.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN TAMMIKUU ¨' * ' ¨:.
Kommentit (121)
Mitäs muitten perjantai-iltaan kuuluu?
aihataas: Onnea teille:) Teillä riittää sitten vipinää:))
Omaa napaa: Nyt on kuulkaas naiset sitten panostettu ens kiertoon! Kävin ostamassa ovistestit,Ladyvita vitamiinit ja greippimehua ;-) Näitä ja peitot heilumaan niin on ainakin kaikkea taas kokeiltu:D Noita ovistestejä ostin ihan vaan siks, että haluan varmistua, että ovis tosiaan tapahtuu kierukan jälkeen. Jos se ovis tulee, mutta tärppiä ei niin varmaan sitten seuraavaan kiertoon mennään ilman testejä. En halua niillä sen enempää stressata kunhan nyt tosiaan vaan haluan varmistua, että ovis on. Sitten jos sitä ei ole niin sit on varmaan törsättävä uusiin testeihin. Ostin meinaan Clearbluen digitaalisen testin ja jösses miten kallis oli :-0 No, jospa ei sitten tarttis uusia ostaa;-)) Vuoto muuten hiljalleen runsastunut, joten meitsi on happy :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hei vaan taas kaikille pitkästä aikaa. =)
Meidän perjantai-iltaan ei mitään kovin kummallista. Heräsin vähän aikaa sitten päivä nokosilta ja lapset on ihan villinä ja isännällä alkaa hermoja vissiin hieman kiristää. =)
Sellasta tavallista.
Mun piti leipoa pullaa, mutta kun nukahdin niin nyt jäi leipomiset huomiselle.
Taian kohta laittaa nuo lapset ammeisiin niin johan hieman rauhottuisivat ennen nukkumaan menoa.
Tänään sitten on taas jotenkin niin "oireeton" olo. Ei ole tunnetta, että raskaana ollaan mutta ei ole myöskään oloa että täti tulis.
Mutta vielähän tässä olis muutava päivä piinailtavana. Voi mitenhän tässä oikeen jaksaa vielä nämä päivät kärvistellä.
Sirppana
Että hyvin olet valmistautunut Lyydia uuteen kiertoon. Toivotaan, että ovis varmasti löytyy ja että sit kans tärppäis.
Ja miksi minä en pysty muokkaa noita mun viestejä? Aina tulee vaan tyhjä valkoinen sivu. Plääh ja minä kun aina unohdan jotain enkä sitten pysty muokkaa. =(
Ootko skrollanut sivun ihan loppuun asti? Mulla ensin näyttää, että on ihan valkoinen sivu, mutta se teksti on sitten ihan alalaidassa:)
Enhän mä tota ollut tajunnut. =) Blondi kun olen. =)
No ens kerralla sitten osaan tarvittaessa muokata kun unohdan jotakin.
Aihataas: Oikein paljon onnea! En tiennytkään että teille on jo viides tulossa :) ihanaa! Muistan vaan aikoinaan ku tähän porukkaan tulin niin sää sen plussan silloin aika pian sait (tulin siis tammikuussa -08) ja siirryit tuonne 0-puolelle...eli mää täällä talsin edelleen...Onnea ens viikon ultraan ja jos viittit niin tuuhan kertomaan kuinka kävi! Voihan hyvin!
Sirppana: Olipas mukava lukea noita sun vanhoja juttujas, kiitos!
Niin joo taisit jo aiemmin kysellä siitä kotiloporukasta...Mää en ole siellä ollu ollenkaan...tuntu niin vaikealta liittyä mihinkään porukkaan kolmosta kuumeilessa ku meillä se kesti 3,5v ennen ku saatiin "pysyvä" plussa...eli siinä ajassa aika moni kerkes jo saadakki nyytin ja moneen kertaan...
Juu, mutta millonkas sitä testituloksia saadaan ootella sieltäpäin??
Lyydia: Onnea (kait) tädin virallisesta saapumisesta!
Mulla tosiaan kroppa meni tyystin sekasin! Ensinnäki pillerit lähti sen takia mäkeen ku mää lihoin 10kg vajaassa puolessa vuodessa, halut loppu melkein kokonaan (joo-o tosi hyvä ehkäisykeino) ja mun mieliala meni ihan matalalentoa...Pilsujen saavutettua vesilinnut mun menkat tuli 22pv ed. menkkojen jälkeen...sen jälkeen mää oottelinki niitä välillä tuon 22pv ja välillä jopa 100pv ja tuo 100pv tuli lopulta terojen kans..En tiiä oisko kierrot ollu muutenki tuota mutta kuiteski...kyllä mulla kuparihärvein kans kierrot oli sellaset 28-32pv...
Mutta siis oikein paljon tärppionnea uuteen kiertoon! Olkoon se siis teidän SE kierto! Ainaki nyt varustelu on kohdallaan :)
Mitähän meidän odottajat?? Eltemiasta ei ole kuulunu pitkään aikaan mitään eikä kyllä El-liinastakaan, saati sitte Suskusta taikka HokkusPokkuksesta, Mimmuli on välillä käynykki turinoimassa kuulumisiaan :) toivottavasti teillä voidaan hyvin! Ja kohtahan teille jo ne pienokaisetki syntyy :)
ON: eikä edelleenkään mitään uutta auringon alla...rupeaa ehkä tympimään tää homma...testiä aattelin tehä ehkä ens keskiviikkona jos tarvetta enää sitte on.
Jos nyt kuitenki jotaki "oiretta" täytys ruveta oikein kaivelemaan niin ehkä tuota limaa on alkanu erittymään enempi...siis vain iso ehkä! Muuten välillä nippailee ihan tosissaan masusta kuten menkoissa (eli nyt just ne alkaa-tyyliin), enää ei ehkä potuta niin paljo (onko ees mikään oire?? ja kumpi oire?). Mutta sitte taas tänään oli lievää migreeniä ilmassa...oiskohan se kierto sitte kohta tässä...?
Meillä on tiistaina tuon kuopuksen leikkuupäivä, hälle laitetaan liimakorviin putket ja samalla katotaan noitten kitarisojen tilanne...meidän kaveri on korvalekuri ja tekee sen operaation tuolle pikkumiehelle.
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja olkaahan ahkeria makkarin puolella jotta niitä plussia taas saataisiin!!
nani kp39 (JO!!)
Eli taalla yksi krooninen kuumeilija...Mina 31v, mies 32v lapset 5v, 4v ja 1.5v ja kuume sen kuin jatkuu ja pahenee...Mies viela vahan toppuuttelee, mutta toivon sydamestani etta Han jo pian nayttaisi vihreaa valoa...On sita mielta etta ihan nyt ei ole viela aika, ja damn etta se aika maleksii kun jotain oikein toivoo ja odottaa...siksi ajattelin liittya teidan joukkoon, josko se vahan helpottaisi tuskaa...
Hyvaa viikonloppua kaikille myos minunkin puolestani!!!
Mampko =)
Kyllä meidän joukkoon mahtuu oikein hyvin turisemaan. =)
No niin, nyt sitten tein raskaustestin ja kyllä minä sen negaksi luen, koska ei siihen selkeää toista viivaa tullut. Jos oikein pinnistelen niin siinä näkyy viivanpaikka ja valitettavasti netistä olen lukenut ettei se viivanpaikka meinaa mitään.
Elikkä nyt voin sitten varmaan jo orjentoitua siihen, että täti tulee näinä päivinä. Koska kyllähän tässä vaiheessa luulisi että olisi jotain pientä näkynyt jos olisi raskaana.
Voi hitsi kun harmittaa. =(
Sirppana kp 27/30
Sirppana: Voi pahus sun negaa:( Mutta toisaalta on vielä kolme päivää aikaa...en sinuna nyt täysin vielä lannistuis! Millä testasit? Mä tein sen oman testini Clearbluella ja se on siitä "hyvä", että siinä ei kyllä mitään viivanpaikkoja ole...se joko on tai ei...
Mampko: Tervetuloa:) Minäkin olen suht uusi palstahäirikkö;-) Meillä oli pitkään niin, että mies jarrutteli vastaan. Yhden kerran olen jo neljännen haaveet haudannut täysin kunnnes kuume taas valtasi mielen täysin. Onneks mieskin alkoi sitten lämmetä ajatukseen ja tässä sitä taas mennään;-) Toinen yrityskierto tässä alkamassa.
Nani: Harmittavaa, että sun kierto nyt venyy. Toivottavasti noi tuntemukset on nyt sitä itseään ja täti sieltä kurvais kylään...tai sitten tulis se plussa:) Kyllä muakin harmittaa, että tärppiä ei tullut, mutta olen myös iloinen, että kierto oli suht normaali. Ehkä sitten jo ens kuussa:D
Omaa napaa: Vuoto on nyt selvästi runsastunut, joten kyllä nää ihan menkat on ;-) Mies tänään vähän naureskeli mun greippimehuille :D Mutta onneks se on tommoinen, että naureskelee vaan ja antaa mun hössätä omiani :)
Lyydia kp3 *vitamiinit ja KAMALAN makuinen greippimehu nautittuna*
Mulla on noita "paljon" kehuttuja one step testejä. Paljon olen lukenut noista viivanpaikoista, mutta kyllä nekin varmasti näyttää plussan kuin plussan jos sellaista on näkyäkseen.
Odottelen nyt kiltisti tätiä kylään ja jos ei rupee kuuluu niin sit täytyy testata paremmilla päivillä uudestaan.
Mutta nyt olen tosiaan suhtautunut asiaan niin, että menkat tulee lähi päivinä ja uusi kierto uusin yrityksin alkakoot.
Sirppana
Heti vähän omaa napaa:
Täällä tosiaan peittoja pöllyteltiin tiistaina kp16 kun ovis-oireita tunsin. MUTTA ei sitten uudemman kerran, vaikka olis pitänyt. Illat vaan jotenkin meni :/ Voihan se olla että se yksikin kertaa riitti jos ajoitus oli kohdallaan. Mutta mä olen jostain syystä ihan sellaisella asenteella etten raskaudu kumminkaan. Mietin vaan että ajoitus ei välttämättä se ongelma olekaan, voi olla että siittiötkin heikkoja. Mun miehellä ollut kauheeta stressiä rahasta ja siksi alkanut polttamaan sekä huonot syömistavat ja kaljaakin on stressin takia iltaisin lipitellyt :( Ja sydänlääkkeitä syö kaiken kukkuraksi. Eli voihan se olla ettei ole vanhassa vedossa pikku kaverit, kun vertaa muihin raskautumisiin, silloin asiat olleet ihan toisin. Saa nähdä.
Nyt tosiaan vaan sellainen olo etten edes odota testipäiviä kun tiedän sen olevan negaa kuitenkin. Masentavaa.
Sirppana: Sähän voisit olla oikeesti se plussaaja-kandidaatti nyt!! Eihän 27/30 välttämättä vielä näy, vaikka olis kuinka hyvä testi. PEUKKUJA!
Nani: Mitä siellä oikein tapahtuu??? Tänään jo kp40. Testaas nyt uudelleen ;)
mampko: Tervetuloa mukaan!
Lyydia: Pahoittelut tädin saapumisesta. Mutta taidat olla hyvällä innolla kohti uutta kiertoa mehuinesi ;) Tsemppiä siis. Toivotaan että tässä kierrossa osuu nappiin.
äitix3: Pahoittelut että täti löysi teillekin :(
Mansikkaiselle paljon onnea myös yritykselle !!
Noora yk2 kp20/32
Aihataas:onnea uudesta raskaudestasi.Ois kiva jos tuut kertomaan miten rakenneuä meni kun oot siellä käynyt.
Meillä menee ihan mukavasti.Juliuskin on jo yli 2kk.
Tänää poika on koko aamun katellu kuvaansa peilistä ja hymyillyt kuvalleen ja näytellyt kieltään.Osaa hän jo myös kääntyä masulta selälleenkin.
mutta nyt on taas mentävä kun vauva heräsi.
Noora: Kyllähän se yksikin peittojen heilutus voi hyvinkin riittää. Yleensähän käy niin kuitenkin, että se mitä vähiten odotat tapahtuvaksi, tapahtuu. Eli jos ei ole korkeita odotuksia, että nyt olis tärpännyt niin yllätys voisi kuitenkin olla suuri parin viikon päästä. =)
Toivotaan parasta. Pidetään peukkuja sulle. =)
Nani: Mitä kuuluu? Vieläkö kierto venyy ja paukkuu? Ootko testaillu? Vaikka luulen että jos olisit plussaa testannu niin olisimme kenties siitä jo kuulleet.?
Lyydia: Mitäs teiän suuntaa kuuluu?
Minä olen niin varma, että menkat alkaa tänään tai ihan nyt lähi päivinä. On niin sellainen olo, että vessassa pitää juosta tarkistelemassa tilannetta vähän väliä.
Ja mietinkin jo valmiiksi, että munkin täytyy kyllä apteekista käydä jotakin pilleriä ostamassa kun jos en kerta ole raskaana niin mulla on sitten taas vaihteeksi anemia kun olen niin väsynyt, päänsärkyjä ja huippauksia. En tosin haluaisi niitä rauta tabletteja kun ne ei ole kivoja. En tosin tiedä saisko jotakin vitamiinipilleriä josta saisi myös rautaa.?
Sirppana kp 28/30
Noora: Täällä peukutetaan, että yks kerta ois riittänyt. Meillä tuo kakkonen sai alkunsa yhden vkonlopun aikana...eli peitot heilu vissiin kaks kertaa;-)
Sirppana: Sulla on nyt jännät päivät:) Peukutetaan nyt vielä, että täti pysyis pois! Mä tosiaan ostin sitä Ladyvita+ vitamiinia ja siinä on myös rautaa. Se on erityisesti raskaana oleville ja imettäville, mutta siinä luki, että voi käyttää jo raskautta suunnitellessa. Muistan käyttäneeni tota aiemminkin sen takia kun siinä on foolihappoa(ehkäisee sikiön epämuodostumia ainakin)
Mitäs tosiaan Nanille kuuluu?
Omaa napaa: Nyt kun se täti ryykäs kunnolla niin vois sitten hiljalleen alkaa keräillä kamppeitaan ja poistua;-) Niin ja saiskin sitten pysyä kaaaaauan pois!!! Ens viikon lopulla pitäis sitten vissiin alkaa tikutella ovista. Vähän mietityttää, että minä kiertopäivänä pitäis aloittaa?? Tikkuja kun on vaan 7 niin ei voi koko kiertoa tikuttaa :/ Minä päivänä te muut ootte aloittaneet? Tiedän joo, että kierron mukaan, mutta ettei sitten myöhästyis...
Lyydia 4/27
Olen lueskellut lapi teidan kirjoituksia ja huomaankin etta aika monella on tosi yritys jo hyvassa vauhdissa, kun meikalainen vasta haaveilee...mutta oikea palsta lienee silti ?!?
Meilla historiassa kolme jollain tavalla haastavaa lasta allergioineen, astmoineen ja reflukseineen, ja kaikki olleet tai ovat viela lisaksi korvakierteessa. Ei nyt mitaan vakavaa, mutta voimia vievaa kylla ja siksi mietimme kovasti jaksaisiko sita samaa rallia taas, jos nelonenkin olisi jollain tavoin sairastelevaa sorttia..Jarjella ajateltuna kannattaisi kait levahtaa kun kolme lasta ovat syntyneet reilusti alle 4:ssa vauodessa, mutta tassa ei nyt taas paljon jarki puhu-niinkuin varmastio tiedatte...
Mina elan taysin niinkuinn sydan sanoo-mies vahan toppuuttelee, enka oikein tarkalleen tieda mita han ajattelee,mahtaako tietaa ihan itsekkaan...rakastaa lapsia,mutta jotenkin ehka jannaa miten jaksaisimme(asumme ulkomailla,eika mitaan tukiverkkoa ole olemassakaan jne jne...)
katsotaan nyt kuinka tassa kay.Meilla ei siis ole edes koko yritys edes kaynnissa...mutta sydamestani toivon sen paivan viela koittavan.
Kovasti tsemppia teille kaikille, plussa sateita ja kaikkea hyvaa!!
Mampko
Nani: Mitenkäs siellä? Onko täti jo löytänyt sinne vai olisiko se kuitenkin plussaa!! Oon taas harvasepäivä käynyt jännitämässä täällä sun puolesta!! ja tietysti kaikkien muidenkin!! mut kun se vaan olisi jo niin sun vuoro!!!!!
ON: Ei ihmeitä. Rakenneultraa tässä odotellaan joka siis on torstaina. Muutoin oon voinut oikein hyvin! Vatsaa kasvatellen!! Liikkeitä tuntuu jo kovasti!! On tuntunut jo joulusta asti!
Plussa-tuulia puhkuen:
pönttis rv 20+6
Luin kyllä viestejä viikonlopuna aikana, mutta jonnekin kaikki on haihtunut päästä :-/ Ja kun en nyt ehtinyt uudelleen lukemaan niin jätän muiden tekstien kommentoinnit seuraavaan kertaan ja puran vaan omia kuulumisia.
Kävin siis perjantaina, 5 viikkoa keskenmenon lääkkeellisestä tyhjennyksestä, labrassa Hcg-kontrollissa ja sain tänään vastauksen: 39. Pitäisi olla alle 5 että olisi normaali = ei raskaana. Lääkärin mukaan kyse on joko siitä, että kohtuun on jotain raskausmateriaalia jäänyt tai sitten mulla arvo muuten vaan laskee hitaasti. Itse jäin tietenkin miettimään uuden raskauden mahdollisuutta :-) Siitä en vaan vielä mitään lääkärillekään maininnut, kun mulle oli nimeenomaan moneen kertaan korostettu että ennen jälkitarkastusta ei saa uutta raskautta yrittää... Netistä joitain taulukoita löysin hcg noususta, ja niiden mukaan toi olisi noin rv3 arvo. Kontrolliin menen joka tapauksessa viikon päästä, ja varmaan sitten kuulen että kaavinta on edessä.
Nyt on kyllä ihan sellanen olokin, että menkat varmaan on alkamassa... Mut voisko toi arvo olla koholla jos menkat toimis? Onko teillä kellään kokemusta noista hcg arvoista keskenmenon jälkeen tai raskauden alussa?
Näin omanapaisesti tällä kertaa...
Plussauutisia muilta odotellen, sen verran muistan että nyt niitä pitäisi alkaa tulla oikein roppakaupalla!
Paritonsukka
Mitä kuuluu tänään??
Lyydia 5/27 *päivät matelee...*
Eilen oli aivan kamalat menkka kivut ja odotin yöllä alkavaksi, mutta ei ole vielä kuulunut. Mutta totta se pian tulee.
Sirppana kp 29/30
Oltiinkin yhtä aikaa muistaakseni kotiloissa vuonna 2007.
Sinulla onkin ollut hieman nopeampi tahti lasten kanssa. =)
Meillä toivotaan tosiaan nyt neljättä tähän meidän poppooseen.
Onnea kovasti viidennestä raskaudesta. =)
Toivottavasti saat sukupuoliasiaan vastauksen ultrassa ja että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.
Sirppana (Tsirppana)