Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET ***

03.11.2009 |

Heips vaan aloitin sitten pinon, kun muutamia meitä plussanneita jo onkin. =)

Meille tulee kolmas lapsi. Kaksi tyttöä ennestään s. -01 ja-05. Ikäni on 29 v. ja mies on 39 v. Jännittäviä aikoja eletään.. =) Neuvola-aika varattu 18.11.

Raskausoireita onneksi vasta vähän ja ainakaan ei vielä sitä hillitöntä pahoinvointia, mitä aiemmissa raskauksissa oli.. Rinnat tosi turvoksissa ja vähä kipeät ja kiristelee, välillä pieniä repäisykipuja, jos nousee liian äkkiä ylös ja jotain pientä etovaa oloa, jos ei ole syönyt vähään aikaan.

Mulla LA siis 3.7. Mites teillä muilla?? Toivottavasti tänne joku muukin eksyy kuin vain minä! =)=)

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun joukkoon, kun testi näytti tänää plussaa. Viiva oli haalea, mutta niin se on ennenkin ollut kiertopäivänä 32.

Ekassa raskaudessa plussa testin jälkeen iski paniikki, täähän muuttaa elämän kokonaan, apua.

Toisen plussan jälkeen olin kaksi päivää ihan ilosta sekaisin.

Nyt kolmannella kerralla olen iloinen, mutta pelkään että kaikki ei mene vieläkään hyvin. Eka raskaus päättyi kohtukuolemaan raskausviikolla 42 ja toinen keskenmenoon viikolla 11. Olen siis kolmatta kertaa raskaana tänä vuonna ja toivon, että tällä kertaa en kuulisi uutista: valitettavasti sydän ei lyö enää.

Vierailija
42/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu kurjalta että jotkut joutuvat kokemaan tuollaista. vaikka oma elämäkään ei ole ruusuilla tanssimista aina ollut niin toivottavasti kaikki menis raskauden suhteen hyvin.. toivon paljon onnea sulle enkelinäiti odotukseen ja kaikille muillekin tottakai.. :)

mä innostuin ja soitin neuvolaan ja eka käynti ois 2.12. ja sillon ois viikkoja 8+2..

mulle nousi kuume tosta rokotteesta :( ja on kurja olla eikä ruoka maistu..

tur-koo-si 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivän alkajaisiksi saatiin iloisia uutisia kun tehtiin testi ja se näytti plussaa. Oireita olikin ollut myöhässä olleiden menkkojen lisäksi, mm. kuvotusta, väsymystä ja alavatsassa nipistelyä. Tissit on turvonneet ja mahakin. Aloitin marraskuun alussa opintovapaan töistä, joten saan nyt alkuraskauden viettää hieman stressittömämmin kuin jos olisin normaalisti töissä. Sehän sopii! :)

Juuri äsken varasin ensimmäisen neuvolakäynnin ja satiin aika 3.12. että ehditään tekemään toinen visiitti ennen joulua. Laskettu aika 11.7.2010. Helsingissä kun asutaan, niin varmastikin Naistenklinikka tai Kättäri on synnytyspaikkana. Itse olen syntynyt Naistenklinikalla, joten se olisi mukava jatkumo. :)

Isänpäivänä kerrottiin mun puolen perheelle ja poikaystävän siskolle. Ensi viikonloppuna sitten myös poikaystävän vanhemmat saavat tietää uudesta tulokkaasta, kun reissaamme heidän luokseen viikonlopuksi. Pari todella läheistä ystävää myös tietää - eihän tällaista malta pitää salaisuutena! :) Alkuraskaus on tietysti herkintä aikaa ja siksi päätettiin, ettei ennen joulua tämän enempää uutista jaeta. Onnea kaikille odottaville! =)

Vierailija
44/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitähän on jo ainakin kolme esikoisenodottajaa joilla lasketut ajat on lähekkäin ja synnytetään kaikki Helsingissä :) (siis ainakin huomasin et minä, Puolukka83 ja Petruska)

Vierailija
45/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan:)

Täällä myös eilen aamulla plussannut toista lasta odottava 23vuotias äiti tampereelta. tämä raskaus tuli aika yllätyksenä niinkuin edellinenkin mutta erittäin iloisia ollaan ja toivottu lapsi kuitenkin on. esikoinen syntynyt 09/08 eli vajaa 2vuotta tulee ikäeroa ja ensimmäinen on poika. Mä en vielä oo uskaltanu neuvolaan soittaa koska pelkään aina pahinta:/odottelen ensiviikkoon ja sitten soitan. laskurin mukaan laskettuaika 3.7.2010

Vierailija
46/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eka neuvola 23.11. Laskettuaika ei ole vielä varma, koska ei ehtinyt tulla kunnon kuukautisia viime synnytyksen jälkeen joka oli 5.6.09 =)Mutta mahdollinen laskettuaika olisi 2.7.09 ja jos aika muuttuu niin mahdollisesti 27.6, mutta mielelläni olisin tässä heinäkuun ryhmässä =) Meille tulossa siis viides lapsi. Pahoinvointi on alkanut :( jatkuvaa ällötystä:( viime raskaudessa kesti noin kaksi kuukautta...Nyt on sit viisikuukautinen poika hoidettavana ja yökkö-olo, et ei oo helppoa :/ Mut eiköhän tämä tästä helpota viimeistään viikoilla 13-16, luulisin =)Oon 28wee. Kolme lasta on edellisestä avioliitosta ja viimeisin ja tämä uusi tulokas tästä uudesta avioliitosta =)

Vierailija
47/74 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen testin viime perjantaina 6.11. ja ensimmäistä odotellaan. Tämän sivuston laskureiden mukaan laskettuaika menisi siis 12.7 kieppeille. Tuttavapiirissä ei ole juurikaan vauvoja tällä hetkellä, joten ajattelin täältä tulla vertaistukea etsimään. Vähän koodikieleltä nämä palstat vaikutti aluksi ekakertalaiselle ja vielä en ihan kaikkea ymmärräkään. Esim. merkinnässä RV 5 + 1, 5 tarkoittaa siis viikkoja ja tuo jälkimmäinen lukuko montako päivää sen päälle? Neuvokaahan tietämätöntä :)

Vierailija
48/74 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta lasta odottelen..kaksi tyttöä ennestään s.-03 kumpikin=) mä olen 27v. ja mies 28v. Mulla LA 20.7

Vierailija
49/74 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotellaan, laskettu aika laskurin mukaan 14.7. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan:)

Vierailija
50/74 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan sain ajan 3.12. Vaikka tää on kolmas raskaus parin vuoden sisään, niin silti jäin miettiin mitä neuvolassa tarkoitettiin kun kysyttiin, että ootko ajatellut mennä varhaisultraan? Onko toi sen rv 12 ultra vai vielä aiemmin itse yksityiseltä tilattava?

Me ollaan muutettu edellisen raskauden jälkeen ja täti on uusi, joten on ihan mielenkiintoista nähdä miten eri terkat hoitaa asioita.

Kettu: Ihan oikein päättelit 5+2 on viides viikko kuukautisista ja kolme päivää päälle.

Vierailija
51/74 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultra tehään kai yleensä noin viikoilla 5-7. Ite meen viikolla 7 (30.11) ja saan sen kunnan puolesta, kun edellinen raskaus oli kohdun ulkoinen, jonka kanssa meinasi käydä huonosti.

Kannattaa kysyä saisitko sinäkin sen ultran kunnan puolesta, Enkelinäiti, kun sullakin on keskenmeno taustaa takana.

Itellä eka neuvolakäynti sitten varhaisultran jälkeen seuraavalla viikolla eli 8.12. Ei malttais odottaa.

Vierailija
52/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä heräsin tänään tosi aikasin, enkä saanut enää unta kun alkoi kuvottamaan.. joten eksyin sitten tänne jo näin varhaisella :D tein äsken Clearbluen digitalisen raskaustestin, sellasen joka ei näytä viikkoja.. ja nyt sitten uskon todellakin että olen RASKAANA!!!! kun ei tarvi pohtia niitä apteekin oman testin haaleita viivoja.. jotenkin mä tarvitsin nähdä ton tekstin.. ja se tuntuu niiiin ihanalta!!

tur-koo-si ja Pikkunen 5+3

Vierailija
53/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovasti mukaan...

plussasin tiistaina.

la n.18.7 ei osaa tarkkaan sanoa kun kierrot sekaisin ja menkat tullut kp 18-33 :D

olen 26v neljän lapsukaisen äiti.

mulla kovin kokemusta alkuraskauden keskenmenoista että vielä ei uskalla iloita.

Vierailija
54/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on aivan innoissaan raskaudesta, mä en vielä myöskään oo uskaltanut kauheasti iloita...takana kummittelee 2 alkuraskauden keskenmenoa=( toivon parasta, mutta samalla pelkään pahinta. Mies haluais kauheasti jo kertoa, että vauva on tulossa kavereilleen..(hänelle ensimmäinen lapsi, minulla 2 tyttöä edellisestä liitosta)oon yrittänyt hieman hillitä..en kestä niitä sääliviä katseita ja vaivaantuneita ilmeitä jos menee taas kesken..

Vierailija
55/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.12 sain neuvola ajan ja sitte 17.12 on lääkärille.. Olen niin onnellinen ja sama täällä, että ei haluttaisi vielä kertoa monille, mutta kun on niin mielissään ni ei meinaa malttaa olla kertomatta:)

Vierailija
56/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään hakemassa apteekista purkillisen D-vitamiinia. Väsyttää niin kovasti jatkuvasti ja olenkin nukkunut 1-2 päiväunet viimeisen viikon ajan. Nyt rv 5+4, joten väsymys lienee ihan tavallista. Mulla on muutenkin ollut taipumusta marrasväsymykseen ja söin vuosi sitten syksyllä myös D-vitamiinia pahimman hämärän ajan ja se helpotti. :)

Repäisevät alavatsakivut ovat hieman mietityttäneet, mutta keskusteluja lukiessani oon törmännyt aika moneen jolla sama vaiva alkuraskaudesta.

Vaivat on pieniä siihen onneen nähden, mitä odotus on jo nyt tuonut mukanaan. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
57/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiskö pinkkaan mukaan? Plussasin jo kolmisen viikkoa sitten, mutta olen kovin varovasti ottanut tän alun (johtuen syksyisestä varhaisesta keskenmenosta).

Tänään käytiin varhaisultrassa ja hyvältä näytti! Niinpä voin alkaa orientoitumaan tähän raskauteen. Esikoista odotellan :) Alkion koko vastasi viikkojaan 7+1 ja sydämen syke näkyi tasaisena! Aivan mahtava fiilis :) Laskettu aika on kesäkuun vika tai 1.7.2010. Eka neuvola on 25.11. ja kunnallinen np-ultra 11.12.

Oireina on ollut ajoittaista etovaa oloa, isoa väsyä, pientä vatsan nipistelyä ja rintojen hienoista kasvu. Mieli tämänpäiväisen jälkeen varsin positiivinen ja onnellinen!

Onnea kaikille odottajille!

Vierailija
58/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on neljäs lapsi tulossa, miehellä ensimmäinen. Ennestään on -01, -02 ja -05 syntyneet lapset.

Neuvolaan ajattelin soitella aikaa huomenissa ja ekassa ultrassa varmistuu sit laskettu aika, positiivinen tulos kun tuli negojen jälkeen vasta tänään. Sillä ajattelin, että hedelmöittyminen on voinut tapahtua vähän myöhässä, kun kiertokin on heitellyt miten sattuu tämän vajaan vuoden ajan, mitä tätä vauvaa on toivottu.

Samalla täytynee neuvolassa kysäistä yötyön riskeistä. Itse kun teen nykyään vakiyötä, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut. Lisäksi työ voi olla fyysisestikin raskasta, joten varmaankaan ihan loppuun asti en uskalla yötä tehdä.

Raskausoireista vielä sen verran, että kuvottavaa oloa ja yökkäilyä on ollut jo parisen viikkoa, mistä arvelinkin, että raskaana ollaan, vaikka testit eivät sitä heti näyttäneetkään. Rinnat eivät tässä raskaudessa ole kipeytyneet lainkaan, mikä on erilaista aikaisempiin kertoihin verrattuna. Väsymystä taasen löytyy, vaikka muille jaettavaksi :))

Niin ja se LA olisi kuukautisten perusteella 6.7.2010! Ihanaa kuulua heinäkuun ihanuuksien joukkoon, toivottavasti kaikki pysymme täällä onnelliseen loppuun asti!!

Vierailija
59/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein raskaustestin ja kahta viivaa se näytti.

Lapsia meillä on ennestään ja kuopuksen jälkeen mies sanoi,että nyt saa riittää.

Olin melkein samaa mieltä.

Mieheni sanoi,että hän menee lääkäriin ja tekee vasektomian.Jos se sana nyt kirjoitetaan noin.

kuopuksen jälkeen ollaan käytetty kondoomia koko ajan.nyt sitten kuitenkin olen raskaana ja en uskalla kertoa hänelle.Rakastan lapsia niin paljon ja se on varmaa,että tästä lapsesta en luovu.

Tiedän etten voi pitää asiaa salassa,mutta pelkään hänen reaktiotaan.Hän ei ole väkivaltainen,mutta hyvin pistävä puheillaan.Ja luulen,että laittaa minut valitsemaan.joko hän tai uusi vauva.kylmää...

Liityn nyt kuitenkin heinäkuiden joukkoon.Laskurin mukaan laskettuaika 22.7.-2010

uskon,että saan teiltä tukea.Kenelleekkään en muuten uskalla kertoa.

Vierailija
60/74 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkoosi: Niinpä! (minä, turkoosi ja petruska helsingistä, ekoja odotetaan). Voidaan vaik treffata loppuraskaudesta sit ku kaikil on isot mahat..jos halutaan.. :)

Petruska: et todellakaan ole ainoa vatsakivun kanssa. Mul on päivät ihan hyvä olo väsymyksestä huolimatta, mut jo kolmena yönä oon heränny klo 2.30 alavatsapolttoon ja pahoinvointiin, eka luulin et ois keskenmeno, mut nyt epäilen sitä..

Täytyy vaan ottaa vettä ja banaania sängyn viereen, jos se auttais, vai onko muilla parempia ideoita?

Syyskukka: Olen pahoillani sun tilanteesta, tsemppiä, me kyllä tuetaan sua..ja eihän sitä tiedä vaikka mies reagoiskin eri tavalla, hyvällä tavalla..