Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET ***

03.11.2009 |

Heips vaan aloitin sitten pinon, kun muutamia meitä plussanneita jo onkin. =)

Meille tulee kolmas lapsi. Kaksi tyttöä ennestään s. -01 ja-05. Ikäni on 29 v. ja mies on 39 v. Jännittäviä aikoja eletään.. =) Neuvola-aika varattu 18.11.

Raskausoireita onneksi vasta vähän ja ainakaan ei vielä sitä hillitöntä pahoinvointia, mitä aiemmissa raskauksissa oli.. Rinnat tosi turvoksissa ja vähä kipeät ja kiristelee, välillä pieniä repäisykipuja, jos nousee liian äkkiä ylös ja jotain pientä etovaa oloa, jos ei ole syönyt vähään aikaan.

Mulla LA siis 3.7. Mites teillä muilla?? Toivottavasti tänne joku muukin eksyy kuin vain minä! =)=)

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola on 3.12.

Vierailija
22/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika samanlaiset luvut kuin Ciculla, eli la on 12.7. ja eka neuvola 3.12.

Toinen lapsi olisi tulossa, ensimmäinen syntyi 07. Ja perheet tietää jo, saisivat tietää surullisetkin uutiset, joten mitä sitä hyviä panttaamaan.

Kiva, että meitä on jo näin monta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerrottu jo kaikille tyyliin, ollaan niin innoissamme.. :) eka piti tehä sillee et vasta jouluna kerrottais.. mut sit ku saikin ite tietää niin teki mieli kertoo vaa kaikille :) :)

Vierailija
24/74 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin tänään. Laskettu aika ois 19.7. Ultrassa siirtyy varmaan eteen päin. Niin se on aina siirtynyt. Kolmatta siis odotan, edelliset on Tyttö -05 ja poika -07. Vähän on sekavat fiilikset, eikä oikeen tiiä mitä aatella. Edellinen raskaus oli kohdunulkoinen ja siksi varhaisultrasta teinkin oman keskustelun. Onkos täällä jo muita Tampereen suunnalta?

Mä oon kertonut vasta miehelle. Tytölle varmaan kerrotaan, kun saan ens viikolla sitä varhaisultraa ja neuvolaa varattua. Tänään en viittinyt, jos huomenna mennään tapaamaan sukulaisia, koska viimeksi tuo kertoi heti kaikille ja nyt en ihan vielä halua tätä kaikkien tietoon.

Vierailija
25/74 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onnea kaikille! :) Eilen plussasin (tosin heikolla viivalla, tänään ehkä hieman selvempi viiva). Ensimmäinen, hyvinkin odotettu, raskaus kyseessä. Laskettu aika 9.7, tarkoitus synnyttää Kätilöopistolla.

Toissayönä oli pahoinvointia, epäilen olleen kyseessä implantaatio, kun pahoinvointi ei jatkunutkaan. Tänään outoa alavatsapolttoa, väsymystä. En oikein kyllä vielä usko todeksi. Ajattelin, että muille (kuin miehelle) kerron sitten kun eka uä tehty, vaikka nyt jo niin tekisi mieli kaikille kailottaa.

Vierailija
26/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Vielä yksi lisää heinäkuulle. Meillä olis kolmas tulossa kaks poikaa 01/06 ja 03/08. Tämän la olis 4.7. Muutama viikko sitten tein testin omana synttärinäni, kiva lahja. Tiistaina menen yksityiselle ultraan varmistamaan et on siellä missä pitää ja elämää löytyy. Sen verran erilainen tämä kerta on ettei ole pahoinvointia juuri ollenkaan. Aikasemmissa olen ollut todella huonovointinen.

Siis tosiaan heti kun testin tein niin ykä lensi ja nyt vaan pientä etovuutta.

Tällä kerralla pidetään omatietona mahd pitkään. Itseni tuntien ei kovin pitkään :)

Mukavaa sunnuntaita,

Aani 6+0

Vierailija
27/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta kuulumista kyselisin (te joilla ennestään lapsia), että mites teillä on ollu pahoinvointia kun on ollut tyttö- tai poikaraskaus ?? Mulla on kaks tyttöä ja pahoinvointia oli aika paljon ja kesti 4-5 kk. Nyt ei juuri mitään.. (?) Vitsi kun en yhtään muista millä viikoilla noi pahoinvoinnit alko.. nyt viikkoja 6+1.

Vierailija
28/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussasin kp41/30...viikko sitten näytti vielä negaa ja tänään yllätykseksi tulikin ihan selkeä plussa.

Pikkukakkosta odotellaa. Esikoinen täytti juuri vuoden.

Chili-80: Esikoinen on tyttö ja odotusaika oli yhtä oksentelua!:/ Taisi loppua vasta viikoilla 32!Nyt ei vielä ole pahoinvointia,eikä toivottavasti samanlaista tulekaan! Nyt viikkoja tosin vasta 5+4. Mulla tosin esikoisesta alkoi pahoinvoiti heti plussasta...samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt plussakin tuli myöhemmin. Niin ja LA olisi näillänäkymin 7.7.

Vierailija
29/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä tyttö että poika ja oireet samanlaisia molemmista.

Tänään sain sitten kunnon raivarinkin... Ai raskaanako? Luulet vaan :D

Vierailija
30/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin vaan kysellä et millaset teillä on lähtöpainot..?

Mä tossa mietin et mitenköhän sitä lihoo tässä raskauden aikana, ja mietin jo enskesää et miten sitä alkaa sitten laihduttamaan.. :DD

Ite oon siis 161cm ja 60,5 kg, viel ei ainakaan ole tullut mitään raskaudesta johtuvia kiloja.. ;D

Vierailija
31/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

chili80: minulla siis tyttö ennestään ja alku raskaudesta oli semmosta etomista noin viikolta 7 siihen viikolle 11-12, mutta oksentanu en kertaakaan :)

britney87: mulla muutama kilo jäänyt edellisestä, eli nyt lähtöpaino on noin 74kg ja oon 172cm pitkä eli pari liika kiloa on :D Mulla tuli kiloja tytöstä noin 30kg :D mut hyvin ne sit putoskin, kun ei nyt reilu puol vuotta synnytyksestä oo enää kun noin 5kg liikaa :) Toivon, et nyt ei ihan noin paljon paino nousisi :D

Vierailija
32/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan lähtöpaino 51 kg ja oon 169 cm.

Toista aloin odottaa niin lähtöpaino oli 52kg ja NYT kolmatta odottaessa paino on 59 kg ja välillä yli 60.. =(

Mulla ei lähtenyt kiloakaan kun imetin mun tyttöjä, mut heti vuoden päästä kun lopetin imetyksen niin paino tipahti 8 kg parissa kuukaudessa. Niin ja molempia lapsia odottaessa paino nousi 68 ja 69 kiloon. =)eli melkein 20.

Vierailija
33/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ensimmäistä odotetaan todella pitkän vuoden yrityksen jälkeen...

nyt plussasin 5.11.2009 ja laskettuaika olisi 13.7.2010

Vierailija
34/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut kuin vain niille kavereille, joille oli pakko ;) Tein testin ennen bileitä ja niinpä tuli vähän kuivemmat juhlat. Muut tietenkin ihmettelivät, että miksi en juo, ja niinpä paljastuin... Ultraa odottelen minäkin, se on 20.11 ja siellä varmistuu la. Toivon vain, että kaikki sujuisi hyvin.

Vierailija
35/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähtöpaino ylipainon puolella. Edellisistä raskauksista on tullut 10-12 kiloa painoa, jotka on kyllä lähtenyt synnytyksessä sitten. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tässä raskaudessa on pakko yrittää elää vähän terveellisemmin, koska jossain vaiheessa se nytkin oleva ylipaino on tiputettava, että samantienhän sitä voi alkaa opetella niitä terveellisiä elämän tapoja ja ties vaikka painoa ei sitten niin paljoa kertyisikään.

Mulla on edellisistä ollut myös raskausdiabetes diagnoosi, että toivon välttäväni sen tällä kertaa terveellisemmällä ruokavaliolla.

Vierailija
36/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 177cm pitkä ja painoa n. 74kg. 4kg jäi ekasta raskaudesta eikä ne lähtenyt millään vaikka kiinteydyin kylläkin kummasti tässä vajaan 2v aikana. Pojasta tuli 23kg ja suht helposti ne 19kg lähti. Nyt toivon ettei niin paljon tulis mutta nähtäväks jää. Edellisen raskauden lopulla oli totaali sokerilakossa ym "dieettejä" mutta painoa vaan tuli ja tuli ja tuli ja tuli :D

Nyt isänpäivän kunniaks kerrottiin mummoille ja ukeille tulevasta vauvasta, tänään siis tasan 6+0. Ja maha kyllä on jo selkeähkö eli taidan varmaan kesäkuisiin siirtyä tai tupliin ultran jälkeen. Täytyy varmaan ekassa neuvolassa 23.11 pyytää ultra aikaa jossa varmistetaan raskauden kesto ym... En voi millään uskoa että maha näkyisi jo mutta niin vaan näkyy ja äitinikin sitä ihmetteli et onpas se iso viikkoihin nähden.

KYllähän se iso järkytys ja harmaiden hiusten aiheuttaja on jos siellä on 2 vauvaa :O

Vierailija
37/74 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli viime raskaudessa 14kiloa, kaikki ja vähän enemmän lähti imettäessä. Nyt 7kk synnytyksestä ja lähtöpaino uuteen raskauteen oli 49kg (pituus 160cm), että ei haittaa vaikka vähän painoa tulisikin.. Olen ollut aina todella hoikka enkä lihoa helpolla, mutta kai siitä kannattaa vain tyytyväinen olla :)

Innolla odotellaan ensimmäistä uä:tä joka on reilun kuukauden päästä, ei millään malttaisi odottaa!;)

Vierailija
38/74 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varattua tänään ensimmäisen neuvola-ajan kolmen viikon päähän, kivaa! En olisi tajunnut että se pitää näin aikasin varata, ellen olisi lukenut tiedän viestejä, eli kiitoksia.. Oletteko ottaneet miehenne mukaan neuvolaan? Hankalaa järjestää nämä neuvola-ajat töiden puolesta...

Rv 5+3

Vierailija
39/74 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekan plussan 5.11. Testailin 6.11. uudestaan, samanlainen selvä plussa - samalla ihan mielenkiinnosta kastelin myös ovistikun ja se näytti niin vahvaa plussaa kuin näyttää voi. :D

Tänään sitten vielä varmistin aamulla kun suunnittelin neuvolaan soittoa ja tuloksena olikin kaksi yhtä vahvaa viivaa.

Soitin siis neuvolaan ja mukavan oloinen täti varasi mulle käynnin 18.11. ja lääkäriajankin 1.12.

Lasketuksi ajaksi neuvolatäti antoi 6.7. Netistä löytyvillä laskureilla sain LA:ksi 16.7. kun laskin hedelmöittymisajankohdan mukaan. Mulla kun on ollut tosi pitkät kierrot (yli 40 päivää) niin en oikein usko tuohon viimeisten menkkojen mukaan laskettuun.

Oireina on ollut ajoittaista lyhytaikaista menkkamaista kipua ja jomottelua alavatsassa sekä alaselässä. Rinnat on arat. Väsymys on myös aika voimakas ja ihan kuin olisin aiempaa nälkäisempikin. Pahoinvointia ei ole (vielä) ollut.

Pieni lisäys vielä: rv:t nettilaskureiden mukaan siis 4+3, neuvolatäti arveli että 5+"pari".

Vierailija
40/74 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain isänpäivänä 8.11 apteekin omaan haalean viivan ja tänään aamulla sain toisen kerran saman merkkiseen testiin kaksi viivaa, vaikka toinen oli haaleampi kuin kontrolliviiva.. oireita on: tajuton väsymys, kuvotus, kova nälkä mut silti ei oikeen mikään maistu, rintojen turvotus, palelu ja viime viikolla ennen kun tiesin olevani raskaana aloin yhtäkkiä itkemään kun kaverin vauva oli mun sylisssä, enkä voinut mitenkäään kontrolloida tunnemyllerrystä.. :)

Esikoista odotetaan, minä -86, mies -83. La 12.7.2010 ja NKl tai kättäri on synnytyssairaala. Kättäri jos kaikki menee hyvin :) luulen että toi la tulee siirtyy vähä eteenpäin, mut tällä hetkellä näillä mennään.. vielä en oo neuvolaan soittanut, mutta sikainfluenssarokeotteen sain eilen muun syyn kun raskauden takia..

onnea kaikille odotukseen..

tur-koo-si rv 5+1