UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *
Kommentit (353)
Oi, kampaajalle olisi ihana päästä nyt..alkaa taas vajaa kuukaus sitten värjätystä pehkosta näkyy sen verran paljon juurikasvua että pakko olis saada väriä. Ei vaan ole varaa kampaajalle nyt.
Muutenkin hirveä tukkakriisi, kun yritän kasvattaa taas pitkiä ja vaikka oonkin päässyt nyt pahimmasta välivaiheesta eroon, tekisi mieli vähän jotain piristystä saada päähän..pöh.
Huoh. Olisipa jo ensi viikko. :D
Laurau kp 5/28-30..
Laurau: olispa jo ensviikko ! :P jos pääsis vaikka testaileen!!
ON: kp23/28,vielä muutama päivä ja sit tipun taas kovaa ja korkeelta :/ arg ! miks sitä ei voi raskautua heti?? :D ihan typerää.
Thelma: oikea asenne ! raskaana kunnes toisin todistetaan :P
mukavaa viikonloppua kaikille :) ja myös paljon plussapuhureita ++
Han: Paljon onnea! Hyvä että kaikki on hyvin.
Elise: Kiitos ohjeesta! Oon innokas kutoja ja olen miettiny et voisin kutoa vauvallekin jotain. Tuli tarpeeseen tuo ohje :)
On: Mulle menkat kesti 2 päivää ja nyt tulee enää pientä tuhrua. Omituista, e-pillereidenkin aikaan vuotoa kesti 5 päivää. Ennen pillereitä vuotoa oli jopa viikon :( Mitäköhän kummaa tämä on?
Kp 3/32
Huomenna ajattelin sitten testailla! :) Ei kyllä oikeestaan mitään oireita, mutta testata kuitenki pitää!! ;) Nyt kp29/?.
Jos täti saapuu kylään niin ajattelin koittaa ens kierrossa niitä ovulaatiotestejä ihan jo mielenkiinnostakin! Hauska tietää koska se ovulaatio oikein tasan tarkaan on.
Hei kaikille!
Ajattelin liittyä itsekin tänne keskustelemaan, kun tuntui vähän hävyttömältä käydä vilkuilemassa jutusteluanne vain siivelläroikkujana.
Ollaan miehen kanssa molemmat saman ikäisiä 25-29 vuotiaita Helsinkiläisiä, ja esikoisen yrittäminen on aloitettu juurikin tässä kuussa. (En viitsi paljastaa tarkkaa ikääni, koska pelkään ihmisten tunnistavan minut, kun on tuo julkinen blogikin (http://vauvavietti.blogspot.com/), toivottavasti se ei haittaa.)
Nyt on menossa kp 23/~32 (toivottavasti koodaus meni oikein), ja mulla on lievää kuvotusta ja väsyttää. Nukuin viime yönä kevyet 16 tunnin yöunet, mikä on paljon, jopa mulle talviunistelijalle. Vaan eiköhän nää ole vaan flunssan jälkimaininkeja eikä mitään sen kummempaa. ;)
-Naispaholainen
Pitkästä aikaa. Tervetuloa taas uusille! Onnea kovasti plussanneille, ja tarrasukkia mukaan!
MonnY: Olen monen muun kanssa sitä mieltä, että on hienoa, kun olet saamassa elämäsi järjestykseen. Toivon asioiden tästä lutviutuvan... Tsemppiä!
Olen pysytellyt vähän taka-alalla. Itse asiassa meillä on tällä hetkellä ainakin kuukauden tauko yrityksessä, eli yk 10 alkaa joskus myöhemmin. Syitä on useita, mm. se, että satutin niskani liukastuessa niin pahasti, että sain sellaiset dropit sen hoitoon, että vauvahaaveita oli syytä siirtää. En voi käsittää, miten niskaa voikin särkeä niin kovasti, että oikein oksettaa. Hyvällä omallatunnolla olen siis lepäillyt.
Täytyy sanoa, että muutenkin tekee hyvää pitää taukoa. Jotenkin otin siitä niin paineita, että makkarin puolella into väheni. Olen sellainen suorittaja, että ärsyttää.
Että tällaista tällä erää. Ei ole tarkoitus synkistellä, mutta tuntuu silti kovin erilaiselta kuin vuosi sitten kirjoitellessani 2010-haaveilijoiden pinoon (sieltä siirryin tähän pinoon, kun aloitimme yrityksen puoli vuotta suunniteltua aiemmin...silloin ajattelin, että saisimme hyvällä tuurilla pienokaisen tämän vuoden puolella). Voi niitä aikoja. :) Välillä olen ihan vakuuttunut siitä, että tämä palstailu olisi syytä lopettaa, koska se saa vaan asiat pyörimään päässä. Vaikka kivaahan se on, oikeasti.
Tsemppiä kaikille, ja plussapuhureita.
deeli
Mulla on nyt kp 21/31-32 ja olen vihdoinkin saanut pidettyä itseni aisoissa raskaustestin ostamisen suhteen. Eli odotan kiltisti siihen, kun menkat tulevat. (Ja kun ne tulevat, tiedän etten ole raskaana, huoh...).
Outoa tässä on se, että kuukautiset tulevat säännöllisesti. Sitä ei ole tapahtunut _ikinä_ ennen ilman e-pillereitä. Jos en ole syönyt niitä, on menkat tulleet noin puolen vuoden välein.
No mutta, onnea taas kaikille plussanneille ja odotan kovasti liittyväni joukkoonne. Muillekin toivotan todella paljon onnea, sitä tarvitaan :D
Monny teki kyllä rohkean päätöksen. Mun mielestä on hienoa, että uskallat ottaa elämässäsi uuden suunnan. Kaikki muutos on hyvästä. :)
Mites Sunniee? Ootko malttanut olla testailematta ja onko oireita ilmaantunut? Mulla on nyt kp 28/30 ja ei mitään oireita. Normaalisti kyllä on maha ollut tosi kipeä, kuten myös lonkat ennen menkkoja, mutta nyt ei mitään. Ei suuntaan eikä toiseen. Ärsyttää!! :) Rinnat on ehkä vähän turvoksissa, mutta siinäpä tällaiset havaittavat muutokset sitten onkin.
Mä oon niin utelias ja malttamaton, että haluaisin tietää nyt just heti tällä sekunnilla, että ollaanko tässä pieniin päin. :)Tahtoo heinäkuisiin! :D
kaybay: juu toistaseks on oollu testaamatta,tilasin kyllä torstaina testejä,että katsoo kun ne tulee että poltteleeko liikaa,ja sorrun testaamaan,nyt tosiaan kp24/28 :P oireita,hmm,onhan niitä vaikka millasia kun alkaa oikein miettimään ! :D sulla alkaa oleen aika hyvät oireet siellä ;) plussaat nyt sit kiltisti ja lähetät puhuria vähän tänneki nii voisin mielelläni tulla heti perässä heinäkuisiin ! :)
sunniee kp24/28
Negaa täällä tehty taas joten varmaan pakko uskoa etten ole raskaana. Edelleenkin hämää ne pari plussaksi tulkittavaa testiä, kun mitään vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut ja kyllä mun käsittääkseni kemiallisessakin aina alkaa sitten vuoto ja sit kääntyy testit negaan..? En tajua.. kai tässä pitää jossain vaiheessa sitten gynelläkin käydä..Oikein mitään oireitakaan ei ole ollut.. ens sitten tiedä olisko ne mahd. pahoinvoinnuit ym olla oleet oviksesta..aiheuttaako se oireita?? ihan pihalla..Mutta missä menkat,jotenkin niin varma että ovulaatio ainakin jossain vaiheessa ollut.
Olen myös vähän miettynyt jos sittenkin ottais hieman takapakkia yrityksessä ainakin jonkin aikaa..mutta saa nyt nähdä miten tässä käy. Olisko sittenkin joku salamatkustaja vai mistä on kyse...
Sunnuntaita ja plussatuulosia!!
Nyt on sitten ihan selkeitä menkkaoireita ilmassa. Mahaa juilii hieman, turvottaa ja oon ollut koko aamun tosi pahalla tuulella. :(
Pitää nyt vielä katella, et mihin tämä tässä keskittyy, mut jotenkin tuntuu aika vahvasti siltä, että tästä kierrosta ei tainnut tärpätä.
voi harmi Miiamar ja kaybay jos ei nyt tärpännyt..toivotaan et MiiaMar:n negat muuttuu vielä plussaksi!! Mun siskokin teki kolme negatestiä toisesta lapsestaan, vaikka menkat oli ollut ties kuin kauan myöhässä ja selkeät raskausoireet..ja oli siis kuitenkin raskaana. Eli aina ei kannata niihin testeihin 100% luottaa, neuvolaan tai gynelle vaan jos menkkoja ei kuulu :)
Mulla vähän fiilikset heittelee tän homman kanssa..välillä on toiveet tosi korkeella, et vois jo ekasta tärpätä, mut välillä todellisuus iskee kovaa naamaan, ja miettii että tuskin tulee edes ovista tässä kierrossa, kun pillerit kuitenkin sekottanu kaiken..mut en haluais ajatella pessimistisesti! Haluan olla toiveikas, mut toisaalta ei liian, ettei joudu tippuu korkeelta ja kovaa.
Eilen oli ihan sellainen tunne, et ois ollu ovis, vaikkei se kai voi olla edes mahdollista näin pian. En viittis tuhlata ovistestiä viel, ku päätin et teen sen vasta ke ekan kerran. Nipisti kuitenkin vähän toista munasarjaa ja muutenkin oli vähän kohtu kipee. On ollut pari päivää sellainen olo, et ois menkat alkamassa, vaikka ne vasta loppui! Tosi outoa..heiluteltiin kuitenkin peittoa taas eilen muuten vain kun miehen teki mieli ;)
Ollaanpa muuten heiluteltu sitä peittoa ihan joka päivä (excluding täti-päivät), on tehnyt vähän enemmän mieli seksiä kuin yleensä. Mikä on tosi hyvä!:)
Greippimehuakin join eilen kaks lasia, hrrrh..ihan kamalaa rotanmyrkkyä. Kaikkea sitä tekeekin.....
Plussia kaikille tasapuolisesti! ++++
Laurau yk1 kp 8/28-30
Ensimmäisenä ISOT onnittelut plussanneille! :D kiva kuulla, että joillakin tärppää!
Ja meille muille, tärppituulia :)
Viimeset kaksi viikkoa menny niin kiireellä, ettei ole kerenny käydä täällä lueskelemassa ja kommentoimassa. Toisaalta ihan hyvä niin, ettei kuumeilu ylly ihan hurjaksi :P
Täällä odotellaan, onko tästä kierrosta tärpänny. Tosin sen km jälkeen kun ei yhtään tiedä että missä mennään. Ei auta kun odottaa ja katsoa miten käy. Välillä masussa tuntunu outoja kipuja, mutta yritän löytää jotain muita syitä niille, kun sen että siellä olis vaavi tuloillaan. Eipähän sitten pety, kun täti kurvaa kylään.
Plussatuulia kaikille! :D
Olen täällä käynyt lueskelemasssa ja päätin nyt sitten lisätä itseni mukaan kuumeilijoihin :)
Esikoista odotetaan täälläkin,minä olen vuosimallia-76 ja mies -67, kesäkuussa on alkanut yritys mutta pari kiertoa ainaski on mennyt ohi sairastamisen takia.
Nyt sitten taas ollaan kerran puuhailtu ja ovis tuntemuksia túli kolme vuorokautta puuhailun jälkeen, eli toivottavasti on ollut vielä nuijapäitä elossa tuolloin :)
Onko täällä kellään muulla tullut verilimaa oviksen aikana? Itselläni ei ole aiemmin tullut, mutta nyt tuli sellainen pieni kirkas "lima" vessassakäynnin yhteydessä, ja vihlontaa oli illemmalla.
Nyt sitte tietty toivon , että olis hedelmöityskin tapahtunu, mitään tuntemuksia ei tietenkään vielä ole mutta kohta tulee oviksesta viikko ja voin ainakin alkaa "haamutunteilemaan" jos ei muuta :)
kay ja mia: Kurjaa, jos ei vielä tärpännyt, mutta toivoahan saattaa vielä olla tällekin kuulle jäljellä, vai kuinka?
Laurau: Tosi tutulle kuulostaa tuo sun fiilisten vuoristorata, samassa laitteessa taidetaan pyöriä. Toisina hetkinä toivon täysillä, että olisi aloittelijan tuuria tässä hommassa, ja välillä suunnittelen mitä kaikkea teenkään, jos ei parissa kuukaudessa ala plussia kuulua.
Pitäisi osata ottaa tähän hommaan sellainen ote, että tämä etenee omalla painollaan. Valitettavasti minä vaan ainakin olen sellainen tyyppi, joka keskittyy asiaan kerrallaan ja täysillä. Ja nyt kun tämä on selkeästi tällainen "projekti" niin kokoajan ajatukset pyörii vaan tän yhden asian ympärillä.
Selailin kaikenmaailman varhaisia oirelistoja, mutta totesin, että niitä alkaa varmaan sitä myöten tuntua kun niitä lukee. Eli ensi viikko näyttäköön, mikä oli tuomio.
Plussavirettä kaikille!
Naispaholainen yk 1, kp 25/32
Pahoittelut negoista. Mutta niin kauan on toivoa, kun täti ei paikalle tupsahda :)
En muista oliko joku viime käyntini jälkeen plussannutkin. Jos oli niin onnea!
ON: Ajattelin lääkärille hakeutua noiden outojen menkkojen, raskausoireiden sekä sen pussin takia. Raskautta ei varmasti enää tässä vaiheessa pysty katsomaan, onko ollut pieni ihmisen alku mukana, mutta endometrioosissa oli aika paljon samoja oireita, mitä minulla ollut jo kauan. Ja meillä suvussakin sitä kuulemma on. Toivottavasti ei sitä kuitenkaan vaikka inhottavalta tuntuu toivoa, että keskenmeno olisi ollut. Siinä kun oireena on lapsettomuuttakin, niin tietäisi, että mahdollisuus kuitenkin on raskautua.
Kiva kuulla, että plussia tupsahtelee tännekin, onnea!! :)
Täällä menossa kp34/n.35 eli huomenna vois testata. Kierto on ollu vaihteleva, joten eihän sitä välttämättä mitään näy huomenna vielä, vaikkei menkat alkaskaan.. Mut toivotaan parasta :)
Vielä ei ainakaan oo menkkoja näkyvissä, nyt on kp 29/30...saapa nähä, mut tän päiväiset fiilikset kyllä vähän viittais, et huomenna saattais alkaa menkat. Noooh. Eka kierto varsinaista yritystä takana niin eipä tuo kyllä ois ihmekään jos ei ois natsannut.
Jos ajatellaan ihan yltiö positiivisesti, että ens kierrosta plussaisin niin siinä ois kyllä joululahjaa kerrakseen! :)
Pööniksellä on kans jännät tunnelmat, kerro sitte heti, et miten kävi! :)
Han: Kiva kuulla iloisia uutisia. :D Tarrasukkia pienelle.
MonnY: Oli varmasti raskas päätös, mut varmaankin se oikea jos ei olis vauvalle tarjota onnellista perhettä. Tsemppiä kovasti. Kiva jos palstailet vielä meidän mukana. :)
manta1: Pienimyy sulle jo vastaskin niistä Teroluteista, mut viel minäkin. Mä sain oman reseptini terveyskeskuksen omalta lääkäriltä, kun verikokeet oli tarkistettu. Mulla riitti kun vaan sanoin et vauva on toiveissa ja on pitkät kierrot. Mulla tosin on jopa 90 päivän kiertoja. Söin niitä nyt kolme kiertoa kp 15-24 ja kierrot oli 35, 25 ja 27 eli autto mullakin. Ovulaatiotahan ne ei saa aikaan, vaan auttavat kiertohäiriöissä.
).( Mulla sit vaan vuoto paheni ja sain perjantaille soittoajan lääkärille. Se oli sitä mieltä, et omat kierrot alko spontaanisti lääkkeestä huolimatta. Terolutia oli tarkotus jatkaa viel kolmen kierron verran, mut nyt jätetään loppuvuodeksi tauolle ja katotaan mitä tapahtuu. Alkuvuodesta sit taas lääkäriin jos en raskaudu ja kierrot mitä sattuu. Sitten aion kyllä toivoa muutakin lääkitystä, jotta oviskin varmasti tapahtuis.
Plussatuulia
-ray
Täällä on keskusteltu vilkkaasti sen jälkeen, kun eilen ip kävin täällä.
MonnY: Tsemppiä! Toivottavasti saat asiat pian järjestykseen ja pääset jossain vaiheessa taas esikosita yrittämään. Teit rohkean, mutta varmasti oikean ratkaisun. Kyllä jokaisella on oikeus olla onnellinen. Toki onnellisuus lähtee itsestä, mutta huono parisuhde voi olla sen onnellisuuden esteenä.
AIE: tylsää, ettei ollu tyhjentynyt vielä täysin. Toivottavasti pääsisitte pian uudelleen yrittämään ja teillä kävis yhtä hyvä tuuri kuin meillä.
Mulla on jotenkin tosi seesteinen olo. En ole sen kummemmin asiaa miettinyt, ehkä siksi, että olen aivan tolkuttoman väsynyt. Mut nyt on mieliala se, että olen raskaan kunnes toisin todistetaan. Ja toivon tämän jatkuvan, mutta mielessä on kyllä, ettei se todellakaan ole varmaa. Enkä siksi olekaan vielä ruvennut liikaa intoilemaan.
Mukavaa perjantaita kaikille! Mä olen vielä muutaman tunnin töissä ja sitten pääsen kampaajalle. :)
Thelma