Raskaus ja kilpirauhaslääkitys????????
Minulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta raskauden jälkeen, kun vauva oli noin 5,5 kk:n ikäinen. Imetin häntä tällöin kokoaikaisesti ja sain lääkkeeksi Tyrazol 5 mg kolme tablettia päivässä. Sain ohjeet jatkaa imetystä, välttää ainoastaa imettämistä 2-4 tuntia lääkkeen otosta. Aloin kuitenkin silloin antamaan myös kiinteitä, joten imetys väheni, mutta silti tuntui ikävältä, kun tiesi lääkkeen imeytyvän äidinmaitoon, vaikka lääkäri vakuuttikin että näin pienellä määrällä ei ole vaikutusta.
Noin kuukausi sitten arvoni tarkistettiin ja nyt otan Tyrazolia 2 tabl päivässä ja Thyroxinia puoli tablettia. Mietimme vauvallemme kaveria, mutta pelottaa ajatus tällä lääkityksellä. Onko Sinulla ollut vastaavaa lääkitystä ja olisit tullut raskaaksi? Lääkärini sanoi, että jos tulen raskaaksi, niin katsotaan sitten lääkitystä. Mutta raskauden toteamiseen mennessä olen ehtinyt syödä kyseisiä lääkkeitä jo pitkään. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet ja imetän vieläkin kaksi-kolme kertaa päivässä.
Mitä lääkettä sait raskauden aikana? Kuulin, että toinen luvanvarainen lääke (PTU) olisi parempi kuin Tyrazol, mutta lääkärini oli vain Tyrazolin kannalla.
Miten tästä nyt eteenpäin?
Kommentit (3)
Kiitos vinkistä, mutta nyt en tiedä mistä kyseisen foorumin löytää...
Minä löysin kun laitoin esim. suomi24 sivujen hakuun vain ihan kilpirauhasen vajaatoiminta.
on tässä yks osote en tiijä meneekö tällä
kilpirauhas.info/foorumi/viewforum.php?f=1
tuo kyllä kuulostaa ihmeeliseeltä mutta kokeille...:)
Mullakin todettu vasta kilpirauhasen vajaatoiminta..Liityppä tuonne kilpirauhaset foorumi sivuille,sieltä saat sata varmasti tietoa mistä ikinä haluat :)