Missä ajassa pitäisi alkaa hallita uusi työ niin, ettei ole kaoottista tunnetta?
Milloin pitäisi olla tilanne, että hallitsee asiat varmasti, eikä aloittelevan virheitä tule, eikä koe työtä hirveän stressaavaksi?
Kommentit (14)
Riippuu työstä, sen vaikeustasosta, omasta koulutuksesta, onko kokemusta vastaavista hommista ja miten perehdytetään. Ei tuohon voi yksiselitteisesti vastata. Mutta jos vaikka puolen vuoden työskentelyn jälkeen on edelleen tunne ettei homma ole hallussa, kannattaa miettiä missä on vika.
Muutaman toimijan yksityisen vastaanoton ajanvarauksesta, neuvonnasta ja laskutuksesta kyse työssäni. Ap
Yli neljäkymmentä vuotta olen yrittänyt, paniikki iskee vieläkin aina silloin tällöin
Kolme kuukautta menee ennenkuin työssä alkaa hallita perusasioita. Kolme vuotta menee ennenkuin se menee vanhan tekijän rutiinilla.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukautta menee ennenkuin työssä alkaa hallita perusasioita. Kolme vuotta menee ennenkuin se menee vanhan tekijän rutiinilla.
Ok.... kiitos. Olen ollut nyt 1.12. saakka työssä ja esimies kiukuttelee, jos en osaa. Tosi paljon muistettavaa, poikkeuksia ja poikkeusten poikkeuksia, eri asiakkaiden kanssa toimitaan niin, näin tai noin. Minusta aika sekavaa. Sekään ei auta, että esimies tiuskii :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.... kiitos. Olen ollut nyt 1.12. saakka työssä ja esimies kiukuttelee, jos en osaa. Tosi paljon muistettavaa, poikkeuksia ja poikkeusten poikkeuksia, eri asiakkaiden kanssa toimitaan niin, näin tai noin. Minusta aika sekavaa. Sekään ei auta, että esimies tiuskii :( Ap
Itsellä vähän samanlainen tilanne. Olen ollut nykyisessä työssäni nyt reilu vuoden, eikä vieläkään kaikki ole selvää. Eteen tulee viikoittain tilanteita joita kukaan perehdyttäjistäni ei muistanut mainita. Sekavaa ja stressaavaa, etsinkin toista työtä.
Riippuu työstä, jos on raksalla lapiohommissa niin kyllä se pitäisi melko heti hahmottua. Sama vaikka huoraamisessa, aika nopeasti pitäisi tietää mikä laitetaan minnekin. Mikäli tekee jotain vaativaa toimihenkilötyötä niin puolessa vuodessa pitäisi olla melko hyvin kärryillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 viikkoa ja jo kiukutellaan?
Olen vaativalla alalla asiantuntijana siis.
Ap
Missä ajassa? Ei sellainen ole nykyaikana madollista kuin hetkellisesti.
Se että hallitsee asiat varmasti, tarkoittaa että on jäämässä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaativalla alalla asiantuntijana siis.
Ap
Tämä ei ole oikea Ap. En ole vaativalla alalla asiantuntijana. Kts vastausta 6. Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa? Ei sellainen ole nykyaikana madollista kuin hetkellisesti.
Se että hallitsee asiat varmasti, tarkoittaa että on jäämässä jälkeen.
Luetteko vastauksia ollenkaan? Ap kertoi aloittaneensa 1.12.
Suunnilleen viikko ennen kuin vaihdat uuteen työpaikkaan.
Riippuu ihan työkuvasta. Sellainen missä toistetaan samaa juttua päivästä toiseen (siivous, kassa jne) perusjutut pitäisi hallita alle kuukaudessa. Jos taas on vaihtuvampi työkuva ja vaativampi työ niin saattaa mennä puolikin vuotta, että kaikki sujuu kuin rasvattu.