Hämmentävimmät AV:lta oppimasi asiat
Mulla ainakin seuraavat, etenkin hygieniaan liittyvät asiat:
- Naiset, joilla on roskis vessassa ovat laiskoja ja epähygieenisiä
- Ihmiset, jotka eivät silitä vaatteitaan, ovat siivottomia.
- Lapset, joiden vaatteita ei silitetä, eivät pääse syliin päiväkodissa, koska työntekijöitä oksettaa silittämättömät vaatteet.
- Emätin kuuluu kuurata sisäpuolelta.
- Tamponit ja kondomit kuuluu vetää pöntöstä. On epähygieenistä jemmailla niitä roskiksissa.
- Toisten ihmisten lapset ovat inhottavia, omat ainoita siedettäviä.
Mitä mielenkiintoista sinä olet oppinut AV:lla?
Kommentit (396)
Välimanintana: tää on varmaan paras lukemani keskustelu koko AV:n historiassa...onnittelut AP:lle. :D
Mulla on tosi masentunut ja surullinen olo, ja halusin piristää itseäni jollain hauskalla!
-AP
* kestovaipat haisevat aina ja hirveältä, vaikka niitä kuinka oikein hoitaisi, joten parempi luovuttaa jo ennen kuin yrittääkään niiden käyttöäettä jos käytät kestovaippoja, syyllistät toisia, mutta toisaalta EI SITÄ YMPÄRISTÖÄ SILLÄ PELASTETA ETTÄ YKS IHMINEN KÄYTTÄÄ KESTOJA.
niin mitä syyllistämistä siinä on? taisi kalikka kalahtaa...
* kestovaipat haisevat aina ja hirveältä, vaikka niitä kuinka oikein hoitaisi, joten parempi luovuttaa jo ennen kuin yrittääkään niiden käyttöäettä jos käytät kestovaippoja, syyllistät toisia, mutta toisaalta EI SITÄ YMPÄRISTÖÄ SILLÄ PELASTETA ETTÄ YKS IHMINEN KÄYTTÄÄ KESTOJA.
mä kerroin vain sen, mitä olen AV:lta oppinut! Ei tuo ole mun mielipide, hyvänen aika!
niin mitä syyllistämistä siinä on? taisi kalikka kalahtaa...
- mies ei tee kotitöitä/hoida lapsia/sairastaa pientäkin nuhaa tosi dramaattisesti. Tällehän ei voi mitään, sillä miehillä nyt vaan on putkiaivot, heh, heh.
- nainen pystyy hoitamaan kotityöt ja lapset kipeänäkin, mutta mies ei.
Yksilön teoilla on ympäristöasioissa valtava merkitys ja myös sillä, miten omista valinnoista muille kertoo. Tuomitseminen ei auta ja kestojen käyttö nyt vaan sattuu olemaan kaikilla kriteereillä mitattuna ympäristöystävällisempää kuin kertakäyttöisten vaippojen käyttö. Tyhmää ajatella, että omilla valinnoilla ja kulutustottumuksilla (kertakäyttövaipat, ulkomaanlennot, lihansyönti) ei OLISI MITÄÄN VAIKUTUSTA YMPÄRISTÖN PELASTAMISELLE. Missä umpiossa elät? Toivottavasti muut eivät ajattele enää kuin sinä, vaan toimivat ja tekevät konkreettisia tekoja! Pienistä puroista kasvaa iso virta.
seuraavilla lausahduksilla:
- Taisi kalikka kalahtaa
- Sä olet vain kateellinen
- Mene hoitoon
- Se pettää sua
- jos rakastaisit lapsiasi, et haluaisi tehdä noin
Mun vastaukseni oli siis kestovaippaasiaan:
mä kerroin vain sen, mitä olen AV:lta oppinut! Ei tuo ole mun mielipide, hyvänen aika!
seuraavilla lausahduksilla:
- Taisi kalikka kalahtaa
- Sä olet vain kateellinen
- Mene hoitoon
- Se pettää sua
- jos rakastaisit lapsiasi, et haluaisi tehdä noin
Tosielämässä ei toimi ;-)
Mulle on tehnyt oikein hyvää oppia, että asioista voi ajatella niin eri tavoin ja jopa samoilla perusteilla. Olen joistain asioista ajatellut, että "kaikki" ajattelevat suurin piirtein näin... ja AV:lla huomannut, että taidankin olla vähemmistössä jossain asioissa.
Siksi mä täällä käynkin - pysyy toi realismi mukana.
Älkääkä jaksako ruveta sättimään "missä tynnyrissä sä oot kasvanut" - musta juuri siitä näissä kaikissa vastauksissa on kyse. Kaikki luulevat, että on paljon itsestäänselviä asioita.
ihmisten tietämättömyys ja se, että joka mamma luulee olevansa "asiantuntija" kaikkeen kasvatukseen liittyvässä, terveysasioissa (erityisesti rokotusspesialisteja) ja ylipäänsä kaikessa. Ja näillä mutu-tiedoilla asetutaan vastakkain väittelemään.
Toinen mikä on hämmentävää on se, miten helposti ihmiset provosoituvat selvistä provo-aiheista ja lähtevät loan heittoon mukaan nimettömänä.
että tällaisetkin väärinkäsitykset ovat mahdollisia ja siksi voi syntyä turhaa polemiikkia ;).
Yksilön teoilla on ympäristöasioissa valtava merkitys ja myös sillä, miten omista valinnoista muille kertoo. Tuomitseminen ei auta ja kestojen käyttö nyt vaan sattuu olemaan kaikilla kriteereillä mitattuna ympäristöystävällisempää kuin kertakäyttöisten vaippojen käyttö. Tyhmää ajatella, että omilla valinnoilla ja kulutustottumuksilla (kertakäyttövaipat, ulkomaanlennot, lihansyönti) ei OLISI MITÄÄN VAIKUTUSTA YMPÄRISTÖN PELASTAMISELLE. Missä umpiossa elät? Toivottavasti muut eivät ajattele enää kuin sinä, vaan toimivat ja tekevät konkreettisia tekoja! Pienistä puroista kasvaa iso virta.
RAUHOITTUKAA NYT! Mä sanoin, mitä olen AV:lta oppinut: kestot syyllistää ja ei sitä ympäristöä niin pelasteta! Itse olen AIVAN PÄINVASTAISTA MIELTÄ! Tuliko tämä nyt kerralla selväksi vai kirjoitanko kokonaan uuden viestin vielä?
Tämän ketjun aiheenahan oli "hämmentävimmät asiat, joita olet av:lla oppinut"
asiassa vaan keskustelu saa aina rönsymäisiä piirteitä tai muuten vaan joidenkin on aina pakko päteä omilla mielipiteillään, vaikka sellaista ei ole edes kysytty. (Viittaan yllä olevaan kestovaippa ekologistiin, joka räyhää).
ja kaikkeen löytyy absoluuttinen totuus.
Toinen, mikä ihmetyttää, on se, että tämän kaiken potaskan ja suunsoiton lomassa täällä kuulee ja oppii ihan toimiviakin juttuja! AV on vähän niinkuin syötteenlukija, mukana tulee vain lisävivahteita ja vääristymiä, mutta paljon viihdyttävämmässä paketissa kuin jossain google readerissa. Uutisetkin luen nykyään täältä ;). Viihde-sellaiset ainakin.
että jos kotiäiti vie lapsensa päiväkotiin osapäivähoitoon, se on paha (virikehoitoa). Jos kotiäiti sen sijaan vie lapsensa samaksi ajaksi kerhoon, se on vain hyväksi lapselle.
välipylly oli ihan uusi sana. Onko se sama kuin väliliha?
että on kunniakasta a) sylkeä perheruutuun parkeeratun auton ikkunaan tai b) tahallaan kolauttaa perheruutuun parkkeeratun auton ikkunaan mikäli autossa ei ole sisällä vähintään yksi turvaistuin. (Isompien lasten vanhempia ei lasketa perheellisiksi, isompien erityislasten vanhemmat eivät ole perheellisiä vaan asia on AINA tarkistettavissa turvaistuimista ?? )
Lisäksi autoon jätetyt lapset, olipa äiti poissa miten kaukana hyvänsä, väistämättä palavat autoon.
Kuoma-saappaat ovat aivan juntit.
Kuoma-saappaat ovat aivan hyvät.
Suomessa on White trash -"ryhmään" kuuluvia kansalaisia.
Ukrainassa on mustakeuhkoisia si:n menehtyneitä ihmisiä tuhansittain ja lentokoneet lentelevät maan yläpuolella ja aivan kohta kaikki myrkytetään ja salataan tapahtumat.
Myös Suomen yllä on lentokoneet lennelleet samoissa tarkoituksissa ja Vanhaselta pitäisi asiaa tiedustella.
Imettää pitää, mutta ei liikaa eikä liian vähän.
vaan on joutunut horatsuhyeenan syötiksi. Horatsuhyeena on loppupeleissä vastuussa pettäjämiehen lapsista ja vaimosta.
koko AV:n historiassa...onnittelut AP:lle. :D