Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka roikut edellä ajavan puskurissa kiinni, miksi teet niin?

Vierailija
22.09.2009 |

On muuten todella vähä-älyisen hommaa sellanen.

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ajatte jatkuvasti ylinopeutta: nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, jota kys. tieosuudella saa ajaa. Jos tykkää ajaa kovempaa, kannattaa lähteä ihan tonne moottoriradoille katteleen, niitä löytyy esim. Hämeenlinnasta (Ahvenisto), Alastarosta ja Vetelistä (Kemora). Siellä saakin sitten ajaa niin kovaa kuin sielu, ei kun taidot, sietää.

Terv. Se motoristi

Vierailija
122/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka toiselle puolelle oon liimannu kasikympin lätkän ja toiselle puolelle kuuskymmentä..

Ipanat takapenkillä oikeen odottaa koska saa näyttää lätkää ikkunasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei paljon liikuta se, että peräänajaja maksaa, jos oon vainaa tai pahasti loukkaantunut. Muistakaapa se seuraavalla kerralla.

Vierailija
124/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa. Aina on perässäroukkujia. Toi banaaninkuoren heitto olikin hyvä idea.

Vierailija
125/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kouhauttaa selvästi ylinopeutta puskuriin kiinni, en aivan varmasti ainakaan kovenna vauhtia, vaan pidän sen täysin samana, tai jopa lasken hieman (jos olen itse ajanut hitusen ylinopeutta). Voin kuvitella mikä kiroaminen ja minun haukkuminen siinä autossa käy :)"eikö tuo paska pääse tuolla romullaan yhtään kovempaa" Juu kyllä pääsisi, jos et roikkuisi puskurissa...

Vierailija
126/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös huomattava alinopeus on vaaraksi, ihan kuin se huomattava ylinopeuskin. Jos ei uskalla ajaa liikenteen seassa kannattaa jättää se pyörä tai auto kotiin ja käyttää julkisia.

jotka ajatte jatkuvasti ylinopeutta: nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, jota kys. tieosuudella saa ajaa. Jos tykkää ajaa kovempaa, kannattaa lähteä ihan tonne moottoriradoille katteleen, niitä löytyy esim. Hämeenlinnasta (Ahvenisto), Alastarosta ja Vetelistä (Kemora). Siellä saakin sitten ajaa niin kovaa kuin sielu, ei kun taidot, sietää.

Terv. Se motoristi

Vierailija
127/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirvasen jarrut pohjaan. Mukavasti on saanut uutta peltiä ja käteistä. Usein peräänajanut yritää selvitä tilanteesta ilman poliiseja ja vakuutusyhtiötä. Ei siinä mitään kyllä mulle käteinen kelpaa.

Eiköhän opi pitämään turvavälin seuraavan kerran kun on liikenteessä.

Vierailija
128/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kyllä toisen henki ole minkään arvoinen...

Tosin välillä katselen kauhulla motoristeja, jotka myöskin ajavat puskurissa kiinni ja sitten kohautetaan ohi, hyvä ettei autoa hipaise. Toinen asia mikä kauhistuttaa ja ärsyttää on ne, jotka puikkelehtii autojen välistä jotain siksakkia. Siinä ei taas motoristille ole se oma henki minkään arvoinen.

Mua ei paljon liikuta se, että peräänajaja maksaa, jos oon vainaa tai pahasti loukkaantunut. Muistakaapa se seuraavalla kerralla.

Vierailija
129/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös huomattava alinopeus on vaaraksi, ihan kuin se huomattava ylinopeuskin. Jos ei uskalla ajaa liikenteen seassa kannattaa jättää se pyörä tai auto kotiin ja käyttää julkisia.

Terv. Se motoristi

Sanoinko, että ajan alinopeutta jatkuvasti? En. Tarkoitin, että nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, eli sen kovempaa ei saisi ajella. Ymmärrätkö? En pelkää liikenteessä, en myöskään hidastaa, jos tarve sen vaatii. Kiitos kaunis huolenpidosta, mutta enköhän osaa itse arvioida omat pelkoni paremmin! Ja onhan se nyt sanomattakin selvää, että prätkällä ei esim. sateessa satasta ajeta. Säällä ja tien kunnolla on moottoripyörällä ajettaessa paljon suurempi merkitys, ja moottoripyörän kuljettaja joutuukin jatkuvasti tarkkailemaan tien pintaa.

Myös välillä pitää hidastella, jos vaikkapa tien kunto niin vaatii. Tätä kutsutaan tilannenopeuden valinnaksi. Se ei ole sitä, että ajetaan pluskymppiä vain sen takia, että MINÄ nyt tykkään ajaa kovaa. Ja se, että motoristi ajaa jossain kohdassa hiljempaa, EI tarkoita sitä, että siellä perässä saa roikkua ihan rekisterikilvessä kiinni. Peräänajossa seuraamukset voivat olla paljon vakavammat, kuin kahden auton yhteentörmäyksessä.

Vierailija
130/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina turvavälin ja peräänajajahan sen maksaa

kroppasi kanssa maksat ne vuosien niskasäryt ja selkäkivut joita peräänajo voi aiheuttaa. Niitä ei mikään raha korvaa.

Mutta se nyt olisikin ihme, että joku av-mamma olisi tietoinen fysiikan laeista. Ajattelee vain rahaa.

Vierailija
131/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten töistä kotia kun joku idiootti liimautui takapuskuriini. Ajoin sallittua nopeutta. Näin ojan reunalla ketun, jarrutin ja kas, takapuskurista tultiin läpi.

En pystynyt mitenkään todistamaan että kettu oli tulossa tielle. Minä en saanut mitään sakkoa vaan peräänajaja maksoi kaiken. Perääänajaja sai sakot ja joutui maksamaan omansa ja minun auton korjauksen.

Mitä tulee auton nopeusmittarin mittarivirheeseen. Ei ole kymppiä kilsassa. Meillä on navigaattori, joka myös näyttää ajonopeuden. Mittarivirhe on peräti n. 2km/h kahdeksankympin vauhdissa. Joten ajelen n. 83km/h ja sillä selvä. Vakkari päällä. Tietty satasen alueella mittarissa on n. 103km/h.

Nopeusrajoitus on nopeusrajoitus. PISTE.

Ei meillä oikeasti voi olla noin kiire.

Ja sille joka laskeskeli yhteen noita minuutteja autossaan. Hohhoijaa, haukotuttaa. Et sinä voita sillä yhtään mitään. Vain sen kaksi-viisi minuutta per ajomatka. Mitä niitä yhteen laskemaan, kun et voi niitä peräkkäin kuitenkaan milloinkaan käyttää.

Vierailija
132/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että vain ensimmäinen maksaa ylinopeussakot eli sen takia perässäroikkuja on kiinni puskurissa. (ainakaan hänen autonsa rekkari ei tule kuvatuksi eikä näin tartte maksaa sakkoja)

Vierailija
133/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se auto on takapenkillä olevien lastes sylissä ja niskassa. (kokeimusta on...)

Perään ajanut maksaa! Ihan oikein niille, todella ärsyttävää roikkua puskurissa..

Vierailija
134/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kroppasi kanssa maksat ne vuosien niskasäryt ja selkäkivut joita peräänajo voi aiheuttaa. Niitä ei mikään raha korvaa.

Mutta se nyt olisikin ihme, että joku av-mamma olisi tietoinen fysiikan laeista. Ajattelee vain rahaa.

Vierailija
135/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkus ajavat säännöllisesti 8-10 km hitaammin kuin saisi ajaa.

Sama kokemus täällä!

Mun takana ajetaan kiinni usein, vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).

Vierailija
136/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että vain ensimmäinen maksaa ylinopeussakot eli sen takia perässäroikkuja on kiinni puskurissa. (ainakaan hänen autonsa rekkari ei tule kuvatuksi eikä näin tartte maksaa sakkoja)

Vierailija
137/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkus ajavat säännöllisesti 8-10 km hitaammin kuin saisi ajaa.

Sama kokemus täällä!

Mun takana ajetaan kiinni usein, vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).

Vierailija
138/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liikkuvan polisin partio mittaa ensimmäisen auton nopeuden ja toinen tulee puskurissa kiinni, niin molemmat maksavat.

Vierailija
139/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kouhauttaa selvästi ylinopeutta puskuriin kiinni, en aivan varmasti ainakaan kovenna vauhtia, vaan pidän sen täysin samana, tai jopa lasken hieman (jos olen itse ajanut hitusen ylinopeutta).

Voin kuvitella mikä kiroaminen ja minun haukkuminen siinä autossa käy :)"eikö tuo paska pääse tuolla romullaan yhtään kovempaa" Juu kyllä pääsisi, jos et roikkuisi puskurissa...

Ostaisit bussikortin, tekisit suuren palveluksen niille jotka tykkäävät oikeasti ajaa autolla.

Vierailija
140/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ilmeisesti ajaa liikennesääntöjen vastaisesti siksi, ettei joku muu viitsi niitä noudattaa.. Nimittäin mitään peräänajoa ei tapahdu, jos takana oleva pitää sen turvavälin.

kroppasi kanssa maksat ne vuosien niskasäryt ja selkäkivut joita peräänajo voi aiheuttaa. Niitä ei mikään raha korvaa. Mutta se nyt olisikin ihme, että joku av-mamma olisi tietoinen fysiikan laeista. Ajattelee vain rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän