Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka roikut edellä ajavan puskurissa kiinni, miksi teet niin?

Vierailija
22.09.2009 |

On muuten todella vähä-älyisen hommaa sellanen.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novan liikenneohjelmassa haastateltiin poliisia, joka sanoi että moottoritietä ajava ei saa väistää vasemmalla, siitä voidaan antaa sakko. Väitätkö että sinä tiedät paremmin asian kuin poliisi ???

mutta pk-seudulla poliisilla on enemmän käytännön järkeä. Väistää saa, jos siitä ei kenellekään koidu haittaa.

Vierailija
82/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just se ärsyttävin asenne liikenteessä. Minäminäminäminä. Ja muut ovat idiootteja.

Kuule, et tee maailmasta yhtään parempaa paikkaa tai liikenteestä yhtään toimivampaa tai turvallisempaa tuolla itsekeskeisellä asenteellasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, joka on asunut ikänsä ympäri maailmaa, ja hän aina sanoo että Suomi on aivan omaa luokkaansa mitä liikenteeseen tulee. Ja juuri näihin minäminä- tyyppeihin jotka etanoivat muiden edessä tahalteen ja blokkaavat liikenteen.

kohta höyry nousta päästä..

Ettekö te idiootit perässänyynääjät (ja tarkoitan tällä niitä jotka nyynää rajoitusten mukaan ajavien perässä) tajua, että ei ole kyse siitä että "olisi vaan tyypillinen suomalainen kuski ja minäenväistä minäenväistä-mentaliteetilla varustettu"!

On kyse siitä, mikä on OIKEIN! Oikein on ajaa sitä rajoituksen mukaista nopeutta. Piste. Piste. V***u piste!

Ja sääolot tietysti vielä vaikuttaa siihen, ajetaanko ihan täyttä vauhtia. Siis sitä suurinta sallittua nopeutta.

Itse saan aina perääni näitä nyynääjiä. Ärsyttäähän se, mutta en todellakaan väistä tai nosta nopeuttani, koska ajan RAJOITUSTEN MUKAAN. Vakkari on myös käytössä, ja tiedän mitä mittari näyttää milloinkin, gps on apuna (siitä näkee tarkan nopeuden). Nopeus on tasan se mikä on sallittu. Jos edessäni ajaa joku vielä hitaampaa, silloin hidastan, ja jätän kunnon turvavälin, en nyynää, minua ei kiinnosta ohitella, ei minulla kiire ole.

Olen ajatellut sellaistakin asiaa, että kuinka vähän ihmiset ylipäätään seuraavat liikennemerkkejä. Harva se päivä ollaan tulossa minun vasempaan kylkeeni kotiristeyksessäni, vaikkei minulla ole kolmiota. Ei ne vissiin sitä huomaa/tajua. Aluenopeusrajoitukset "jäävät" useilta täysin huomaamatta, etenkin ne 40km/h rajoitukset.. Niin ja mikä stop-merkki?!

Saatanan idiootit, ilman teitä ei olis onnettomuuksiakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just se ärsyttävin asenne liikenteessä. Minäminäminäminä. Ja muut ovat idiootteja.

Kuule, et tee maailmasta yhtään parempaa paikkaa tai liikenteestä yhtään toimivampaa tai turvallisempaa tuolla itsekeskeisellä asenteellasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, joka on asunut ikänsä ympäri maailmaa, ja hän aina sanoo että Suomi on aivan omaa luokkaansa mitä liikenteeseen tulee. Ja juuri näihin minäminä- tyyppeihin jotka etanoivat muiden edessä tahalteen ja blokkaavat liikenteen.

Voisitko selventää?

Minun mielestäni juuri ylinopeutta ajavat puskurisssa roikkujat ovat niitä minäminä-tyyppejä! "Minä saan ajaa ylinopeutta jos minä haluan" "Minä saan ajaa toista niin lähellä kuin haluan, mitä sitä vaaroja ajattelemaan" Muiden tielläliikkujen pitäisi myös ajaa ylinopeutta, että näiden minäkeskeisten ei vaan taritse höllätä kaasujalkaa.

Niin ja tarkennan, että minä puhun _edelleen_ siitä miten puskurissa roikutaan vaikka edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.

On aivan eri asia ne, jotka ajavat 80 alueella jotain 50. He voisivatkin antaa nopeimmille (=rajoitusten mukaan ajaville) tietä, jos eivät uskalla/pysty ajamaan kovempaa. Mutta tälläinenkään nopeus ei oikeuta ajamaan puskurissa kiinni! Silti on pidettävä turvaväli.

Vierailija
84/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, viisasta puhetta!!!

Voisitko selventää?

Minun mielestäni juuri ylinopeutta ajavat puskurisssa roikkujat ovat niitä minäminä-tyyppejä! "Minä saan ajaa ylinopeutta jos minä haluan" "Minä saan ajaa toista niin lähellä kuin haluan, mitä sitä vaaroja ajattelemaan" Muiden tielläliikkujen pitäisi myös ajaa ylinopeutta, että näiden minäkeskeisten ei vaan taritse höllätä kaasujalkaa.

Niin ja tarkennan, että minä puhun _edelleen_ siitä miten puskurissa roikutaan vaikka edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.

On aivan eri asia ne, jotka ajavat 80 alueella jotain 50. He voisivatkin antaa nopeimmille (=rajoitusten mukaan ajaville) tietä, jos eivät uskalla/pysty ajamaan kovempaa. Mutta tälläinenkään nopeus ei oikeuta ajamaan puskurissa kiinni! Silti on pidettävä turvaväli.

Vierailija
85/182 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehä 3 on varmaan sitten kyrvätperää

Novan liikenneohjelmassa haastateltiin poliisia, joka sanoi että moottoritietä ajava ei saa väistää vasemmalla, siitä voidaan antaa sakko. Väitätkö että sinä tiedät paremmin asian kuin poliisi ???

mutta pk-seudulla poliisilla on enemmän käytännön järkeä. Väistää saa, jos siitä ei kenellekään koidu haittaa.

Vierailija
86/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sössötetään ihan aiheen vierestä.

Kyse oli siitä juurikin, miksi pitää päästä edellä ajavan ohi, vaikka edellä ajava ajaa täysin rajoituksen mukaan.

Miten perustelette sen, että teidän pitää päästä ohitse, ja rikkoa näin lakia? Miksi teitä pitäisi väistää johonkin levikkeelle tai bussipysäkille, jos ajaa rajoituksen mukaan? Miksi miksi miksi?

Meillä auton mittari saattaa valehdella sillä kympilläkin, mutta tiedän ja tunnen autoni, ja navigaattori näyttää tasan sen nopeuden mitä ajan, joten ei tule virheitä. Miksi pitää tulla mun perääni nyynäämään? Eikö teille turvavälit merkitse mitään? Oma turvallisuus? Mikään?

Sama se, miten ulkomailla ajetaan, johan se on nähty että siellä toheloidaan, kun ei säännöistä tietoakaan (tai siis niiden noudattamisesta). Suomea voi ihan rauhassa haukkua jos siltä tuntuu, mutta kyllä se niin on että joka maassa pitäisi liikennesääntöjä noudattaa. Ei mitenkään voi eikä pidä puolustella näitä, jotka oman ja muiden hengen vaarantaa niillä ohituksillaan ja ylinopeuksillaan.

Kyllä näitä puskurissa roikkujia riittää. Joskus auttaa kun pari kertaa väläyttelee jarruvaloja, älyävät siirtyä kauemmaksi, siis jättää turvavälin. Rekat on näitä pahimpia ylinopeuden ajajia, ja usein nyynäävät perässä, varsinkin jos niillä on täysi kuorma. Se rekka kun ei ihan hyvin kiihdy, niin he eivät rupea hidastelemaan 60km/h rajoituksilla, vaan posottelevat sitä 80km/h. Väärin sekin.

Paras oli, kun ajoin 40km/h aluenopeusrajoituksella juurikin sitä vauhtia, niin takana olevan piti päästä ohi! :)) Kyllä mua jo siinä vaiheessa nauratti melko lailla, iloisesti sille hymyilin (tai siis vittumaisen iloisesti) ja heilautin kättä. Ja tuon teen useinkin, jos näen takana pitkään nyynänneen vihdoin uskaltautuvan ohitse, "kun on niin hirveän kova kiire".

Erittäin vittumaisen maineen muutenkin saa, kun ajaa uudehkolla Bemarilla, ja siinä kun vielä nainen ratissa, niin ai ai kun on joillekin kova paikka. ;) Joillekin näkyy olevan ihan punainen vaate tämä autonmerkki. No, mähän olen vissiin kusipää.

Vierailija
87/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sössötetään ihan aiheen vierestä.

Kyse oli siitä juurikin, miksi pitää päästä edellä ajavan ohi, vaikka edellä ajava ajaa täysin rajoituksen mukaan.

Miten perustelette sen, että teidän pitää päästä ohitse, ja rikkoa näin lakia? Miksi teitä pitäisi väistää johonkin levikkeelle tai bussipysäkille, jos ajaa rajoituksen mukaan? Miksi miksi miksi?"

Pointti on se että annetaan sen liikenteen sujua.

Ainastaan Suomessa nopeamman edesä hidastelu on normaalia... Jos joku ei noudata rajoitusta niin itsehän maksaa kun poliisi huomaa. Tai sitten hän vaan tietää mittarivirheen.

Vierailija
88/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi suoraan sanoen vituttaa sellaset vähä-älyset ajotaidottomat..

Vierailija
89/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jos kaikki ajaisivat niin tarkasti rajoituksen mukaan kuin väittävät ajavansa, keskinopeus olisi paljon lähempänä 80 km/h kuin 60 km/h.

Laskepa itse, paljonko säästää ajassa jos ajaa vaikka 400 km 80 km/h sen sijaan että ajaisi 65 km/h keskinopeudella. Kysymys ei ole parista minuutista.

Kun ei se, että voitat tänään viisi minuuttia, mitenkään kertaannu sinne vapaa-aikaan. Siis en ymmärrä. Ja nopeusrajoitukset on tehty noudatettavaksi.

Jos kerran nopeusrajoitusten mukana keskinopeus jää 65km/h niin sitten se on. Olet työsi valinnut niin, että siinä ajetaan. Ei se oikeuta sinua ajamaan ylinopeutta.

Vierailija
90/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanteillä rajoitus ei ole 60, vaan 80 tai 100......ja jos kaikki ajaisivat niin tarkasti rajoituksen mukaan kuin väittävät ajavansa, keskinopeus olisi paljon lähempänä 80 km/h kuin 60 km/h.

Laskepa itse, paljonko säästää ajassa jos ajaa vaikka 400 km 80 km/h sen sijaan että ajaisi 65 km/h keskinopeudella. Kysymys ei ole parista minuutista.

Kun ei se, että voitat tänään viisi minuuttia, mitenkään kertaannu sinne vapaa-aikaan. Siis en ymmärrä. Ja nopeusrajoitukset on tehty noudatettavaksi.

Jos kerran nopeusrajoitusten mukana keskinopeus jää 65km/h niin sitten se on. Olet työsi valinnut niin, että siinä ajetaan. Ei se oikeuta sinua ajamaan ylinopeutta.

Ei oikeuta roikkumaan perässä persuuksissa.

IHAN sama, mikä vauhti tai keskinopeus on.

91/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajat kuin etana.

Vierailija
92/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kortin saaneena pelotti kauheasti, että jos vaikka painan vahingossa jarrua kaasun sijaan, niin miten käy...

Vierailija
93/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).

Vierailija
94/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään ajanut maksaa! Ihan oikein niille, todella ärsyttävää roikkua puskurissa..

95/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisten hiimajien pitää mennä levikkeelle ja väistää normaalinopeutta ajavia.

Vasta kortin saaneena pelotti kauheasti, että jos vaikka painan vahingossa jarrua kaasun sijaan, niin miten käy...

Vierailija
96/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää roikkua ja hetken päästä tämä roikkuja on tien tukkona....

Yleensä painan vähän jarrua ja kas kummaa, roikkuja jättää väliä. Muutaman kerran olen heittänyt ikkunasta vaikka banaaninkuoret tai karkkipapereita, tehoaa hyvin. Takapuskurissa roikujien takia roskapussi mukaan vaan ja ikkuna auki....saa hyvin roskat hävitettyä ja roikkujat karkotettua.

Vierailija
97/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItä ohistuspaikkaa voi katsella vähän laajemmin ja kun sellainen tulee, kiihdyttää ajoissa ja sitten onkin nopeasti ohi.

Vierailija
98/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takana ajetaan kiinni usein, vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).

Vierailija
99/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden perässä notkutaan niin pysähtykää jos teitä se haittaa ja antakaa kiireisimpien mennä. Ja jos peräänajotilanne sattuu niin peräänajajahan se on syyllinen.

Vierailija
100/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisten hiimajien pitää mennä levikkeelle ja väistää normaalinopeutta ajavia.

hitaammin kuin liikennemerkit antoivat luvan ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi