Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *

Kommentit (353)

Vierailija
181/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin testattu nega tänään :/ kp26/28,vielä on toivoa,nännit huutaa hoosiannaa ja alavatsaa jomottelee.. tiedä sitten enteileekö menkkoja vai mitä??

en pässy koneelle pariin päivään kun tuli joku virus koneeseen ja kone heitti häränpyllyä :D melkein paniikki jo iski kun ei päässy tänne lukemaan ja kirjottaan :D

nomutta,kirjoitan myöhemmin lisää ja lueskelen kaikkien jutut ihan ajatuksella. ^.^

plussatuulia ja mukavaa tiistai-iltaa vaan kaikille! :)

Vierailija
182/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sunniee nega muuttuu vielä plussaksi. :) Vielähän tässä on päiviä aikaa. :)

Mulla on nyt sitten kp 30/30 ja menkkoja ei näy. Itseasiassa ei ole enää juilinut mahaakaan ja oon ollut tosi hyvällä tuulella (normaalisti on hirveen kärttyinen ennen menkkoja), mut sehän nyt ei tarkoita yhtään mitään välttämättä. Perjantai on sitten testauspäivä jos siihen mennessä ei oo menkat alkaneet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussanneille. :) Ja paljon tarrasukkia mukaan matkaan :) Oon käyny päivittäin lukemassa täällä mutta oon yrittäny vältellä kirjoittelua ettei tulis niin tarkkaan noita päiviä laskeskeltua, mutta nyt mennään kp 32/30 ja vähän alkaa jo jännittää. Avokki ilmotti et torstaina vasta saan testailla, mut ajattelin et jos kuitenkin jo huomenna testailis.

Tuntemuksia on kyllä jos jonkinmoisia, mut en tiiä ovatko raskauteen vai tädin vierailuun viittaavia. Kovasti toivotaan plussaa tietenkin :)

Plussatuulosia kaikille tasapuolisesti!!

-Enkeli-

Vierailija
184/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaybay: jännään täällä sunkin puolesta,pidetään sormet ristissä ettei täti tulis kylään !! :)

ja enkelillle kans tsempit täältä,toivotaan sitä plussaa nyt kovasti kaikille :)

ON: en millään malttais odottaa että tietää tuleeko täti vai plussa.. :/ oon alkanu käymään ihan kärsimättömäksi.hullu tämä naisen keho ja mieli. :D

sunniee kp26/28

Vierailija
185/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan jaksan tätiä odotella ja millon riennän gynelle.. Olisko ideoita? Jos siis oli kokemusta kellään kauanko meni ekoihin luomumenkkoihin??

Nyt ollu ikävää vihlontaa vasemmalla(?) alavatsalla pari päivää..Aluksi vain esim. istuessa ym tuntui ja tänään jo kävellessä ikävältä välillä..toisaalta tuntuu että tuota on joskus vuosien varrella ollut ennenkin ja aina pistänyt sen piikkiin että ilmaa tai muuta :D mutta nyt tietty pohdituttaa kovasti.. Pariin otteeseen ikävää tunnetta alaselässä, mikä on ollut kyllä uutta mulla.. Testit kuitenkin käskevät uskomaan etten raskaana ole.

Ajattelin vielä kuitenkin odotella sinne gynelle menoa kun vasta tosiaan pari kuuta sitten olin ultrassa ja kaikki kuitenkin niin kuin pitääkin joten sillai ei tarvi olla huolissaan..

Edelleen pohtinut jos ne testit olis sekottanut sen ovishormoonin ja se oliski ollu vasta silloin pari viikkoa sit.. mut en tiedä. Odottelua odottelua..

Joulunodotusterveisin MiiaMar

Vierailija
186/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä vielä roikun, kun en uskalla vielä odottavien puolelle siirtyä. Jos kaikki menee hyvin, soittelen ens viikolla neuvolaan ja yritän päästä alkuraskauden ultraan.

MiiaMar kyseli, kauanko on mennyt ekoihin luomumenkkoihin. Aikaisemmin kun söin yhdistelmäpillereitä, olen kaksi kertaa pitänyt pillereistä taukoa. Silloin tarkoituksena ei ole ollut raskautua. Ekalla kerralla meni melkein 4 kk, että tuli ekat menkat. Toisella kerralla rupesin kolmen kuukauden menkattomuuden jälkeen syömään uudestaan pillereitä. Nyt viimeiseksi söin minipillereitä ja niiden jälkeen kroppa toimi paremmin. Menkkoja ei tullut, kun tulin raskaaksi. Positiivisen testin tein 6 viikkoa pillereiden lopettamisesta ja tuo ilo loppui noin viikolla 6.

Thelma

Vierailija
187/353 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kuukautta, kun lopetin yhdistelmäpillerit. (Heti niiden lopettamisen jälkeen tosin jatkoin putkeen kolme kuukautta minipillereitä.) Ensimmäiset kuukautiset tulivat ajallaan mutta sitten seuraavissa menikin puoli vuotta (niiden yhdistelmäpillerien lopettamisesta laskettuna siis). Sen jälkeen oli tosi pitkiä kiertoja, jotka sain yhdellä Terolut-kuurilla lyhennettyä tähän nykyiseen meininkiin (31-33 pv).

-Naispaholainen

Vierailija
188/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen menkat ihan normaalisti seuraavana ja seuraavina kuukausina (pillereitä söin joku 10v). Tosin kierrot lopettamisen jälkeen heitteli sitä 28-33 päivää, mut kuitenkin tuli/tulee melko normaalisti ja menkkakivut lisäänty ja vuoto väheni. Tuntuu (tottakai) olevan melko yksilöllistä, miten pillereiden lopettamisen jälkeen käy.

pupuliini

Vierailija
189/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko menkat ihan normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen mut myöhemmin kierrot oli tosi pitkiä n.65 päivää. tietty on ihan yksilöstä kiinni.

ON: Aamulla sitten testailin mut negaa näytti :( nyt odotellaan et tuleeko täti vai ei. Olin huomaavinani oviksen myöhässä tässä kuussa, joten toiveita saattaa vielä olla...

plussatuulosia kaikille!!

Vierailija
190/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 31/30, mutta eipä tästä nyt kannata kauheesti vielä innostua. Perjantai aamuun saakka oottelen testauksen kans, illalla on nimittäin firman pikkujoulut, joten ois kiva tietää, mikä on tilanne.

Mä muuten kans tasasin alkuvuodesta Teroluteilla kiertoa. En oo kyllä syönyt enää vuosiin e-pillereitä, mutta kierrot alkoivat yhtäkkiä venyä 40-55 päivään. Kävin sitten gynellä ja paljastui, että toisessa munasarjassa oli rakkulanalkuja ja sen vuoksi muistaakseni tuli noi Terot. Sen jälkeen ei oo tullut yhtään "megakiertoa" vaan kierto on ollut 28-32 pv ja nyt se on asettunut 30 päivään.

Vierailija
191/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että,jännät ajat käsillä sulla kaybay !! :)

mulla kp27/28.. apuva,alavatsaa kyl jomottaa,ja nännit edelleen todella kipeet..katsoo nyt sit että muuttuuko se nega plussaksi vai ei,perjantaina testaan jos menkat ei huomenna tuu :)

mun tuurilla alkaa heti to-pe välisenä yönä :D

KAMALA SÄÄ! täällä helsingissä on niin mutasta ja märkää nyt. :/ ei kiva,tulis jo se lumi ihan jäädäkseen,kiitos!

Vierailija
192/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanut vettä vaan koko päivän ja niin harmaata ja pimeää, et ei herää kunnolla koko päivänä.

Mäkin uumoilen tuota samaa, et mulla alkaa varmana menkat to-pe yönä tai välittömästi sen jälkeen ku teen testin. En tiiä, mä varmaan flippaisin ihan täysin jos testi näyttäis plussaa. :)

Vierailija
193/353 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!!

Täälä täti tuli vierailulle tänään joten nyt alkoi ensimmäiset luomumenkat! Niin elikkäs ekan kierron pituudeksi tuli 32 päivää. Ihan positiivisella asenteella täälä mennään, mietiskelin jo kaikkee, että jos tuo täti ei tule esim. moneen kuukauteen kun on tullut syötyä noita pillereitä joku 9 vuotta! Onneks aika normaali kierto ainaski näin aluksi(pitää koputtaa puuta). Ei muuta kun uuteen nousuun!! Nyt vois vaikka tilata jo etukäteen noita ovistestejä niin tietäis vähän, että koska tärppipäivät olis. :) Muutes musta tuntuu, että melkeen stressasin enemmän noiden luomumenkkojen alkua kuin sitä, että raskautuisin. Kummaa, mutta jotenkin tiesin ettei ekalla tärppää, mutta toivottavasti tokalla!! :D Nytpähän tietää jotain vähän enemmän kierrostakin. Ja toivottavasti oviskin löytyis tästä uudesta kierrosta. Onko kellään muuten kokemuksia, että kumpia ovistestejä kannattaa ostaa puikkoja vai liuskoja? Onko paljon eroa? Hinnassa ainakin jonkun verran on eroa..

Toisaalta hyvä, että tuo täti tuli nyt kylään niin ei tarvi työkavereille selitellä mitään.. Meillä pikkujoulut viikonloppuna ja nyt voi hyvällä omallatunnolla ottaa lasin tai pari.. Eipähän tarvi niidenkään saada vielä meidän pikku salaprojektista mitään vihiä!

Sitten taas pian saadaan pistää uusi yritys päälle kunhan täti vaan lopettaa vierailunsa!! :)

yk2 ja kp1/32

Vierailija
194/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Toi pilleri, -ja kiertoasia muakin on mietityttänyt, kun tosiaan nyt eka luomukirto menossa pllereiden jälkeen. Toivon syvästi, ettei seuraaviin menkkoihin mene sitä kuutta kuukautta, josta joku mainitsi :/ yleensä, siis ennen pillereitä, on ollut kyllä tosi tasainen 28-30 päivän kierto, joten toivotaan että pysyy sellaisena.

Nyt mietityttää taas ovis-asia. Mulla on ollut ovis-tuntemuksia nyt pari päivää, vaikkei se voi olla varmaan edes mahdollista että se näin aikaisin tulisi (testasinkin sen ja negaa näytti). Onko noissa testeissä jotain väliä, kuinka haalea/tumma se testiviiva eli eka viiva on? Siis että onko se niin fiksu se testi, että tietäisi ovulaation lähestyvän, ja että se T-viiva olisi sitä tummempi, mitä lähempänä ovulaatio on? Oon tehnyt jo viiden testin paketista kolme testiä, kun niin outoa tää toispuoleinen kohtu/munasarjakipu on ollut! (voi ei, rahaa menee hukkaan taas... :D )

Onko teillä mitään ehdotelmia mitä kipua toi voi olla? Tai onko teil ollu samankaltaista?

Sitä maagista ovulaatiota odotellen..

Laurau yk 1 kp 11/? ehkä se 30..

Vierailija
195/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laurau: millasta kipua? ku mä tunnen oviksen selvästi,ja se on sellane viiltävä kipu,joko oikealla munasarjoissa tai vasemmalla..pistää melkein kaksinkerroin välillä :s voihan sulla tietty olla ovis lähellä,jos sun kierto vaikka lyhenis vähän? :)

ON: kp28/28 ,ja tuntemuksia on jos jonkinmoista,meinasin aamulla testata mut jänistin :D oottelen tässä ihan rauhassa nyt joskos se täti kurvaa viim. ens yönä paikalle.. jos ei tuu nii testipäivä vois olla vaikka lauantai? :)

kaybay: mitäs sinne??? kerrokerro,joko plussa on tullu? :)

Vierailija
196/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunniee: kp 32/30....ja ei menkkoja edelleenkään. Miehen kans päätettiin tänä aamuna, että testataan huomenna heti aamusta. Nyt vaan peukut pystyssä, et menkat ei alkais sit tässä välissä. :) Tuntemuksia ei minkäänlaisia kumpaankaan suuntaan edelleenkään.

Vierailija
197/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip! Täytyy nyt itsekin ilmoittautua tähän ketjuun, kun päädyin lueskelemaan teidän juttuja eilen :) Olemme kihlattuni kanssa molemmat 21 -vuotiaita Keski-Suomalaisia ja pieni esikoinen olisi toiveissa tänne suhteellisen kotipainotteisen yliopistoelämän iloksi.

Tällä hetkellä menossa ~ kp 28/28-30 ja ensimmäinen yrityskierto menossa. Tein testin aamulla ja negaa näytti vielä, mutta toivoa on. Oireita on ollut hirveä lista, silti pelottaa että ne on kaikki vaan jotain kuviteltua:

-päänsärkyä

-jumalatonta väsymystä

-kerran kuvotti

-alavatsan kireys

-kohdunnapukka huitelee jossain kaukana ja on kova

-pistelyä alavatsassa

-pissa haisee omituiselle, hiki myös

-välillä pitää ravata melko usein vessassa

-palelee lähes koko ajan

-huippaamista

-valkovuoto ei loppunut ovulaation jälkeen vaan sitä on jatkunut koko ajan

-nännit olleet vähän kipeät, samoin rinnat sivuilta

-aamulämpö juuri sen maagisen 0,5 astetta normaalia korkeampi

Yritän nyt kiltisti odotella, että saapuuko maalarit kylään vai ei.

Lämpimiä plussatuulia kaikille ja tarrasukkia matkaan!

Vierailija
198/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ne menkat sit alko.. Kierto taas piteni, nyt 37päivää. Tuleepa taas pitkä väli oottaa seuraavaa ovista. Siinä välissä aattelin hakeutua gynelle perustarkastukseen ja kysästä tosta kierrostakin, että tarttesko alkaa popsia jotain sitä tasaamaan/lyhentämään. (Kierrot on ollu pillereiden jälkeen 31, 31, 35 ja nyt 37)

Välillä vaan ärsyttää niin suuresti, kun tuttavapiiriin on noita vauvoja tupsahdellut tasaseen tahtiin viime vuosina.. näitä kahta viimestä tulokasta me ei olla ees vielä nähty, enkä kyl tiedä haluunko mennäkään heitä kattoon, kun ei nää omat vauvailufiilikset niin hirveen korkeella ole :S

Tsemppiä kaikille yritykseen!!

Yk 5 kp1/n.35-37

Vierailija
199/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Emyne !! :)

sulla on aika lista oireita,toivottavasti tarkoittaa plussaa ;)

Kaybay: oon ihan varma että sulla sieltä plussa tulee,mullaki oireet jokseenki hävinny,sellasta pientä jomotusta alavatsalla ja nännit hellänä. muuten ei niin mitään :) toivotaan tosiaan että pääset testaamaan ;)

plussapuhuria nyt kauheesti !!!

Vierailija
200/353 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Emyne, itsekin täällä elättelen toivetta, että meillä aloittelijoilla olisi sitä kuuluisaa tuuria tässä hommassa. Sulla ainakin kuulostaa lupaavalle!

Sunniee ja kay, nyt plussatsemppiä molemmille!

Eliselle onnea luomumenkoista, toivottavasti kierto lähtee hyvin pelaamaan pillerien jälkeen. Olen kuullut, että hedelmällisyys olisi juuri pillerien lopettamisen jälkeen suurimmillaan, joten se mielessä vaan eteenpäin, eikös juu?

Pöönis, gyne saattais sulle esim sitä Terolutia ehdottaa. Suosittelen kyllä lämpimästi, mulla ainakin toimi ihan toivotulla tavalla. Mulla on itsellä samanlaista vauvavastaisuutta ilmassa, jotenki tuntuis paljon helpommalta olla onnellinen muiden vauvoista jos olis oma tulollaan.

Itse täällä kans edelleen oireita kuulostelen (tai lähinnä yritän olla kuulostelematta). Jos nyt vielä viikon malttais sen testaamisen kanssa, vaikka just huomasin vahingossa ostaneeni sellaisia herkkiä raskaustestejä.