*** HEINÄKUUN IHANUUDET ***
Heips vaan aloitin sitten pinon, kun muutamia meitä plussanneita jo onkin. =)
Meille tulee kolmas lapsi. Kaksi tyttöä ennestään s. -01 ja-05. Ikäni on 29 v. ja mies on 39 v. Jännittäviä aikoja eletään.. =) Neuvola-aika varattu 18.11.
Raskausoireita onneksi vasta vähän ja ainakaan ei vielä sitä hillitöntä pahoinvointia, mitä aiemmissa raskauksissa oli.. Rinnat tosi turvoksissa ja vähä kipeät ja kiristelee, välillä pieniä repäisykipuja, jos nousee liian äkkiä ylös ja jotain pientä etovaa oloa, jos ei ole syönyt vähään aikaan.
Mulla LA siis 3.7. Mites teillä muilla?? Toivottavasti tänne joku muukin eksyy kuin vain minä! =)=)
Kommentit (74)
Huono olo alkaa täälläkin olla. Ei tosin onneks samoissa määrin kuin esikoista odottaessa. Sillon oksentelin vähintään kerran päivässä ja pahoinvointia jatkui aina viikolle 32 asti!!! Tosin lieventyi onneks...et sillon en oksentanut enää kuin aamuisin! Nyt on vaan etovaa oloa ja välillä yökkäilen...esim. esikoisen kakkavaippoja vaihtaessa! Se homma saa luvan siirtyä miehelle hänen ollessa kotona!;D
Muita oireita ei juurikaan ole. Repäisykipuja oli vain kahtena päivänä...jo ennen plussaa ja ihan huomaamatonta menkkamaista jomottelua ollut välillä. Jano ja vessahätä usein. Rinnat vain aavistuksen herkät,varmaan vaikuttaa sekin et imetän esikoista viel pari kertaa päivässä.
Tänään pitäs soittaa neuvolaan,et sais sit ton rokotuksenkin mahdollisimman pian,ku pitäs hetkeks palata töihin vanhainkotiin ennen kesää. Onneks ei tarvii olla töissä kuin muutama kuukaus!:)
Hyviä vointeja kaikille!:)
Salsa rv6+2
Mun raskaudet on olleet melko oireettomia (jatkuvaa veskissä käyntiä ja nälkää lukuunottamatta). Nyt toivoisin oireita, niin tietäisi oikeasti että on raskaana. Edellisellä kertaa keskenmeno huomattiin vasta 4vk keskenmenon jälkeen. Taidan tilata varhaisultraan ajan, vaikka ennen olen pitänyt sitä turhana rahan hukkana.
Onko täällä muuten muita, joilla on APC-resistenssi tai vastaava (eli tukostaipumus)? Mulla se todettiin viime keväänä ja tässä raskaudessa joudun piikittämään itsäni, hirvittää, koska kammoan kaikkia piikkejä. Toi geeni voi olla osasyy keskenmenoihin, joten...
Mä haluaisin "unohtaa" pariks kuukaudeksi että oon raskaana, tää on kuitenkin aikas rankkaa, vaikka ihanaa onkin.
Enkelinäiti rv 4+
Huoh, kyllä pukkaa huonoa oloa.
Kävin tiistaina varhais ultrassa ja kaikki hyvin. Sydänkin sykki vaikka viikkoja vähän. Mukava nähdä merihevosen syke.
Kuvotus vaan lisääntyy. Töissä varmaan ihmettelevät kun kokoajan jotain työnnän suuhun. Muuten tulee oksu. Molemmissa aikaisemmissakin olen ollut huonovointinen. Tätä kohtaa en kyllä raskauksista kaivannu.. Taitaa olla mun kohtalo olla neljä kuukautta kuin krapulassa. Ei kiva. Oon normaalistikin aika haju herkkä saatika nyt. Aamuhenki, hiki ja voimakkaat hajusteet, yök. Onneks mies tietää jo miten pitää toimia. Ei tuu lähelleni aamulla ennenkuin on pessyt hampaat.
Ei olla vielä kerrottu oikeestaan kenellekkään, mutta pian varmaan pitää kun voin niin huonosti.
Pitää lähteä syömään,
Tani 6+5
mulla todettiin sikainfluenssa ja sain siihen lääkityksen.. :( olin saanut todennäköisesti tartunna ennen rokotetta jonka olen saanut tällä viikolla.. oireet oli vaikee tietää mitkä johtu raskaudesta, mitkä rokotteesta ja mitkä itse taudista.. otetttiin näytteet mut vastaukset tulee vasta ensi viikolla.. nyt siis saikkua ens viikon puoleen väliin.. toivottavasti kaikki menis hyvin eikä tulis sikiövaurioita eikä mitään.. en voi puhuu tosta sairastumisestakaan melkeen kellekään kun en haluais raskautta paljastaa..
pelonsekaisin tuntein.. turkoosi ja pikkunen 5+4
p.s. on muuten ihan sairaan kipee kurkku ja muutenkin paha olla
Aattelin kuulumisia vähä ilmotella, vaikka ei mitään niin hirveen ihmeellistä olekaan.
Pahoinvointia on pikkusen, tai sellasta tosi oksettavaa oloa, mutta en oo kuitenkaan oksentanut. sellasta yökkailyä kyl välil tulee..ja masuun koskee välillä tosi paljon. :/ ja muutenkin tosi ällö olo. niin ja mä oon ihan sairaan väsynyt koko ajan, voisin vaan nukkuuu, nukkuu ja viel vähä nukkuu.. :)
Huomenna meen ottamaan ton si rokotteen..
Kovasti odotellaan jo ensviikon ekaa neuvolaa, ultrasta ei oo viel tietoo et millon on.. ku en oikein tiiä pitääkö mun ite varaa se, ja missä vaiheessa.. eiköhän se neuvola täti mua auta, ku oon tämmönen hönö, ku en tiiä ;D
mut koittakaa kaikki jaksaa!!
britney 6+6
Kovasti meinaa etovaa oloa pitää ja mahaan koskee justiin samalla tavalla kuin ennen kuukautisia. Monta kertaa on pitänyt vessassa käydä tarkistamassa, ettei ne vaan sittenkin ole alkaneet. Mutta onneksi ei!! Muuten ei juurikaan raskausoireita ole. Rinnat eivät esim. ole lainkaan kipeät, kuten kolmessa edellisessä raskaudessa ovat olleet. Maha kyllä on jo tässä vaiheessa kasvanut, huomasin tässä illalla vapailta töihin tullessani, että mulla ei mahdu enää työhousut kiinni :O Tosin taitanee olla ennemminkin turvotusta :D
Jotain aikataulujakin sain jo eilen soiteltua eli
perjantaina 20.11. olisi varhaisraskauden ultra neuvolan puolesta, kun ei olla ihan varmoja, millä viikoilla mennään. Sitä tässä jo kovasti odottellaan, että nähtäis samalla, että kaikki on tässä vaiheessa ihan kunnossa :) Ultran jälkeen on sit heti seuraavalla viikolla tiistaina eka neuvolakäynti.
Jänniä aikoja... tekisi niin kovasti mieli kertoa tuleville isoille sisaruksille tulokkaasta, mutta parempi kuitenkin odotella sinne viikon 12 kieppeille, jolloin on jo vähän varmemmalla pohjalla pienen sisaruksen tulo.
Musta näkee kyllä varmaan kilometrin päähän, että raskaana ollaan, kun hymyilyttää koko ajan ja käsi eksyy vähän väliä vatsalle silittelemään pienen pientä alkua... sille ei vaan voi mitään! Olen niin älyttömän onnellinen!!!
Kertoilkaahan muutkin kuulumisianne, on niin kiva lukea, miten muilla menee ja minkälaisia ajatuksia tuleva pienokainen tässä vaiheessa herättää!
Enkelinäiti: Mun siskollani on kans tuo resistentti-tekijä. Hänellä oli useita keskenmenoja peräkkäin, eikä yhtään onnistunut raskautta, kun pääsi mukaan silloin vielä tutkimusasteella olevaan lääkkeeseen. Hänen piti piikittää kans itseään joka päivä (myöskin piikkikammoinen, mutta äkkiä siihen kuulema tottui ja kun oli erittäin hyvä syy, miksi piikittää...) ja kun piikitykset alkoivat onnistui myös raskaus ja syntyi täysiaikainen vauva. Myös seuraavassa raskaudessa oli piikitykset ja tämäkin raskaus onnistui ja meni jopa yliaikaiseksi :) Ainakin siskoni puolesta voin sanoa, että apua löytyi!!!
Tur-koo-si: Oikein pikaista paranemista sulle ja pidämme varmasti kaikki peukut pystyssä, että pikkuinen on sinnikäs sissi ja pysyy terveenä ja voimissaan!!
Puolukka83: kyllä mulle ainakin sopii sit loppuraskaudessa nähdä.. toivottavasti päästään kaikki sinne saakka..
Hilla78: Kiitos tsemppauksesta! Mä tarvitsin sitä. Mun maailma romahtaa ja lujaa alas, jos vauva ei olekaan sitten terve.. Onneks mun mies jaksaa tukea mua ja ajattelee positiivisesti ja luottaa et kaikki menis hyvin.. toisaalta ei se olekaan lukenut näistä sikiön kehitykseen ja raskauteen liittyvistä asioista niin paljon kuin minä, joten pitää aina välillä sille selittää ja kertoa et miten on.. mut kyllä sekin on nyt tän raskauden myötä alkanut etsimään tietoa.. ja olen varma et ne lähteet on luotettavia mistä olen tietoa etsiny. Mutta onneksi mies saa mut aina piristymään.. tuntuu että mä ajattelen kokoajan tätä asiaa ja sit joskus kun kerrotaan vanhemmille tästä raskaudesta niin musta tuntuu et osaanko mä näyttää iloiselta.. kun nyt en niin uskalla iloita tai näyttää iloiselta kun en tiedä et miten asiat on vaikka pitäs ajatella et kaikki on hyvin siihen asti kun/jos tulee jotain muuta tietoa. mutta se on niin vaikeaa.. olipahan ehkä vähä pitkästi ja vaikeasti selitetty..
yhden laskurin mukaan eilen ois pitänyt pikkusella sydämen alkaa sykkiä.. jos oon todella näillä viikoilla :)
ja lääkelaitoksen sivuilta löysin tietoa et lääkkeet aiheuttaa hyvin harvoin epämuodostumia, joten se tieto helpotti.. toisaalta tätä Tamifluta ei ole tutkittukaan juurikaan kun on niin uusi lääke.. joten mistä sitä sit tietää jos itse kuuluu siihen pieneen marginaaliseen ryhmään.. ja mulla on ollut jonkun verran kuumetta, ja olen sitä panadolilla alentanut, koska kuume voi aiheuttaa kanssa kehityshäiriöitä..
Tur-koo-si ja Pikkunen 5+5
p.s. kiitos jos jaksatte lukea ja myötäelää mun kanssa.. vaikka nää mun viestit ei välttämättä ole kovin positiivisia.. meidän odotus ei nyt alkanut niin ihanasti kuin olisi toivonut.. no mutta sainpahan ainakin su-to nauttia tästä ilman murheita! :)
Moikka moi kaikille!
Minä olen koko raskauden kärsinyt ylisuuresta mahasta :D pikku hiljaa lähestyn neuvola-aikaa jolloin mahdollisesti voisin saada ultra-ajan ja varmistuisi tämän raskauden viikot. Neuvola siis 23.11. muistaakseni :P no sen viikon maanantai joka tapauksessa.
En ole paljoa pystyssä ollut kun on NIIN järkytön paha olo. Oksentanut en ole mutta huonoa oloa on ja huimaa jne.. Nälkä pahentaa oloa ja kun alan syödä muutaman haarukallisen jälkeen olen oksentamisen partaalla. Pystyssä en jaksa olla kovinkaan kauaa, mikä tuottaa suuria ongelmia vajaa 2v pojan kanssa. En ole kokenut että mikään ruoka erityisesti auttais, ainakaan makeat ruuat ei maistu. Ainon suklaa jäätelö oli eilen joka maistui ehkä 3 ruokalusikallisen verran. Tämä on aivan järkyttävää(en ikinä halua enää raskaaksi ;)), pojan aikaan minulla oli vaan hirveän kova nälkä koko ajan. Jotenkin vaan pitää jaksaa, onneks mies on ollut nyt 4 pv vapaalla niin on ollut todella suurena apuna. Kaikki rasvaiset ruoan hajut etoo, enkä pystyis ruokaakaan laittamaan. Puurot on kyllä menny :P pojan aamupuuron jämät on parhaita, vain muutama lusikallinen ja suolatonta(oikeastaan mautonta) puuroa :)
No mutta näillä mennään, mukavaa vkoloppua kaikille. Kyllä se elämä vielä voittaa :P
T:HanniS ja papunen 6+6.
Aloitan uuden pinon ku tääl onki jo niin paljon porukkaa. Tosi kiva!!
=)
T:chili-80
Eli odotan toista lasta, en ole vielä neuvolaan soitellut. (Vauva-lehden laskurin mukaan La 18.7.)
Meillä on jo ennestään tyttö -04.
Vielä on melko epäuskoinen olo, mutta onnellinen tietysti=)
Mukavaa, että täältä löytyi jo pino meille!
Meille on tulossa kolmas. Voi miten ihanaa!!! Rintoja aristellen, lievä huono olo ja väliin pientä repäisevää vihlontaa -joten totta tämä taas taitaa olla. Ensimmäisestä lapsesta ei ollut minkäänlaista pahoinvointia, toisesta (tytöstä) taas melkoinen huonovointisuus, joten saapa nähdä miten nyt edetään :)
Hei :)
Kuulun joukkoonne, eli heinäkuussa olisi la 19.7 :)
Tosin nyt on kova pelko että kaikki ei ole hyvin :/
Minulla oli viime viikolla paha olo muutamana päivänä ja viikonloppuna taas ei oikein mitään. Maanantaina taas oksetti ja tänään ei mitään (tai aamulla vähän kuvotti).. Pelkään että tämän kuvotuksen katoaminen olisi merkki km:stä.
Edellisessä raskaudessa olin jo rv 6+5 tiputuksessa joten siksi nyt pelottaa.
Myös rintojen aristus on hävinnyt.
Raskaustestejä olen tehtaillut useampia nyt viikon sisällä. Välillä tuo plussa-viiva on vahvempi kuin testi-viiva ja välillä toisinpäin. Pelkään siis hcg:n laskevan.
Kipuja tai vuotoa ei ole.
Onko jollakulla tietoa tai kokemuksia vastaavasta?
Olisi kiitollinen vastauksista :)
Perjantaina olisi ultra, mutta nämä päivät tuntuu NIIIIN pitkiltä ettei jaksaisi odottaa.
Niin ja tämä raskaus on aikaansaatu IVF:llä, joten siksikin pelko on suuri, koska raskaaksi tulo oli pitkä prosessi.
Eka kertaa kirjoitan minäkin tähän, en oikein vieläkään uskalla ajatella koko raskautta aiempien keskenmenojen vuoksi. Luulen, että osaan alkaa nauttia tästä vasta sit 12.viikon jälkeen, nyt siis menossa 7.viikko.
Oireita kyllä on mukavasti, nämä alamahatuntemukset, rinnat muuttuu vaan aremmiksi koko ajan, nyt oon huomannu et huonoa oloa on alkanu tulla jos ei syö tarpeeksi tiheään.
Menen kyllä ultraan jonka varasin 9.viikolle, en jaksa odottaa np-ultraan asti että näen onko kaikki niinkuin kuuluukin.
Syyskukalle tsemppiä! Kerro jossain vaiheessa miehellesi. Eihän se sinun syy ole kun olet raskaana, ihan yhtälailla se on hänenkin syy ja otettava vastuu siitä. Ja jos sinä haluat vauvan pitää ja mies sen takia lähtee, niin ei hän kai ole sinun ja lapsiesi arvoinen ollenkaan.