Kallis määräaikainen sähkösopimus poikki?
Äitini on sopinut tosi huonon sopimuksen viime kesänä. Kilowattitunnin hinta yli 14 senttiä. Sähkölämmitteinen ok talo, jossa onneksi uuneja mitä lämmittää. Onko totta, että jos äitini muuttaisi meille kuukaudeksi, sopimuksen saisi poikki. Mitä haittaa tästä kirjojen siirrosta voisi olla? Kyseessä siis eri paikkakunnat.
Kommentit (10)
Äidin ei tarvitse "muuttaa" teille välttämättä edes kuukaudeksi. Siirtää kirjat pois keskeyttää sopimuksen odottaa vaikka pari päivää ja sitten kirjat takaisin ja se on siinä. Uusi sopimus luonnollisesti eri yhtiöstä. Ainoat ongelmat mitä voi tulla on pakasteen sulaminen.
Äidillä on sähkölämmitys, joten täysin ilman sähköjä ei voi olla lainkaan talvella, jottei putket jäädy. Mutta nyt äitini on rakastunut ja saattaa oikeasti muuttaa tämän miehen luo toiselle paikkakunnalle. Taloa ei uskaltaisi kuitenkaan vielä myydä kun ei tiedä miten suhde kestää. Voinko minä tehdä sinne taloon sähkösopimuksen, vaikken muuta sinne?
Määräaikaista sopimusta ei saa mitenkään poikki. T: Fortumin omistaja eli veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaista sopimusta ei saa mitenkään poikki. T: Fortumin omistaja eli veronmaksaja
No kesällä se ainakin onnistuu. Äiti muuttaa pois ja irtisanoo sopimuksen. Talo jää tyhjilleen kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Saa kolmella tavalla. Muuttamalla tai jos on valmis maksamaan sopimussakon ennenaikaisesta purkamisesta tai kahden vuoden jälkeen, jos määräaikainen on pidempi kuin 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Äidillä on sähkölämmitys, joten täysin ilman sähköjä ei voi olla lainkaan talvella, jottei putket jäädy. Mutta nyt äitini on rakastunut ja saattaa oikeasti muuttaa tämän miehen luo toiselle paikkakunnalle. Taloa ei uskaltaisi kuitenkaan vielä myydä kun ei tiedä miten suhde kestää. Voinko minä tehdä sinne taloon sähkösopimuksen, vaikken muuta sinne?
Ainakin minä tein äitini tyhjillään olevaan taloon sähkösopimuksen omissa nimissäni, kun äitini muutti dementiakotiin. En tehnyt muuttoilmoitusta mihinkään, mutta äiti ei ollut enää kykenevä tekemään sähkösopimusta itse, edes nimikirjoitus ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä tein äitini tyhjillään olevaan taloon sähkösopimuksen omissa nimissäni, kun äitini muutti dementiakotiin. En tehnyt muuttoilmoitusta mihinkään, mutta äiti ei ollut enää kykenevä tekemään sähkösopimusta itse, edes nimikirjoitus ei onnistunut.
netissä nimikirjoitus....itse en ole kirjoittanut kuin kerran, 40v sitten kun talo ostettiin, nyt oma sähköyhtiö lopetti sähkön myynnin ja oli etsittävä uusi. Uusi yhtiö toimittaa jo sähköä, mutta enpä mitään ole allekirjoitellut
Tietääkö kukaan, voinko laittaa nykyisen kalliin 2 vuoden määräaikaisen sähkö sopimuksen poikki, kun sopimus on puolisoni nimellä, ollut alusta saakka, 80 luvun lopulta.
90 luvulla talo siirrettiin minun nimiini kokonaan. Sähkösopimus jäi kuitenkin puolisoni nimiin ja hän on tehnyt tämän kalliin jatkosopimuksen 2022 elokuussa sitten.
Onko kokemuksia miten käynyt?