Hämmentävimmät AV:lta oppimasi asiat
Mulla ainakin seuraavat, etenkin hygieniaan liittyvät asiat:
- Naiset, joilla on roskis vessassa ovat laiskoja ja epähygieenisiä
- Ihmiset, jotka eivät silitä vaatteitaan, ovat siivottomia.
- Lapset, joiden vaatteita ei silitetä, eivät pääse syliin päiväkodissa, koska työntekijöitä oksettaa silittämättömät vaatteet.
- Emätin kuuluu kuurata sisäpuolelta.
- Tamponit ja kondomit kuuluu vetää pöntöstä. On epähygieenistä jemmailla niitä roskiksissa.
- Toisten ihmisten lapset ovat inhottavia, omat ainoita siedettäviä.
Mitä mielenkiintoista sinä olet oppinut AV:lla?
Kommentit (396)
asiassa vaan keskustelu saa aina rönsymäisiä piirteitä tai muuten vaan joidenkin on aina pakko päteä omilla mielipiteillään, vaikka sellaista ei ole edes kysytty. (Viittaan yllä olevaan kestovaippa ekologistiin, joka räyhää).
mutta olihan tuo mun kirjoittama, AV:lta oppimani mielipide aika loukkaava ja ärsyttävä. Mä vain kuvittelin, että tässä kontekstissa olisi ymmärretty se ironiaksi. Mun olis varmaan pitänyt kirjoittaa siihen vaikka niin, että "täällä AV:lla ollaan sitä mieltä että...".
Se mikä on kirjoittajalle itsestäänselvää ironiaa, ei aina ole sitä toiselle. Tästä on tehty väitöskirjakin.
-Reimatec on tyhmien merkki
-Mamut ovat tyhmiä
-Akateemiset ovat tyhmiä
-AMK-taustaiset ovat tyhmiä
-Opistotutkinnon suorittaneet ovat tyhmiä
-Perustutkinnon suorittaneet ovat tyhmiä
-Kouluttamattomat ovat tyhmiä
-Uraäidit ovat tyhmiä
-Kotiäidit ovat tyhmiä
-Yh-äidit ovat tyhmiä
-Ydinperheet ovat tyhmiä
-Uusperheet ovat tyhmiä
-Imettäjät ovat yäk-tyhmiä
-Ei imettävät ovat tyhmiä
-Sikapiikitetyt ovat tyhmiä
-Sikapiikittämättömät ovat tyhmiä
-Rikkaat ovat tyhmiä
-Köyhät ovat tyhmiä
-Keskiluokka on yäk-tyhmä
-Uskovaiset ovat tyhmiä
-Ateistit ovat tyhmiä
-Yhdyssanavirheet ovat perkeleestä
Tämä oli ihan paras. Paitsi et mä en oo kyllä tyhmä, kun oon akateeminen. :D
päivineen mukaan kauppaan???
tehdä. Pitää jättää todistuaineistoa toisille mammoille, että on oikeutettu parkkaamaan kauppakassinsa perheruutuun. Ja onhan siellä sittarissa omat kaukalot ostoskärryissä, niitä pitää käyttää. Ai niin, eikä kun ei pidä, niissä oli niitä niitä...pöpöjä, jotka hyppii sen bellan bambinon kasvoille ihan tuosta vaan... :D
Osta vähän jotain parempaa pennuillesi niin et rakasta sitä :p
* kestovaipat haisevat aina ja hirveältä, vaikka niitä kuinka oikein hoitaisi, joten parempi luovuttaa jo ennen kuin yrittääkään niiden käyttöäettä jos käytät kestovaippoja, syyllistät toisia, mutta toisaalta EI SITÄ YMPÄRISTÖÄ SILLÄ PELASTETA ETTÄ YKS IHMINEN KÄYTTÄÄ KESTOJA.
Yksilön teoilla on ympäristöasioissa valtava merkitys ja myös sillä, miten omista valinnoista muille kertoo. Tuomitseminen ei auta ja kestojen käyttö nyt vaan sattuu olemaan kaikilla kriteereillä mitattuna ympäristöystävällisempää kuin kertakäyttöisten vaippojen käyttö. Tyhmää ajatella, että omilla valinnoilla ja kulutustottumuksilla (kertakäyttövaipat, ulkomaanlennot, lihansyönti) ei OLISI MITÄÄN VAIKUTUSTA YMPÄRISTÖN PELASTAMISELLE. Missä umpiossa elät? Toivottavasti muut eivät ajattele enää kuin sinä, vaan toimivat ja tekevät konkreettisia tekoja! Pienistä puroista kasvaa iso virta.
RAUHOITTUKAA NYT! Mä sanoin, mitä olen AV:lta oppinut: kestot syyllistää ja ei sitä ympäristöä niin pelasteta! Itse olen AIVAN PÄINVASTAISTA MIELTÄ! Tuliko tämä nyt kerralla selväksi vai kirjoitanko kokonaan uuden viestin vielä?
Tämän ketjun aiheenahan oli "hämmentävimmät asiat, joita olet av:lla oppinut"
Ihmiset ymmärtävät viestit välillä ihan väärin ja olenkin miettinyt tuleeko väärinymmärryksiä samassa mittakaavassa IRL.
Hämmentävä asia ehkä on myös se, että jos kysytään minkä ikäisenä lapsesi on oppinut sitä tai tätä, niin on törkeää kehuskelua ja valehtelua vastata mitään keskiarvoa nopeampaa.
Olen myös yllättynyt kuinka paljon harrastuksia ja kavereiden kanssa vietettyä aikaa päiväkoti-ikäisillä tuntuu olevan. Me vaan möllötetään kotona iltaisin.
Toinen mikä on hämmentävää on se, miten helposti ihmiset provosoituvat selvistä provo-aiheista ja lähtevät loan heittoon mukaan nimettömänä.
Joskus totean, että tuossapa tylsä provo, johon onneksi kukaan ei varmaan tartu, niin eipä aikaakaan kun siellä jo joku raivoaa suu vaahdossa.
"Materialistit" "eivät rakasta lapsiaan Osta vähän jotain parempaa pennuillesi niin et rakasta sitä :p
koulukuntaa: toiset ovat sitä mieltä, että jos reimatekkiä ei löydy kaapista (tai ehkä paremminkin lapsen yltä), niin äkkiä puhelu (numero on luonnollisesti kännykän pikavalinnassa) lastensuojeluun!
vaan on joutunut horatsuhyeenan syötiksi. Horatsuhyeena on loppupeleissä vastuussa pettäjämiehen lapsista ja vaimosta.
mä oon oppinut, että ryhtymällä suhteeseen varatun kanssa vain toteuttaa väistämätöntä elämän kiertokulkua, eikä ole vastuussa mistään. Ainakaan suhteesta tai sen aiheuttamista seurauksista.
* kestovaipat haisevat aina ja hirveältä, vaikka niitä kuinka oikein hoitaisi, joten parempi luovuttaa jo ennen kuin yrittääkään niiden käyttöäettä jos käytät kestovaippoja, syyllistät toisia, mutta toisaalta EI SITÄ YMPÄRISTÖÄ SILLÄ PELASTETA ETTÄ YKS IHMINEN KÄYTTÄÄ KESTOJA.
niin mitä syyllistämistä siinä on? taisi kalikka kalahtaa...
syy on aina huolimattomien vanhempien. Mikäli tapaturma on sattunut jonkun muun valvonnassa, syy on silti huolimattomien vanhempien.
joka ei ole ehkäisykapseli eikä mikrosiru.
Että kaikilla on olemassa joku "ihonalainen" joka ei ole ehkäisykapseli eikä mikrosiru.
lukematta. MITÄ tuo tarkoittaa?
mikä se välipylly on?
t. nimimerkki Kyselen - olen siis tyhmä
täällä on "tiedottomien" ryhmä!!
mikä se välipylly on?
t. nimimerkki Kyselen - olen siis tyhmä
Että kaikilla on olemassa joku "ihonalainen" joka ei ole ehkäisykapseli eikä mikrosiru.
Kräääh! Että on ärsyttävä sana. Mä suunnilleen saan migreenin tuosta sanasta :D
Ja se on vain naisilla - välähtääkö jo?
Kräääh! Että on ärsyttävä sana. Mä suunnilleen saan migreenin tuosta sanasta :D
Yhdyn myös lainaamaani mielipiteeseen: sana, joka lennähtää heti oksettavain ilmausten laatikkoon!
Pärjäsin kyllä hyvin ilman tuotakin käsitettä,
terv. se tietämätön, jolla muuten EI ole mitään...ihonalaista (ei muuten edes mikrosirua eikä ehkäisykapselia)
päivineen mukaan kauppaan???