Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOUNELMAT 2010 tammikuussa=)

01.01.2010 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon,helpompi näin uuden vuoden alussa löytää ja jatkaa kirjoittelua=)

Täällä paukkuu pian viikot 8+0 ja maanantaina varmistusultraa=)Perjantaina eka neuvola!

Pikkuhiljaa alkaa tämä masu tuntua ja saas nähdä kauanko salassa pysyy;)

[url=http://lilypie.com][img]http://lmtf.lilypie.com/bvOLp2.png[/img][/url]

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monessa neuvolassa nyt kiinnitetään huomiota tohon syömiseen, ainakin mitä mä oon kuunnellu.

Joskus viikon 20 jälkeen mullakin esikoisesta oli sokerirasitus, mut jotenkin nyt kun kävin niin tää täti kovasti painotti et pitää varata aika sokerirasitukseen mahdollisimman pian.. Tai sit ymmärsin väärin. Olin siellä nyt sit jo tiistaina (muistaakseni). Sokerirasituksessa aikaa menee 2 tuntia. Toivonpa vaan että nyt kun jossain välissä neuvola vaihtuu ettei enää tarvii mennä rasitukseen.

Samaa mä olen lueskellut, et moni tilaa itse ultra-aikaa, mut ainakin meillä päin posti toi keskussairaalasta kirjeen, jossa oli ultra-aika.

Mulla ultra-aika on nyt sitten 18.1. ja heti seuraavana päivänä on lääkärineuvola.

Maijamehi81 ja toukka 10+4 (neuvola mukaan 10+5)

Vierailija
102/124 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtu tiedustella, et sattuuko muita tonne häpyluuhun ku kävelee? Mulla on ihan järkkyä kipua, varsinkin silloin ku kävelee enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
104/124 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä gianni ja kiitos uudesta pinosta! Täällä kaikki ennallaan! Eli eipä oikeestaan mitään uutta eiliseen verrattuna! Mites muut?

Alfrida 6+5

Vierailija
105/124 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
106/124 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoin myös edelliseen ketjuun viestin, että tänne mars mars!

täällä pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Myös väsymys tuntuu vaan pahenevan, kouluhommia olis tekemättä, mutta empä mä oikeen niitä aikaiseksi saa!!!

Kuumeisesti odottelen jo maanantain lääkärikäyntiä ja mammahormooneissani hiplaan vauva-juttuja! Saatin esikoiselle kastelahjaksi samanlainen vauvakirja, joka oltiin jo itse hankittu ja silloin jemmasin sen varastoon pikkukakkosta varten. Noh nyt se piti sieltä kaivaa jo valmiustilaan=)

Luin myös sellaista opusta minkä silloin sain neuvolasta ja siinä luki, että suurimmat mielialavaihtelut on viikoilla 7-10 sekä ihan loppuraskaudessa. Noh sen oon kyllä huomannu, käpy palaa aika pienestä ja kovaa!

Vierailija
107/124 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni (hyvissä ajoin :D), että täytyy sitten jossain vaiheessa raskautta pyytää varmaan lähetettä pelkopolille. Toisen synnytyksen jälkeen meinasin kuolla verenvuotoon ja jälkeenpäin tokaisin, että jos mun pitää vielä joskus synnyttää, niin multa menee sitten henki (ekakin synnytys oli jo todella paha kokemus). Jotenkin mun tyhmät tokaisut on aina toteutuneet, joten nyt vetää vähän taikauskoisen paniikin puolelle :(

Ekassa raskaudessa nauroin, että minunhan nahka vetäis vaikka kaksoset. Seuraavana tulikin sitten ne kaksoset ja nahka tosiaan kesti ilman raskausarpia. Oikeasti nyt pelottaa tuo verenvuotohomma. Jos ei saadakaan tarpeeksi nopeasti leikkaussaliin, jos vuoto ei lopu, jos ei ole hätäverta kun olen vielä rh-neg...

Että tällainen purkaus tällä kertaa :/

Valvoja rv7+3

Vierailija
108/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miten menee synnytys vaiks kaikki neljä on menny hyvin mut ovat aika äkkiä tulleet...

Eka syntyi sektiolla perätilan takia,toinen normaalisti kesto 4h, kolmas käynnistyksellä 10pvää yli ja 19min synnytys salissa ja tyttö sylissä ja neljäs kesto 1h ja olin kokonaan auki kun oltiin sairaalassa vaikka heti lähettiin ku kivut alko et ne pakkaa tulemaan ku pyssyn suusta ja siks jännittää....Mul on kyl nyt väliä yli 4 vuotta et jos nyt ei niin äkkiä tulis vaik tosin helpommalla pääsee mut et kerjettäis ees sairaalaan.Vaikka mä mieheeni luotankin ku vuoreen mut haluisin silti toisen "kätilön" ;)

Tälläsiä mietintöjä tällä kertaa ja pe odotan et näen onko kaikki hyvin...Mulle tehdään se veriseula myös sen niskaturvotusen lisäksi ja sit ne yhdessä lähetetään johonkin ja viikon päästä saa soittaa tuloksen.

t:vauvafani 10+5 tai 9+5

Vierailija
109/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset uudesta pinosta. Jossain vaiheessa voisi perustaa suljetun listan, vai mitä mieltä olette. Ettei ihan kaikki pääsisi meidän juttuja lukemaan. Sitten voisi jutella jotenkin henkilökohtaisempia juttuja.

Kävin maanantaina yksityisellä. Vähän haastavaa oli löytää aika välipäiville, mutta sain ajan Ompun Diacoriin ( Espoossa ). Kelan tuen jälkeen maksoi n.75€. Teki gynetutkimuksen ja ultras. Nyt ei tartte mennä ekaan neuvolalääkäriin. Täytti jo neuvolakortinkin. Ja sain 3 kuvaa mukaan.

Halusin "mielenrauhan" mahdollisimman pian. Meillä on tytöt 6/2004 ja 3/2006 ja niitä ennen sain keskenmenon. Siksi tämä pelko, joka tosin taitaa vaivata kaikkia alussa.

Menkkojen mukaan laskin, että maanantaina olisin ollut viikoilla 7+3. Lääkäri ultras ja ultras ja oli hiljaa. Ihan kamalia sekuntteja! Sanoi, ettei voi olla vielä 7+3, vaan 6+3. sikiö oli oikeassa paikassa , mutta sykettä ei meinannut näkyä. Pyöritti ja pyöritti ja vihdoin molemmat näimme pienenpienen läpätyksen, ihan nuppineulanpään kokoisena. Onneksi muutama kerta vielä sen jälkeenkin se löytyi. Kyllä helpotti, jotenkin pelkäsin tämän keskenmenoa enemmän kuin tyttöjen, vaikka niissäkin kävin varhaisultrassa. LA olisi nyt vasta 20.8. Kaikki siis hyvin, onneksi.

Maanantaina mulla on 1.neuvola ja kuun lopussa np-ultra. Täytyy neuvolassa laskea vielä, onko ultra-aika ok, mun mielestä nyt varattu päivälle 10+3. Onkohan liian aikaista?

Lähdemme lomailemaan Lanzarotelle 11.1. Ihanaa, tytöt odottaa jo kovasti. Neljä päivää töitä loppiaisviikolla ja sit pakkaillaan lomalle viikonloppu.

Meidän esikoiselle on haettava tammikuun aikana eskaripaikkaa. Tosi ihana ajatus, että voin syksyllä olla vauvan kanssa kotona ja kuskata eskarilaista vaan 4.tunniksi hoitoon. Mutta kai sitä hoitopaikkaa on haettava varalle, jos vielä vaikka sattuu jotain. Sittenhän olen normisti töissä. Tuon 4-vuotiaamme pidän hoidossa äitiysloman ajan, 5h/3päivänä. Hoitovapaalla se on otettava kotiin, muuten menettää 218€:n espoolisän. Vähän tylsää, koska hänellä on omat tärkeät kaverit ryhmässä ja tutut aikuiset. Tilalle tarjotaan kerran viikossa 3tunnin kerhoa, jossa suurin osa 3-vuotiaita ja kaikki kaverit ja aikuiset uusia. Mutta onneksi tähän on vielä aikaa, jos vaikka kaupunki tekisi jotain uusia muutoksia.

Tulipas juttua ja muustakin kuin raskaudesta, mutta nyt oli aikaa kirjoittaa ja tärkeitä asioita nämäkin meidän perheen arjen kannalta.

Voikaahan hyvin. Minä en tiedä pahoinvoinnista mitään. Kertaakaan ei ole missään raskaudessa oksettanut, edes etonut. rinnat on tosi arat ja isohkot ja väsymys on lisääntynyt. Turvottaa, joko vauva tai joulu, mutta housuista on pitänyt valita löysimmät käyttöön.

kuutti 7+1

Vierailija
110/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole tullut taas hetkeen kirjoteltua, luen kyllä teidän juttuja aktiivisesti. Jospa tässä nyt itekin innostuis kirjottamaan vähän ahkerammin.

Tuntuu jotenkin mielettömän hienolta, että nyt raskausviikot on jo 10+1! Oikeesti musta se tuntuu että jo, eikä vasta. Miten siitä testin tekemisestäkin voi olla jo yli 6 viikkoo?!? Mulla muuten neuvolassa jostain syystä siirty la päivällä taaksepäin, eli nyt se on 30.7. jotenkin se laskutapa on erilainen ku näissä netin laskureissa. Mutta toihan voi kyllä vielä muuttua muutenkin, ultra edessä 11.1. Mutta siis kuten oon aikasemminki selittäny, uskon vakaasti et synnytän oikeesti elokuun puolella. (jos sinne asti nyt onnellisesti päästään.) Molemmat muksut on syntyny melkeen kaks viikkoo yli lasketun ajan.

Mä muuten kuulun niihin naisiin, ketkä nauttii raskausajasta ihan mielettömästi. Kaikista vaivoista huolimatta. Se vauvamaha on vaan niin kaunis, ja oikeesti olen kantanu suuren vatsani(ja kakkosesta se todella oli suuri, oikein ekstra-suuri. Syy selviskin sitten ku melkeen viis kilonen neiti syntyi...) ilolla ja ylpeydellä. Ihanaa, kohta saa kaivaa mammahousut esiin! =)

Loviisa rv 10+1

Vierailija
111/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pelästyin sit todenteolla.. Aamupäivällä ku kävin vessassa ni tuli pyyhkiessä hieman verta, ei kyl sit tullu siteeseen eikä sen jälkeen oo tullu. Mut kyllä siinä silti tuli pelästyttyä. Miehelle kun kerroin niin hän tuntu olevan tosi huolissaan (johtuu kai siitä että hänellä aiemmassa suhteessa kokemuksia keskenmenosta)

Maijamehi rv 9+5 (tai &)

Vierailija
112/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pitkästä aikaa kirjotella.. Hui, inhottavia noi vuodot, itsekkin joka vessakäynnillä oon ihan paniikissa että kohta alkaa vuotamaan..

Täällä menoosa rv 6+3 VASTA, menispä aika nopeempaa!!

Mulla ei oo edelleenkään mitään muita oireita kun rintojen aristus ja turvotus, runsas valkovuoto ja alavatsan nippailu sillon tällöin.

Pahoinvointia olen odotellut alkavaksi mutta eipä näy, olo on ihan sama kun ennen raskautta. Toisaalta toivoisin että pahoinvointi alkaisi, että tietäisi siellä vatsassa olevan edes jotai mikä tekee huonon olon.. Onko muita "oireettomia" odottajia?

Me päätettiin olla menemättä varhaisultraan kun ei ne täällä päin ota ennen rv9 (!!) nii ajateltiin että odotellaan samantien sitä np-ultraa. Tai yritetään ainakin odottaa ;)

Ens viikolla olis eka neuvola, aikovat kuulemma kuunnella sydänääniä vaikka viikkoja sillon vasta 7+2, voivat kuulemma hyvällä onnella kuulua mutta todennäköistä on ettei kuulu vielä. Saas nähdä :)

miukuli

Vierailija
113/124 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kanssa liittyä mukaan. :) Olen raskaana rv 8+4 ja odotan kaksosia.

Raskaus on saanut alkunsa IVF-hoidolla ja vauvaa olemme yrittäneet 3,5 vuotta. Minulla on kaksi keskenmenoa takana, joista viimeisin tänä kesänä rv 12, joka huomattiin np-ultrassa.

Raskaus ei ole ollut helppo ja olinkin jo melkein kaksi viikkoa sairaalassa hyperin takia, jonka sain, kun raskaushormoni alkoi kaksosten takia nousta niin nopeasti. Vatsaan kertyi nestettä yli pari litraa ja samoin keuhkoihin, mistä sitä jouduttiin ottamaan poiskin. Veritulpan riski minulla on yhä ja lääkitys päällä. Nyt olen kärsinyt ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista ja ruokaa menee alas todella vähän. Jos olo pahenee, niin pitää käydä taas tiputuksessa.

Vuodot ovat olleet kanssa kiusana ja parina kertana sitä on tullut jopa enemmän kuin kuukautisissa. Kaikki on kuitenkin ollut ultrassa kunnossa ja kohdussa ollut hyytymä. Kaksosraskaudessa verenvuoto on kuulemma aika yleistä, joten en siitä enää niin säikähdä.

Pienet ollaan nähty ultrassa jo 4 kertaa ja viimeisimmässä molempien sykkeet olivat jo todella hyvät. Vatsakin on jo turvonnut mukavasti, joten saa nähdä kuinka kauan piilotteleminen onnistuu. :)

Rizza rv8+4

Vierailija
114/124 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ihanalta, että olet raskaana noin pitkän koittelemuksen jälkeen!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saisitte pikkuisenne elokuussa! Sulle taitaa tulla "kova" odotusaika, mut me täällä voidaan ainakin myötäelää (tai koittaa)!! Tsemppiä siis ja tarrasukkia oikein paljon!!

Joku (en vielä muista teidän merkkejä, sorry) puhui "oireettomasta" raskaudesta. Mun tuntuu olevan aika sellainen. Välillä tuntuu, ettei oo mitään oiretta, että pitää oikein "puristaa" tissejä, jotta huomaa, että ne on kipeet! ;) Väsymystä ei juurikaan ole, joka tosi outoa, ekalla kerralla olin aivan kuollut koko ajan!!Turvotusta on hieman ja tissit on siis vähän isontunut. Ainut outo juttu on että metallin maku on suussa koko ajan. Sitä ei ekalla kerralla ollut ollenkaan! Tää on välillä kyllä tosi häiritsevää! Eli näin täällä! Ja jos nyt jotain oireita on, niin nälkä saattaa iskeä keskellä yötä! Mut en anna itselle periks. Koska ei vielä pahoinvointia, niin juon öisin vain vettä! Pitää kai tankata iltaisin enemmän ruokaa!

Alfrida 7+0

Vierailija
115/124 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo nyt noita vuotoja ollu lisää, mut se kyl pisti vähän mietityttämään et onkohan kaikki ihan kunnosaa.. Seuraava neuvola on kuitenkin vasta 19 päivä tammikuuta, toivottavasti uä olis ennen sitä.

Maijamehi81 rv 9+6 (tai neuvolan mukaan 10+0)

Vierailija
116/124 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo vaihtelee. Joulu meni aivan sumussa eikä siitä paljon pystynyt nauttimaan. Nyt olo on vaihteeksi ihan hyvä, mutta väsymys painaa koko ajan.

Huomenna olisi ensimmäinen uä, neuvola vasta 18.1. Jännittää ihan hirveästi huominen. Miettii, että mahtaako siellä kohdussa ylipäätään olla mitään:) Jos vaikka olenkin kuvitellut kaikki...

Olen ollut nyt aika pitkään poissa töistä, kun ennen joulua mulla oli pitempi vapaa ja joulupäivänä tein yövuoron. Olisi ollut neljä yötä mutta ensimmäisen yön jälkeen tuli hirveä iskiaskipu ja olin saikulla loput kolme yötä. Huomenna pitäisi mennä yöksi taas. Teen tällä hetkellä pelkkää yövuoroa, mutta saa nähdä miten kauan niitä jaksaa tehdä.

Maisa02 rv 8+0

Vierailija
117/124 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma raskauteni meni kesken 2 viikkoa sitten, enkä ole tännekään sen jälkeen kurkkinut. Pitkälle en siis odotuksen kanssa päässyt kun rv 5+1 alkoi vuoto, ensin vähäisenä mutta pian yltyen.

Toivomme lasta ja pettymys oli suuri, mutta toisaalta oli ihan hyvä, että raskaus keskeytyi niinkin alkuvaiheessa eikä myöhemmin, jolloin asia olisi varmasti ollut vaikeampi käsitellä.

Teille kaikille toivon tarrasukkia matkaan! Me täällä jatkamme vauvakuumeilua ja toivomme uutta raskautumista mahdollisimman pian, vielä ehtisi vuodelle 2010.

-Wilmuska

Vierailija
118/124 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ensiksi tämän viestin tuonne vanhaan ketjuun, mutta laitan uudestaan tänne!

Täällä kanssa yksi elokuinen ensisynnyttäjä! Olen elänyt vähän hiljaiseloa koko alkuraskauden, kun ei ole tiennyt, miten suhtautua, mutta nyt viimeiset pari viikkoa olen kyllä ahkerasti surffaillut netissä ja etsinyt tietoa kaikesta mahdollisesta. Tein testin 27.11. LA on 2.8 ja ensimmäinen neuvola oli 23.12. Eipä siellä vielä mitään tehty, verenpaine mitattiin ja punnittiin ja hoitaja kirjoitti lähetteen labraan, jossa kävinkin jo viime viikolla. Odottelen kutsua synnytyssairaalasta ultraan, tosiaan vasta yksi neuvolakäynti takana, ei muuta. Labratuloksiakaan en ole vielä saanut, pitäisi varmaan soittaa ensi viikolla neuvolaan! Raskausviikkoja 9+6!

Vierailija
119/124 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas muilla on kuunneltu sydänääniä ja koska ovat kuuluneet?

Esikoisesta kuulu vasta joskus viikon 12 jälkeen, nyt kovasti mietityttää et jokohan ne mahdollisesti kuuluis jos kävis kuuntelemassa niitä..

Tervetuloa Sadutar79=) Samoilla viikoilla näytetään likipitäen menevän. Mulla oli eka neuvola 22.12. Mut mitäs labratuloksia sä odottelet?

Maijamehi81 ja toukka 10+0 (10+1 neuvolan mukaan)

Vierailija
120/124 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa!

Lomat on lomailtu ja paluu töihin koitti; nyt voi taas keskittyä netissäkin surffailuun :)

Kävin ennen joulua alkuraskauden ultrassa ja sieltä löytyi vinhasti lyövä sydän :). Lääkärin mukaan viikot ovat vähemmät ( silloin laskujen mukaan olis ollu 6+6), mutta se sitten selviää niskapoimu-ultrassa kun sinne asti päästään. Koska alkio oli niin pieni vasta, niin ei saanut mitattua pituutta...tärkeintä oli nähdä että mahassa OIKEASTI on elämää ja oikeassa paikassakin vielä :)

Ei tämä kyllä vieläkään yhtään tunnu, että on raskaana...no oireitakin on kun alkaa listaamaan: arat rinnat, turvotus ( etenkin iltaisin ja nyt kun palasi töihin niin työhousut tuntuvat puristavan...okei, ehkä joulullakin on jotain syytä...) ja jumalaton väsymys. Pahoinvointia ei ole hiukkaakaan, mitä ekassa raskaudessa oli vähän, mutta toi väsymys on mulle ihan uus tuttavuus... Nytkin tuntuu että tekis oikein hyvää mennä päikkäreille vaik tunniksi tai pariksi, mutta kai ne työtkin on hoidettava...

Ennen joulua kerrottiin molempien vanhemmille ja viime viikolla kerroin vielä parhaalle ystävälle. Muille kertominen saa odottaa niskapoimu-ultraan asti...joka varmaan on joskus tammi-helmikuussa kun eka neuvola on vasta 7.1...

Valmiiksi jo kauhuissani mietin sokerirasitusta, kun joudun siihen...Onko joku joutunut samaan, voisi valaista ensikertalaista? Jäi ekasta raskaudesta semmoiset 10kg ylimääräistä, mitä en sitten ole saanut karistettua pois...täytyy myöntää etten ole asialle kyllä mitään tehnytkään...

No, nyt taas töiden pariin!