Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN TAMMIKUU ¨' * ' ¨:.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä tosi kurjaa! Tänään testasin tyylipuhtaan negan, mutta en uskalla ottaa migreenilääkettä...tuhruttelu on nimittäin tosi niukkaa-ei tule edes housuun asti! Eli en voi edelleenkään tietää... Aloin jo miettimään, että entäs jos kiertopäivät eivät olekaan noin isot. Eli ne edelliset menkat mitkä mulla oli (nehän oli tosi tosi niukat kun oli vielä se kierukka) niin kun oikein mietin niin voi olla, että se "kunnon" vuoto alkoi vasta kp 28-29. Eikös sitä sanota, että kierto lasketaan vasta siitä?? Näin ollen mun ovis olis ollut paljon myöhemmin...ja mitähän tää tuhruttelu nyt sitten olis?? Tottakai vauvakuumeinen ajattelee, että tää on nyt vasta kiinnittymistä ja ens vkolla vasta olis menkkojen aika :D Niin ja pahin skenario on se, että mulla on hormonit ihan sekasin eikä kunnon menkkoja edes tule...ja ja ja ........ Hitto tätä naisen eloa!

Lyydia kp 28 tai jotain ihan muuta ;-)

*painuu taas peiton alle potemaan tätä kaameaa oloa* :(

Vierailija
62/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lyydia, harmi ettei se migreeni ole vieläkään hellittänyt. Minä en oikein tiedä noista kierto hässäköistä kun minulla on aina alkanut ihan normaalisti ja runsaasti niin tiedän aina koska on se kp1.

Täällä ei mitään kummempia. Hieman väsyttää kun aamulla noussu aikaisin ja tuolla ulkona kylmässä reippailtu jo muutamaan otteeseen pitkin kyliä kun autoni ei ole pakkasen pitävä.;) Olen varmaan saanut "raitis ilma" myrkytyksen.;)

Eilen sain aivan kauheet raivarit ja sitten nukahdin pienille nokosille. Herättyä mietin, että eihän mulla edes ollut mitään järkevää syytä raivota ja sitten menikin ilta itkua pietellessä kun oli huono omatunto.

Sieltä ne menkat on tulossa tai raskaus. Minä olen ihan hirveä hormooni hirviö aina odotus aikana. Ei mitään onnen loistetta ja kukoistusta siis odotellessa, vaan aivan kamala hirviö.

Kunpa nämä päivät menisivät nopsaan niin saisi tietää ollakko vaiko eikö olla raskaana.

Sirppana kp 24/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin siis migreenilääkkeen...en tosin sitä Anervania vaan Almogranin. Sitä ei suositeltu raskauden aikana, mutta siitä ei ollut niin radikaalia kieltoa kuin tuosta toisesta. Ja ah, mikä ihana helpotus! Mä en oikeasti olis jaksanut tota kipua enää:( Nyt iskikin ahdistus, että mitäs sitten kun tulee raskaaksi?? Miten sitä pärjää ilman lääkkeitä??

Mä tässä jo odottelen tätiä! Että pääsis aloittelemaan uutta kiertoa. Perhana kun se piinaa näin. Nytkään ei tule kuin pintä pientä vaaleanpunaista kun pyyhkii...edelleenkään ei housuun asti mitään :-0 Rinnat edelleen vähän kipeät ja raskaat...pms-**tutksia ei ole tullut... Taitaa nyt kroppa temppuilla sen kierukan jäljiltä... Ja nyt mua tosiaan ahdistaa se, että jos noi menkat ei alakaan kunnolla:/// Mulla on aina ollut niin kellontarkat menkat niin harmittaa tämmöinen reistaaminen!

Sirppana: Sulla on kyllä vielä ihan lupaavia oireita:) Toivotaan, ettei täti sua löydä kun meitä muita nyt jo hätyyttelee :(

Nani: Mikäs fiilis tänään? Onko tätiä näkynyt?

Paritonsukka: Sulla onkin siellä rankkaa taustaa :( Toivottavasti arvot laskevat pian ja pääsette uuteen yritykseen:)) Mulla muuten aikanaan kun oli tuulimunaraskaus (vuonna 1998) niin ei silloin kontrolloitu mitään arvoja...uutta yritystä vaan ja pian olinkin uudestaan raskaana:) Hyvä, että nykyään seurataan paremmin!

Noora: Onkos peitot heiluneet ;-)

Äitix3: Vai kurvas täti teillekin! Perhanan akka:( Nyt vaan uutta yritystä-eiks joo:) Sitä täälläkin jo suunnitellaan;-)

Lyydia kp ihan mitä sattuu vai miten se nyt menikään...

Vierailija
64/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, nukuin 1,5 tunnin päikkärit ja nyt tuntuu taas jaksavan.

Lyydia: Minä käytän tuota almogran nimistä lääkettä. Ja minulla kans pelottaa raskauden ajan migreenit, koska mulla niitä on aina silloin paljon. Mulle lääkäri määräs aikoinaan tuota Gepacodia ja sillä sitten yritän selvitä raskausajan migreeneistä, mutta niitä joutuu usein ottamaan 2-3 päivän aikana ennen kun auttaa migreeniin. MUtta jos tajuaa ottaa jo ennen kun migreeni menee pahaksi niin yksikin riittää.

Olen siis näitä käyttänyt kaikkia kolmea odottaessa.

Sirppana jälleen =)

Vierailija
65/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt taas iltaa kohden rinnat on tooosi kipeät. Äsken oltiin kauppareissulla ja siellä poltteli tosi kovaa alavatsaa ja selkää. Kotiin päästyä menin heti vessaan siinä toivossa, että nyt ne varmaan alko...Vaan kattia kans! Ihan sitä samaa pienen pientä ruskeaa tuhrua :-0 Jos huomenna viimeistään ei täti ryykää niin johan on markkinat...tässä alkaa taas elätellä toivoa raskaudesta ;-) Ei vaan...kyllä se täti on nyt todennäköisempi vaihtoehto:D

Vierailija
66/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan menee tilanne jännäksi. Toivoa on niin kauan kun vuoto ei ala. =) Joten pidän peukkuja. Jospa kuitenkin olisit raskaana.

Minkä raskaustestin teit?

Minulla ainakin on huonoja kokemuksia apteekin omasta testistä.

67/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni ekaksi Lyydialle negan testauksesta! Mutta kylläpäs sulla noita oireita riittää ja hienoja sellaisia!! Ties vaikka se vielä plussaksi muuttuuki!! Pidetään siis peukkuja ylhäällä!

Ja pikaista paranemista migreenistä! Täällä kans yks migreeniläinen (sairastanu sitä jo yli 20v). Almogran ollu mullaki aikoinaan käytössä mutta jätin sen sitte pois ku tosissaan alettiin kolmosta kuumeilemaan..mulla oli tuon lisäksi vielä estolääkitys joka piti joka aamu ottaa. Mulla on käytössä nykyään vain ja ainoastaan panadol zapp joka auttaa jos auttaa...parasta hoitoa mulle on kuitenki ruokavalio ja pimeähoito kohtauksen sattuessa...kuitenki sitä pönttöä pitää halailla ja muun perheen olla vielä hissukseen...Nyt kuitenki olen ollu parempana ku olen pikku hiljaa oppinu tuntemaan enteilevät oireet..

Äitix3: ja miten ihmeessä se täti TAAS! sinne löysi! Todella törkeää!! Sulla onneksi nuo kierrot on noin lyhkäsiä niin ei tartte kauaa kärvistellä...(tiiät varmaan mitä tarkotan)..Toivon kuitenkin parempaa tärppionnea uuteen kiertoon!

Sirppana: Mää olen raskausaikana jatkuvassa "migreenissä"...viimes kolmosta oottaessa meillä oli koko ajan verhot kiinni (kevätaikaa) ja mun onneksi olen yrittäjä joka tekee töitä kotoa käsin niin pystyin tekemään töitä omaan tahtiin. Niin pelokas olen noitten kaikkien lääkkeiden kans ku olen vielä lääkeaineallergikko etten niitä tohi ottaa kovinkaan helposti joten yritän sitte aina lähinnä sinnitellä :/ Vieläkö sitä pitäs viikko sua jännäillä...ei kait?? On kyllä sullaki sen verta hyvät oireet että oksat pois!

Noora: Teillä tais ollakki oikein iloiset tärppipäivät! Ainaki tais tulla oikeeseen aikaan siivoiltua :) Nyt sitte aletaan jännäilemään sun puolestas parin viikon päästä! Hurjasti tärppionnea siis!! Ja älähän huoli raha-asioista, niilläkin on taipumusta selvitä!

ON: ei tätiä eikä testailua...joka kerta vessassa käydessäni yritän bongailla tuhrua tmv. tuloksetta..hiiva sen sijaan ei tuolla yhellä kapselilla ja voiteella lähteny vaan kokkareista valkkaria tulee...höh! Mää niin inhoan tuota tulehusta... :/

Oireita ei juurikaan ole kumpaankaan suuntaan, välillä nippailee masua niin että vessaan mennään vauhdilla että nyt ne alko, raivaritki on jo hiukka helpompana ja tisukoita ei arastella juurikaan eli mitähän tää nyt sitte on?? Testiä en enää tee ennen ku ens viikolla joskus! siis jos tarvetta sille enää on...ite en enää plussaan usko eli lähinnä oottelen täti että sais ne clomit alottaa ku hermot menee ihan kokonaan näitten pitkien kiertojen kans!!!!

Niin joo mun testi oli noita mammaksi.fi testejä joilla olen kaikki muut plussat kyllä bongannu ja nuo on niitä herkkiä 10mg...

Että tällasta tänne taas...Voi että kumpa joku nyt sen plussan sais testiin tehtyä!

Tulkaahan kaikki linjoille...Myllerispyy (huhuuta, täällä kaivataan sua!!), Trikupelle (miten lekurissa meni?), Motherpower, MiniUnikko, Mansikkainen (jokos hoidot ovat alkaneet?), mites Pörri jakselee? ja kaikki muut huhuu?!?!?

nani kp 37

Vierailija
68/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitäny vähän palstailutaukoa ja se onkin auttanut kun olen yrityskiertojen määränki jo päässyt unohtamaan. Ja kun olen toiveeni luomuraskautumisesta jo haudannut niin turha kait niitä on edes laskeakaan. Meidän icsi-hoidot alkoi kait virallisesti tänään. Minulle laitettiin hormonitoiminnan jarruttava kapseli vatsaan tänään ja nyt sitten vaan odotellaan tätiä tänne saapumaan mahdollisimman pikaisesti, että pääsisin varaamaan ensimmäistä ultraus aikaa jossa sitten päätetään koska alkaa horminien piikittelyt. Viikolla 7 tai 8 päästään sitten oikein tositoimiin silloin ilmeisesti on munasolujen keräys punktio ja alkionsiirto jos kaikki menee hyvin ja on jotain siirrettävää.

Mansikkainen

Vierailija
69/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin meinaan tosissaan nyt miettimään noita kiertopäiviä...eli jos nyt oikein muistan niin menkat tosiaan alko sillain "kunnolla" vasta 27 tai 28.12. Näin ollen mun kp:t olis nyt vasta 24-25. Mullahan oli aika kovia menkkakipuja viime viikon alussa, joten silloin ois ollut kp 15-16...eli ovis olis voinut olla vasta silloin?!? Jos näin olis niin tuo tuhruilu ja kivut olis 8-9 pvää oviksesta...

Mutta nyt taas jomottelee mahaa siihen malliin, että eiköhän tuo aiempi spekulointi ole aivan turhaa :D Huomenna varmaan jo ilmoittelen teille tädistä...

Sirppana: Vitsit, että jännittää sun puolesta:) Noi sun väsymykset sun muut kuulostaa lupaavalta!

Nani:Kielsikö sulta lääkäri Almogranin? Mua nyt vähän jänskää kun otin sen, mutta toisaalta oon niin happy kun olo on taas hyvä.

mansikkainen: Onnea teille hoitoihin! Varmasti on rankkaa, mutta palkinto sitten sen arvoinen:)

Lyydia *sekaisin kuin seinäkello*

Vierailija
70/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan alkoi menkat 28.12 ja meillä oli ovis hyvin samoina päivinä. Muistan kun oltiin niin samoissa menossa.

Ja mulla on nyt oviksesta minun arvion mukaan 10-12 päivää.

En usko että vielä olisi peli pelattu sinun kohdilla, Joten jännityksellä odotellaan loppu viikkoon.

Vierailija
71/121 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olen taas sekoillut tuossa edellisessä kirjoituksessa ja jostain syystä en saa sitä muokattua. Ajatus ei kyllä olen ihan kulkenut täydellä teholla.

Piti siis kirjoittaa, että meillähän oli ovis tuntemuksia hyvin samoina päivinä. Ja jos se olikin vasta ovis silloin kuin ajateltiin niiden johtuvan mahdollisesta raskautumisesta niin eihän se vielä näkyisi edes raskaustestissä.

Ja minun kaverini on esikoistaan odottaessa kärsinyt koko alkuraskauden tuhruista joten siis mahdollisuuksia on vielä.

Tulikohan yhtään järkevämpää sepustusta. ;)

Jännäillään nyt vielä. =)

Hyvää yötä.

Vierailija
72/121 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin Lyydia kp1.... :(

Vierailija
73/121 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein muuta sanoa kuin, että voi kökkö. :(

Haleja sulle.

Sirppana kp 25/30

Vierailija
74/121 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää nyt on?? Aamulla tosiaan tuli ihan kunnolla punaista..ja siteeseenkin päivän aikana jonkin verran, mutta mutta...nyt se näyttää taas loppuvan. Mitä ***ttiä tää nyt on? Onko mulla sen kierukan jäljiltä nyt oikeasti jotain häiriöö :(( Ihan on samanlaiset menkat kun kierukan kanssa.

Voi että mua ottaa päähän!

MUOKS: Kävin googlen ihmeellisessä maailmassa...ja surkeaa luettavaa:( Eli meikäläisellä ei ilmeisesti keltarauhanen tee nyt tehtäväänsä...limakalvo ei ole tarpeeksi paksu, koska vuotoa noin vähän. Toivottavasti tämä on nyt vaan tilapäistä. Harmittaa kyllä nyt toooosi paljon! Täti ei niinkään harmittanut, mutta tämä kyllä!

75/121 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkainen: jaahas oltiinki sitte linjoilla samaan aikaan eilen :)

Ja vastauksen kyssäriinki sain saman tien =D Nyt sitte jännäillään kovasti teidänki puolesta...hurjasti jaksuja matkaan! Pidän teille kovasti peukkuja!

Lyydia: pahoitteluni tädin saapumisesta, jos se nyt sitte sitä itteään on?!?! Voihan olla että se sun kroppas vielä on sekaisin siitä sun kierukasta, en tiiä ku kokemusta mulla ei ole ku kuparisesta sellaisesta. Mutta mulla oli aikoinaan koekäytössä minipillerit ja tietääkseni niissä samaa hormoonia on ku tuossa kierukassaki ja mulla kyllä veti ne pilsut kropan ihan sekasin varmaan puoleksi vuodeksi vielä siitä ku ne lopetin...Masentavaa, eikö, mutta todellakaan sulla ei välttämättä ole kuitenkaan niin, ainakaan emme niin toivo!! Anteeksi jos tää mun vastaukseni masentaa sua, ei ollut ainakaan tarkotus! Kovasti haleja sulle täältäkin päin!

Mutta noista vuodoista ja tuhruista sen verran vielä että tuossa kuopuksen raskaudessa mää tuhruttelin ja vuosin vähän väliä...ja syyki löyty kohdunsuulta joku juttu jonka nimeä en nyt muista, mutta kuiteski se oli pelottavaa...mutta raskaana siis olin!

Almogramista vaan että mun neurologi sanoi silloin että ei suosittele mitään migreeni lääkitystä raskauden aikana...en sitte sen enempää siitä kyselly vaan jätin sitte kaikki pois ku kuitenki vauvaa yritettiin...

Sirppana: mites ne oireet tänään kuulostaa?

ON: ei mitään uutta auringon alla...

Nyt Mentalistille ku kerranki nään sen! :)

nani kp´38

Vierailija
76/121 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla huvikseni katselin miten vanhoja juttuja täältä vauvakuumesta löytyy ja löysin omia juttuja kolmannen kuumeiluvaiheesta.

Olipa hauska lukea vanhoja omia juttuja.

Yk3 siis tärppäs ja kp 18 pongasin oviksen.

Tässä on mun oire lista kp 26 (vuonna 2007)

- Nippailua mahassa oviksesta saakka ( ei ihan joka päivä, mut usein)

- ilmavaivoja iltaisin koko ajan vähän oviksen jälkeen ja jatkuu

- Ummetusta myöskin melkeen oviksesta lähtien

- En saa yöllä unta (häh) ja aamulla nukuttas

- Välillä paleltaa ja välillä koko kroppa on tulessa (öisin)

- Pissattaa hieman useammin vaikken juo enempää ja joskus kun panttaan et ei taas vessaan niin hyvä että ennätän

( iltaisin öisin saatan käydä pisulla ja pääsen sänkyyn ja 5min niin ei kun uudestaan)

- Yhtenä päivänä meinas itku tulla tai no okei kahdesti, mut sain pidäteltyä kun mähän en itke ja tänään ihan mahdoton kiukku päivä

- Eilen rinnat aavistuksen oudot ja tänään jo hieman kipeet tai toinen enempi

Ja sitten tällaista olin kirjoittanut kp 33.

Saunassa käytiin eilen ja no arvata saattaa että mielessä ei ollut kuin vauvat koko löylyttelyn. Sen jälkeen tulikin kamala selkä särky ja vatsaakin vähän koski ja totesin että huomenna alkaa menkat.

Maha kipu meni kyllä syömällä pois, mutta selkäkipu ei. Aamulla olikin lähes jokanen lihas kipeenä saunottelun takia.

Sitten näitä mun havaitsemia raskaus oireita oli tullut jo muutamia lisää.

Itku tuli kun katsoin DR. Philiä (uskomatonta ei ikinä ennen) =)

Menkkamaisia särkyjä.

Ja limaa pukkaa vähän väliä. (ihan kuin ovis limaa).

TÄNÄ AAMUNA SITTEN TESTASIN B-SURE TESTILLÄ HAILAKAN PLUSSAN! =)

HAALEAN HAALEA VIIVA, MUTTA KYLLÄ SEN NÄKEE.

Uskomatonta lukea jälkikäteen kun en enään muistanut mitään oireita edellisestä yrityksestä.

Ja melkein kaikki menneet oireet voisin taas alleviivata, paitsi tissit ei oo kipeet.

Jännää.

Lyydia: Mikä sinun tilanne tänään?

Nani: Ootko meinannu testailla jossain vaiheessa?

Noora: Teillä on varmaan peittoja pöllytetty ja piina viikot edessä?

Sirppana kp 26/30

Vierailija
77/121 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Täällä vuotelee taas vähän:D Hassua, että sitä voi olla iloinen tädistä;-) Edelleenkin tää on aika niukkaa, joten ei siellä ihan täysin paikat kunnossa ole, mutta josko jo ens kiertoon kertyis kunnon limakalvot, joihin tarrata *toivoo*

Sirppana: Mä jo luulin, että olet plussanut kun luin ekaks ton ison tekstin;-) Sitten huomasin, että se olikin vanhoja juttuja. Toivotaan kuitenkin, että tuo teksti tulee muutaman päivän päästä:)

Nani: Miten sulla oli kroppa sekaisin niiden pillereiden jälkeen? Siis eikö tullut menkkoja vai mitä? Mä oon nyt tyytyväinen, että menkat kuitenkin tuli ihan ajallaan vaikka nyt niukat ovatkin. Ajattelisin, että hormonit edes jotenkin toimii...käynnistyvät pikkuhiljaa:)

Lyydia kp2

Vierailija
78/121 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja miten sä hait noita vanhoja juttuja?

Vierailija
79/121 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä löytyykö niitä jotenkin "helposti" mutta mä menin vaan sivuja taaksepäin. Elikkä lähemmäs 100 sivua taaksepäin niin pääsin vuoteen 2006 ja 2007. Ja jos olis mennyt pitemmälle sivuja niin en tiedä miten vanhoja juttuja sieltä vielä löytyy. =)

Vierailija
80/121 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä neljättä kuumeilevani aattelin piipahtaa teitä katsomassa! Kirjoitin joskus nimimerkillä AIHA. Meillehän syntyi poika 12.11.08. Kivasti on nejän muksun kanssa mennyt ja siskot on olleet ihan innoissaan pikkuveljestä.

Meidän vauvakuume ei jäänyt siihen vaan 16.6 olis viidennen LA :) Viikon päästä rakenneultra ja odotan kyllä josko sukupuoli selviäis. Tuleeko neljäs tyttö vai toinen poika. Itsellä kyllä ihan poikaolo ;)

Mutta tarkotus oli piipahtaa tsemppaamassa teitä! Plussatuulia puhaltelemassa!

EX AIHA