myöhässä ;) tai ainakaan ei ennen sitä päivää ku pitäisi alkaa... höh- olisi nyt tarttunut matkaan ihan hukkaan menee nyt....
Täällähän rupee plussia satelemaan oikein kunnolla.. Onnea myös Innalle!! =)
Piti minunkin tulla päivittämään tilannetta. Eli sain aamulla plussan testiin. Aika varovaisin mielin ollaan, kun plussa tuli niin myöhään. Nyt sit pitäis taas jäädä pois töistä ens viikolla. Huomisen oon pekkasella niin saan viikonlopun "sulattelu" aikaa et miten kerron TAAS pomolle et pitäis jäädä pois.. hui..
Eveys
Kirjoteltiin näköjään samoihin aikoihin. Ois nyt vaan ollu ihan kunnon raskaus..ois ollu niin kivaa että oltais saatu kunnolla plussia ja odotella yhdessä että kuinka käy..
Ihanaa :). Kiva kun sait plussan vihdoin. Toivotaan, että nyt on kaikki sun puolella.
Joo en nyt oikein tiedä mitä ajatella. Pyyhittäessä tuli paperiin samanmoista vuotoa kuin noin viikko sitten... mutta kyllä se tästä yltyy jos on yltyäkseen tai sit se oli taas siinä kerrassa. Jos ei viikonloppuna ala menkat niin voisi sitten testailla jossain vaiheessa uudestaan. Raskausoireita ei ole (vain vähän väsyttää ja rinnat ehkä ihan ihan vähän turpeissa oikeastaan niin kuin ennen menkkoja) niin eiköhän ne sieltä ala.
Inna pinna tiukalla :)
on vaikka mitä uutisia et en muista enää et mitä kellekkin kirjottais mut ainakin Pilvilinnalle ja Eveysille onnea plussauksista ja Inna4 toivotaan et on jotain alkuvuotoja vaan ja siel olis pikkunen ja pysyiskin :)
Katjalah, Emmy ja Tattaraa ja oliko muitakin viel ketkä jännittelee et peukkuja kovasti pidän teille kaikille :)
Phyrrhyla ja Thelma teille molemmille jaksuja*hali*
Loviisalle tervetuloa ja toivotaan et masussa jo olisi elämää :)
Minniksen ultrakuulumisia odottelen ja tosiaan se hiiva on raskausaikana hyvin yleinen vaikka mulla ei ihme kyl sitä ole ollut koskaan mut varmasti lääkäri kirjottaa sopivan lääkkeen jos käsikaupan lääkkeet ei auta. :)
Ja sit lopuksi omaa napaa eli suurin vuoto mulla loppunut mut siltin tulee vaan koko ajan jotain ,enemmän ja vähemmän ja nyt jo kestänyt 9 pvää!!!! mä arvaisn et ei kaikki vieläkään oo normaalia ku aina menkat kestänyt enintään 5pvää.en varmaan ees ovuloi täs kierrossa( taas tosi positiivisella mielellä ;)) mä niin jo teidän kaikkien piinailuista ja plussista oon hurmiossa et voi ku itekkin pääsis ees piinailemaan.nyt siis kp 9 mulla ovis yleensä on ollu kp 19-21 et katellaan...
Hyvää viikonlopun alkua kaikille ja paljon tarrasukkia ja plussia ja muuten kaikkea hyvää kaikille :)
T: Vauvafani
..Inna, eikä! Voi miten kurjaa ja mä kun jo ehdin niin iloita sun puolesta! Mutta ehkä ei kuitenkaan vielä heitetä kirvestä kaivoon, jospa oliskin vain jotain valemenkkavuotoa. Onnea kuitenkin työ- ja asuntokuvioiden johdosta. Jotain muuta ajattelemista, ettet jää tuota mahd. kemiallista märehtimään.
Ja Eveykselle VALTAISAT onnentoivottelut! Kovasti kovasti toivon, että tällä kertaa on pikkuinen varustettu kunnon teipeillä ja liimoilla ja pysyy kyydissä! Vähän oon jo ehtinyt mennä solmuun sun viikoista, kun tuota plussaa odoteltu eli millä kp:llä/dpo:lla tuo plussa nyt sitten pärähti? Millä viikoilla olet ja mihin osuu la.?
Katjalah, miten ihmeessä olet onnistunut kehittelemään valeraskausoireiksi vuotavat ikenet? Kyllä mä vielä monet muut oirekehittelyt ymmärrän, mutta tuo on jo musta kympin arvoinen suoritus;o) Siispä tarjoankin vaihtoehtoa, että ovat ihan TODELLISIA oireita. Ja mä se taisin olla, joka arveli, ettei niitä plussia lähiaikoina ehkä tähän pinoon tule..(punastuu). Mut mahtia, että olin väärässä!
Teretulemast joukkoon Loviisa ja toivotaan, että sinnekin pian ilouutisia sataisi.
Vauvafani, ekat menkat km:n jälkeen voivat tosiaan olla normaalia runsaammat ja pidemmät. No, sulla siis molempia ja tuo "runsaat" taisi olla alimitoitettu termi sun kohdalla..
Mitenkähän Pyrrhyla sun olotila ja miten siellä sairaalassa meni? Kun tunnet jaksavasi, niin tulethan kertomaan jotakin. Täällä ollaan hengessä mukana.
Minniksen ultrauutisia tietty jännään hurjasti. Sormet ja varpaat pystyssä parhainta toivoen.
Täällä paleltaa ihan megalomaanisesti! Muistuu mieleen viime syksyn alku kun oli samat oireilut. En haluais ulos mennä ollenkaan, kun sisälläkin iho on ihan kananlihalla villavaatteiden alla! Valkkari on selvästi vetistynyt ja sekös aiheuttaa tarkistusryntäyksiä monta kertaa päivässä. Voi miten pelkäänkään näkeväni punaista.. Mutta yritetään tsempata ja ajatella positiivisesti.
Öitä neidot,
Pilvis
... mä täällä yökukun, nyt kahtena yönä oon valvonut aamuyön tuosta kahdesta kolmesta eteenpäin... uni vain häviää ja nälkä vaivaa (kertoisiko jotain mahdollisesta raskaudesta ? )
Ja sitten ei mulla sitten mikään vuoto ainakaan eilen alkanut ?! Sillä yhdellä vessa käynnillä paperiin tuli vain jotain hentoa vaaleanpunaista läpinäkyvää vuotoa... ja se olis siinä. Nyt täysin hiljaista ei edes valkkaria. Voisiko olla Pilvis vielä jotain "Lisäkiinnittymisvuotoja" ?? Kun en minä noissa aiemmissa raskauksissa ole tällaista havainnut eikä kokemusta tällaisesta. No jospa sitä tekee uuden testin ja jos viiva on vahventunut niin varmaan sitten oikeilla jäljillä ollaan :D ... Milloin noi kiinnitymisvuodot yleensä ees on ?
On tämä kyllä aika ärsyttävää: pelko persiissä olla sitten koko ajan jos saa sen plussan vahvana. Juuri niin kuin Pilvis sanoi, tarkistusryntäykset ja punaisen näkemisen pelko ahdistaa jo valmiiksi.
Kuinkas Pyrrhyla voit?
Jos jois lasin tuoremehua että saa mahan hiljaiseksi ja yrittäisi vielä nukkua tovin.... Inna
Inna, tuosta "lisäkiinnittymisvuodosta":Mulla oli kakkosesta tuhruttelua viikkokaupalla (viikot 4-10). Koko ajan olin ihan paniikin partaalla, että mitä oikein tapahtuu. Joskus rv9 sitten tuli oikein kunnolla verta ja olin ihan varma, että siinä vaiheessa meni kesken - soitin terveyskeskukseen ja sain seuraavalle päivälle ultra-ajan ja sitten näin pojan heiluttelevan. Joskus myöhemmin sitten luin yhdestä nettikeskustelusta, että nuo alkuraskauden PITKÄÄN jatkuvat vuodot voivat enteillä keskosuutta. Ja tiedä häntä, onko väitteellä oikeasti perää, mutta 31-viikkoisenahan tuo mun kakkonen syntyi.
Ja pilvis: mulla oli tosiaan siinä afgaanissa oikein loistava esimerkki kuinka valeraskaus kehittyy (etenkin nuo vinttikoirien kaltaiset alkukantaiset rodut ovat siinä tosi mestareita) Se tyttö olisi kertaakaan synnyttämättä voinut ruokkia vaikka kymmenen pentua. Eli minä en kyllä usko edes noihin ikeniin ennen kuin jos plussan näen testissä. (ja nyt olen muuten kehittänyt jo viluisuutta ja kuvotustakin, kuumemittari on hukassa ja toisen, 13v säilyneen esikoisen äitiyspakkaus kuumemittrin meidän nuorimmainen vauhtiveikko onnistui hajottamaan, eli lämpöjä en voi tarkistaa)
Loviisalle tervetuloa!!!
Voe mahotonta! Tänne on rantautunut juuri se plussien hyökyaalto, mitä ennustinkin. ;) Ja mitä ilmeisemmin lisää on luvassa. Onnea kaikille!
Innalle, mulla oli ekassa raskaudessa (joka siis onnistui alusta loppuun) kolme kertaa pientä tiputtelua ensimmäisillä viikoilla. Voi, kun voisikin palata siihen ekan odotuksen mielentilaan, silloin ajatteli vaan ettei pieni vuoto mitään merkitse. ;) Toivotaan, että kaikki on hyvin.
Tervetuloa, Loviisa. :)
Thelmalle hurja erityisrutistus. :) Sulla on ollut epäinhimillisen raskasta keskenmenon jälkeen. Mutta jospa nyt kohtu alkaisi paranemaan.
Kaikille hyviä vointeja!
Omat kuulumiset. Eilen oli keskeytys. Se tiistaina annettu Mifegyne sai aikaan hirveän oksentelun, joten olin aika heikossa kunnossa osastolle mennessä. Jännitti myös kamalasti. Aamuvuoroon sattui kuitenkin kaksi tosi ihanaa hoitajaa, jotka osasi vastata kysymyksiin (myös tyhmiin) asiallisesti. Cytotecit vaikutti mulla nopeasti, parin tunnin kuluttua alkoi kovat supistukset ja siitä puolen tunnin päästä oli kohtu tyhjentynyt.
Aluksi en halunnut katsoa sikiötä, mutta kun hoitaja oli pessyt sen ja toi näytille, uskalsin kuitenkin. Se oli ihan pienen vauvan näköinen, sormet, varpaat, kaikki paikallaan. Vain takaraivo puuttui. Ja poika olisi ollut. :'( Hirmu surullinen olo tuli, mutta olen tosi tyytyväinen, että päätin katsoa. Nyt ei jäänyt mitään jossittelua, siitä näki ihan selvästi ettei olisi ikinä eläväksi vauvaksi asti päässyt.
Kaiken kaikkiaan keskeytyksen jälkeen oli helpottunut ja tyyni mieli. Kokemuksena se ei ainakaan minulle jättänyt isoja traumoja. Pelkäsin etukäteen eniten kontrollinen menettämistä, eli että sikiö tipahtaa lattialle tms. Mutta supistusten alkaessa tilanne oli ihan hallinnassani. Ehkä tuo lääkkeellinen ei ole paras ratkaisu sellaiselle joka ei kestä kipua tai veren näkemistä (sitä tuli sekä ennen että jälkeen kohdun tyhjenemisen kuin härän kurkusta). Supistukset oli yhtä kovia kuin synnytyksissä, mutta kesti vain sen puoli tuntia.
Aika lailla omissa oloissani olin koko päivän. Lääkäriä en tavannut kertaakaan, eikä edes ennen kotiinlähtöä ultrattu (mitä ihmettelen). Kotihoito-ohjeita en myöskään saanut. Tämä lääkkeellinen keskeytys taitaa olla sairaalalle aika paljon kustannustehokkaampi kuin kaavinta...
Mulla oli kuulemma epätavallisen nopea keskeytyminen, normaalisti cytoteceja joudutaan laittamaan kolme kertaa. Joten olen NIIN kiltti ja kunnollinen, että jopa raskaudenkeskeytyskin sujuu multa mahdollisimman vähän vaivaa muille aiheuttaen. (heh, tämä jo vähän naurattaa :D )
Kohti uusia haasteita. Jälkitarkastus on kuuden viikon kuluttua. Sitä ennen ei ainakaan saa mitään "aloittaa". Mutta meillä on tuossa parisuhteessa jonkunverran paikkaamista ennenkun päästään siihen yritysvaiheeseen. Mies oli tosi surullisen näköinen kun kuuli että vauva olisi ollut poika. :( Vaikka ei se mitään sanonut.
Pyrrhyla, joka pääsee huomenna kotikonnuille lomailemaan!
No voi Thelma tuota sun kohtaloa. Yritähän jaksaa ja voimia kovasti koetukseen. Ehkä tuo luonnollinen poistuminen seuraavien menkkojen mukana onkin ihan hyvä juttu... mullaki tuli se palanen vielä sit menkkojen kanssa ja tyhjeni sitte vissiin lopullisesti.
Emmyllä jännät paikat ! Ja entäs sitten PILVIS! ONNEA