Sinä, joka roikut edellä ajavan puskurissa kiinni, miksi teet niin?
Kommentit (182)
Että kannattas varmaan ihan itsekin käyttää sitä yläpäätään...jos sellaiseen edes moottoripyöräiljillä on mahdiollisuutta...eihän kukaan täysjärkinen edes aja moottoripyörää!!!!
Ootko ihan tosissas nyt? Minä en kyllä roiku kenenkään perässä, ja voin myös todellakin sanoa olevani tervejärkinen. Pitäiskö mun nyt ruveta täällä yleistämään autoilijoita, että te ootte hulluja ja ajelette POIKKEUKSETTA puskurissa kiinni? Pitäiskö nyt kuitenkin SUN käyttää sitä yläpäätäs ja miettiä esim. 2 kertaa, ennen kuin alat päästämään tuollaisia aivopieruja ilmoille. Huh huh, luepa nyt oikein ajatuksella, mitä kirjoitit, ja häpeä. Naurattais jos ei itkettäis!
-Motoristi
ajelin pitempää matkaa ja vakionopeudensäätimellä mentiin, pidin sen hiukan yli 80km/h ottaen huomioon mittarin heiton. (Alueella siis 80km rajoitus). Kuitenkin riitti puskurissa nysvääjiä aika paljonkin, vaikka on ruuhkainen tie. Mutta kyllä mua hymyilytti kun yksi jätkä pitkän nysväämisen jälkeen vihdoin meni ohi ja hetken päästä olikin tutka, hih :)
Ohitan tilaisuuden tullen.
Ajan itse yleensä aina juuri sitä vauhtia, kuin mitä saa nopeusrajoituksen mukaan ajaa. Silti säännöllisesti "saan kiinni" edessä ajavia autoja.
Ajelen vuodessa noin 30 000 km ja en koskaan moottoritiellä.
miksi jotkus ajavat säännöllisesti 8-10 km hitaammin kuin saisi ajaa.
Sama kokemus täällä!
Mun takana ajetaan kiinni usein, vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).
Jos ajat ruuhkassa, perässäsi ajava on ääliö.
Jos edessäsi on tyhjää tilaa ja takanasi paljon autoja se on merkki siitä että ajat liian hiljaa.
Väistä tai paina kaasua.
Kiteytettynä noin.
ei oo kokemusta perässäroikkujista jotka olis miehiä - nehän menee heti ohi tilaisuuden tullen! Varsinkin jos on vähänkin hienompi mersu tai bemari takapuolen alla. Kyllä naisetkin uskaltaa ohittaa mutta harvemmin.
Terve, aikuinen jalakulkijakin on loukkaantuu herkästi autoon törmätessään jo pienissäkin nopeuksissa. Pieni lapsi joka juoksee auton alle, saattaa selvitä pieninkin vammoin 30-40 kilometrin tuntinopeudessa, mutta loukkaantua vakavasti kun nopeus on 50.
Hirvi näkee liikkuvat objektit huonommin kuin paikallaan olevat, ja jos lähestyt hirveä kohti yli kahdeksaakymppiä, olet sille näkymätön. Tämän lisäksi reagointi/jarrutusmatkasi saattaa pidentyä usean kriittisen metrin. 80 saatat siis saada korkeintaan hirvipaistin, 90-satasella hautajaisesi.
Ja tämä riski, koska... Säästät aikaa ehkäpä 5min?
Terve, aikuinen jalakulkijakin on loukkaantuu herkästi autoon törmätessään jo pienissäkin nopeuksissa. Pieni lapsi joka juoksee auton alle, saattaa selvitä pieninkin vammoin 30-40 kilometrin tuntinopeudessa, mutta loukkaantua vakavasti kun nopeus on 50.
Hirvi näkee liikkuvat objektit huonommin kuin paikallaan olevat, ja jos lähestyt hirveä kohti yli kahdeksaakymppiä, olet sille näkymätön. Tämän lisäksi reagointi/jarrutusmatkasi saattaa pidentyä usean kriittisen metrin. 80 saatat siis saada korkeintaan hirvipaistin, 90-satasella hautajaisesi.
Ja tämä riski, koska... Säästät aikaa ehkäpä 5min?
Näitä mäkin aina mietin, kun jengi paahtaa tuhatta sataa ohi. Mä ainakin yritän varata matkaan sen verran aikaa, ettei tule kiire. Pitää yrittää vähän suunnitella elämää etukäteen, ettei sitten tarvii liikenteessä törttöillä.
- Motoristi
välisellä bermudankolmiolla koko ikänsä, ei varmaan ymmärräkään, mikä ero on ajaa usean sadan kilometrin taipaleita säännöllisesti.
Ja sille joka laskeskeli yhteen noita minuutteja autossaan. Hohhoijaa, haukotuttaa. Et sinä voita sillä yhtään mitään. Vain sen kaksi-viisi minuutta per ajomatka. Mitä niitä yhteen laskemaan, kun et voi niitä peräkkäin kuitenkaan milloinkaan käyttää.
Kun ei se, että voitat tänään viisi minuuttia, mitenkään kertaannu sinne vapaa-aikaan. Siis en ymmärrä. Ja nopeusrajoitukset on tehty noudatettavaksi.
aina, mistä tulee kuvitelma, että perseen takaa pääsee nopeammin ohittamaan.
Nopeimmin ohittaa kun on hiukan väliä. Näkee paremmin kuin sieltä perseen takaa ja ehtii kiihdyttää nopeammin..suh vain ja olet ohi.
Jos kuikit perseen takaa, ensin kuikit ja kuikit. Sitten et pääse kiihdyttämään, koska se edellinen auto on tiellä. Pääset kiihdyttämään vasta vieressä ja ohitusmatkastasi tulee näin pitempi.
i]Kyllä vain. Minun työmatkani, 20km ja sillä tiellä sallittu nopeus 100km/h ja saatanan vanhat käävät kun ajavat 70km/h. Se oikeesti VITUTTAA kun ajetaan sairasta ALINOPEUTTA.
Puskurissa on pakko roikkua kiinni, koska sillä tiellä on vain muutama hyvä ja lyhyt ohituspaikka jossa on pakko lähteä läheltä ja nopeeta ohittaan.
Miks nää vanhukset ei voi käyttää sivuteitä, jos se nopeus niin päätä huimaa???
Vanhukset ne kaikkein vaarallisimpia on liikenteessä. Tämän tästä joku ajaa vaimonsa tai miehensä tai jonkun muun yli, ovat joka toisessa kolarissa osallisina. Ihan vaan siksi, kun moni lääkäri EI KEHTAA ottaa sitä korttia pois, eikä vanhukset tajua ettei oo enää rahkeita ajella.
[/quote]
"Jos edessäsi on tyhjää tilaa ja takanasi paljon autoja se on merkki siitä että ajat liian hiljaa.
Väistä tai paina kaasua."
En muuta nopeuttani enkä ala väistelemään tuossakaan tilanteessa, koska ajan sallittua nopeutta, ja muut ylinopeutta.
ajaa perseessä, ohittaa mutkassa ja kiihdyttää kireän näköisenä.
Valoissa sitten olemme vierekkäin ja kun lähdemme valoista niin tämä ohittanut auto jää minun jälkeeni viereiselle kaistalle.
Pari kertaa olen iloisesti huiskuttanut ja nauranut räkäiset naurut heille:)
Ajan säännöllisesti kakkostiellä 70km matkaa ja aina näkyy näitä ohittelijoita. Jokaisen normaalivauhtia ajavan ohi pitää mennä, mutta lopulta olemme saman rekan perässä tai nousemme peräkkäin samaa ramppia.
vaikka 400 km 80 km/h sen sijaan että ajaisi 65 km/h keskinopeudella. Kysymys ei ole parista minuutista.
välisellä bermudankolmiolla koko ikänsä, ei varmaan ymmärräkään, mikä ero on ajaa usean sadan kilometrin taipaleita säännöllisesti.
Ja sille joka laskeskeli yhteen noita minuutteja autossaan. Hohhoijaa, haukotuttaa. Et sinä voita sillä yhtään mitään. Vain sen kaksi-viisi minuutta per ajomatka. Mitä niitä yhteen laskemaan, kun et voi niitä peräkkäin kuitenkaan milloinkaan käyttää.
Kun ei se, että voitat tänään viisi minuuttia, mitenkään kertaannu sinne vapaa-aikaan. Siis en ymmärrä. Ja nopeusrajoitukset on tehty noudatettavaksi.
hyvä vinkki perässäroikkuvalle rekalle on se, että kiihdytät mäkeen hyvin ja kun olette rekan kanssa siinä peräkkäin niin hiljennä vauhtia. Rekka jää jauhamaan siihen mäkeen ja ei enää roiku loppumatkasta perseessäsi.
Testattu on.
vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).
mittarit ne näyttää aina vähän alikanttiin!
Eikö teille ole oma ja muiden henki minkään arvoinen?
Ihan sama vaikka ei olisi ketään muuta tiellä niin silti voi esim. hirvi hypätä eteen. Ei se hirvi tajua, että sun pitää päästä 5 minuuttia aikaisemmin kotisohvalle telkun ääreen.
Jos on kerran niin helvetin kiire, niin lähtekää vaikka sitten se 5 minuuttia tai tunti aikaisemmin liikkeelle, niin ei tarvitse ajaa ylinopeutta.
Ja kyllä se liikenne sujuu hyvin hitaammillakin nopeuksilla JOS VAIN KAIKKI AJAISIVAT sitä hitaampaa vauhtia. Ei liikenteen sujuvuuden takia tarvitse ajaa ylinopeutta.
Asennevamma on niillä jotka ajavat ylinopeutta, eikä niillä jotka ajavat suurinta sallittua nopeutta.
Sitten ovat vielä ne, jotka eivät ole kuulleet sopivasta tilannenopeudesta, mutta siitä aiheesta saisikin jo ihan oman tappelun aikaiseksi...
Ehkäpä pitäisi vaan lisätä kameroita tienvarsille. Eivät nuo hurjastelijat muuten hidasta.
Että kannattas varmaan ihan itsekin käyttää sitä yläpäätään...jos sellaiseen edes moottoripyöräiljillä on mahdiollisuutta...eihän kukaan täysjärkinen edes aja moottoripyörää!!!!
Ootko ihan tosissas nyt? Minä en kyllä roiku kenenkään perässä, ja voin myös todellakin sanoa olevani tervejärkinen. Pitäiskö mun nyt ruveta täällä yleistämään autoilijoita, että te ootte hulluja ja ajelette POIKKEUKSETTA puskurissa kiinni? Pitäiskö nyt kuitenkin SUN käyttää sitä yläpäätäs ja miettiä esim. 2 kertaa, ennen kuin alat päästämään tuollaisia aivopieruja ilmoille. Huh huh, luepa nyt oikein ajatuksella, mitä kirjoitit, ja häpeä. Naurattais jos ei itkettäis!
-Motoristi
Mua itkettäs kans kaikki motoristit...jos ei niin naurattas;) Isot miehet kuvittelee olevansa "maailman mieheiä" komeilla motareillaan ja oikeasti ovat pikkupoikia, joilla ko. pyörä on vaan kyr**n jatke! Aivottomampaa sakki en tunne kun motoristit!! ja juu TARKOITAN just sitä mitä kirjoitankin...
Ajelin klo 17.05 Hesan ja Hyvinkään välillä moottoritiellä, olin vasemmalla kaistalla kun huomasin että oikealla kaistalla matelevan auton etuikkuna aukesi ja sieltä lensi karkkipapereita.
Jumalaut kun repesin. Kuka av-mamma tunnustaa?
jos joku tollo ei tajua ohituskaistalta väistyä mun edestä kun tulen kovaa, siinä tilanteessa kannattaa suosiolla väistyä sinne oikeanpuoleiselle kaistalle, ellei sitten halua tosiaan että mä tulen persuksiin kiinni. Tai sitten painaa itse kaasua niin että auto kulkee eteenpäin vauhdikkaasti. Ei sille kaistalle nysväämään tulla.
Toinen milloin ajan perseeseen kiinni on se tilanne kun joku uuvatti tulee kolmion takaa mun eteen niin että mä joudun jarrutamaan niin että auto melkein pysähtyy. Pitääkö sitä tulla eteen jollain tehottomalla paskalla joka ei kulje? Ymmärrän että tulet sieltä, mutta vaan siinä tapauksessa että sun oma auto kiihtyy niin että mun ei tartte jarrutella. Muuten käy just niin että mä tulen ihan siihen sun taakse, joten älkää tollot valittako.
Eikö teille ole oma ja muiden henki minkään arvoinen? Ihan sama vaikka ei olisi ketään muuta tiellä niin silti voi esim. hirvi hypätä eteen. Ei se hirvi tajua, että sun pitää päästä 5 minuuttia aikaisemmin kotisohvalle telkun ääreen. Jos on kerran niin helvetin kiire, niin lähtekää vaikka sitten se 5 minuuttia tai tunti aikaisemmin liikkeelle, niin ei tarvitse ajaa ylinopeutta. Ja kyllä se liikenne sujuu hyvin hitaammillakin nopeuksilla JOS VAIN KAIKKI AJAISIVAT sitä hitaampaa vauhtia. Ei liikenteen sujuvuuden takia tarvitse ajaa ylinopeutta. Asennevamma on niillä jotka ajavat ylinopeutta, eikä niillä jotka ajavat suurinta sallittua nopeutta. Sitten ovat vielä ne, jotka eivät ole kuulleet sopivasta tilannenopeudesta, mutta siitä aiheesta saisikin jo ihan oman tappelun aikaiseksi... Ehkäpä pitäisi vaan lisätä kameroita tienvarsille. Eivät nuo hurjastelijat muuten hidasta.
Liikenne sujuu oikein hyvin ja turvallisesti reippaamminkin ajaen: lähdetään valoista ripeästi, ei tulla kolmion takaa eteen ja painetaan sitä kaasua. Nopeusrajoitukset ovat tehty alakanttiin, joskus ihan kiusantekomielessä.