UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *
Kommentit (353)
MiiaMar: juu en usko et mikään hormonihäiriö antais vääriä plussia... :s mut voihan se olla et sulla raskaus on viel niin alussa että se ei kunnolla näy vielä,jos sulla kerta ei ole varmaa tietoa ovulaation ajankohdasta..? inhottavaa tuollanen epätietosuus.. .s
ON: vieläkin nuha vaivaa,kuumeinen olo mut mittari ei näytä ku sitä 37 ja vähän päälle.. valkkaria lorottaa kummasti :D menkkajuilintaa tuntuu jo mahassa,että kai se täti paikalle tulee viikon päästä.. PRKL. noh,onneks ei kiire oo mihkään.. :) ei meinaan oo mikään tärppiolo täällä ainakaan :/
onko muilla mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan? :P voisko tää silti olla maaginen kuukausi ja saatais plussia paljon tänne !! :P
sunniee,kp21/28
MiiaMar: Tsemppiä nyt, toivotaan et plussa ilmestyy uudestaan!
Mulla näytti tiistaina testi negaa, ja tänään alko menkat. Harmittaa :'( raskausoireet oli siis vissiin jotain hormonitoiminnan muuttumisesta johtuvia..
Eli Yk 2 kp 1/32
Sunniee: Mulla on just sama tilanne kun sulla (kp 24/30) ja samat fiilikset pois lukien kuume. Ei mitään merkkiäkään mistään oireista suuntaan tai toiseen..
kaybay: pidetään siis sormet ristissä,jos vaikka sieltä jotain kivaa oliskin tulossa ;P
ehkä tää oireettomuus vois olla merkki mahd. raskaudesta ! ;)
ekana onnittelut plussanneille kovasti :) thelma hienosti plussasi keskenmenon jälkeen, noin se pitää !!! :)
manta kyseli kuulumisia, joten täältä pesee.
Tänään alkoi menkat. Yyh, itkettää. No ei oikeasti. Oon ihan tyytyväinen, koska päätin viime viikolla että jos sitä plussaa ei tule niin ehkä mulla on aika laittaa omat asiat kuntoon ja katsoa toimiiko tämä parisuhde ylipäätänsäkään enää. Vauvan vuoro on sitten kun itse on onnellinen ja onnellisessa suhteessa. Nyt sen vasta olen tajunnut, koska "tuhlaan" aikaani olemalla onneton ja käytän kaiken energiani haaveilemaan vauvasta, joka todennäköisesti syntyisi perheeseen, jossa isä ja äiti tappelee jatkuvasti tai eroaa vauvan ollessa hyvin pieni. Olisinko itselleni toivonut sellaista lapsuutta? En todellakaan! En sano, etteikö olisi ihana saada se lapsi nyt ja heti, tottakai olisi, mutta ajattelen nyt juuri sen lapsen parasta ja toki omaakin mielentilaa. Jaksaisinko yh-äitinä ihan pienen vauvan kanssa tai alvariinsa mököttävän ja kiukuttelevan isän kanssa? Siinähän olis kaks lasta sitten hoidettavana, ei kiitos.
Oon puhunu tästä mieheni (lue; tulevan eksäni) kans ja ei se kovin hyvin tätä uutista vastaan ottanut, (siis että yritys jää nyt). Mutta miksi tyytyisin olemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa pystyn elämään koska pitäis olla sellaisen ihmisen kanssa JOTA ILMAN EI VOI ELÄÄ! Olikohan AIE joka sanoi joskus aikaisemmin että JOKAISELLA ON OIKEUS ONNEEN, ja se on todellakin totta ja hienosti sanottu. Nyt nää palaset vain on loksahtaneet paikalleen ja olen tän parisuhteen ongelmien sekä parin läheisen kaverin kuoleman jälkeen käynyt psykologilla, joka sanoi rehellisesti että tähän suhteeseen ei auta pariterapia eikä mikään, koska mies on vastarannan kiiski. Ja totta se on.
Haluan olla mukana ketjussa ja sitten myöhemmin siirtyä sinne pidempään tuhdanneiden puolelle, samaan aikaan kuin AIE, manta, deeli, tinttuliina. ((( TAI NO TIETYSTI TOIVON ETTEI TEILLÄ TARVISI SINNE ASTI OLLA TÄÄÄLLÄ ;)))) Käyn lueskelemassa juttuja täältä välillä ja jokainen plussa saa hymyn huulille. Kyllä minunkin vuoro koittaa varmasti joku päivä. Ja älkääkä unohtako minua jokka minut tiiätte, te ainaki jäättä mun sydämeen, ollaan me niin monet pettymykset ja ilotkin yhessä koettu ja jaettu, kiitos siitä :)
Elämä tuntuu löytävän nyt oikean suunnan, kyllä asiat tästä järjestyy!
Järkeilevä
Monny
yk 10 ois alkanu, eli 9 kiertoo kerettiin yrittää.
Oon MonnY yhtä aikaa hirmu surullinen ja hirmu iloinen sun puolestasi.. Eniten aiheutat minussa kuitenkin suunnatonta ylpeyttä sen suhteen, että uskallat irroittautua isosta haaveesta ja unelmasta ainakin siksi aikaa, että saat oman parisuhteesi kuntoon, oli se tuleva isä sitten tämä nykyinen mies tai joku ihan muu. Hyvä Monny!! Jokaisella on todellakin oikeus onneen, eikä vähempään pidä tyytyäkään! Kyllä maailmaan mahtuu ikäviä asioita niin paljon, että on vähintään kohtuullista, että parisuhde tarjoaa jotain ihan muuta ;) Hienoa, että uskallat tehdä muutoksen :) Ja kyllä se unelmien mies löytää vielä sinutkin ja sitten aivan varmasti myös vauvahaaveet tuntuvat entistä ihanammilta.. Kaikkea hyvää ja paljonpaljon halauksia :)
Janet
PS. Mielelläni sun kuulumisia silloin tällöin vielä lukisin..
Sitä kuuluu tänne. Elikäs parin päivän selvien menkkakipujen jälkeen on seurannut tuhruttelua jota nyt jatkunut kolme päivää. Ei edes suojaa tarvitse, paperissa vaan näkyy. Hoh hoijaa, tympäisee. Kp nyt 51. Mulla ei yleensä ole taipumusta tiputteluun/tuhrutteluun ollenkaan...Ja kaikki testit olen käyttänyt (onneksi halpoja) joissa aivan selvä nega. Bongasin oviksen kp40, joten sanokaapas asiantuntijat mitä tämä tällainen merkkaa???
Välillä tulee epätoivon hetkiä, mutta kolmen viikon päässä gyne, ajatus siitä helpottaa. Ja yritys on vielä alussa kuiteski.
Onnea turkoosille!!! Ei me sitten yhtä aikaa päästy o-puolelle, mutta jospa seurailen perässä joskus...
Thelmalle myös onnea.
talvisissa tunnelmissa
Tinsku yk2 kp51/?(29)
Ole ylpeä siitä että pystyit tekemään noin suuren päätöksen! Hienoa että olet päättänyt laittaa parisuhteesi kuntoon, kuka ikinä se mies tulee olemaankaan. Uskon että teit hyvän päätöksen, nyt ainakin varmuudella vauva voi tulevaisuudessa syntyä onnelliseen perheeseen! Päätös oli varmasti vaikea, ja paljon on vieä edessä. Onnea jatkoon! Ja paljon haleja!
Onnea Thelmalle ja Turkoosille! Lämpimät ajatukset myös Monnyn suuntaan.
Arvatkaas! Tänään olittin siellä "varsinaisessa raskaustestissäni" eli varhaisultrassa yksityisellä, ja Tyyppi on matkassa! Sydämen syke näkyi vahvana ja tasaisena, mahtavaa!
Tästä rohkaistuneena siirryn nyt odotuspuolelle, ja toivon näkeväni teidät pian siellä!
Plussatuulia!
Han rv 7+1
MonnYn parisuhteesta olekaan koska olen niin uusi, mutta kuulostaa hienolta että olet pohtinut ja päätynyt tällaiseen. Asiat varmasti menee niin kuin niiden onkin tarkoitus! Itse olen yhden ikävän puoleisen eron kokenut, koska itse en kokenut olevani onnellinen tuossa suhteessa. Ikävää oli että toinen olisi halunnut jatkaa, mutta pitkään pohdittuani tajusin, että jos toinen ei voi olla onnellinen on se vaikeaa myös toisellekin.. niinhän se on. Mutta nyt onneksi koen löytäneeni ihmisen, jonka kanssa asia skulaa ja tuntuu hyvältä, ei tarvitse enää uskotella itselleen olevansa onnellinen, koska on. Ja uskon vahvasti, että MonnY asiat järjestyy joko tämän miehen kanssa, tai jonkun toisen. Tsemppiä!
Ja taas..Luin lisää clearblue ohjeita kun tein sen tämän aamun testin ekaa kertaa "purkkipissasta" ja en tiennyt että kuulma 20 sekuntia pitää pitää siinä kun taas muuten se on se 5.. eli siitä sitten tuskastuneena ajattelin että eihän se sitten välttis ole luotettava.. No..älkää suuttuko, tein sen viimeisen testin sitten nyt päivällä niin että sohin sitä pissaa vahingossa minne sattuu, huoh, ja ajattelin että nyt ei toimi koko testi.. No kyllä siihen tuli sitten kontrolliviiva vaikkakin aika kapea joten ajattelin et antaa olla.. Ja tunti pari siitä siinä olikin kapea haamu taas.. NYYYYYYYYYH niin raivostuttavan epäselvää..
No moni varmaan ihmettelee miksen mene verikokeeseen ja gynelle.. No; meidän tk.ssa ollaan niin nihkeitä että sinne ei saa millään veritestiä ja nyt niitä ei varmasti kiinnosta ku tää sikaepidemia--viimeks sain lopulta neuvolan kautta sen testin ja seki vei tuskasen kauan..Yksityiselle en halua mennä ku ne tekee siel sen plus/miinus veritestin josta ei saa sitä arvoa, eli jos ei tarpeeks korkea vielä niin näyttää miinusta vaikka oliski raskaus alkanut, ja gynelle en vielä viittis mennä enneku siel olis sit mahdollista jo nähdä joku..jotain..
Ja noi testit ei ees oo kaikkein halvempia :´´( mut muut ei ehkä niin herkkiä kuulema.
Pakko vielä varmaan yhet ostaa..Tää on jotain niin uskomattoman raivostuttavaa..
Mut onnea Han ja kaikki muutkin masuasukin kuljettajat!!! :D
Onnea Thelma paljosti! Turkoosia olenkin jo onnitellut :) Tarrasukkia monet mukaan pienille! Tulkaahan välillä tännekin puolelle sitten kertomaan kuulumisia.
Ja ihanaa Han, että kaikki oli hyvin! Oli varmasti ihanaa nähdä pieni oikeasti ja hyvinvoivana :)
Monnylle tsemppiä elämänmuutokseen!
ON: Menkathan ne sieltä sitten tuli heti tiistaina, negasta seuraavana päivänä. Jaksan kyllä edelleen ihmetellä noita oireita. Ja kysyisinkin teiltä, jotka ehkä enemmän tiedätte. En muista oliko kuukautisten ensimmäinen vai toinen päivä, kun vuodon mukana tuli ihan selvä "pussi". Ei ollut verihyytymä, mitä usein tulee vaan siis ihan selvä kiinteä pussukka. Mikähän voisi olla? Itse olen tietenkin kaikki diagnoosit tehnyt ja kauhukuvat maalaillut, mutta olisi mukava kuulla muiden mielipide, kun ennen ei ole tällaista ollut. Samana päivänä oli kovat menkkakivut, mitä kyllä on aina eli eivät olleet mitenkään poikkeus.
Plussatuulia kaikille ja toivottavasti pääsette Thelman ja Turkoosin matkaan heinäkuisiin, kellä siihen vielä mahdollisuus :)
MiiaMar: Toivottavasti saat pian selkeän tuloksen! Inhottavaa tommonen!! Muutes tuolta www.mammaksi.fi -sivuilta voi tilata vähän edullisemmin raskaustestejä herkät testit oli 2 kappaletta 8,50€. Tavalliset oli vähän halvempia. Postikulut 2€ ja jos tilaa yli 20€ niin ei oo postimaksuja ollenkaan. Tulee muistaakseni kotiinki tosi pian tilauksesta, olikahan jo seuraavana arkipäivänä tai jotain, niitten sivilta se löytyy. Olipas oikeen mainos!! :D Eikös apteekin halvimmatki oo jo 6,50€ kappale!
Täälä odotellaan sunnuntaita, että pääsis tuhlaamaan yhden testin! :D
Mää oon ollut niin muissa maailmoissa, että oli nuo plussanneet jääneet kokonaan päivitettyä ketjuun. Tuli toivottavasti nyt kaikki :)
MonnY: hienoa, että olet päätynyt itseäsi tyydyttävään ratkaisuun, vaikka tietysti ero (jos sellainen nyt tulee) on aina ikävä asia. Mutta todellakin, meillä jokaisella on oikeus olla onnellinen ja niin pitäisikin olla. Olet sitten varmasti jonkun toisen kanssa monta kertaa onnellisempi siitä nyytistä. Ja tottakai "roikut" meidän mukana, vaikka virallista yritystä ei olekaan. Saahan sitä silti haaveilla siitä esikoisesta ;)
ON: tänään käyty taas vaihteeksi ronkittavana gynen polilla ja huomiseksi lääkäri määräs uuden cytotec (oliko se niin?) kuurin. Kun vielä oli kohdunkaulassa tavaraa, joka pitäs pois saada. Noh, ehkä ne loputkin nyt poistuu sillä kuurilla ja sen lääkärin ällöttävän kipeällä ronkkimisella :P . Sitten ehkä pääsis piakkoin uuden yrityksen alkuun, niin vois meilläkin käydä kuin Thelmalla!!! :D
Nyt jatkuu opiskelu. Plussatuulia puhaltelen!
nannak: että juuri tuollainen kyseinen pussukka olisi juuri keskenmeno :(
Kaverillani on useampaan kertaan ehkäisystä huolimatta aikoinaan käynyt juuri noin, eli tuollainen pussukka ja vuotoa on tullut ja oli sitten vielä soittanut ja kysellyt lääkäriltä niin olikohan kyseessä istukkapussi tai jotain, hyvin varhaisesti tietysti kehittynyt. Pahoillani olen mikäli näin on käynyt, mutta kuulostaisi siltä :( Se selittäisi ainakin raskausoireet ja testithän näyttää hyvin nopeasti negaa jos mennyt kesken kun alussa sitä hormonia niin vähän, yleensä juuri negaa hieman ennen kuin alkaa vuoto.
Mutta sinulla ainakin siis mahdollista raskautua, eli se positiivista! Ja kuulema keskenmenon jälkeen on monesti helpompi tulla raskaaksi, joten uuteen nousuun! :)
Kiitos noista testi vinkeistä myös, kukas niitä laittoikaan! Oon vaan niin malttihäiriöinen että jos tiedän et voin tänään ostaa niin mahdotonta odottaa päivää paria :D vaikka järkeväähän se oliskin ja näin lyhyellä testiajalla testaminenkin ihan tyhmää muttakun noi epämääräset plussat antaa vihiä että josko seuraava jo olis selkeämpi..
Ajattelin kehittää vähän tekemistä itselleni.. Löysin vauvojen villasukkien ohjeen netistä ajattelin koittaa jos sais jonkinlaiset aikaseksi! Siitä on kyllä aika kauan kun viimeksi on tullut kudottua, mutta voishan sitä koittaa!! :D Tässä osote teillekin!http://www.martat.fi/@Bin/131264/Korjattu%20vauvasukkaohje.pdf
Ymmärrän kyllä niin kaikkia jotka ei malta olla testaamatta ja testaa liian aikasin. Ittelläkin kauhee halu jo testata, vaikka olin päättänyt, että teen sen vasta sunnuntaina. Saa nähdä malttaako odottaa niin kauaa.. :)
MonnY teki rohkean ja hyvän ratkaisun. Tsemppiä ja toivotaan että joku päivä, piankin (?), voit liittyä takaisin vauvahaaveilijoiden pariin! Sitten, kun aika ja parisuhde on oikea. :)
nannak, mulla on myös tullut tuollainen sikiöpussin näköinen otus menkkojen alettua ulos, ja olin ihan 100% varma että se oli keskenmeno. Hakeuduin heti lääkärille ja tutkittiin verikokeilla ja sisätutkimuksella, ettei se sitä ollut, vaan ilmeisesti endometrioosia. Gyne sanoin, että kohtu näytti hyvältä ja terveeltä, joten jaksan kuitenkin tässä vaiheessa uskoa, ettei mun lisääntymiskyvyssä ole mitään ongelmia.
Toivotaan, että siis sinullakin se oli jotain muuta kuin keskenmeno! Toki kannattaa kuitenkin käydä testeissä, ettei jää häiritsemään.
Tsemppiä kaikille!
Tänään on ollut siinä määrin hyvä päivä, että en ole aivan jatkuvasti kelaillu tätä raskautumista :D ei oo yksinkertaisesti ehtinyt.
Tai siis tottakai se pomppailee aina silloin tällöin mieleen ja miehen kanssa hempeillään aina kun nähdään toisemme..ja kuiskitaan kaikkia vauvajuttuja, haha! Meijän oma pikku salaisuus :)
Ja huomista odotan kovasti, että päästään taas vähän treenailee peittojen heiluttelua! ;) täti nimittäin päätti vierailunsa tänään, joten huomenna on hyvä päivä aloittaa "kuivaharjoittelu"! Tää on kyllä ihan mukavaa tää vauvanteko. Hihi!
Sitten vaan aletaan laskemaan päiviä ovulaatioon (kuhan vaan tulisi ajallaan/ollenkaan pillereiden lopetuksesta huolimatta)ja päästään kunnolla asiaan! Voi kun olis hienoa kun tärppäis ekasta kunnon yrityksestä..en voisi onnellisempi enää olla. Mutta ei saa elätellä liikaa toiveita, parempi olla elättelemättä ollenkaan, koska pettymisen tunne on inhottavin!
Fingers crossed, kaikkien puolesta! Plussiaplussia!!
Laurau yk 1 kp 4/28 blaah..menis nyt vaikka viikko vähän nopeemmin eteenpäin :D
Kiitos vastauksesta pienimyy, taidanpa perehtyä viikonloppuna noihin keltarauhashormoneihin ja ens vkolla varata gyneä jos niihin päädyn kun niitä ei vissiin ilman gyniskäyntiä saa?
Mulla ihan sama homma pilsujen lopettamisen jälkeen..eli 3 ekaa kiertoa normisti 28 päivää ja sit alko pitenee ja mun pisin kierto oli kp51 mut nyt tasasta 33-40. että ois ihanaa kun ois vähän edes lyhyemmät kierrot niin raskautumismahikset suuremmat :) tuntuu aina ikuisuudelta odottaa sitä seuraavaa mahdollista ovista, jos edes sitä on..viimeksi heräsi vaan epäilys kun tosiaan ne menkat vaan 3pvää ihmetuhrua, ruskeeta töhnää, ei edes kunnon verta( sori tarkka kuvaus) että mitä lie vuotoa ollut? tsemppiä myös sinulle pienimyy yrityksen kanssa, toivotaan että plussa pärähtää pian :)
Monny: olen pahoillani tilantestasi mutta toisaalta myös ylpeä, (kuten joku muukin totesi) että olet tehnyt varmasti oikean päätöksen ja tulet löytämään vielä uuden onnen pian! ja huonoon suhteeseen ei kannata lasta hankkia, olet oikeassa.. ilman muuta kirjottelet tänne kuulumisia niin tuetaan toisiamme
Kiitos vastauksesta, taidanpa perehtyä viikonloppuna noihin keltarauhashormoneihin ja ens vkolla varata gyneä jos niihin päädyn kun niitä ei vissiin ilman gyniskäyntiä saa?
Mulla ihan sama homma pilsujen lopettamisen jälkeen..eli 3 ekaa kiertoa normisti 28 päivää ja sit alko pitenee ja mun pisin kierto oli kp51 mut nyt tasasta 33-40. että ois ihanaa kun ois vähän edes lyhyemmät kierrot niin raskautumismahikset suuremmat :) tuntuu aina ikuisuudelta odottaa sitä seuraavaa mahdollista ovista, jos edes sitä on..viimeksi heräsi vaan epäilys kun tosiaan ne menkat vaan 3pvää ihmetuhrua, ruskeeta töhnää, ei edes kunnon verta( sori tarkka kuvaus) että mitä lie vuotoa ollut? tsemppiä myös sinulle pienimyy yrityksen kanssa, toivotaan että plussa pärähtää pian :)
Haleja ja jaksamista Monnylle, kyllä se aurinko vielä sulla paistaa kirkkaasti!
tinsku83: sulla vähä sama tilanne kiertojen kanssa..jos tuppaa venymään noin pitkiksi seuraavatkin kierrot niin pitäskö siunkin koklata noita teroluteja jotka tasottaa/lyhentää kiertoa? tosin sulla vasta yk2 mutta kantsii miettiä :) mä aion kokeilla..
han: Onnea ultrakuulumisista ja toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin :) ihanaa!
AIE: toivotaan pikaista raskautumista tuulimunan jälkeen :)
nyt nukkumaan,
manta1 kp10
manta1: Ole hyvä vaan :) Itse olin menossa gynelle jo muista syistä, kun kuulin teroista ja ajattelin niitä pyytää. Luulisin että gynekäynnin vaatii.
Itse pelkäsin ovuloimattomuutta, ja gyne tekikin sitten ultran, josta selvisi että ovuloitu on. Joten nähtävästi pitkä kierto ei sitä ovuloimattomuutta läheskään aina tarkoita (tämä oli siis se 49 päivän kierto). Kun terolutit lyhentää sitä kiertoa, niin sitten ovisksenkin tulisi asettua paremmin kierron keskivaiheille, ja sitä olisi helpompi hyödyntää.
Mäkin aina kadehdin niitä, joilla kierto on vaan jotain 25 päivää, tuntuu että itellä on vähemmän yritysmahdollisuuksia, ja onhan toi piinaaminenkin aika raastavaa pitkillä kierroilla..
Mutta tosiaan mun gyne määräsi ne kyllä ihan suosiolla. Muutenkin se oli ihana, kun rauhoitteli mua, että mulla on kaikki mahdollisuudet raskautua, pitää vaan malttaa odottaa.. Tosin tuo käynti oli heinäkuussa, joten kohta vois jo jotain tapahtua! :)
Plussatoivotuksia kaikille!
pienimyy kp 5/30-32
Yritä Thelma olla nyt vain iloinen ja huolehtimatta :) Hyvin se menee! Turha stressaaminen ei auta, vaikka ite olen maaaaaaaailman pahin siinä asiassa.
Mulla menee nyt hermo omaan tilanteeseeni..Negaa negaa..Soitin jo neuvolaan et mitäs kukkua nyt ku sekasin epämäärästä plussaa ja negaa, ilman et kuitenkaan mitään vuotoa, mistä vois päätellä kemiallisesta...Se meinas et menisin gynelle ja siel vois sit ultratakin ym.
Tilanne on se et kävin sillon viimeks n. pari kuuta sit siellä ultrassa kun epäilin raskautta ja silloin kaikki oli kunnossa, tosin en siis raskaana. Eli ainakin tiedän että siellä päässä kaikki normaalisti. Sit en usko et siellä mitään raskautta vielä näkyiskään kuten viimeksikin sitten neuvolasta sanottiin. Ja neuvolasta meinas et jos sit vaan hormonihäiriötä, mikä tietty todennäköstä ku lopetin ne pillerit vielä silloin kesken laatan..Toisaalta vääristääkö se muka raskaustestejä, en usko et hormonihäiriökään sitä raskaushormonia voi väärin tuottaa?! Sit taas lukenu et hirveen moni saanu clearbluella "vääriä plussia", jotka varmaan hyvin usein ollu noita kemiallisia raskauksia...mutta kun ei mitään vuotoa!!!
Niin että kun ei tässä mikään kiire ole niin en viittis ihan vielä yksityiselle lähteä maksamaan sitä 170 ku mitään ei varmaan näkyis ja sit vaan saisin just lääkkeet et alkais menkat, mut mietin jos vielä oottasin jos ne alkaa.. kun ne nyt myöhässä jotain 2-3 viikkoa.. ja toisaalta ei sitäkään jos ovulaatio ollu vasta tosi myöhään..
Voi itku miten nää asiat voi olla näin kinkkisiä!!!