Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *

Kommentit (353)

Vierailija
81/353 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän omanapaista tekstiä, pahoittelut. :)

Täällä on nyt menossa kp 21 ja peittoja on kyllä heiluteltu ahkerasti. Nyt eilen ja tänään outoja nipistyksiä alavatsassa ja tänään varsinkin ellottavaa oloa, mut ei ne oireita voi vielä olla, eihän? Normaalisti kierto sellaset 30 päivää. Ja oon syöny hirveitä määriä kaikkea hyvää ja tuntuu et on nälkä koko ajan :D Ehkä vaan kehittelen näitä oireita.. Ellotusta mulla oli kyllä ennen km.

Taidan olla porukan nuorimmasta päästä mut haluisin kuitenki kysellä, että onko muilla pelkoa, että lähipiiri ei tuu katsomaan raskautta hyvällä?

Vierailija
82/353 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala ilma,ihan kamala :/

^enkeli: ei mua ainakaan pelota,pelkästään innolla odotan että pääsen kertomaan sellaisen uutisen. :) ja sit jos joku närkästyy siitä että meille vauva tulee,niin omahan se ongelma sitten on ! muutenki siitä saakka kaikki kysellyt vauvan perään kun me naimisiin mentiin viime keväänä :) että tuskin kellään mitään pahaa sanottavaa on..

ON: ei niin mitään,ovis alkaa olla ohi,mutta hyvin hyödynnetty! ;) viikonloppu vietetään rauhassa kotona hyvän ruoan parissa,onko jollain muulla riehakampia suunnitelmia? :) tuo ilma vaan masentaa käpertymään peiton alle ja jäämään kotiin :/

sunniee kp16/28

plussatuulia joka puolelle tasasesti!+++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/353 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

thelma ja nannak: tsemppiä teille plussaukseen :) olis ihanaa jos päästäs kaikki odotuspuolelle.. toivoa on niin kauan kun menkat ei ala..

mul on edelleen palelua, lämmöt on olleet 36.4-37 välillä.. kun niitä oon nyt innostunut mittaamaan.. rinnat on ehkä vähä painavamman tuntuset kun yleensä.. mulla on tänään ollut vähän kipua alavatsalla..toivottavasti ei menkat ole alkamassa :(

kävin tänään ostamassa uuden Vauva-lehden ja sitä lukiessa menikin sitten parisen tuntia :) tekisi mieli tilata se ja ottaa tilaajalahjaks se kantopussi.. mut mun periaate on et en tilaa ennen kun oon raskaana..

joku kysyi ei pelottaako et lähipiiri ei suhtautuis vauvaan positiivisesti tässä elämänvaiheessa.. mä olen pohtinut tota asiaa.. koska mä opiskelen vielä niin vähän pelottaa et pitääkö meidän sukulaiset vauvaa vahinkona.. jos nyt vauva saadaan ennen mun valmistumista niin pitää sit varmaan puhua vähän siihen malliin et oli toivottu lapsi :) jos nyt raskautuisin tästä kierrosta niin opintoja jäisi jäljelle vuosi vielä vauvan syntymän jälkeen.. meidän rahatilanne ei myöskään ole kovin hyvä.. (mut kyl vuokrakaksiossa varmaan pärjää kaksvuotta vauvan syntymän jälkeen) mut eiköhän sitä pärjättäs.. mut tiedän et kaverit suhtautuisi positiivisesti vauvaan kun ne tietää et mul on ollut kuumetta jo useampi vuosi mut sukulaisille en oo puhunut kun että haluan ekan lapsen ennen kun oon 30 tai viimestään sit kun valmistun.. mä kyl oon 25 kun mä valmistun jos ei ennen sitä vauvaa tule.. joten siis pitkän sepustuksen lopputulos on että vähän pelottaa..

plussatuulosia kaikille

kp 33 yk 2

Vierailija
84/353 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla äkkiä poikkeamaan. En muista mainitsitko jo aiemmin tur-koo-si, mutta milloin aiot testailla, jos menkkoja ei näy? Mulla polttelis testata jo nyt, mutta niinkuin joku muukin sanoi, on turhaan mennyt rahaa testeihin, kun ihan ennen aikojaan testailee. Itse ajattelin siis odotella ainakin maanantaille.

Minua lähinnä jännittää, mitä molempien vanhemmat sanoisi vauva-uutisesta. Molemmilla opiskelut kesken, mutta mulla on jo toinen ammatti valmiina ja mies valmistuu niin, että jos nyt raskautuisi, jäisi enää tosi vähän opintoja jäljelle vauvan syntymän jälkeen. Mutta iloinen uutinen olisi joka tapauksessa molempien vanhemmille ensi järkytyksen jälkeen :)

Takaisin siivoilemaan lähtee tämä -->

Vierailija
85/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että miehen vanhemmat ei pitäs asiaa hyvänä jos nyt plussaan. Oon 19 ja mies 21. He vaan haluais meidän opiskelevan ja menestyvän työssä varmaan vielä seuraavat kymmenen vuotta. Jännittää kyllä kovasti kertoa. Oma äiti varmaan menee heti ostamaan vaatteita vauvalle, isäpuolikin toivoo jo näin aikasin meille pienokaista.

nannnak: monesko kp sulla on maanantaina? Ajattelin iteki testata sillon.. Mulla oireet jatkuvat, ja nyt lisäksi vielä tullut tuo palelu. No kattoo nyt miten käy..

Täytyy myöntää että mua jännittää ja pelottaa! Pelottaa että tulee nega, positiivisesti jännittää se plussa.

plussatuulia kaikille!

Vierailija
86/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mp90: Tavallaan kyllä ymmärrän sun miehen vanhempiakin. Mulla on aika moni kaveri saanut lapsia sun ikäisenä, joten opiskelun ja perheen yhdistäminen on ollut aika haastavaa. Aika monen mielipide tuntuu nyt olevan se, että elävät nyt kolmeakymppiä lähempänä sitä nuoruutta, joka silloin jäi välistä. Enkä kyllä itsekään vaihtaisi opiskeluaikojani mihinkään, mutta, jokainen meistä on erilainen ja lapsia tulee silloin kun niiden aika on. Itse oon kyllä siihen ihan tyytyväinen, että opiskelut on hoidettu, töissä oon ollut jo useamman vuoden ja nyt on taloudellisestikin hyvä tilanne lapsille. Enkä tarkoita tällä mitenkään sitä, että ikä olisi jotenkin verrannollinen siihen, kuinka hyvä äiti on. Mulla oli aivan kamala vauvakuume opiskeluaikoina, mutta täytyy antaa miehelle siitä pisteet, että sai mut suostuteltua vielä oottamaan muutaman vuoden. Eikä meistä ihan ikäloppuina tulis vanhempia nytkään, jos tässä kuussa tärppäisi niin vauvan syntymän aikoihin mies ois täyttämässä 29 ja minä 28.

Täällä on nyt vissiin monella jännät ajat eessä. :) Itellä on nyt kp 20/30 ja seksiä on harrastettu useamman kerran tällä viikolla, joten toivottavasti tää "työstäminen" on tuottanut tulosta. ;)

Vierailija
87/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nannnak: munkin tekis mieli jo testailla, mut ne testit on kyl sen verran kalliita et yritän venyttää tätä testaamista nyt varmaan viel pari päivää.. alunperin ajattelin testata huomen mut voi olla et jos vaik tiistaina testais..:) jos ei ole menkat alkaneet.. toivottavasti pysyvät poissa ja kaikkein parhaimmasta syystä..

Vierailija
88/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä liittyis joukkoon mukaan yhdet yrittäjät.

Minä -83, mies -74

Yritys aloitettu toukokuussa -09

Täällä jännäillään onko syytä ensi viikolla testailla. Kuukautiskierto on 28-33 päivää. Nyt olisi menossa tuo 28 päivä, joten jännityksellä odottelen josko sitä olisi nyt onnistunut.

Vierailija
89/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaybay: Me ei siis miehen kanssa opiskella kumpikaan, ammatit on hankittu molemmilla. Tarkoitin miehen vanhempien tahtovan varsinkin pojastaan korkeakoulutetun (mitä mies ei itse halua). Ja tuosta nuoruudesta sen verran, että olen aina ollut enempi koti-ihmisiä, ei tuo baareissa juokseminen ainakaan tähän mennessä ole kovin kiinnostanut. Enkä siis tarkoittanut että kymmenen vuoden päästä oltaisiin ikäloppuja vanhemmiksi :D Mä koen vaan olevani valmis nyt, joten en aio jäädä odottelemaan.

Vierailija
90/353 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan. :) Jokainen taaplaa tyylillään tänkin asian kans ja lapset tulee kun on tullakseen. Mä kans ajattelin itse nuorempana, et tän ikäisenä pitäis viimestään olla lapsia ja mieluusti jo ainakin pari kipaletta, mutta mitä enemmän on aikaa kulunut niin sitä selkeemmäksi se on itelle käyny, että ei sitä taidakaan olla vielä niin vanha kuin mitä luulee ja että ehtiihän tässä vielä vaikka kuinka hyvin. ;)

Joko oot MP90 muuten testaillut? :)

Vierailija
91/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oli ihan pakko testata tänään aamulla isänpäivän kunniaksi ja kolmen minuutin kohdalla ilmestyi haamuplussa Apteekin omaan raskaustestiin, sellaseen kohtaan testikenttää et se ei ollut ihan keskellä, mut kai sekin hyväksytään.. herätin miehenkin katsomaan testiä ja kysyin et näkeekö se siinä viivaa, vaikka viiva olisikin haalempi kuin testiviiva ja se sano näkevänsä.. ja minä tietysti pillahdin itkuun onnesta ja halattiin.. mut ei uskalleta kuitenkaan olla vielä varmoja, tehdään täs jossain vaiheessa uus testi, jolloin sais toivottavasti värikkäämmän viivan.. mä kai nyt sit oletan olevani raskaana :)

yk 2 kp 35 (tai rv 4+6 tai vähemmän)

Vierailija
92/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tur-koo-si ! En edes kuulu teihin esikoishaaveileviin,mutta teidän keskusteluja olen seurannut. Oikein kovasti onnea plussasta ja tiitkö, että ei siihen testiin mitään toista viivaa tule jos tulos negatiivinen on ( testannu oon sen :) ) eli haamukin on plussa, joten uskalla olla vaan varma että pikkuriikkinen sisälläsi kasvaa. t. Inna4

Vierailija
93/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tur-koo-si: Tosi upea juttu! Valtaisat onnittelut! :) Kyllä se himmeä plussakin on plussa.

Täällä jännätään, josko ens viikolla sais plussan testiin. Olo on kyllä sen mukainen. Yritän kovasti olla intoilematta, mutta eihän sille mitään voi, että kärsimättömänä lasken päiviä oletetusta oviksesta ja mietin, koska vois testata.

Tuosta ikäkysymyksestä ja vanhempien suhtautumisesta jne. Me ollaan molemmat ylikolmekymppisiä, joten kukaan ei varmaan ihmettele, että miten nyt jo. Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta ja naimisiin mentiin kesällä. Mulla oli joskus ajatuksena, että haluaisin saada lapseni alle kolmekymppisenä, mutta ei se elämä niin vaan mene. Jos olisi oikea mies löytynyt aikaisemmin, niin sit olis voinut aikaisemmin ruveta yrittämään, mutta olin 28, kun tapasin mieheni. Eikä kumpikaan meistä ole sellainen, että kovin lyhyen tuttavuuden jälkeen rupeis lapsia yrittämään.

Mies ei erityisemmin intoile, vaikka siis tietenkin toivoo, että tulisin raskaaksi, mut se on enemmän sen tyylinen, ettei hötkyile. Kyllä se on kovasti katsellut netistä autoja (meillä on auton vaihto edessä, jos lapsi saadaan) ja turvaistuimia jne.

Mukavaa sunnuntaita! Ja toivottavasti joku muukin Tur-koo-sin lisäksi saa kivan isänpäiväyllärin.

Thelma kp24/?

Vierailija
94/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea turkoosille haamusta! Toivotaan että vahvistusi viivat :)

Taisi muuten olla britney87 joka on plussannut ja siirtynyt odotuspuolelle kun siellä kävin kyttäilemässä..Onnea hänellekkin!

ON: mulla ne menkat taisi alkaa silloin kp40 mutta tosi tosi niukat ja vähäoireiset kun yleensä on paljon runsaammat ja kivuliaammat kuin nyt, kestivät ehkä just 3 päivää ja loppuivat ja muutenkin oli ihme tuhrua koko vuoto mutta kaippa ne menkat sit oli eikä mitää kiinnittymistä :(

Blaahhh,,jotenki ärsyttää taas..yritän suhtautua positiivisesti mutta ei vaan aina pysty..mulle tulee jo vauva-lehti ja siinä oli taas hyviä juttuja, ehkä tekee huonoa viel lukea ku kuume vaan nousee mut minkäs teet ;)

Monny, AIE, Deeli: ollaanko täällä viel tää vuosi loppuun ja sit mentäs sinne pidempään tuhtaavien pinskuun?

Thelma: toivottavsti oireet ovat raskausoireita ja tärppäisi heti km:n jälkeen :)

Plussatuulia ja Thelman sanoihin yhdyn että lisää plussia isänpäivän kunniaksi :)

manta kp6

Vierailija
95/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole kuukautisia kuulunut, mutta yritän vielä malttaa mieleni testin suhteen. Mieli tekisi jo testata. Eilen oli sellaisen vatsakivut, että luulin kuukautisten pian alkavan. Sinänsä outoa, että en juurikaan kärsi menkkakivuista. Toisaalta on ollut päivittäistä huonoa oloa ja oudot asiat tekevät pahaa... liekö sitten vaan toivekuvitelmia.

Onnea turkoosille haamusta!

Plussatuulia muillekin. Toivottavasti mahdollisimman moni saisi ensi vuonna leipoa isänpäiväkakun.

Vierailija
96/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa ja köh köh.

Perjantai-iltana alkoi vilutus ja lauantaina aamusta olikin jo buranan kanssa 38 kuume. Lääkärillä kävin ja koska opiskeluporukasta (valmistun siis keväällä) on useita kipeänä, oireet on selvät ja tavallista influa ei nyt ole niin diagnoosi: sika. Olo onkin kyllä juuri sen mukainenkin.. Saapahan senkin nyt sit alta pois. Tamiflut määrättiin koska epäielen testien perusteella olevani raskaana.. ja niistä haluaisinkin puhua koska en tiedä yhtään taas mitä ne meinaavat.

Eli. Tätiä ei ole ollut mailla eikä halmeilla ja testiä olen tehnyt jos kuinka monta.. Lauantai aamuna kuumehourussa tein testin joskus 7 aikaan jolloin pikavilkaisulla näytti negalta, aivan kuin kuitenkin olisi häivähtänyt plussa viiva. Menin jatkamaan unia ja joskus 11 ennen kun heräsin siinä oli paikoin todella selkeä plussa viiva, joka kylläkin oli vielä leveä mutta ei jaksanut jatkua yhtä vahvana ylös asti. Se selkiytyi vielä ajan kuluessa lisää. No ja sillä mä sit sainkin ne tamiflut.. Sitten tein malttamattomana vielä illalla testin vaikka olin käynyt pissalla jotain pari tuntia sitten enkä olettanut näyttävän mitään mutta heti kun pissasin niin kävi häivähdys tummempaa plussa viivan kohdalla ja saman tien jäi näkyviin aivan kapeaakin kapeampi plussa viiva, joka kuitenkin alkoi haalistua, mutta joka kuitenkin aamulla kun katsoin oli ihan selvä ja tumma kapea plussa viiva.. Tänään aamulla sitten toistaiseksi negana pysynyt testi.. huoh. Olen kyllä kuullut että alkuraskaudessa testitulokset saattaa vaihdella että miten sitä hormonia virtsassa on ja mulla oli kyllä rakko niiiiiin täynnä et mietin josko olis laimeaa ollut sen takia.. Uuvuttaa jo tämä ettei selkeää plussaa tule.. Täti sen 2 viikkoa myöhässä, mutta toistaalta ovulaatiokin saattanut olla miten myöhässä tahansa..

Eli sellaista.. Mitä mieltä olette? Itse yritän nyt parantua torstaiksi kun saikku loppuu mutta saa nähdä. Enemmän olen huolissani avokista, joka on just menos ens viikol ottaa astman takia rokotteen et ehtiikö sairastua ennen sitä...Mahdollisesti sillä oli tää jo syksyllä mutta jännitetään.. huh nyt loppui voimat.. kuullaan.

Turkoosille onnittelut ja tsempit kaikille jännäilijöille!!

Vierailija
97/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania isänpäiväuutisia! Onnea molemmille oikein paljon, toivotaan, että plussat vahvistuu!

ON: Mulla ei oo siis hajuakaan mikä kp on menossa. En ole pillereiden lopettamisen jälkeen pitänyt minkäänlaista kirjaa menkoista, kun ei varsinainen yrittäminen ole vielä alkanut. Mutta nyt viikonlopun aikana edellisistä menkoista on noin neljä viikkoa. Ja se on suurinpiirtein aina väliä. Ensi viikon alussa ajattelin testailla, vaikka nyt kyllä houkuttelisi niiin paljon. Jännittää vaan niin paljon etten uskalla. Nyt kun on jos jonkin näköistä oiretta.

Plussarikasta isänpäivän jatkoa kaikille!

Vierailija
98/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä paranemisia MiiaMarille! :)

Mies on ens viikon työreissussa, joten mä saan täällä sitten yksinäni piinailla...menkkojen pitäis alkaa näillä näkymin 17.10, toivottavasti täti jättäisi nyt vierailun väliin. :)

Tänään ois tehnyt niin kovasti mieli tunnustaa äiskälle, et me yritetään vauvaa, ovat iskän kans kyselleet lapsenlapsien perään jo viimeiset pari vuotta. Mut päätettiin, ettei nyt tästä sen enempää aleta kertomaan lähimmäisillekään. Jos tosiaan tästä kierrosta tärppäis niin sitten ois sekä mun vanhemmille että anopille tiedossa oikein mukava joululahja. *

Vierailija
99/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa. En kummemmin nyt jaksa kommentoida, kun on niin paljon kaikkea kirjoiteltu tänne sitten mun viime käynnin. Mutta kuitenkin tervetuloa uusille...onnittelut plussanneille ja pahoittelut ainakin AIE:lle.

Mulla riittänyt kiirettä ja oon ollu paljon reissussa parina viime viikkona, niin ei oo ees päässy koneelle. Hyvää on tehnyt taukoilu, on saanut otettua vähän rennommin tän asian kanssa. Omaa napaa sen verran, et viikon verran tässä aloteltu neljättä Terolut-kiertoa. Hyvin pysy tuo kolmaskin kierto lyhyenä lääkkeillä ja oli vaan 27 päivää pitkä. Oon harkinnu, et voisin kokeilla viel vyöhyketerapiaa ennen kuin kuudes Terolut-jakso on ohi ja meen lääkäriin ongelmineni. Mut saas nyt nähdä, jos vaikka ihmeitä tapahtus ja saiskin sen plussan. In my dreams...

-ray

Vierailija
100/353 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kaikki tahtovat lapsia eri aikoihin. Toiselle on hyvä 18v, toiset taas ovat valmiita vasta 35v. Jokainen menee oman elämäntilanteensa mukaan :) Ja hyvä niin.

En ole vielä testaillut, siirsin testailua tiistaille. Jännittää kyllä kovin että mitä sieltä mahtaa tulla näkyviin. Mahan pohjassa on kamalasti perhosia sen takia :D Raskausoireet jatkuu vielä, mut toisaalta pelkään et menkat alkaa..

Plussatuulia kaikille!