Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET ***

03.11.2009 |

Heips vaan aloitin sitten pinon, kun muutamia meitä plussanneita jo onkin. =)

Meille tulee kolmas lapsi. Kaksi tyttöä ennestään s. -01 ja-05. Ikäni on 29 v. ja mies on 39 v. Jännittäviä aikoja eletään.. =) Neuvola-aika varattu 18.11.

Raskausoireita onneksi vasta vähän ja ainakaan ei vielä sitä hillitöntä pahoinvointia, mitä aiemmissa raskauksissa oli.. Rinnat tosi turvoksissa ja vähä kipeät ja kiristelee, välillä pieniä repäisykipuja, jos nousee liian äkkiä ylös ja jotain pientä etovaa oloa, jos ei ole syönyt vähään aikaan.

Mulla LA siis 3.7. Mites teillä muilla?? Toivottavasti tänne joku muukin eksyy kuin vain minä! =)=)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!:)

Mulla on myös eka aika neuvolaan varattuna 18.11, ja LA näillä näkymin myös 3.7.! LA tulee kyllä todennäköisesti muuttumaan kun en muista tarkalleen vikojen kuukautisten ekaa päivää, mutta noille main pitäisi kyllä mennä.. :)

Meille on toinen lapsi tulossa, ennestään on huhtikuussa -09 syntynyt tytär:)

Mitään vaivoja ei ole vielä ollut? Esikoisen kanssa oli ihan hirveä väsymys ja pahoinvointiakin alussa (ja myös loppuraskaudessa)!

Toivottavasti tänne löytää muitakin plussanneita, vai onko joku muu palsta missä plussanneet sitten pyörii?? :)

Vierailija
2/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola 16.11. ja laskettu aika 6.7.

Esikoista ootan ja oireita on vain ajoittainen megaväsymys, miniellotus ja alavatsan menkkamainen pistely. Jännittävää ja ihmeellistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi chili! :)

Täällä odotellaan kolmatta, kaksi tyttöä on ennestään vm -04 ja -06. Minä oon 29 ja mies 31.

La olis laskurista riippuen 29.6. tai 3.7. mutta kai se tarkentuu myöhemmin.

Mulla on ihan tosi kuvottava olo koko ajan. Paitsi silloin kun syö. Mut heti kun lopettaa syömisen ni johan taas alkaa. En oo oksentanut, mut lähellä on. Repimiskipuja on ajoittain myös. Rinnat myös vähän aristaa. Ja nälkä on koko ajan. Ja tekis koko ajan mieli jotain pizzaa tai ranskalaisia. Tosi terveellistä siis. :) Toivottavasti tää on vaan ohimenevä vaihe.

Neuvola on varattu ja se olis 25.11. Sitä odotellessa...

vaimo80 rv 6+0

Vierailija
4/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotan ja la näillä näkymin 3.7. Ei oikein uskalla edes uskoa todeksi, lasta toivottu jo yli 2 vuotta, että nyt se on oikeasti tulossa. Kovin paljoa ei oireita ole ollut. Rinnat kipeänä ja menkkamaista jomottelua alavatsalla. Pientä pahoinvointia, jos maha pääsee liian tyhjäksi. Selkä myös jonkin verran kipeänä, mutta en tiedä voiko se johtua raskaudesta? Tavallisesti kyllä todella harvoin selkäkipuja.

Vierailija
5/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan jouluun asti ulkomailla ja jännittää kyllä mennä täällä lääkäriin, ku ei tiedä mitään suomenkaan neuvoloista, eikä oma enkkukaan ole kovin hyvä. Milloin Suomessa mennään tavallisesti eka kertaa neuvolaan ja montako käyntiä on ennen viikkoa 15 (silloin palaan suomeen)? Pitäs vissiin alkaa selvitteleen mihin täällä edes raskaana olevat ottavat yhteyttä. Ihan erilainen terveydenhuoltojärjestelmä täällä.

Vierailija
6/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirveesti kaikille! :) Mullakin on siis ensimmäinen raskaus kyseessä, ja oli yllätys et tulin näinkin nopeasti raskaaksi pillereiden pois jätön jälkeen. (lopetin syyskuun alussa).

Mutta juu, 3.7.2010 olis mullakin laskettu aika ja eka neuvola olis 20.11 :) Aikas monella on tuo 3.7.2010 :)) IHANAA!!

Vierailija
7/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan toista lasta. Meillä on yksi tyttö ennestään (vm -05). Itse olen 30 ja mies 30.

La olis 6.7.2010. En ole vielä soittanut neuvolaan mutta täytyykin soittaa kun huomasin että monet tässä pinossa on jo saanut ekan ajan neuvolaan.

Vielä ei ole kauheesti raskausoireita. Välillä etovaa oloa ja rintoja särkee. Vatsaa myös turvottaa, väsyttää ja on usein kylmä..

Vierailija
8/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on jo monta!

Juu se neuvola varattu ja oon käyny jo ottamassa sikainfluenssa rokotuksenkin. Tytön kanssa lääkärissä käytiin viimeviikolla ja laitettiin se sitten samalla reissulla.

Ei tullut muuta oiretta kuin käsi kipeäksi.

Epidemiaa odotetaan jo parin viikon päästä ainakin etelä-suomeen..

Mulla on vähän väliä ihan sellasta menkka-jomotusta, toivottavasti pikkuinen on sitkeä ja pysyttelee sisällä. =)

Vierailija
9/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin heinäkuista odottava, laskettuaika olisi näillä näkymin 7.7. Keskenmeno takana, joten ihan varovasti uskaltaa edes ajatella koko raskautta. 16.11 on ensimmäinen neuvola, ja samalla ultrataan. :) Vähän väliä tuntuu mahassa koviakin kipuja, en sitten tiedä mistä johtuu. Pelkään eniten sitä keskenmenoa. :(

Niin ja minä olen 19 ja avokki 20 :)

Vierailija
10/74 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudun mukaan vaikka LA todennäköisesti muuttuu vielä, nyt la näyttäis olevan 5.7 :) Minulla on tytär 7 kk:tta, eli toista odotan. Neuvola aika on 24.11. Nyt on ollut mahassa pientä jomottelua ja oon ollu tosi väsy, mutta muuten olen voinut hyvin :)

Ja onnea vielä kaikille plussanneille! :)

Vierailija
11/74 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin mukaan. La näillä näkymin 4.7. Itse täytän 22v 3.7 ja mieheni on 23v :) Toinen lapsi meille tulossa, poika syntyi 01/08, pian siis 2v tulee hänelle.

Raskauden kestosta en ole aivan varma ja epäilyttää koska maha selkeästi jo pullahtanut ulos. Joko siellä on kaks(mikä ei olis täysin mahdotonta koska suvussa kaksosia on) tai sitten raskaus onkin pidemmällä. Pientä huonoa oloa ja väsymystä oireina.

Vierailija
12/74 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sen olen jo sairastanut, ei sitä diagnosoitu mutta melko todennäköisesti se possunuhaa oli. Joten en kuulema tarvitse rokotusta enkä sitä kyllä muutenkaan olisi ottanut vaikka olen terveydenhuoltoalan työntekijä(sh) ja raskaana.

Vierailija
13/74 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan vasta 9.12. Olin kyllä tosi pettynyt, kun pitää niin kauan odottaa. Sillon raskausviikkojakin jo yli 10. No, ehkä tämä aika menee nopeesti :)

Vierailija
14/74 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan Helsingistä.

Ootteko kertonut/kertomassa vielä kenellekään raskaudesta?

Mä oon kahdelle ihmiselle kertonut..

Lapsille ja lähisukulaisille kerrotaan vasta jouluna..

Siis ohhoh onpahan rinnat kasvanu varmaan kuppikoon verran.. =)

tulis vaan joo se neuvola aika pian. Ultraankin ois kiva päästä... =P

15/74 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin jo kerenny odotteleen tätä heinäkuun porukkaa, en vaan tänäänkään ollu aiemmin huoamannu kun vasta nyt, mutta hyvä että edes jo nyt huomasin!

Meillä olis LA 1.7 ja ensimmäinen neuvola 23.11. Olisin kyllä menossa sinne vaikka tältä istumalta, en malttais odottaa yhtään kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :) eli ensimmäistä odotellaan.

Oireita on ollu jatkuva väsymys ja rintojen arkuus...tänään on myös ensimmäistä kertaa kuvottanu ja pari "kyökkimis reaktioo" on tullu mut ei kuitenkaan oksennusta, toivottavasti ei hirveesti tuliskaan, kun haluaisin pitää mahdollisimman pitkää salassa, ainkin jouluun asti, ja jos kovasti joutuu juoksee vessassa se voi tuottaa ongelmia..mutta katsellaan :)

Onnea vielä munkin puolesta kaikille odottajille! :)

Vierailija
16/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopiosta olen. Mulla on neuvola kans vasta marraskuun loppupuolella. Taidan pyytää päästä ultraan koska epäilen vahvasti että olisinkin kesäkuulainen mutta se jää nähtäväksi.

Parit hyvät kaverit tietää( meillä oli luokan kanssa juhlat ja osa ihmetteli miksi en juo jne, pakko sit oli kertoa). Siskolleni kerroin eilen. Tarkoitus ois pitää salaisuutena jouluun asti mut liekkö pysyy ku jo nyt koulussa on arvattu et oon raskaana. Massu kuitenki pullottelee paljon enempi ku ennen.

Vierailija
17/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne kuin Nestor:illa, eli toista odotellaan ja ennestään tytär 7kk :)

Todella innolla odotellaan, ajattelin, että osais ottaa vähän rauhallisemmin kuin ensimmäisen kanssa, mutta kyllä tässä oikeastaan samat jännitykset on kuitenkin, ja ensimmäistä ultraa odottaa tietysti kovasti.. ;)

Niin olen Espoosta, ja 20vuotias, puolisoni 24v :)

Vierailija
18/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika monille ollaan kyllä kerrottu, ei olla maltettu pitää salaisuutta.. ;)

Vierailija
19/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä myös yksi tänä aamuna plussannut, eli olen onneni kukkuloilla :)) ! Olen 34 vuotta ja

minulla on ennestään 3 poikaa:

2000

2001

ja 2004 -syntyneet.

Mutta ainahan tämä on yhtä ihanaa ;)) !

Vierailija
20/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika olis 12.7.2010.

En uskonut että näin nopeeta tulisin raskaaksi, kun syyskuun lopulla otettiin hormonikierukka pois ja muutaman päivän päästä tuli tosi niukkaa vuotoa 2 päivää ja siittä sitten viikon päästä tuli 4 päivän tosi niukka vuoto.

Mutta olo on onnellinen ja oireita on pahoinvointi, rinnat kipeenä, mahaa vähän vihloo ja hitusen väsyttää...

Ennestään meillä on poika vm.2002 ja tyttö vm.2004.

Toivotaan, että kaikki sujuu ilman murheita =)