Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka roikut edellä ajavan puskurissa kiinni, miksi teet niin?

Vierailija
22.09.2009 |

On muuten todella vähä-älyisen hommaa sellanen.

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kouhauttaa selvästi ylinopeutta puskuriin kiinni, en aivan varmasti ainakaan kovenna vauhtia, vaan pidän sen täysin samana, tai jopa lasken hieman (jos olen itse ajanut hitusen ylinopeutta).

Voin kuvitella mikä kiroaminen ja minun haukkuminen siinä autossa käy :)"eikö tuo paska pääse tuolla romullaan yhtään kovempaa" Juu kyllä pääsisi, jos et roikkuisi puskurissa...

Ostaisit bussikortin, tekisit suuren palveluksen niille jotka tykkäävät oikeasti ajaa autolla.

Minun siis pitäisi ostaa bussikortti, että sinä voisit vapaasti ajella ylinopeutta?

Entistä enemmän ajatukseni kääntyy siihen suuntaan, ettei teillä perässä roikkujilla ole paljonkaan korvien välissä.

Vierailija
142/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sit tykkään kouluttaa äijiä liikenteessä, mun puskurissa ei ajella kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajaa vakionopeudensäätimellä itse, ja sitten se perässä roikkuja menee ohi - ja alkaa hidastelemaan siinä edessä!!!! Sen jälkeen löydän itseni roikkumasta edellisen perässä...

Väitän siis näin: jos sinä huomaat, että aina joku roikkuu perässäsi - niin sinä ajat epätasaisesti itse.

Vierailija
144/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajaa vakionopeudensäätimellä itse, ja sitten se perässä roikkuja menee ohi - ja alkaa hidastelemaan siinä edessä!!!! Sen jälkeen löydän itseni roikkumasta edellisen perässä...

Väitän siis näin: jos sinä huomaat, että aina joku roikkuu perässäsi - niin sinä ajat epätasaisesti itse.

Vierailija
145/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin ajaa epätasaisesti?

Vierailija
146/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aiheuttavat huomattavasti vähemmän kolareita liikenteessä kuin miehet ja syyllistyvät huomattavasti harvemmin liikennerikkomuksiin, ihan tilastojen valossa. Tästä syystä mm. vakuutusmaksut ovat naisautoilijoille edullisemmat.

Juuri sinun kaltaistesi takia naisia pidetään miehiä huonompina kuskeina...

Jos joku kouhauttaa selvästi ylinopeutta puskuriin kiinni, en aivan varmasti ainakaan kovenna vauhtia, vaan pidän sen täysin samana, tai jopa lasken hieman (jos olen itse ajanut hitusen ylinopeutta). Voin kuvitella mikä kiroaminen ja minun haukkuminen siinä autossa käy :)"eikö tuo paska pääse tuolla romullaan yhtään kovempaa" Juu kyllä pääsisi, jos et roikkuisi puskurissa...

Ostaisit bussikortin, tekisit suuren palveluksen niille jotka tykkäävät oikeasti ajaa autolla.

Vierailija
147/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä ajat tasaisesti, niin en tietenkään tule puskuriisi kiinni. Enhän minä sitä kaasua säätele, vaan vakionopeudensäädin.

Joillakin ihmisillä vain on aina kiire toisen ohi. Sitten kun he pääsevät ohi, niin he alkavat itse hidastelemaan. Moottoritiellä näkee aina näitä, joka menee minun ohi ja sitten minä taas hänen, hän taas minun, minä taas hänen... eikä kyse ole siitä, että minä ajaisin epätasaisesti.

Tämä "epäloogisuus" on varmasti myös sitä, ett toiset ihmiset eivät osaa ajaa kaarteissa. Suoralla tiellä he painavat kaasun pohjaan ja haluavat mennä ohi. Auta armias, kun tulee kaarre, niin nopeus laskee ja taas minä olen vakionopeudellani hänen puskurissa kiinni...

Vierailija
148/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavia nuo perässäroikkujat jotka usein ovat - valitettavasti - naisia. JOs ei uskalla mennä ohi niin voisi sitä pysytellä turvavälin päässä edelläajavasta. ja tämä ei tarkoita sitä että etumainen ajaisi alinopeutta vaan minäkin ajelen suurinta sallittua nopeutta. Ohittajissa ei ole mitään pahaa sen kun menevät ohi kun tarve on. Mutta se että jäädään puskuriin roikkumaan kyllä ärsyttää....

Vierailija
149/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavia nuo perässäroikkujat jotka usein ovat - valitettavasti - naisia. JOs ei uskalla mennä ohi niin voisi sitä pysytellä turvavälin päässä edelläajavasta. ja tämä ei tarkoita sitä että etumainen ajaisi alinopeutta vaan minäkin ajelen suurinta sallittua nopeutta. Ohittajissa ei ole mitään pahaa sen kun menevät ohi kun tarve on. Mutta se että jäädään puskuriin roikkumaan kyllä ärsyttää....

Vierailija
150/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perässäroikkujat ovat useimmiten miehiä. Toisinaan on ihan tällaista kiusantekomielessä tapahtuvaa roikkumista, ja siis oikeesti. Kyllä sen huomaa. On mulla joskus kyllä nainenkin roikkunut perässä, mutta harvinaisempaa on.

- Motoristi

Vierailija
151/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaamaan että mikä se sopiva turvaväli nyt olikaan. Samoin sen, että nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus eikä minimi - ei se rajoitus ihan kiusallaan ole 40 koulujen lähistöillä tai 80 siellä, missä hirvet kulkee.

Oletteko muuten huomanneet, että jotkut tekevät samaa esim. kaupan kassajonossa? Olisiko asialla samat ihmiset, siis tiedostamaton tapa? Tai merkki jonkinasteisesta läheisyydenkaipuusta :) ?

Vierailija
152/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin roikutaan perässä, sitten ajetaan ohi "tyylikkäästi" ja sitten jäädään eteen hidasteleen, niin että joudun ottamaan vakkarin pois päältä ja laskeen ajonopeuttani -> seuraava roikkuja ilmaantuu takapuskuriin. JOS ohitat, ohita ja aja kunnolla ohi, älä siihen minun eteeni heti. Minä haluan pitää turvavälin edessäni ajavaan.

Vierailija
153/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka ajaa lähellä. Hänen kyydissään on kamala olla, kun edellinen auto on muutaman metrin päässä...

Tämä kaverini on huippusosiaalinen tyyppi. Sellainen ihmisrakas.

Ja on muuten ollut elämässään 4-5 kertaa auto-onnettomuudessa - ei tosin ole koskaan ollut hänen syynsä, mutta jostain kumman syystä...

Olisiko asialla samat ihmiset, siis tiedostamaton tapa? Tai merkki jonkinasteisesta läheisyydenkaipuusta :) ?

Vierailija
154/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän teihin vielä isomman turvavälin kuin muihin. Juuri sen takia, että ehtisin jarruttaa, jos te vaikka kaadutte tai joudutte äkkijarrutukseen.

T. nainen, joka ei uskalla kauheasti ohittaa, muttei myöskään roiku kenenkään takatuupparissa kiinni

Vierailija
155/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin moottoripyörän perästä. Ette varmaan ole tulleet ajatelleeksi (?), että multa voi olla henki pois, jos tuleekin tilanne, jossa pitää tehdä äkkijarrutus. Jos se tikkarissa mainittu nopeusrajoitus ei ole teille sopiva, niin menkää ohi kun on sellainen paikka, älkääkä roikkuko turhaan kilometritolkulla perässä. Kun näyttää olevan niin kova halu ajella kovaa, niin etteköhän pääse kiihdyttämällä mun ohi vähän kauempaakin. Mä ainakin hidastan usein, kun joku menee ohi, ettei tarvii jatkuvasti tuijottaa idiootteja peilistä.

Menkää itseenne, saakelin perskärpäset!

ollut puskurissa kiinni? Ja kerran ajoi sitten perään kun ei pystynytkään jarruttamaan!! Että kannattas varmaan ihan itsekin käyttää sitä yläpäätään...jos sellaiseen edes moottoripyöräiljillä on mahdiollisuutta...eihän kukaan täysjärkinen edes aja moottoripyörää!!!!

Vierailija
156/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavan iso osa täälläkin minäminäminä-höyryävistä naisista ovat ilmeisesti imeneet asenteensa ja oppinsa miehiltään, jotka katsovat kieroon moottoripyöriä (joita vaimo ei anna ostaa), saksalaisia autoja (joihin rahat eivät riitä) ja sujuvan matkanteon kannattajia (jotka ovat väärässä ja joita pitää opettaa vaikka jarrutustemppuilulla).

Eikö kenenkään teidän mies ole keksinyt neuvoa sitä, että jos joku on lähellä takapuskurianne, niin vetäisette käsijarrua? Silloin eivät edes jarruvalonne paljasta aikeitanne ja opetuksenne jysähtää takuulla perille.

Tämä on just se ärsyttävin asenne liikenteessä. Minäminäminäminä. Ja muut ovat idiootteja.

Kuule, et tee maailmasta yhtään parempaa paikkaa tai liikenteestä yhtään toimivampaa tai turvallisempaa tuolla itsekeskeisellä asenteellasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, joka on asunut ikänsä ympäri maailmaa, ja hän aina sanoo että Suomi on aivan omaa luokkaansa mitä liikenteeseen tulee. Ja juuri näihin minäminä- tyyppeihin jotka etanoivat muiden edessä tahalteen ja blokkaavat liikenteen.

Vierailija
157/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän teihin vielä isomman turvavälin kuin muihin. Juuri sen takia, että ehtisin jarruttaa, jos te vaikka kaadutte tai joudutte äkkijarrutukseen.

T. nainen, joka ei uskalla kauheasti ohittaa, muttei myöskään roiku kenenkään takatuupparissa kiinni

Oikeasti suurin osa autoilijoista pitääkin kunnon välin motoristiin, mutta se pieni perässä roikkuva osa jää enemmän mieleen, koska joskus joutuu oikeasti pelkäämään tien päällä...mulla on ollut muutaman kerran rekka HYVIN lähellä, eikä se todellakaan ole kivaa!

On kyllä mukava kuulla, että ihmiset oikeasti ajattelevat meidänkin turvallisuutta, pyörällä kun on autoilijoita suojattomampi.

-Motoristi

Vierailija
158/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkäyttö kiristyy.

Vierailija
159/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ajan vakionopeudensäädin tarkalleen liikennemerkin mukaan, ja joka pelkäsi tuoreena kuskina vahingossa jarruttavansa, ei ymmärrä kommentteja, joiden mukaan ajaa liian hiljaa. Tielläni on paljon esim. koululaisia, enkä aio ajaa yhtään lujempaa tulevaisuudessakaan. Pelottaa perässäroikkujat, koska lapsi on usein takapenkillä, enkä muutenkaan halua vaivaa mistään kolaroinnista. Ja tiedoksi vaan, että mittari ei heitä.

Vierailija
160/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavan iso osa täälläkin minäminäminä-höyryävistä naisista ovat ilmeisesti imeneet asenteensa ja oppinsa miehiltään, jotka katsovat kieroon moottoripyöriä (joita vaimo ei anna ostaa), saksalaisia autoja (joihin rahat eivät riitä) ja sujuvan matkanteon kannattajia (jotka ovat väärässä ja joita pitää opettaa vaikka jarrutustemppuilulla).

Eikö kenenkään teidän mies ole keksinyt neuvoa sitä, että jos joku on lähellä takapuskurianne, niin vetäisette käsijarrua? Silloin eivät edes jarruvalonne paljasta aikeitanne ja opetuksenne jysähtää takuulla perille.

Tämä on just se ärsyttävin asenne liikenteessä. Minäminäminäminä. Ja muut ovat idiootteja.

Kuule, et tee maailmasta yhtään parempaa paikkaa tai liikenteestä yhtään toimivampaa tai turvallisempaa tuolla itsekeskeisellä asenteellasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, joka on asunut ikänsä ympäri maailmaa, ja hän aina sanoo että Suomi on aivan omaa luokkaansa mitä liikenteeseen tulee. Ja juuri näihin minäminä- tyyppeihin jotka etanoivat muiden edessä tahalteen ja blokkaavat liikenteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi