Tässäkö tämä nyt oli?
Eilen koossa raskausviikkoja vajaat kuusi, kun yhtäkkiä housut kastui verensekaisesta vedestä, lapsivettäkö? Vähän aikaa tuli verta, ei kuitenkaan kirkasta. Tänään ei enää mitään. Vatsa on ollut ihan alusta asti hirveän turvoksissa ja rinnat tosi kipeät ja yhä vaan ovat. Olen aika pihalla ja mieli on murheellinen: tähänkö tämä nyt päättyi?
Kommentit (4)
ei pitäisi vielä kuudennella seitsemännellä viikolla lapsivettä olla niin paljon, että se erottuisi mahdollisen veren seasta. Alkio on vielä niin pieni (1-3mm kuudennella viikolla ja seitsemännen viikon lopussakin vain alle 8mm) ja sikiöpussi samaten, joten siellä ei vielä kovin paljon lapsivettä ole. Tiedä sitten mitä sinun tapauksessa ollut.
Katso, jatkuuko vuoto vielä ja soita vaikka neuvolaan. Siellä osataan neuvoa paremmin kuin täällä.
VAJAAT kuusi, joten on hyvin epätodennäköistä että kyse on ollut lapsivedestä.
Itselläkin oli alkuraskauden vuotoja, tosin hiukkasen myöhäisemmässä vaiheessa. Yksi tk-lääkäri teki jopa keskenmenodiagnoosin... verikoe osoitti kuitenkin, että masussa on jotain. Myös minulla raskausoireet heikentyivät vähän vuodon alettua, varmaan vähän psyykkistäkin. Koska ei tuo julkisen puolen terveydenhoito aina ihan 100% luotettavaa ole ollut, kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa, jossa löytyi hyvinvoiva sikiö ja sykekin näkyi. (Kesti siis verikokeen tulosten odottelu syystä tai toisesta yli viikon.)
Itse sain k.m joskus viikolla 5 + jotain. Silloin mulla alkoi useamman päivän kestävä vuoto, ihan kuin menkat, mutta ehkä runsaammat. Olen kuullut, että jotain vuotoa voipi olla ilman mitään sen kummempaa syytä. Toivon, että näin on myös sun kohdalla! Mulla oli myös raskaustestiä tehdessä vain himmeä viiva k.m-raskaudessa ja esikoista odotellessa oli tumma viiva, kuten nyt myös tässä uudessa raskaudessa. Olen kuullut, että monilla k.m:n saaneilla on ollut himmeä viiva. Tosin kaikkihan on aina yksilöllistä. Toivotaan parasta! Pidän peukkuja!