.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN TAMMIKUU ¨' * ' ¨:.
Kommentit (121)
Kyllä se elämä vielä hymyilee, usko pois.
Teillä on ollut aika rankkaa, keskenmenoja ja nyt sitten lapsi valvottaa öisin. Varmaan miehen "ei vauvalle" johtuu ihan väsymyksestä ja pelosta, että mitä jos taas menee kesken.
Tuntuu varmasti pahalta ja ehkä hetkittäin erittäin pahalta monet asiat. Mutta huomenna asiat voivat näyttää paljon paremmilta. =)
Yritän kovasti tsempata, mutta taidan olla aika huono siinä.
Meillä onkin muuten nuorimmat melkein saman ikäisiä. Meiän nuorin on syntynyt 10/07. =)
Meillä on valvottu öitä väillä tulevien taka hampaiden takia. Ja kyllä sitten on nuutunu olo kun ei ole nukkunut tarpeeksi.
Painosta. Minulla on ollut todella paljon ylipainoa ja on kyllä edelleen. Ja kesällä keksin syynkin lihavuuteeni. Olen vuosia ollut pepsi riippuvainen ja kesällä hokasin kuinka paljon siitä olin saanut kaloreita ja vaihdoin pepsi maxiin. Puoli vuotta on mennyt ja painoa on tippunut itsestään 17kg. Ja koko ajan hissuksiin paino laskee ja minun puolesta saisi tippua kesään mennessä toiset 17kg. =) Mutta eräs tuttuni (hoikka) valitteli että hän juoksee eikä syö herkkuja ja paino ei vain putoa ja haluisi vain pari kiloa tiputtaa.
Painon pudotus on vaikeaa. Minäkin koko ikäni ollut hieman lihava ja nyt vasta hokasin missä kiikastaa. Ja olo on kyllä parempi ja jaksavampi kuin kesällä.
Mites onko kukaan neliapiloista jo miettinyt asioita niin pitkälle, että kun raskautuu? Minä toivon etten ole ainoa joka jo hiplailee kaupoissa vauvan vaatteita ja kirppikseltä hamstraa jo jotain pientä. Ja huutiksesta pitää joka päivä seurailla vaunujen hintoja. =) Mies tuossa yks ilta tokas että mun pitäs varmaan jo varata aikaa Tapio Kurjelle ultraan etten jää ilman aikaa. ;) Se ei oikeen tunnu ymmärtävän mun "tulevaisuuden ehkä, jos, kun, joskus" suunnitelmia. =)
Että sellasta ja Nani koita piristyä. =)
Nyt kaikki peukut pystyyn, että Nani saa parin viikon sisällä tulla kertomaan meille plussa uutisia. =)
Sirppana kp 8/30
toivotaan, ettei tuo sun miehen "ei koskaan" olis kuitenkaan niin ehdoton. Ehkä se kuopuksen valvottaminen verottaa voimia ja miehelle tulee mieleen että sitten tässä valvotaan kahden kanssa... Onneksi lapsillakin nuo kaudet tulee ja menee ja uniongelmiinkin on monenlaista apua. Meillä on 6 vuotias poika, joka nukkuu kausittain erittäin huonosti ja kaikenlaista ollaan kokeiltu. Tällä hetkellä kaikki hyvin, kun lapsi syö ajoittain melatoniinia. Hänellä on todettu puutosta melatoniinin erityksessä, joten siitä on apua. Voimia todella siihen yövalvomiseen ja toivottavasti se jäisi lyhyeksi.
Mun pitäis myös ryhtyä painonpudotukseen (3-4 kg) mutta en oo saanut aikaiseksi. Sen tuulimunajutun jälkeen oon kyllä lohtusyönytkin :( Jos uusi vuosi toisi uusia voimia huolehtia itsestäänkin ja harrastaa liikuntaakin enemmän.
Meille ei sen kummempia kuulu. Viikonloppuna testailen, jos ei tätiä kuulu, mutta kovin toiveikkaana en uskalla olla kuitenkaan.
- Susamaria kp 25 ja eka yrityskierto tuulimunan jälkeen
Ihan ekaksi Nani mulle vois tohon alun tekstiin tehdä sellaisen päivitytksen, kun sitähän voi "muokkaa".... että laittaisit siihen mulle "yritys aloitettu 12/2009" koska välissähgän mä vedin koko homman jäihin. Myin vaunut ja kaikki, vetäsin sen yhen kuukauden pillereitäkin. Ja sitten uudelleen alettiin vauvailemaan niin että viime kierto oli se yk1 eli 12/2009. Ja iänkin
siihen voi päivittää mulle 29v kun kolmen viikon päästä on synttärit ;) Että näin :)
Nani: Toivottavasti se miehen mieli vielä muuttuu. Ehkä se väsymys vaikuttaa tosiaan. Älä itse luovuta vielä!
trikupelle: Tuliko sinne plussa? Toivottavasti +++
Susamaria: Sinne paljon peukkuja plussan puolesta +++
Sirppana: Mulla on ihan samat kuviot kuin sulla :) Huuto.netissä selaan vaunuja, kun aiemmat tuplat jo kerkisin myydä. Käyn läpi tavaroita mitä jo on ja mitä tarttee hommaa. Meillä eletään tavallaan jo todellisena sitä että se vauva tulee! Puhutaan että kun se vauva tulee niin sitten... ym. Tavallaan hassua, mutta meille se on jotenkin niin selvää että se tulee jossain vaiheessa. Vaikkei sais olla liian luottavaisin mielin kun ei koskaan tiedä.
Täällä odotellaan Tädin pois menoa jotta pääsee odottelemaan ovista !!!
Noora kp2/32
Mahtaakohan tähän porukkaan mahtua mukaan? :)
Täällä olis yksi nelosen kuumeilija, joka tahtois jakaa näitä fiiliksiä jonkun/joidenkin kanssa. Ystäville ja sukulaisille en halua tässä vaiheessa kertoa kun jotenkin tuntuu siltä, että siitä tulee sitten paineita ja niitä "joko, joko" kyselyitä.
Olemme miehen kanssa hieman yli kolmekymppisiä ja lapset ovat 10v, 8v ja 4v. Ajatuksissa oli pitkään, että meidän perhe on tässä... vaan kuinkas kävikään;-) Hormonikierukka poistettin viime viikolla ja tässä nyt sitten heti alettiin heiluttamaan peittoa:D Kovasti mietityttää kuitenkin, että mitenkähän pitkään tässä menee... Aikaisemmat raskaudet saaneet alkunsa todella helposti. Takana neljä raskautta-yksi km ja kolme lasta.
Painoa täälläkin pudotettu ja minäkin jo hamstrailen kirpparilta jotain ihanuuksia ja kyttäilen huuto netissä vaunuja:DD
Eli mahtuuko mukaan?:)
terkuin Lyydia yk1 kp 12/??
Tämä neliapiloiden joukko ei ole kovin suuri joten tottahan toki lisää porukkaa kelpuutetaan mukaan. Vaikka tottakai toive olisi, että kaikkien vierailu olisi mahdollisimman lyhyt.
Minäkin mielelläni siirtyisin odotus puolelle jo ensi kuun alussa, vaikka ei tälläkään puolella mitään vikaa siis ole. =)
Täällä minä kuumeisesti ovista odottelen. Ei malta niin eilen tein ovistestin ja tuli vain haamu ja tänään ihan hitusen vahvistuneempi haamu. Saas nyt sitten nähdä mikä päivä se ovis olis. Kovasti on myös miettityttäny, että olisko taktiikka joka päivä vai joka toinen päivä. Tuo joka päivä kyllä voi käydä hieman uuvuttavaksi.
No montaa päivää sitä ei enään tarvii kuitenkaan odotella ja miettiä.
Missäs kaikki neliapilat ovat kun tuntuu niin hiljaiselta. Kohta olen varmaan ainoa joka yksikseen täällä höpöttelee joutavia. =)
Sirppana kp 10/30
Sirppana: Kiitos! Niin kyllä toivon minäkin, että vierailu tällä puolella jäis lyhyeksi:)
Mulla ei ole ovistestejä käytössä kun aina olen tunnistanut oviksen tosi hyvin. Nyt kyllä kävi mielessä, että jos ei nyt heti satu raskautumaan niin voisin niitä ens kierrossa kokeilla ihan vaan siks, että tietäis tapahtuuko ovulaatio kierukan jälkeen ihan normaalisti. Kierron pituudestakaan kun ei ole nyt oikein hajua. Kierukan kanssa mulla tuli niukat menkat, mutta enhän mä pöljä merkinnyt niitä mihinkään...sen kyllä tiedän, että ihan säännöllisesti ne tulivat.
Mulla on nyt tässä jo parina päivänä ollut pientä menkkajuilimista mahassa, joten oletan, että ovis on joko jo ollut tai sitten juuri nyt tulossa.
Samaa kans mietin kun SIRPPANA, että kuinka usein sitä sitten heiluttelis peittoja...aikaisempien yritysten kanssa meillä on ollut se "joka toinen päivä tahti". Nyt sitten heilutettiin peittoa parina pvänä peräkkäin ja eilinen pidettiin taukoa. Jos sitten tänään taas;-)
Lyydia kp 14/?
Nanille halaus... Elämä osaa välillä olla rankkaa, mutta kyllä se taas siitä iloksi muuttuu. Toivottavasti miehesi vielä järkiintyy. Piuhojen katkaisu tuntuu itsestä ihan kamalalta ja lopulliselta ajatukselta. Toivottavasti mitään lopullista ei tee, kun kuitenkin on olemassa se mahdollisuus, että katuu myöhemmin. Etenkin kun teilläkin tuo nelkkuhaave on niin pitkään kuitenkin ollut olemassa. Sano sille miehelle, että neljän kanssa elämä on oikeasti ihanaa ja vaikka kolmonen olisi miten vaikea niin nelonen taas voi olla se maailman helpoin lapsi (kuten meillä, kolmonen on multiallergokko nelkun kanssa ei mitään ongelmia... koputan puuta...)
Itse täällä kuumeilen edelleen sitä vitosta ja alkaa vähitellen jo tottua ajatukseen ettei sitä ehkä niin helposti tulekaan.... Toisaalta koskaan ennen en ole kuumeillut imetysaikana, joten luultavasti tämä tuloksettomuus johtuu vain siitä, että hormonitoiminta edelleen sekaisin imetyksen takia. Minä kun en malta millään alkaa vierottamaankaan, niin helppoa on toisinaan tökätä tissi suuhun, kun ei aina jaksa lähteä tuolle ruokaa etsimään. Iltanukutus edelleen tissille (poika täyttää vuoden 18.1)...
Plussatuulia kaikille neliapiloille!
Niin ja ps... tuosta peiton heiluttelusta, kuinka usein sitä pitäisi raskautumisen kannalta... meillä kaikki kolme yhteistä ovat saaneet alkunsa kierrosta, jossa heiluteltiin peittoa tasan kerran... Samoin se kesäinen km oli ainoa heilutus kahteen kuukauteen........ Että semmottista.
Nyt jätän palstahäiriköinnin sikseen!
Katjalah + nelikko + vauva&hauvahaaveet
tuli tänä aamuna, kun testasin predictorilla. Jotenkin epäuskoinen on olo, mutta kai tää on todeksi uskottava. Mullahan ehti olla tuulimunaraskauden jälkeen yhdet menkat, joten hormonitoiminta lienee palautunut normaaliksi ja kystakin toivottavasti ymmärtänyt häipyä. Mietin vaan, että ei kai ne tuulimunaraskauden hormonit ENÄÄ voi sekoittaa tätä tulosta? Istukkahormonitaso oli joulukuun alussa 24, eli jo aika matala eikä sitä kai olisi silloin enää edes predictorilla pystynyt mittaamaan, kun se ei niitä herkimpiä raskaustestejä oo. Ei kai tätä todeksi usko, ennen kuin ultrassa näkee, että tällä kertaa kaikki olisikin kunnossa.
Ihan pihalla Susamaria 3+5 ja la 18.9 ???
En tiedä noista hormonitoiminnoista, mutta luulisi että ei enään olisi vanhaa istukkahormonia. Voisikohan asiaa tarkistaa jostain neuvolasta tms?
Mutta toivotaan, että on oikea plussa ja suuret onnittelut ja toivotaan että kaikki menee nyt hyvin. =)
Sirppana kp 11/30
Poikeampa välillä tännekin!
Susamarille valtaisat onnittelut plussasta!!
Onnittelut myös kaikille muille plussanneille!!
Katjalah: Kuulostaa tutulta tuo imetys. Meillä keskimmäinen sekä kuopus nukahtaneet iltaisin tissille kaksivuotiaaksi asti.. Se vaan on niin helppo ja takuuvarma konsti. Eikä siitä luopuminen ole aina niin helppoa itsellekään.. Kamalan haikeaa (meillä siis nuo ilta/yötissitykset olleet ne joista viimeiseksi luovuttu).
Nani: Tsemppiä, voimia kaikkea hyvää sulle!! Muistatko niinhän se meilläkin mies tyrmäsi välillä kokonaan ajatuksen neljännestä. Minä sitten olin ihan mielimaassa ja itkusilmässä, kunnes muutaman päivän kuluttua mies tuli ja perui puheensa. Kyllähän niillä miehilläkin on huonoja päiviä, välillä tuntuu ettei jaksa ja niin kuin meillä kävi: alkoi ajatus neljännestä hirvittää.. Mutta sitten heti seuraavassa kuussa tärppäsi!!! Toivottavasti teilläkin on kyse vaan jostain väliaikaisesta ja mies vielä peruisi puheensa!!
Plussa puhuria puhkuen:
Pönttis rv17+2 tai 18+1 (tuo eka on kuukautisita ja toinen ultralla jotenkin vain uskon itse paremmin tuota ekaa..)
Näin ne vuodet vierii...
Nappaatteko mut pois listalta. Nyt on nelosen suunnittelu lopetettu, palailen sitten jos tulee taas ajankohtaiseksi.
Tällä hetkellä ajatus tuntuu mustakin jopa hyvältä. En tiedä kauan fiilis jatkuu, mutta kolmen kanssa mennään nyt!
Kaikkea hyvää!
Voi Nani! Toivottavasti miehesi muuttaa vielä mielensä! Onhan se rankkaakin pienten lasten kanssa ja sit jos on vielä vähän vaativampi tapaus mutta vuodet vierii. Jos ja kun teille se pieni suodaan, niin joskus kuitenkin vielä helpottaa! Itse oon noista kahdesta vanhemmasta todennut, että se kolme vuotta on aika ratkaiseva ikä. Kaikenlaista vaihetta tulee ja menee (ennen ja jälkeen) mutta sen jälkeen alkoi hurjasti helpottaa. Se on kuitenkin niin lyhyt aika, kun lapsi on pieni. Voimia!! Ja parastahan olisi jos se plussa nyt tulisi sieltä heti!
Pahoittelut Noora tädin tulemisesta ja onnea jatkoon!
Onnea susamaria plussasta, toivotaan kovasti, että se oli ihan oikea plussa!!
Plussatuulia puhallellen 3*mamma+1 rv 8+6 ja huomenna eka neuvola
Tänään alkoi pukkamaan ovislimaa joten meillä päästään pian tosi toimiin. Tätä limaisaa aikaa kestää meikäläisellä yleensä 3-4 päivää joten eiköhän se ovis ole viimeistään ens viikon alussa. =)
Minä en tunne ovulaatiota koskaan, mutta noista limoista tietää aika paljon, koska on lähellä aika.
Ja kunhan näistä jännittävistä päivistä selvitään niin sitten alkaa tuskaisen pitkä 2 viikon odotus, että onnistiko. Ja voi sitä pettymystä tai riemua sitten tammikuun lopussa.
Kunpa nämä päivät kuluisivat hieman nopeammin. Huoh.
Olisi se vaan niin hauskaa nyt tässä kuussa raskautua kun nelosen la olisi lähes tismalleen sama kun kolmosen la oli. Ja syntymäpäivät sattuisivat muutaman viikon välein jos sitäkään.
Toivossa on hyvä elää. =)
Sirppana kp 12/30
Suuri kiitos kaikille tuestanne! Oli niin ihana lukea teidän kirjoituksianne!
Painosta kaikille niille jotka sen asian kanssa joutuvat painimaan!
Mää olen ikuinen (jojo) laihduttaja! Nyt olen kuopuksen syntymän jälkeen enemmän tai vähemmän taas laihduttanut koko ajan (tai oikeastaan jos rehellisiä ollaan niin esikoisen syntymän jälkeen eli 15v)...heti ku into lopahtaa ne saamarin kilot tulee takasin :(
Mulla on siis noin 20kg laihdutettavaa (vielä). Viime km:n jälkeen eli syyskuun puolivälin paikkeilla aloitin TAAS uuden kuurin...ihan hyvin lähti -6kg mutta todella hitaasti! Nyt taas joulu tuli sotkemaan asioita ja homma taas meni persiilleen eli plussaa tuli noin 2kg...ja nyt pitäs taas jostaki saada otettua itestä niskasta kiinni ja painoa alas...mutta helppoa ei ole ku mieli on niin matalavireinen...
Mullahan on niin että olen tässä vuosien varrella tehnyt ruokaremppaa raakemmalla kädellä eli mun ruokavalio ei sisällä lainkaan sokeria (muutako jäätelössä jota kerran viikossa syön) jos ei sitten piilosokeria jostaki tuotteesta saa (esim maustekurkku). Rasvan käyttö on minimissä ja senki olen vaihtanut kasvisrasvaan (esim. levin vaihdoin flooraan), juusto jota käytän on 17% ja sitäki olen vähentänyt kahdesta siivusta yhteen per leipä. Kaikki pasta ja riisi on täysjyvää/tummaa samaten ku leipä 100% ruista (joskus todella harvoin syön jotaki vaaleaa leipää jossa on runsaasti kuituja)...Liha on valkoista (kalkkuna/kana), kala myös valkoista pl lohi..Juomana mulla on vesi ja kerran päivässä juon lasillisen pepsimaxia ku päänuppini tarttee yhden annoksen kofeiinia...Nämä korjaukset on siis tehty ennen syksyä...
Syksyllä mun avuksi tuli hyvinvointiohjaaja ja sen kans korjattiin ruokavaliotani proteiinipitosempaan suuntaan vielä. Eli nyt vedän proteiinilisää viilin seassa joka päivä 1-2ann...vedenjuontia piti taas lisätä joka oli hiipunut keväästä ku imetys jäi kokonaan pois.
Eli ruokavalioni on vähähiilihydraattista/ GI-pitoisuuksiltaan hitaita hiilareita. Annokseni olen pienentänyt noin puoleen siitä mitä ennen muinoin söin.
Kilokalorini (kirjaan silloin tällöin kiloklubille) keikkuvat siinä 1000-1500kcal/pv (lepokulutus mulla on noin 1490kcla/pv) ihan tahaalleen annan sen heitellä että kroppa jämähdä mihinkään tiettyyn..
Näillä eväillä painoni tippuu noin 300g per viikko mikä on mun mielestä aivan liian vähän ku aattelee että kuinka paljon olen jättäny pois kaikenlaista mitä ennen olen syönyt...
Liikunta on mun akilleen kantapää...sitä en jaksa/ehdi (kaikki maholliset syyt) harrastaa ku sen pari kertaa viikossa...ei vaan tällä hetkellä riitä siihen energiaa...tiedän että ku joka päivä tunnin liikkuis niin se auttais mutta ku nyt en vaan jaksa ja se aika mun pitäs repiä sitte jostaki muualta...esim siivouksesta...
Mää vaan olen niin sairaan kyllästyny kantamaan näitä kilojani joita nyt taitaa olla tasan 80kg ja se on paljon ku olen vain 160cm pitkä! Mutta alkaa vaan tuo jatkuva porkkanoiden napostelu jo kyllästyttään...
Sirppana: Hieno juttu sulla ku löysit sun painosi aiheuttajan! Mulla ei tuollaista "aarretta" löydy ku koskaan en ole sokerisia mehuja ja limppareita juonu...Mutta oikein paljon onnea menetetyistä kiloistasi!! (olen niiiin kade :))
Tärppionnea ku ovis lähestyy!
Susamaria: Oikein paljon onnea kahdesta viivasta!! Jospa se nyt ois ihan oikea plussa eikä mikään jäänne (vaikka niitä allekirjoittaneellaki on parin kk takaa km:stä) Eli enköhän jo voi tarrasukkia ja enkeleitä sulle eteenpäin laitella!
Noora: Laittelen päivitystä tuonne listaan. Ja onnea näin etukäteen syntymäpäiväsi johdosta!! (en sitä kuitenkaan muista sitte tehdä =D)
Lyydia: oikein paljon tervetuloa mukaan vaan! Tänne kyllä mahtuu! Tärppionnea sullekin ku ovis ovella kolkuttelee!
Katjalah: Kiitos sullekin! Pitäs taas tulla kuhan tässä asiat vähän selkenee sinne suurperheellisiin..sillä en mää omaa unelmaani mihinkään laita se viis on ja pysyy, en sille mitään voi enkä halua voida :) Ja meillä tosiaan on hiukka aktiivinen tuo siivouselämä makkarissa eikä siihen ole tullut mitään muutosta viikonlopun jälkeen eikä mitään esteitä välille =D
Pönttis se vaan porskuttelee noin isoilla viikoilla! Mites oot voinu? Meinaatteko rak.ultrassa sukupuoliasioita udella? Kiinnostaa vaan teidänki tilanne ku meillä molemmilla se 3 poikaa on =D Voihan hyvin ja käyhän taas jutustelemassa!
Hoppenkoija: Voi että...vai pitää mun heippa sanoa... :( mutta jos teillä mieli muuttuu niin tuuhan takas jooko? Mitä luultavammin mää täällä taidan pinoa edelleen piellä pystyssä...Mutta kaikkea hyvää teille nyt tässä vaiheessa!
3*mamma+1: Miten siellä ekassa neuvolassa sujui? Niin se sullaki vaan jo ysi viikon paremmalla puolella taitaa mennä...Pysyhän sääki linjoilla ja käy välillä kuulumisia turisemassa...niitä raskausjuttuja ku on niin ihana lueskella!!
ON: Mitään muutosta ei ed. tekstiin ole...tosin asiasta ei olla nyt puhuttu mitään ku mää olen sellanen hiljanen hissukka ja enempi itekseen mietin asioita ja näin annan miehen ajatusten lähinnä mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...Mitään ei hänkään enää ole asiasta puhunu ku nyt on taas ollu pikkumiehen kans helpompaa..jospa se taas tästä, toivotaan...
Eilen sai toinen kaverini pienen pojan...voi että...harmi vaan ettei heitä pääse sairaanlaan kattomaan ku pöpökausi ja osastolle ei päästetä...täytyy vaan yrittää sinnitellä,jospa sitä jossain vaiheessa heitä näkis...
Täällä mennää kp26 ja olen äkänen ku pippuri! Siis taitaa jo pms-oireet päätä heitellä ;( ei yhtään pinna kestä vaan se palaa heti samantien...ärsyttävää...Mahaa juilii jo menkkamaisesti mutta tuskin täti tänne vielä viikkoon tulee ku viime kiertoki oli sen 35pv (muistaakseni)...testit tietty polttelee kaapissa..saas nähä millon repsahan testaamaan niitä negoja...
Mutta nyt täytyy mennä siivoamaan...lakanatki täytys vaihtaa ja pakastin on tuolla sulamassa...plääh...
Plussaisia tuulia kaikille!
nani kp26
Nani:Toivottavasti miehesi joskus vielä muuttaa mielensä vauvan suhteen..
Täällä aika menee nopeasti ja kohta Juliuskin on jo 2kk.
Huomenna on meidän Jasminin 3v synttärit joita juhlistamme pienimuotoisesti kun isot kekkerit on jo olleet muitten tytsyjen kanssa saman aikaisesti.
Näin isoksi Julius on jo kasvanut..
Eilenhän siis alkoi pukkaamaan ovislimaa ja eilinen ovistesti antoi vain haamu viivan.
Nyt tänään aamupäivällä ovistestiin tuli lähes melkein yhtä vahva viiva kuin kontrolli viiva. Sen pitäisi kuulemma olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli viiva. No nyt myöhemmin päivällä tein toisen testin ja sainkin vaan taas haamun. Eli voiko olla, että lh huippu oli ja "meni" jo? Minä kun luulin, että vasta maanantaina olis ovis ja että nuo viivat pysyisi kauemmin. Jos lh huippu menee niin nopeasti ohi niin en ihmettele jos jotkut eivät pongaa ollenkaan ovistesteillä ovista.
Saas nähdä miten nyt sitten käy. Tuleeko vielä ne tasa vahvat viivat vai oliko se nyt sitten tässä.
Eilen onneksi kyllä illalla peitot heilui ja täytyy nyt kai sitten varuiksi vielä tänään yrittää saada mies innostumaan.
Tosin nämä limatkin kyllä minun kokemuksen perusteella pitäisi olla loppumaisillaan maanantaina ja eikös se niin ollut että kun limat loppuu niin oviskin on silloin loppunut.?
Jos ovis oli nyt näin aikaisin tuloillaan niin olisi sittenkin lyhyempi kiertokin tiedossa kuin yleensä.
Ihmeellistä tämä on =)
Mutta jos jollai on kokemusta noista ovis testeistä enemmän niin valaiskaa hieman minua.
Tein kyllä niitä testejä kolmatta tehdessäkin ja en silloinkaan saanut vahvoja viivoja, mutta en tehnyt usein niitä niin en tiedä sitten kauanko olis näkyny.
Sirppana kp 13/"30"
Jos yrittäis taas muutaman rivin raapaista;-) Mulla on välillä hankalaa kirjoittaa kun nuo isommat pojat pyörivät ympärillä...herkästi tulevat katsomaan mitä äiti koneella touhuaa. Enkä siis halua heidän tässä vaiheessa tietävän mitään. Nytkin esikko (10v) tuossa vieressä, mutta katselee telkkua, joten uskallan hetken näpytellä;-)
Mä yritän ottaa rauhassa ja olla sillä asenteella, että tämä on vasta eka yrityskierto...mutta ei se helppoa ole. Mulla kun tosiaan aiemmat raskaudet saaneet alkunsa niin helposti! Melkein kaikki ekasta yrityskierrosta, ainoastaan yksi raskaus alkoi toisesta kierrosta. Järki sanoo, että nyt ei välttämättä käy niin kun on tuo hormoniehkäisy taustalla ja ikääkin jo vähän enemmän...silti tietysti sydän toivoo, että tulisin heti raskaaksi.
Mulla oli jo kp 12 semmoista menkkajuilimista ja ajattelin, että ovis oli silloin...no nyt sitten perjantaina kp 15 mulla oli tosi kovat juilimiset ja etenkin tuolla oikealla puolella. Se kesti koko päivän...loppui illalla ja sitten juili vielä eilenkin...eli olikohan se ovis kuitenkin sitten vasta perjantaina?!? No, peittoa pöllytetty koko viikon, joten toisaalta ihan sama koska se oli...kunhan toivottavasti oli;-) Sitten kyllä jäin miettimään, että jos se ovis oli jo alkuviikosta niin olisko perjantaina voinut olla jo kiinnittyinen?!? Ehkä toiveajattelua?!?!?
Mitenkähän sitä jaksaa pari viikkoa nyt sitten odotella...???
Sirppana: Mä en kyllä osaa sua nyt auttaa kun itelläkin aika hukassa pitkästä aikaa nää jutut ;-) Ja tosiaan kun noi aiemmat raskaudet alkaneet niin helposti niin ei ole tarttenut paljon näihin asioihin perehtyä. En ole siis koskaan käyttänyt ovistestejä... Mutta toivotaan, että peittojen heilutus osui oikeaan saumaan!
Nani76:Mä oon laihduttanut kans vähähiilarisella ja sokerittomalla. Kesästä on lähtenyt 26kg, joten hyvin on pelittänyt mulla;-)
3*mamma+1: Mites tosiaan neuvolassa meni? Toivottavasti kaikki ok:)
Susamaria: Onnea plussasta...voi kun itsekin pääsis pian hehkuttamaan plussaa:)
Lyydia kp17/?
naisilla oli ollut aivan kamala päänsärky tai migreeni juuri ovulaation aikoihin.
Onko täällä kukaan huomannut yhdistää ovulaation ja päänsäryn?
Eilen nimittäin tuli tosi kamala olo päätä repi ja tuli jo oksettava olo ja se oli aivan kamala migreeni lopulta mikä kyllä onneksi ennen iltaa helpotti. Mulla noita migreenejä aina välillä esiintyy, mutta ei viime aikoina ole ollut.
Mietinkin vaan, että ehkäpä se johtui siitä ovulaatiosta (jos se nyt eilen oli). =)
Limatkin on tänään jo heikkenemään päin.
Saas nähä kuin muijan käy. Ja kun mielessä ei pyöri mikään muu kuin raskautuminen. Se on sitten ihme juttu, että ajatukset pyörii vain siinä ja mihkään ei voi keskittyy.
Lyydia: Ahkerasti olette ainakin peittoja heilutelleet niin uskoisi olevan hyvät saumat raskautumiselle. =) Päästään melkein yhtä aikaan jännäileen tämän kierron tuloksia. =)
Sirppana kp 14/30
Jospa sitä ehtis näin "ruokkiksella" jotaki kirjoitaa..ettei tulis noin pitkiä välejä...
Lyydia: voi mahoton! Mielettömät onnentoivotukset kilojen karisemisesta!! Kerro kaikki, mää oon ihan vihreänä kateudesta!! (noloa :( ) Mutta myönnettävä se on ku itellä ei toimi sitte yhtään mikään...Tahtoo tietää että tekeekö sitä ite jotaki vielä väärin eli onko joku osanen vielä mikä puuttuu jotta kilot lähtis..jos vaan viittit vähän valaista mua, kiitos :)
Mulla kans on tollasta juilimista...sekä ennen että jälkeen oviksen...Jospa sitä ois teillä tärppi nyt tullu ku ainaki kivasti sen hyödynsitte!
Jonn@: voi että teidän vauva on jo noin iso poika...niin se vaan aika menee äkkiä! Kiitos sullekin tsempeistä, eiköhän tää ollu taas tässä ku samalla lailla mennään ku ennen avautumista...
Sirppana: mullakaan ei ole kokemusta noista ovistesteistä...pari mulla ois kaapissa jotka tuli r.testien mukana kaupan päälle mutten ole niitä kokeillu..Sylkitesti mulla oli käytössä ennen kolmatta ku en sillon vielä tunnistanu ovista itekseen..mutta sitte opin tunnistamaan ku plussaa ovistestistä tuli..Ainaki teillä tuli ovis hyödynnettyä kunnolla! :)
Migreenistä: kyllä kait se mulla nyt ku miettiin niin taitaa se migreeni aina oviksen aikaan olla...ennen en ole tuota huomannu mutta ku kattoo noita kohtausaikoja niin aika lailla oviksen aikaan sijoittuu...muutenki kohtaukset menee kk-kierron mukaan aika lailla..mutta onpa niitä muutenki :( Ainoastaan ruokavalion muutoksella mistä kerroinki aiemmin eli vähä-/hyvähiilarisella olen saanut kohtaukset aika minimiin kait...ennen mulla oli niitä viikoittain eli aika rajoittunutta elämäni silloin oli ja mulla oliki kaksinkertainen lääkitys (esto ja täsmä) silloin jonka lopetin ku kolmatta alettiin yrittämään. Nyt siis pärjään ihan panadol zappilla (olen lääkeaineallergikko joten noilla on pärjättävä sitte) kuhan otan ne oikeeseen aikaan...
ON: juups..tuli sitte eilen aamulla taas ensimmäinen negatesti tehtyä, hyvä minä ku en osaa olla niitä tekemättä...noloa! Mikä siinä on ettei osaa olla testaamatta ennen ku menkat on sen viikon myöhässä?? Ja mistä sen tietää millon ne on viikon myöhässä ku kierto on 26-35pv?? varmaan se pitäs olla tuosta 35:stä..Mutta kuka ihmeessä voi malttaa oottaa kp42:een? plääh..
Mulla juilii aika lailla tuota oikeaa puolta koko ajan...viikko sitte oli hirveät krampitki siellä että piti ihan hieroa sieltä ja makoilla. Ja joko mulla on tissit kasvanu taikka sitte näissä liiveissä on jotaki lisätäytteitä...mutta tuo voi johtua siitäki ku olen tosiaan lihonut sen pari kiloa joulun aikaan.
Eli kehittelen taas näitä turkkasen oireita, ei kivaa, ku ei sitä kuitenkaan ole nytkään raskaana..
Plussaisia ppuuuuhureita11
nani kp29
Tulihan taas taukoa, pahoittelen! Pitkästi mennään jo tammikuun puolta joten uus pino oli jo paikallaan...
Oikein paljon onnea ja vauvantuoksuja Mammariini pienen pojan syntymän johdosta!! Voi että ku ihanaa!!
3*mamma+1: Oikein paljon onnea ihanista ultrauutisista!! On se vaan ihanaa saada kuulla/nähdä oman pienokaisensa sydämen sykkeet! Nyt vaan sitten nauttimaan täysillä vauvan odotusajasta!
Noora: pahoitteluni negoista ja sen kurjan tädin saapumisesta! Miten ihmeessä me saadaanki kehiteltyä noita oireita jos ne ei niitä sitte ookkaan?? Mutta oikein paljon tärppionnea ens kiertoon!
Trikupelle: Mikä tilanne sielläpäässä? Toivottavasti täti ei ole sinne löytäny ja se plussa yllättäiski teidät! Tiedän kuinka kurjaa on ku kierrot vaan venyy ja sitte sitä tekee niitä turkkasen negatestejä...
Sirppana: No johan oli menkat! Aika raivostuttavaa...noistaki mulla on kokemusta...viimesimmät olivat taas melkeimpä tuota...kurjaa...mutta onnea sulle kans ovispäivien tärpityksiin :)
RuusuRouva: voi että sullaki noita viikkoja on hyvin kasassa...jaksuja ultran odotteluun! Hyviä vointeja sulle lähettelen ja yritä vaan nauttia siitä raskaudesta! (tiedän ei oo helppoa km:n jälkeen..)
Susamaria: hurjasti voimia sulle tulevaan, ei todellakaan ole helppoa seurata vierestä toisen odotusta, se keskenmenneen la on sitten liian pinnalla...Musta on ihana seurata "meidän" Mimmulin odotusta ku meillähän ois ollu päivän sisällä la:t ja toisaalta sitä taas joka kerta tietää missä sitä oltaisikaan menty omassa raskaudessa...mutta mitään tälle ei mahda...on vaan silti yritettävä olla onnellinen toistenkin puolesta vaikka se ei aina ole helppoa!
Äitix3: ihan samoja mietteitä täälläkin! Alkaa jo potuttamaan tää ja samalla mieli on tosi haikea...nyt sitte kaks vuotta itellä tuli täyteen ja saldona säälittävät kaks plussaa ja kaks km:a...Mitenkä me saatais jostaki oikein mojovan potkun persuuksille tässä asiassa? Mutta hurjasti tärppionnekkaampaa uutta vuotta sullekkin!!
Myllerispyy: täällä sua edelleen huhuilen...hiljaisuudesta päättelen ettei teilläkään ole plussaan viittaavia uutisia vaikka niitä kovasti sulle toivon!
ON: olin jo viikonloppuna tulossa teille hyvästejä sanomaan...ukkokullalta tuli niin jyrkästi "ei enää ikinä lapsia lisää" kommentti ja kovasti oli jo piuhoja poikki panemaan että en nyt oikein tiedä miten tästä eteenpäin...
Meillä on ollu aika vaikeaa tuon kuopuksen kans ja se on vieny sitten voimia meiltä molemmilta ja tietty se miehellä tuntuu vielä enempi ku niin paljo on ollu kotoa pois...
Meillä ku tuo poika on vielä ruvennu valvomaan öitä jostain ihme syystä...nukahtaa miten nukahtaa (saattaa mennä tunteja) ja sitte saattaaki tunnin päästä herätä itkien ja sitte valvotaanki tunteja! Monena yönä ollaan vielä kolmen aikaa valvottu pojan kans..eli koko ajan yritetään saada jostain rytmistä kiinni ettei elämää mee ihan plörinäksi...
Eli mää nyt olen ihan ?? ovis tieten oli ja meni ennen viime viikon sanoja, mutta enpä oottele mitään ihmeitä sieltäkään...Vähän ollaan nyt pattitilanteessa ku toinen haluaa ja toinen ei...itkeny olen tunteja yksin ja hiljaa...tulee mieleen se ajatus mikä km:n jälkeen oli että tää oli se meidän viimenen mahdollisuus...eli oliko se sitä sittenkin?
Kaiken tän keskellä sitten eilen tuli kaverilta viesti tyttövauvan syntymästä..Onnellinen olen tdellakin kyllä heidän puolestaan mutta voi turkkanen sentään ku paha mieli ollu näitten kaikkien jälkeen...
Tän keskellä pitäs vielä yrittää saada kiinni siitä laihisprojektista minkä ihan tarkotuksella jäähytin joulun ajaksi...saldona +2,5kg (vaikken ees syöny palastakaan suklaata)...jee...voi p...a! Koko syksyn laihuttanu ja hikiseen -5kg lähteny niin parissa viikossa sain niistä puolet takasin...kyllä tää voi ollakki jostaki syvältä!
Iloisempaa mieltä teille muille!! Ja anteeksi purkautumiseni!
sekavin tuntein nani kp21 (varmaanki) /35?