Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOUNELMAT 2010 tammikuussa=)

01.01.2010 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon,helpompi näin uuden vuoden alussa löytää ja jatkaa kirjoittelua=)

Täällä paukkuu pian viikot 8+0 ja maanantaina varmistusultraa=)Perjantaina eka neuvola!

Pikkuhiljaa alkaa tämä masu tuntua ja saas nähdä kauanko salassa pysyy;)

[url=http://lilypie.com][img]http://lmtf.lilypie.com/bvOLp2.png[/img][/url]

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollu vähän sitä vikaa.. Muuten arvot ollu ihan ok, mut noi aamupalan jälkeiset arvot heittää häränpyllyä.. Pahin pelko et joutuis alkaa pistelemään insuliinia.

Mulla ei laitettu neuvolakorttiin noista verikokeiden tuloksista mitään.. Ihmetyttää kovasti. Oman veriryhmänhän mä tiedän, täytyy vaan toivoa ettei siinä näy mitään vasta-aineita. Ens kuun puolessa välissä mullakin on seuraava neuvola-aika, sikäli mikäli nää sokerit nyt pysyy kohdillaan, jos ei pysy ni sit tarvis mennä jo ennempää.

Ylipainoa mullakin on paljon, mut en kyllä ainakaan vielä oo huomannu, että maha olis tullu esiin. Kai tietysti toikin vaikuttaa kun kohtu on taaksepäin kallellaan. Kovasti kyllä jo odottelen et alkais vauvamasu näkyä sekä tietysti että alkais liikeet tuntua.

Maijamehi81 ja Toukka rv 13+2

Vierailija
62/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymys senkun jatkuu... Kyllä tulee mieleen, että eikö se koskaan lopu? Nauroin siskolle viikonloppuna, että olen sitte seuraavat 2 vuotta väsynyt ja ehkä se sen jälkeen sitten helpottaa...

Mulla on jo käytössä äitiyshousut; on nimittäin maha iltaisin niin kovin turvoksissa, että tavalliset housut tuntuvat epämukavilta. Ja jos on tiedossa pari tuntia istumista, niin tulee laitettua äitiyshousut, niin eivät paina mahaa. Paino on onneksi ainakin vielä pysynyt ennallaan, ehkä jopa tippunut kilon :)

Mulla on iltaisin ( ja välillä koko päivän) alavatsa tosi herkkä; ihan kuin olisin tehnyt vatsalihasliikkeitä. Ja nyt pitää aina muistaa nousta tosi rauhallisesti, kun äkkiliikkeet aiheuttaa viiltävää kipua...ne liitoskivut tuli jo nyt...Viimeksi ne mun mielestä tuli paljon myöhemmin...

Liikkeitä täälläkin odotellaan malttamattomana ja sydänääniä tulee kuunneltua varmaan 1 - 2 krt viikossa, ihan vaan kun haluaa varmistuksen että kaikki on hyvin.

Isoin "ongelma" tällä hetkellä on muistaa, ettei syö pellavansiemeniä; niitä kun tuppaa olemaan nykyään vähän joka leivässä...

iipukka 12 + 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kirjoitin ihan ensimmäiseen ketjuun muutamia kertoja, ja sen jälkeen on ollutkin hiljaiseloa. Mutta edelleen on toukka mukana ja maanantaina kävin ensimmäisessä varsinaisessa neuvola ultrassakin. Pientä ylimääräistä jännistystä tuli siitäkin, kun neuvolan täti yritti katsoa ultralla mahan päältä (rv 9+4), mutta ei nähnyt oikein mitään, ja alkoi sitten pelottelemaan että onkohan siellä vatsassa mitään. Mutta kun kuuli että oltiin viikolla 6 jo käyty kerran ultarassa ja silloin ainakin näkyi ihan normaali raskaus, niin rupesi kyselemään että onko mulla kohtu jotenkin eri asennossa kun normaalisti, ja onhan gyne on useamman kerran sanonut että kohtuni on taaksepäin kallelleen. Sain sitten illaksi ajan lääkärille, että katsoo sisäultralla että onko siellä massussa asiat hyvin. Ihmeen tyynesti pystyin päivän olemaan, oli vahvasti vaan sellainen olo että kyllä siellä vatsassa edelleen kasvetaan, kaikki raskausoireet kun ovat olleet erittäin selkeät. Ja illalla tosiaan se sitten varmistuikin, normaalisti on sielä kasvettu ja pikkukaveri siellä jo liikuskelikin. Kaikki siis hyvin :)

Juttelitte tuossa äitiysvaatteista jossain kohtaa ketjua, minulla on jo monta viikkoa ollut alavatsa niin killillään, että en mahdu normaaleihin vaatteisiini. Ja jos vähänkin on tiukka vyötärö vaatteissa, niin alkaa massuun koskea kun puristaa. Ostin töihin kokoa normaalia isommat suorat housut, eikä ole niissäkään yhtään liikaa tilaa. Ja siskoltani sain hänen vanhat äitiysfarkut, jotka on olleet tosi hyödylliset (jo nyt!). Sinällään hassua kun tosiaan tuo kohtukin on mulla tosi takana, että miten voi olla tuo vatsa noin pömpöllään jo nyt. Vaikka painokin on pudonnut kilon pahoinvoinnista johtuen. Rinnat ovat myös jo kavaneet yhdellä kuppikoolla ja näyttävän ihan vierailta :D.

Onko muut huomanneet pahoinvoinnissa sitä ilmiötä että väsymys vaikuttaa pahoinvointiin todella paljon? Minä aloitan jokaisen työaamun oksentamalla vähintään kerran, ja koko päivän ällöttää, välillä aika rajustikin. Mutta viikonloppuisin jos ja kun saan nukkua niin pitkään kuin haluan, niin aamupahoinvointia ei ole oikeastaan ollenkaan. Ja muutenkin vointi on paljon parempi ja pirteämpi ihan koko päivän. Tuo lepo on ainoa joka mulla tuntuu tähän olon auttavan, ei se syönkö ennen nousemista vähän vai paljon vai en ollenkaan.

Ensi viikolla onkin sitten labra-aika sikiöseulonnan verikokeeseen, ja niskapoimu-ultraan odottelen aikaa. Onko muiden neuvoloissa vakiokäytöntä tuo verikoe? Meillä on kuulemma noin vuosi tehty rutiinina tuo (paitsi tietysti jos ei halua).

Aurinkoista pakkaspäivää!

Hansu ja pikkutoukka 9+6

Vierailija
64/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, piti vielä sanoa sikapiikistä vielä, että minä olen tuossa asiassa niin onnellisessa asemassa, että sain piikin jo marraskuussa ennen raskautta. Sairastan astmaa perussairautena, joten sain sen jo riskiryhmäpiikityksissä. Itse en silloin saanut oikeastaan mitään sivuoireita piikistä, käsivarsi oli ainoastaan pari päivää vähän kipeä. Mies meinasi mennä tällä viikolla ottamaan piikin kun perusterveiden piikityksetkin on meillä vihdoin alkaneet. Eipähän sitten ainakaan tartuta vauvaan pöpöä jos uusi epidempia-aalto tulee lapsen synnyttyä. Tavallista influenssarokotusta en ole ottanut, ja tuskin otankaan.

Kivuista sen verran, että tässä viikolla on ollut ilmeisestikin kohdun kasvukipuja, joihin olen pari kertaa herännyt yölläkin. Sellaista vetävää ja aika voimakasta kipua, joka onneksi kylläkin kestää vain pienen hetken. Kipua tuntuu vaihtelevasti molemmilla puolilla vatsaa, ja joskus keskelläkin. Menkkamaista jomotuskipua ei enään ole juurikaan tuntunut, paitsi hetkittäin noiden muiden kipujen yhteydessä.

Hansu (taas)

65/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on murheena tajuton painonnousu. Ennen raskautta olin ihan normaalipainoinen 65kg/167cm ja ruumiinrakenteeltani ihan sopusuhtainen (koko 38). Nyt on sitten 12 viikolla painoa tullut jo 6-7 kiloa ainakin. :( Kuusi kiloa!! Ja omista vaatteista ei mahdu mitkään, ostin alkuvuonna läjän kokoa-paria isompia normivaatteita ja niillä on menty. Yhden isot farkut mulla oli ennestään ja nyt nekin on jo pienet ja äitiysfarkut pitäisi ostaa. D-kupin rintsikatkaan ei tahdo mahtua, vaikka normikuppikoko on c. Tissit on niin isot. :(

Vatsa pullottaa tosi paljon, mutta isoissa vaatteista ei onneksi ihan vielä näy, mutta ihan kohta kyllä.

Voi ahdistus :(

Sanokaa nyt joku että ei tälle mitään voi tai että muillakin voi näin paljon paino nousta.

Syönyt olen paljon, koska rajuin raskausoireeni on ollut todella aggressiivinen nälkä. :( Heti tulee järkky olo jos siihen nälkää ei syö. Olen kyllä paljon kiinnittänyt huomiota siihen mitä syön, mutta näkyy se silti vaan tarttuvan.

Tyypillisen päivän eväät:

Aamupala klo 8: lasi tuoremehua, jogurtti, vitamiinit ja E-epa -tabletit

Välipala töissä klo 10: lautasellinen puuroa tai 2 ruispalaa / sämpylä

Lounas klo 12: lounasravintolan normi lounas

Välipala klo 14: omena tms hedelmä

Välipala klo 16: 2 ruispalaa / sämpylä

Päivällinen klo 18: kotiruokaa

Välipala klo 20: pari omenaa, naposteluporkkanoita tms.

Iltapala 22: pari leipää, jogurttia tms. muuta lisuketta

Eli paljon on syötävä ja parin tunnin välein.

Välillä myös salmiakkia tai purkkaa ellotukseen.

Mähän olen ihan satakiloien tätä menoa ennen elokuuta!

Vierailija
66/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ihan ok, kun jätin jogurtin pois.

Mun tyypillinen päivä

Aamupala klo 7.30-8.00: Pari leipää, teetä (ja hedelmä)

Lounas klo 11: puuroa, tai lämmintä ruokaa. Joskus höyrytettyjä vihanneksia ja broileria. Ehkä leipää

Välipala klo 14: teetä, leipää, hedelmä tai sit porkkanaa

Päivällinen noin klo 18: normi kotiruokaa, joskus tietysti pitsaa tms.

joskus iltapala noin klo 19: jogurtti, pari leipää tai sit jokin hedelmä.

Joskus tulee naposteltua telkkarin vieressä porkkanaa tai kirsikkatomaattia.

Porkkanaa tai kirsikkatomaattia saatan kyllä syödä töissäkin taukojen välissä, jos huikoo.

Sen tiedän että mun tarvis alkaa liikkumaan enemmän, mut jotenkaan en saa itseäni liikenteeseen.

Ootko Venda koittanut et söisit tuon iltapalan jo klo 20 ja sit taas vastaavasti klo 22 omenaa tai naposteluporkkanoita?

Toi painonnousuhan on ihan yksilöllistä. Itselläni viime raskaudessa paino nousi melkein 20 kiloa, mut enpä mä siitä silloin välittäny. Nyt kun tota ylipainoa on niin on pakko yrittää pitää painoa edes hieman kurissa.

Maijamehi81 ja Toukka rv 13+3

Vierailija
67/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysäissyt neuvolasta että mitä sanovat tuosta painon noususta? Nesteen kerääntyminen kroppaan nostaa nopeasti painoa ja turvottaa, voisiko johtua siitä? Ei tuo syömisesi ainkaan mitenkään hirmuiselta nimittäin vaikuta. Syötkö paljonkin enemmän kuin ennen raskautta?

Mutta sinuna kysäisisin neuvolasta (jos et ole jo kysäissyt), niin ei tarvitse siitä murehtia sen enempää. Tietävät siellä varmasti onko normaalia vai ei ja mitä sille voisi tehdä.

Hansu

68/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijamehi: kokeile korvata jogurtti desillä maitorahkaa jossa sokeritonta mehukeittoa tai sokeritonta tiivistemehua makeuttajana?

Tuo iltavinkki on ihan hyvä, kokeilen sitä.

Hansu77: No en ole kysynyt, mutta ihmettelihän se neuvolantäti kun silloin viikolla 10 oli jo viisi kiloa tullut. Sen jälkeen asiasta aloinkin stressata, eikä nyt ole kuin reilu kilo tullut lisää.

Normisti olisin syönyt vähemmän hedelmiä ja ehkä pienemiä annoskokoja, puuroa en ainakaan. Mutta ennenkin söin kuusi leipää päivässä. Huokaus. Ehkä soitan neuvolaan.

Mutta joka ilta toki olen kotona puuhaillut ja lenkkeillyt, nythän se on jäänyt vähemmälle väsymyksen takia. Joka ilta kun on 1,5-2 tuntia vedettävä päikkäreitä /ainakin levättävä.

Vierailija
69/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti Venda kannata stressata. :) Kaikkihan me erilaisia ollaan, niin kuin myös raskautemme, joten ei kai nää voi oppikirjan mukaan aina mennäkkään. Pääasia on varmasti kuitenkin että voit hyvin ja veriarvot yms ovat kohdillaan. Eiköhän se painon nousu sinullakin siitä tasaannu hiljalleen.

Mä olin päin vastaisesti huolissani siitä että paino on ollut putoamaan päin ja mietin että saakohan se toukka kaiken tarvittavan ravinnon. Mutta sitten päädyin siihen että todennäköisesti se stressaaminen on paljon haitallisempaa kuin se syy josta stressaa... Niinnpä lakkasin murehtimasta. Omat arvot kuitenkin on ollut kunnossa, ja pikkunenkin kehittyy aikataulussa. :)

Tsemppiä ja mukavia fiiliksiä Vendalle ja kaikille muillekin!

Hansu 9+6

Vierailija
70/124 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän myös aktivoitua täällä palstan seurailun sijaan. Viime viikolla oli ihka ensimmäinen neuvola ja "täti" tuntui tosi mukavalta ja käytiin pitkään kaikkia perusasioita läpi. Mies vähän aristeli tulla mukaan, mutta sain kuitenkin houkuteltua :) Meillä neuvolassa otettiin noi peruskokeet, mutta ei ultrattu tai kuunneltu mitään sydänääniä. Sanoi, että ei heidän laitteella kuulu kuin vasta 15vkon jälkeen.

Koitan ylipäätänsä pysyä rauhallisena, kun varhaisultrassa vko 7 kaikki oli ok, mutta huomaan jo kovasti odottavani reilun viikon päästä olevaa np-ultraa.

Outoa, kun alkuun oli tota kuvotusta ja väsymystä tosi paljon ja olin hirmu väsynyt. Nyt sit taas juur mitään oireita ei oo ja viikon oon ollu ihan pirteä. Tuntuu, että välillä meinaa ihan unohtaa koko homman ja varsinkaan lounaalla ei meinaa töissä muistaa mitä uuteen ruokavaliooni kuuluu. Tänäänkin meni vahingossa vähän tuorejuustoa uuniperunan soossissa, mutta ei kai se nyt niin kauheeta oo, onneks ei ollut paljon. Toisaalta on varmaan hyvä, että raskaus ei oo ihan koko elämä nyt, kun töissäkin on paljon hommaa ja on kiva käydä harrastuksissa kun iltaisin ei oo niin väsynyt.

Tuosta turvotuksesta / painon noususta, mä oon näköjään hyvin samoissa mitoissa kuin sä (66/167), mutta mulle ei oo kiloja vielä tullut. Vaakani mukaan kuitenkin lihasta "muuttunut" rasvaksi n. 1kg eli rasvan määrä lisääntynyt. Huomaan myös, että aineenvaihdunta hidastunut, jota varmaan myös sulla ollut jos kiloja jo noin tullut. Ruokavaliosi näyttää aika lähellä omaani olevan, joten ehkä luumuja välipalaksi ;) Tärkeintä muuten tietysti, että itsellä hyvä olo ja syö terveellisesti eikä kilot. Ymmärrän kyllä tuskan jos kaikki vaatteet kutistuu kaappiin.

Yritin itekin tänään Kampista kattoa jotain kivaa vaatetta, mutta ei niissä yläkerran liikkeissä ollut oikein mulle mitään. Kuulemma helmikuussa tulee uutta, kun alesta päästy. Sitä siis odotellessa.

- Lahja, 10 tasan

Vierailija
71/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt kuuluis jo väsymyksen helpata???

Vendi: Täytyy koittaa vaihtaa jogurtti. Tosin nyt oon kyl ollu ilman sitä pari aamua.

Onko muita jotka nukkuvat huonosti? Itse nukun aika huonosti monta yötä ja sit välillä yks tai kaks yötä hyvin. Melkeinpä viikonloppuisin tulee nukuttua hyvin ja viikolla tulee nukuttua todella huonosti.

Maijamehi81 ja Toukka rv 13+4

Vierailija
72/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nt-ultrassa käyty.Kaikki hienosti.Pienellä mittaa 4.9cm ja nt oli 1.3mm.Veriseulan tuloksia joudun vielä odottamaan mutta ultrassa kaikki ok!

Painon nousu on kyllä niin yksilökohtainen asia,ettei kannata toisiin vertailla omaansa.Toisilla painoa kertyy vaikkei näy missään ja yksillä paino nousee vaikkei mitään söisi.(kuten itsellä)

Niin kauan kun noi sokerit on ok,niin ei hätää vaikkase onkin tuskallista että paino nousee ja ulkomuoto muuttuu=/Mutta se kuuluu raskauteen,toisilla enemmän kuin toisilla=)

Ja vatsatkin kasvaa niin eri tahtiin,yksi on jo rv 28 maapallon puolikas kun toisen vatsa pysyy piilossa rv 30+,hyvä kun huomaa että odottaa ja siltikin voi tulla saman kokoiset vauvat=)

Iloista vaikkakin järkyttävän kylmää torstaita kaikille !!!

Gianni ja bebe rv päivän vajaa 12

Vierailija
73/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken hirveen pitkän sepustuksen enkä saanut sitä sitten lähtemään.

Joten,täällä vietetään vapaapäivää flunssan kourissa.Ihmettelinkin eilen kun olin töissä niin väsynyt.

Mulla on viikkoihin nähden iso maha,tosin niin on ollut kahdesta aikaisemmastakin mutta tää vie kyllä voiton.mammahousut on ollu käytössä jo jonkin aikaa.Onneks on noita normi collarihousuja jotka menee jalkaan.Mulla ei ekan raskauden jälkeen palautunut noi vatsalihakset yhteen niin että sormet kyllä 'hulahtaa'tosta vatsalihaksien välistä läpi.Olisko tämä yksi syy isoon mahaan.Joku tästä'vaivasta'kirjoitteli täällä tai tuolla heinäkuisten puolella.Olisi kyllä kiva käydä tuo vaiva korjauttamassa ,kun lapset on tehty,mutta ei ole kyllä haisuakaan paljonko sellainen maksaa.

Kävin tosiaan viime viikon ti tuolla np-ultrassa ja kaikki oli siis hyvin.Niskaturvotuslukema oli ekalla kerralla 1.6 ja sitten otti sen vielä lopuksi kun oltiin sieltä lähdössä niin se oli 1.2.En kuitenkaan päässyt enää siihen verikokeeseen asukin koon vuoksi(7cm) joka jäi vähäsen harmittamaan.Ei ole enää luotettava jos asukki on yli 12 viikkoa koon perusteella.Nyt pitää vaan luottaa että asukilla ei ole mitään kromosomipoikkeavuutta.Mutta kyllähän toi npt oli ihan normi rajoissa?Ainakin kätilö mulle niin vakuutteli.No,rakenneultra mulla on 15.3.

Mä muuten otin sikapiikin heti silloin kun olin raskaustestin tehnyt,eikä mulla ollut kun käsi vähän arka ja illalla nousi vähän lämpö.

Pakkastyttö 13+3

Vierailija
74/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino nousee jokaisella omaa tahtia.. Mulla ei tarvis nyt kyllä noustakaan kun on tota ylipainoa sen verran, vaikkakin oon kyl sitä mieltä et jos niitä kiloja tulee ni sit niit tulee, pudotetaan sit vauvan syntymän jälkeen pois. Tärkeää tosiaankin pitää sokerit kohdillaan.

Vauvamahaa kyllä jo innolla odotan=)

Maijamehi81

Vierailija
75/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kaikilla etenee mukavasti ja että toisilla alkaa oireetkin helpottamaan.

Mulla on etova olo helpottanut huomattavasti, nyt maistuu jo paljon useampi ruoka. Joskin tänään, erittäin huonosti nukutun yön jälkeen on taas huomattavasti kuvottavampi olo! Mulla väsymys vaikuttaa tähän huonovointisuuteen tosi paljon. Ja kuten joku muukin mainitsi, nukun nyt välillä huonosti. Eilen yöllä kyllä nuhassa olevan miehen kuorsaus piti hereillä enemmän kuin itse raskaus!

Meillä täällä ei ole sokereita mittailtu ollenkaan, ainakaan vielä tässä alussa ja olenkin siitä ollut vähän huolissani. Mulla nimittäin yksi selkeä raskausoire on hirmuinen jano, voikohan kieliä liiallisesta sokerista? Joskin en kyllä viime viikkoina ole hirmuisesti sokeria syönyt, kun mitään makeaa ei ole tehnyt mieli, mutta on sitä silloin tällöin mennyt vähän karkkia tai suklaata. Ja onhan sitä sokeria piilevänä esim. jugurteissa, joita olen muuten syönyt tosi paljon kun ovat maistuneet hyvin.

Mulla uus inhottava vaiva, joka varmaan ainakin osin tähän odotukseen liittyvä, on hiivatulehdus. Kävin sitä varten lääkärissäkin, määräsi vaan käsikaupan hiivalääkettä (Canesten) ja maitohappobakteereita suun kautta ja paikallisesti. Ehkä vähän nyt helpottanut, mutta ikävä vaiva ja toi lääkkeen käyttö vähän epäilytti kun paketissakin lukee että käytöstä keskusteltava lääkärin kanssa kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana. No keskustelinhan minä ja totesi että haittaa ei ole.. tiedä sitten. Hyvänä puolena se, että katsoivat samalla ultralla että vauvalla oli kaikki hyvin ja hyvältä näytti! Ei mittailtu tai muuta, mutta sydänäänet näkyivät ja kuuluivat.

Tässä oireiden hälvenemisessä on se huono puoli, että välillä ei meinaa muistaa olevansa raskaana, kuten joku muukin mainitsi... Eilen söin sitten muuten vahingossa kiellettyä juustoa ja sitten iski hirveä morkkis! No tehty mikä tehty, toivottavasti siinä juustossa nyt just ei ollut sitä listeriaa..

Olikohan täällä joku muukin ratsastusta harrastava? Joko olette lopettaneet harrastuksen? Minä kävin eilen vielä koulutunnilla, harjoitusravi kyllä vaihtui keventelyyn. Saa nähdä tuleeko vielä mentyä, vaikka ei tuntunut eilen mitenkään pahalta, tuntui että siitä ei enää saanut niin paljon irti kun varoo itseään enemmän ja tuntuu ettei pysty istumaan enää yhtä syvälle satulaan.

No ei muuta kun takaisin töihin. Hyviä vointeja kaikille!

t. Marmeladi 9+6

Vierailija
76/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kanssa odottajilta kysellä, että onko muilla ollut vielä supistuksia?

Musta tuntuu, että mulla supistuksia on ollu muutamana päivänä. Jokunen on päivällä, mutta illalla nukkumaan käydessä on useitakin peräkkäin... Ei ne satu, tuntuu vaan semmonen kiristävä/puristava tunne alavatsassa. Mulla oli ekassa raskaudessa kanssa aika supistusherkkä kohtu, kun neuvolan täti yritti mitata, niin heti tuli supistus.

Työ on enimmmäkseen istuma työtä, eli ei mitenkään rankkaa.

Neuvolalääkäri mulla on 10.2. joten meinasin sinne asti odotella, ennen kun kyselen mistään muualta...

iipukka 12 + 3

Vierailija
77/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että joillakin jo alkaa helpottamaan etominen ja paha olo. Se antaa toivoa, että josko se minullakin tästä pikku hiljaa. Viikolle 10 siirryin tänään, ja edelleen aamulla lentää oksu. Ja itseasiassa tänään on ollut muutenkin hankala päivä, etova ja oksettava olo kun on ollut ihan koko päivän. Kumpa alkaisi minullakin jo helpottaa...

Marmeladi, mullakin on juominen lisäätynyt oikein roimasti. Neuvolassa ei meilläkään vielä sokereita mitattu, mutta neuvolan täti sanoi kyllä että janon lisääntyminen on normaalia. Todennäköisesti siis liittyy enemmänkin tähän tilaan. Uskoisin ainakin niin.

Ja minä ratsastan myös, ja olen jättänyt sen pois. Heppa jolla itse olen käynyt ratsastamassa, on kiltti, mutta kohtuu vauhdikas ja huonona päivänä saattaa täräyttää kunnon pukit, joten tulin siihen tulokseen että putoamisriskiä on kuitenkin sen verran (vaikka todella pitkään olenkin ratsastanut), että en uskalla riskeerata. Sinällään ratsastusta itsessään en kokenut riskinä, vaan juurikin tuon putoamisen. Todella harvoinhan sitä enään alas sieltä tulee, mutta en halua ottaa sitä riskiä että sattuu nyt sitten juuri kun olen raskaana. Pudotessa isolta hevoselta jysähtää niin kovaa tatamiin, etenkin jos vauhtia on vähän enemmän, että siinä voi masu-asukille käydä huonosti. Koen itse että siinä tilanteessa keskenmenon ja vaikkapa istukan repeämisen riski on monen kertainen verrattuna vaikkapa normaaliin kaatumiseen. Ajattelin että kerkiää sitä sitten taas syksyllä :). Mutta tässä asiassa on varmasti yhtä monta mielipidettä kuin ratsastajaakin, joten en suinkaan halua sanoa että minun näkemys olisi ainut oikea. :)

Hansu 10+0

78/124 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tän tuonne Vauvakuume-palstan puolellle myös, mutta jaan nyt teidän kanssa vielä...

Aamu alkoi mitä parhaimmalla tavalla. Olen siis 12 vkolla raskaana, ja vaikka paha olo on ollutkin, en ole sentään oksennellut. No, tuli sekin tilanne tänään korjattua.

Ajelin sitten aamulla firman autolla töihin kun suuhun alkoi punkea oksennuksen maku. Olin liikennevaloissa, punaiset päällä, kun tajusin että nyt laatta lentää sekunnissa enkä ehdi tästä mihinkään. Ensin tuli vain pieni lasti rinnuksille. Sitten tulikin jo täydellä voimalla aamuiset Hedelmäpommit pitkin tuulilasia, mittaristoa, rattia ja takkia. Sain kaivettua eväspussin ja osutettua osan eväiden päälle eväspussiin samalla autoa ajaen.

Ajoin 50 metriä ja sain auton tien viereen ja soitin hämmentyneenä töihin että nyt saattaa mennä hetki. Sitten miehelle jo hieman hysteerisempänä.

Oli mukava ajomatka takaisin kotiin noin 5 litraa sitä itseään sylissä ja ratti tahmeana ja tuulilasi roiskeita täynnä.

Kotona oli vielä siivooja, jolle pihalta soitin että nyt tulen kotiin, näytän hurjalta, älä säikähdä.

Ei siinä mitään että näin käy, mutta se että itse vielä siivoat jäljet tuntui jo huonolta vitsiltä. Roippeet kun jäätyivät vielä kiinni autoon sillä aikaa kun siistin itseäni sisällä. Hyi yrjö sitä hajua!

No, auto menee aamulla sisäpesuun joten se varmaan puhdistuu. Minä taas en aio poistua kotoa minnekään ennen kuin vauva syntyy!

Vierailija
79/124 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VENDA: Hienoa, tuo on jo hyvä suoritus!!! Oi niitä ihania raskausaikoja ja niin edelleen=) Se ei ehkä vielä naurata, mutta lupaan ja takaan, että kun vauva syntyy niin saat tuosta vielä hyvän tarinan jonkun vauvakirjan sivuille =) Ja sitten se naurattaa myös sinuakin =) En naura siis vahingonilosta vaan puhtaasti koko tätä "ihanaa raskausaika" hommaa kohtaan...

Vierailija
80/124 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venda-raukka, ei voi muuta sanoa! Jälkeenpäin tietysti naurattaa mutta voin uskoa ettei ollut kiva kokemus :D

Me käytiin tänään np-ultrassa. Kaveri vastas viikkoja(10+3) ja niskaturvotusta oli 1,33mm.. Kuulemma normaali, mutta mikäs se raja taas olikaan? Pituutta hänellä oli 4cm ja kovasti heilutteli käsiään ja jalkojaan. Oli ihana vihdoin nähdä pikkuinen!

Seuraavan kerran pääsen neuvolaan vasta 15+1 jolloin lääkärineuvola, tuntuu toooosi pitkältä ajalta!

Oletteko jo muuten kertoneet raskaudesta esim. töissä tai muuten julkisesti? Meillä tietää vain lähisuku ja muutamat kaverit.

En jotenkin uskalla puhua tästä vielä, vaikka suurin riski taitaa olla jo takana..

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille!

miukuli 10+4(kun kello lyö just 12 :D)