Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOUNELMAT 2010 tammikuussa=)

01.01.2010 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon,helpompi näin uuden vuoden alussa löytää ja jatkaa kirjoittelua=)

Täällä paukkuu pian viikot 8+0 ja maanantaina varmistusultraa=)Perjantaina eka neuvola!

Pikkuhiljaa alkaa tämä masu tuntua ja saas nähdä kauanko salassa pysyy;)

[url=http://lilypie.com][img]http://lmtf.lilypie.com/bvOLp2.png[/img][/url]

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran pääsen neuvolaan vasta 15+1 jolloin lääkärineuvola, tuntuu toooosi pitkältä ajalta!

Sä pääset jo pian!=)

Mulla niin että nyt oli 27.1 nt-ultra,sitten on rakenneultra 29.3(!) ja seuraava neuvola 12.4(!)

eli 8 pitkää viikkoa tässä välissä ilman mitään käyntejä.

Meillä täällä turussa on jotkut säästötoimenpiteet menossa,ainakin uudelleen synnyttäjien kohdalla...

Kertomisesta:

Meillä ei raskaudesta tiedä kuin minä ja mies ja nyt mun oma äiti jolle jouduin kertomaan kun piti pienempiä nt ultran aikana.

Vanhin tytöistä kyllä taitaa arvata mitä meneillä=)

Mä haluan kuitenkin pitää tän vielä omana tietona,ehdin kuulla ihmisten mielipiteitä asiasta vielä riittämiin=/Ja ne kaikki ei varmasti ole suopeita.Meille kun tämä on 8:sas lapsi=)

82/124 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gianni: kahdeksas! Oh, aikamoinen suoritus! Minkä ikäinen itse olet? :)

Me ollaan kerrottu jo melkein kaikille. Töissä laitoin ultrakuvan kaikille ja kerroin niin. Sukulaiset tietää, ja kaverit, ja osa tutuistakin.

Pitäisi varmaan olla hiljaa, mutta kun ei osaa. Tää on niin suuri ilon aihe kolmen vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen, että ei malta olla hiljaa.

Meille tuli tänään pinnsänky! Vitsi mikä shokki! Sain ilmaiseksi, niin ajatttelin ottaa vastaan, vaikka aikaista onkin (rv 12+5). Se oli aika jännittävä kokemus kun mies sitä kokosi. Sitten tuijoteltiin sitä että tuossa se nyt on. Oli omituista. :) No, se menee vielä varastoon odottamaan aikaa oikeaa, ja se vielä maalataankin valkoiseksi ennen uutta asukasta. On siis sellainen perus-Ikea, ihan siisti, mutta puun väri ei nappaa, niin maalataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gianni: kahdeksas! Oh, aikamoinen suoritus! Minkä ikäinen itse olet? :)

=) kiitos,just täytin 34v

Jännä juttu kun mulla toi pahaolo pyrkii takaisin...Jo jonkun päivän/viikon oon voinut ihan ok,mut eilen ja edellispäivänä oon taas saanut pitää rannekkeet yötäpäivää=/

Paljonko joudutte hankkimaan tarvikkeita,esikoistaan ottavat tietenkin kaiken,mut te joilla jo lapsia??

Onko vanhastaan jäljellä tai ystäviä tuttuja joilta saa käytettynä?

Meille ei tarvii kun turvakaukalo hankkia,kaikki muu on tallella.Jos tulee poika,niin sitten hiukan vaatetta kun edelliset 2 on tyttöjä,pojista jo jonkin aikaa ja ehtinyt laittaa paljon pois=)

Vaunut ostettiin uutena tälle kuopukselle ja ne on hyvässä kunnossa vielä.

Ja vielä kysymys 2:

Millaisia ikäeroja teillä on tulossa?

Gianni ja bonuskasi rv12+

Vierailija
84/124 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tarvi hankkia kuin turvakaukalo sekä vaunut, mulla itsellä ei enää ollut mitään tallella, kun viime vuonna pojan tavaroita myin eteenpäin. Mut onneks tolla mun uudella miehellä on pinnasänky, hoitopöytä ja sitteri tallessa. Tosin tää pieni tulee ekaks nukkumaan sellaisessa korisängyssä missä äitikin on vauvana nukkunut=)

Ikäerosta: Mun esikoinen täyttää ihan kohta 7 vuotta ja miehen esikoinen täyttää keväällä 2 vuotta.

Kertomisesta: Meillä näyttää tuo mun esikoinen pitävän nyt huolta että muutkin tietävät että meille tulee vauva=) Siskolleni kyllä kerroin jo aiemmin kun hän oli nt-ultrassa mukana.

Maijamehi81 ja Toukka rv 14+0

Vierailija
85/124 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari päivää kummallisia vatsavaivoja. Eilen koko päivän oikeen kunnon menkkajomotusta joka paheni iltaa kohden. Tänään välillä "menkkakipuja" ja välillä pientä pistelyä ja vihlomista.. Onko kellään muulla ollut? Todennäköisesti johtuu kohdun kasvusta, mutta noi menkkakivut kyllä kieltämättä häiritsee ja pelko nostaa päätä.. Esikoista kun odotellaan nii en oikeen tiedä mikä on normaaalia ja mikä ei :D

En oikeen vielä edes tykkää puhua ihmisille raskaudesta vaikka np-ultrakin jo käyty, mutta pelkään että jos kerrotaan kaikille nii sitten kohta käy huonosti. Jotenkin ei osaa luottaa siihen että kaikki menis hyvin..

Mutta, onko kellään alkanu oikea vauvamaha jo näkymään?

Mulla on vaan aivan järkyttävä turvotus mahassa, varsinkin iltaisin näytän siltä että olisin jo yli rv20! Mutta odotan kovasti että se "oikea" masu sieltä jo kohta tulisi näkyviin :)

miukuli 10+6 (ihanaa huomenna uudelle viikolle!)

Vierailija
86/124 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin louskuttaa turhan aikaisin, että väsymys on väistynyt, sillä nyt tuntuu uudestaan tulleen takaisin. Sellaista flunssantuntuista väsymystä ollut viikonlopun yli ja vapaa-aika menee taas sohvalla maaten...

Miukulille sen verran, että mulla on vähän samantyyppisiä vatsavaivoja ollut kuin mitä kirjoitit, välillä just tuntuu vihlovan mahaa ja sit myös kipua. Tuo kipu ei tosin ole mitään kovaa, ehkä enemmänkin vaan huomaa että jotain aristusta. Epäilen myös, että jotain kohdun tms. kasvua eikä mitään vaarallista. Myös turvotusta ollut viime päivät ja varsinkin töiden jälkeen vaatteet kiristää kun istunut koko päivän.

Mulla myös esikoisen odotus, joten ei aina tiedä mitä mikäkin on. Yks yö näin painajaista, että alkoi tulla verta, mut sit onneks heräsin siihen. Ehkä toi just kuvastaa sitä, että sitä pelkää ja murehtii, vaikka päiväsaikaan ei tollasia tunteita ookaan. Muilla vastaavaa?

Hyvää helmikuuta kaikille!

- Lahja80 10+4

Vierailija
87/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskaudesta kovia vatsakipuja, mutta ne hävisivät. Nyt on tullut takaisin, että välillä vihloo aika kovin, ja äkkinäiset liikkeet on pahoja. Varsinaista jomotusta ei ole.

Kyllä täälläkin on pientä pelkoa koko ajan, mutta kun sain dopplerilla vaimeat sydänäänet kuuluviin sunnuntaina (muutaman pelonsekaisen yrityksen jälkeen), niin helpotti taas hetkellisesti.

Mammamasu alkaa jo näkyä, mikä on ihanaa :) tosin valittelin tällä palstalla aikaisemminkin painonnousua, ja nyt se on jo noussut yli neljä kiloa (eli nyt painan yli 66 kg)! Urheilen 3-5 kertaa viikossa ja syön terveellisesti, mutta ehkä sitten syön liikaa. Tuo pahoinvointi pakottaa syömään useammin jotain, mutta ei se kyllä kokonaan sen syy ole... Pelottaa jo ajatellakin, paljonko niitä kiloja kertyy kaiken kaikkiaan!

Kaikesta huolimatta henkisesti olo on ihan mahdottoman onnellinen :)

illi78 (14+1)

88/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikko 13+1 ja painoa tullut 7kg. Lähtöpaino 65kg ja pituus 167cm.

Vierailija
89/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vihloo miukuli täälläkin, ja hyvin lähellä samoissa mennään raskausviikoissa... Viikon verran on nyt mulla ollut kovempaa vihlontaa vatsassa silloin tällöin. Herään siihen välillä yölläkin, eli tosiaan tuntuu ihan kunnolla. Mutta sitä kestää aina ihan pienen hetken ja menee ohi. Ja kivun puoli vaihtelee. Ja hetkittäin myös on sitä pientä menkkajomotustakin. Tuo vihlominen alkoi jo ennen viime viikon ultraa, ja siellä oli kaikki kunnossa. Joten eiköhän tämäkin kuulu asiaa. Jostain muistan näille meidän viikoille lukeneenikin että saattaa sellaista tuntua, eikä sitä kannata säikähtää.:)

Mutta jännittävää on kyllä tämä esikoisen odotus! Ehkä sitä seuraavassa raskaudessa osaa ottaa vielä rennommin.:)

Mä ajattelin myös ensin että mulla tuo alavatsaan ilmestynyt pömppä on vain turvotusta, mutta siinä se nyt sitkeesti on jo viikon ollut, eikä siitä pienene mihinkään aikaan päivästä, eli eiköhän se sitten jo tosiaan ihan vauvamahan alkua ole. Heh, ja tuolle kasvamiselle ei sitten taidakkaan ihan heti loppua näkyä :)

Hansu 10+5

Vierailija
90/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Huomasittehan että elounelmille on tehty uusi helmikuun pino.

iipukka 13+1

Vierailija
91/124 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä ku lähin ja kävin vessassa ni paperiin tuli vaaleenpunaista ja nyt ku olen käyny ni joka kerta tullu :( onko tää nyt sit mun eka keskenmeno...itkettää ja mies sanoo et jos seolis vaan jotain mut mä olen jo menettänyt toivoni.mul ei oo koskaan yhdessäkään raskaudessa mitään tullut joten en pysty ajattelemaan positiivisesti.yritän kyllä ja todella toivon et loppuis...

Vierailija
92/124 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi kauheesti tsemppiä Vauvafanille, toivotaan että on ihan harmitonta vuotoa vaan!

Uutena tänne siis kirjoittelen ja esikoistani odottelen. Toivottavasti! Eka neuvola ja samoin varaamani varhaisultra ovat viikon päästä tiistaina, 12.1.

Omien laskujeni mukaan viikkoja tänään 7+6 ja laskettuaika arvion mukaan sijoittuisi 18.8. paikkeille.

Täällä myöskin lähes oireeton raskaus ja sen takia varasimme ton varhaisultrankin kun mieltä niin kaihertaa et onko siellä oikeesti edes mittään! Mut kai se on kolmeen testiin, menkattomuuteen ja tissejen kasvuun uskominen :D

Ruokahalu on myös toooosi hyvä, mut yks merkittävä oire on mulle ollut se ettei makeaa ja esim.suklaata tee mieli sitten yhtään. Miehen juhla-aikaa, kun saa ihastella kasvaneita tissejä ja syödä kaikki joulusuklaatkin yksin! hah...

Maha pömpöttää ihan kauheesti. Äiti sanoi puhelimessa että kuvittelen, mut kyllä se vaan niin on ettei farkkuja enää huvittais laittaa jalkaan! Onneks on farkkulegginssit kuminauhavyötäröllä keksitty ja vielä lomaa koulusta, niin sopii kotona röhnöttää vähän rennommin.

Uskomatonta ja ihmeellistä aikaa tämä on. Vaikea kuvitella että tuolla masussa oikeesti olis joku! Eilen ja tänään on ollut taas pientä nippailua pitkin masua (alkuraskaudessa oli useemminkin, mut nyt ehti olemaan jo hiljaiseloakin muutaman päivän), eilen kiusasi elohiirikin muutaman kerran, mut jotenkin "kaipais" edes sitä yhtä oksua vahvistamaan tilanteen todellisuuden!

Kai sitä olis vaan oltava tyytyväinen et on päässyt näin helpolla...mut on tää niin onnellinen asia, että tässä vois kärsiä kovemmatkin kivut ja huonovointisuudet.

Naama kukki ennen plussaamista ja plussaamisen jälkeenkin mulla aika huolella...olin ihmeissäni kun edes teininä ei näppyjä naamaan ilmaantunut juuri nimeksikään. Edelleenkin pari finniä koreilee hiusrajassa, mut muuten rauhoittumaan päin. Sain anopilta joululahjaks lahjakortin täydelliseen kasvohoitoon - kuinka osuvaa! =)

Närästys ja kova vatsa ovat ehtineet myös tulla tutuisi, mut siedettäviä ja ohimeneviä myös nekin.

Viime yöhä heräsin taas siihen et rintoihin sattui ihan kauheesti, kun olin kääntynyt nukkumaan niiden päällä. Olin nähnyt unta ultrasta ja ettei siellä mahassa mitään ollut...se vasta kauheeta oliskin! mikä sitten selittäis tän turvotuksen yms. Hui.

Neukussa tosiaan yritetään kuunnella noita sydän ääniä, mut eivät kuulema välttämättä vielä kuulu (silloin 8+6) niin siinäkin mielessä tunsin hyväksi varata ton ultran samalle iltapäivällä, niin on sit semmonen varmistus kyytiläisestä ja hänen sijainnistaan.

Tsemppiä kaikille huonovointisille ja rauhallista mieltä oireettomille! pidän peukkuja teille kaikille kanssaeläjille :)

Romaanin kirjoitteli,

emmy 25v.(7+6)

Vierailija
93/124 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä poistun :( tuulimuna.äsken tulin päivystyksestä tyhjennyspillerit mukana.pahamieli ja lääkärikin oli vielä inhottava :( mut paljon tarrasukkia teille muille ja hyvää odotusta :)

Vierailija
94/124 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi, olen pahoillani vauvafani. Paljon jaksamista ja voimia sinulle!

Olisin tulossa uutena mukaan, jos porukkaan vain sopii. LA on 26.8. ja eilen kävin jo varhaisultrassakin rv 7+0. Minulla on takana kaksi keskenmenoa, joten varovaisen onnellista odotusta edessä...

Toivottavasti täällä voi jakaa kaikenkummaisia odotukseen liittyviä tuntemuksia :)

Vierailija
95/124 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös uutena ilmoittautuisin mukaan. Laskettu aikani on 16.8. eli raskausviikkoja 8+3. Juuri äsken kävin neuvolan ekassa ultrassa ja siellä näytti kaikki olevan kohdallaan. Helpottunut olo, kun en oikein ole uskaltanut iloita vielä asiasta kun ei tiedä meneekö kaikki sittenkään ok. Muutenkin kaikki tuntuu kovin uudelta, esikoisen odotuksesta on jo vierähtänyt tovi, hän syntyi 2001. No, tästä tämä sitten alkaa :)

Vierailija
96/124 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmuska ja vauvafani pahoittelut teille ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika tulee!!

Meidän perheessä alkoi tänään arki oikein tosi teholla, mut onneks oli aika helppoa saada lapsi hoitoon. Se suorastaan juoksi koko matkan päiväkotiin!!

Mulla sitä vastoin on fiilikset koko ajan ihan laidasta laitaan! Ylipäätään mikään ei tunnu kiinnostavan, oon ihan räjähtäneen näköinen, pahoinvointia välillä, mutta ei oksennuksia (onneksi). Odottelen sitä ensimmäistä ultra aikaa, mut ei kai sekään ihan vielä postista tipahda!! Olis vaan niin kiva päästä kattoo, että mitä siellä mahassa on! Muuten ei mulla kyllä mitään erityistä oikeestaan olekaan! Eli jatkampa töitä!

Alfrida 7+4 omien laskujen mukaan...

Vierailija
97/124 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se pieni möllykkä oli ja sydän sykki hienosti. Tarkkaan syynättiin koko kohtu, ei onneksi löytynyt muita :) Neuvolaan soittelen vasta huomenna.

Etominen onkin sitten oma lukunsa. Ekasta etoi vain vähän aamuisin, kaksosista paljon, mutta vain tiettynä aikana illasta. Nyt etoo reippaasti ihan koko ajan. Ei onneksi tarvi kuitenkaan oksentaa. Väkevää ja suolaista pitää saada, voisinkin nykyään elää pelkillä sipseillä, turkinpippureilla ja appelsiinimehulla. Onneksi verenpaine on aina ollut niin matala, että suolasta on paremminkin vain hyötyä.

Väsyttää myös, ja työpaperit vain kummittelee tuossa pöydällä :/

Valvoja rv8+1

Vierailija
98/124 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin taas kirjoitella kuulumisiani, vaikka aktiivisesti olen kyllä täällä käynyt lukemassa muiden kuulumisia.

Itselläni pahoinvointi jatkuu, ja varsinkin iltaisin, kun rentoutuu, niin paha olo iskee ja sitten vaan oksun kautta nukkumaan mahdollisimman aikaisin, kun väsyttääkin niin kovasti... Pitäis ilmeisesti juosta koko ajan joka paikassa jumpassa yms., että olis hyvä ja pirteä olo, mutta kun haluais rentoutuakin välillä. Eilenkin totesin miekkoselleni jumpan jälkeen, että tänään jaksais katsoa jonkun leffankin, mutta kun viisi minuuttia oli kulunut, totesin, ettei sittenkään, vaan nukkumaan pitää päästä...

Meillä ensimmäinen "oikea" ultra 1,5 vkon kuluttua, mutta kerran siis jo käyty. llman varhaisultraa olisikin varmaan hyppinyt seinille malttamaton kun olen.

Iloista odotusta kaikille

illi78 rv 9+4

Vierailija
99/124 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydynpä minäkin ja raapustan tänne jotakin...

Tänään oli eka neuvola. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, en edes muistanut kysyä koko asiasta. Ensin juteltiin vanhemmista lapsista ja sitten vasta tästä raskaudesta (joka itsestänikin tuntuu epätodelliselta, paitsi että on kyllä oireita...) Odotan nyt, jos pääsisi parin viikon päästä jo äitiyspolille ekaan ultraan. Pitää soitella aikaa heti huomenna.

Illalla kävin kaikkien kolmen lapsen kanssa saunassa, kun mies oli työasioilla. Oli varmaan eka ja vika kerta saunassa yksin sen sakin kanssa :-O Oli sen verran rankka kokemus, kun nuorin ei vielä _ihan_ seiso ilman tukea, eikä saunalla oikein tahdo tukea vastenkaan seistä. Lopuksi tuntui että äkkiä pois ennen kuin pyörryn!

Eipä tässä muuta kuin mukavaa odotusta kaikille! Suzie74 rv 8+6 (tai 9+0, riippuu kellosta :))

Vierailija
100/124 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Eilen oli eka neuvola, eipä siellä sen ihmeempiä normaalit jutut tehtiin... Viime kerrasta ( se oli silloin 2008) on neuvolatäti vaihtunut, mikä on mun mielestä tosi kiva juttu, viime kerralla jäi vähän paha maku suuhun koko tätistä kun mittaili verenpainettakin miten sattui...

Tämä uusi neuvolatäti kiinnittää kovasti huomiota ruokavalioon; siinä meikäläisellä on kyllä kovasti tekemistä, jotta painoa ei pääsisi kertymään niin kovasti kun viime kerralla...sieltä on vielä 10kg jäänyt vyötärölle, joten nyt en kyllä millään haluaisi toista samanmoista jäävän... Joten siksi on kiva, että neuvolatäti painottaa oikeaa syömistä ja antaa neuvoja....

Sokerirasitustesti onkin sitten vasta viikoilla 24 - 26 ( jos muistan oikein...) Ihan hyvä että se on vasta silloin, kun sitten on jo töihin tullut asiasta kerrottua ja voi reilusti olla työajalla tuolla testissä, siihen kun menee 2 - 3h, näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa jos tiedätte paremmin.

Olen jo pari kertaa yrittänyt kotidoplerilla kuulostella sydämenääniä, mutta ei ne vaan millään kuulu... No, odottavan aika on pitkä...ei sitä tiedä minä päivänä ne yht'äkkiä sieltä kuuluuukin :)

Monet tuntuvat itse soittavan äitiyspolilta aikaa ultraan, meillä pitää vaan odotella että kutsu kolahtaa postilaatikkoon...Kai se sieltä äkkiä tulee, kun ultra pitäis tehdä jo viikoilla 11-12 ja nyt on jo 10 vko menossa kovaa vauhtia...

Neuvolatäti vaihtoi lasketunajan päivää aiemmaksi, nyt la on 9.8. mutta en mene esittelypinoon sitä vielä vaihtamaan, kun voi olla että se ultrassa vielä vaihtuu kun alkuraskausultrassa lääkäri oli sitä mieltä ettei ole vielä niin pitkällä...

Ohhoh, tulipas taas pitkä sepustus! No oikein mukavat viikonloput kaikille elounelmille ja pahoittelut niille, joiden unelmat siirtyvät hamaan tulevaisuuteen.

iipukka rv 9 + 4