Miehen ex uhkailee itsemurhalla 5-vuotiaan kuullen
Mies muutti kanssani yhteen kun hänen henkisesti epävakaa avovaimonsa odotti heidän kolmatta lasta. Sen jälkeen tämä nainen tehnyt kaikkensa hankaloittaakseen mieheni elämää; nyt tilanne mennyt siihen että lapsetkin kärsivät - etenkin vanhin, 5v, jonka kuullen äitinsä toistuvasti uhkaillut miestäni että tappaa itsensä ellei palaa hänen luo. syntynyttä vauvaa mieheni ei ole saanut tavata ollenkaan ja 5- ja 2-vuotiaitakin vain kauhean kädenväännön jälkeen. Nyt lapset eivät enää haluakaan tulla, kun "isä ja hänen huoransa ovat pilanneet kaikkien elämän".
Etenkin 5-vuotias lapsi alkanut oireilla kuulemma painajaisilla ja yökastelulla ja syömättömyydellä, välillä on niin ahdistunut ettei kuulemma edes pysty leikkimään. Mitä voisi tehdä? ja tiedän, en kovin kiltisti tehnyt kun "vein" miehen ko. naikkoselta, mutta silti tuo touhu että kostaa lapsilleen samalla, menee niin yli..
Kommentit (308)
Eksän vauva? eikö se ole miehesi ja eksän vauva?
Ja et kai nyt ihan tosissasi usko, että tämä exä ihan vanhingossa tuli raskaaksi? Ja ihan vanhingossa mies sen kansa seksiä harrasti? Tuskin on pyytänyt aborttia sinulle on vain niin valehdellut.
Ja pitänyt lapsen vasten miehesi tahtoa, onko miehesi rakastellut vaimonsa kanssa ilman omaa tahtoa. Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vaan sellaista?
Ja kun ne elarit määrätään nyt kun äiti on lasten kanssa kotona, niin oneeksi ne tulevat olemaan todella isot. Ja niihin se muutoksen hakeminen on onneksi oma prosessinsa ja ei helposti mene läpi. Hyvä, että sait perinnön, niin teillä on varaa kustantaa miehesi lapsille ja exälle hyvä ja tasokas elämä.
No kyllä mieheni olisi isä sille eksänkin vauvalle jos vaan annettaisiin olla! Akka ei anna edes nähdä vauvaa, eikä mies ole jaksanut oikeusprosesseihin ryhtyä. Lastenvalvojan kirjeisiin/puheluihin ei eksä vastannu. Mutta kyllä minusta tällä äidillä isompi vastuu onkin vauvastaan kuin miehelläni, koska on pitänyt sen miehen tahdon vastaisesti.
[.
[/quote]
Enkä edes voisi niiden vauvaa ottaa vaikka haluaisinkin koska olemme työelämässä molemmat vielä.
[/quote]
Totuus on se, ettei lapset voi jäädä epävakaan äidin luokse, joka uhkailee itsarilla. Kai itsekin sen tajuat, vai?
Sossuille vaan soittoa ja he päättävät mikä lapsille parasta ja äitikin saa hoitoa. Jos lapset päätyvät teille, niin palkkaatte lastenhoitajan.
että se liitto veteli viimeisiään jo PITKÄÄN, ei tullu minään yllätyksenä eksälle tää! Ja ite se halus pitää sen vahinkovauvan vaikka tiesi ettei mies sitä halua eikä halua sitoutua siihen !! te ette varmaan ole sitten ikinä oikeasti rakastuneet jos ette tajua, en mäkään uskonu Siihen Oikeaan ennen kuin me tavattiin. Ja jos mieheni ois mut tavannu aiemmin ei ois ees tehnyt lapsia sen toisen kanssa.
Tuo Siihen Oikeaan-juttu lähentelee jo naurettavuutta. Tulet todennäköisesti putoamaan todella korkealta, kun arki koittaa suhtessanne. Toivttavasti et itse ole muutaman vuoden päästä kiljumassa itsemurhaviestejä tälle Ainoalle Oikealle.
Ja uusi tyttöystävä sopeutuu siihen. Todella yksinkertaista!!!
ottakaa yhteys lastenvalvojaan. Siitä ne pyörät alkavat sitten pyörimään.
Ei kannata ap:kään tapella enää vaan toimia välittömästi!!
jo aiemmin mielialalääkkeitä syönyt ex selviää kolmen pienen lapsen lähivanhempana, kun on tullut jätetyksi erittäin haavoittuvaisessa tilassa? Ajattelitteko edes asioita näin pitkälle?
Miski olet laittanut tuollaisen miehen jalustalle. Mihin tarpeeseen hänet haluat oikeasti?
Eksä voi olla todella sekaisin, tuollainen hylkääminen ja samaan aikaan lapsen saaminen voi oikeasti aikaansaadan mielenterveyden horjumisen. Kannattaisi lasten isän edes tässä vaiheessa kantaa huolta lapsistaan ja soittaa äidille apua. lastensuojeluviranomainen voisi olla ensimmäinen paikka, johon ottaa yhteyttä.
Välttämätön apu, jotta mies pääsee eroon entisestään?
Olisiko hiukan kannattanut jarrutella ja katella mihin suuntaan asiat menevät?
Jos olette NIIN oikeat toisillenne, olisitte voineet hieman odottaakin, jotta muut asianosaiset eivät olisi joutuneet noin paljon kärsimään onnestanne.
Ja kyllä mä aijon sanoa nyt suoraan.... Vikaa on todella paljon miehessäsi! Ero olisi pitänyt saattaa ensin kuntoon, ennen uutta suhdetta. Tässä todellakin ajattelen ensinnäkin lapsia, sitten tuota exää, miestäsi ja jopa sinua. Teillä on todella vaikeaa ja siihen on olemassa ihan selkeä syy.
Mä ymmärrän hyvin että exä reagoi lapsellisesti, hänet on jätetty raskaana ollessa ja suoraan toisen naisen takia. Valitettavasti sinulle ja miehellesi ei heru sympatioita, ainoastaan se että ymmärrän että on vaikaa.
Tilanne pitäisi rauhoittaa ihan kokonaan ja jos se haluttaisiin laittaa ihan oikeasti kaikilta osin kuntoon, pitäisi miehen varmasti muuttaa omilleen ja laittaa menneet asiat järjestykseen, ja lapset etusijalle. Sitten kun arki rullaa siellä toisessa päässä,on aika uuden suhteen ja sen sovittaminen elämään.
Olisiko kannattanut ensiksi miehen hoitaa ero ja katsoa, miten arki lasten kanssa sen jälkeen lähtee sujumaan ja mitkä järjestelyt ovat lasten kannalta parhaimmat. Vaikka mies on erosta puhunut, niin miksi sitten teki vaimon vielä raskaaksi. Itse ainakin ymmärtäisin, että haluaa sittenkin vielä yrittää. Luulen, että olisi yrittänytkin, ellei olisi pitänyt valita sinun ja vaimon välillä.
Ensiksi teidän olisi pitänyt opetalla olemaan etävanhempia lapsille. Näin sinäkin olisit saanut aikaa pohtia ja kävitellä tunetitasi ja sitä, että pystytkö hyväksymään miehen lapset. Jos et pystyisi, niin silloin sinun olisi tullut tajuta siirtyä takavasemmalle.
Kuka olisi valmis? Siis kannattaa kysyä, että kuka olisi tehnyt itsensä raskaaksi tilanteessa, joss miehen exä on vielä raskaana. Siitä sinunkin olisi pitänyt lähteä miettimään, että olenko valmis...
Ja tosiasia on se, että kun ottaa miehen, jolla on lapsia, niin siinä on aina se mahdollisuus olemassa, että lapset tulevat asumaan teidän luona. Esim. viikko-viikko-systeemillä tai jos äiti sairastuu tai kuolee. Mitä vain voi tapahtua ja kenelle vain.
Ja luulitteko todella, että erosta on helppo päästä yli, kun tulee jätetytksi raskaana ollessa ja vielä heti uusi nainen kuvioissa ja tällä vauva masussa? Tajuatko yhtään kuinka empatiakyvyttömältä tunnut ja etenkin miehesi. Hänhän tuntee lasten äidin useiden vuosien ajalta ja tuntee tämän paljon paremmin kuin sinut. Jos mies ei pysty osoittaamaan mitään kunnioitusta ja empatiaa lastensa äitiä ja rakastamaansa ihmistä kohtaan, niin tunteekö hän ylipäätään mitään? Minä en ainakaan pystyisi luottamaan tuollaiseen mieheen. Jos oma vaimo ja lasten äiti oli noin helposti korvattavissa ja mitään tunteita ei tuota ihmistä kohtaan ole, niin kuinkahan helposti mies tuon kaiken tekee uudestaan. Se on varmaa, etä tuollaisen rakkauden haluaa kokea aina vain uudestaan ja kun ei halua siihen vanhaan panostaa, niin uusihan on otettava kehiin. Anteeksi vain.
Eikö edes sinulla tule koskaan mitään myötätuntoa tuota naista kohtaan, jos siis ajettelet itsesi hänen tilanteeseensa? Ihan tosi? Sano, että tunnet jotain.
Ja äiti pystyy hoitamaan, koska lapsilla on ollut äiti, joka on kyennyt hoitamaan tähänkin asti. Mietippä onko mitkään muuttunut siitä aikaisemmasta tilanteesta siis noiden lasten äidin kohdalla? Et kuitenkaan pysty, niin minä voin vähän valaista: Aikaisemmin hänellä oli siinä tukemassa mies, jonka rakkauteen/tukeen hän luotti. Hän ei ollut yksi ja totaalisen petetty. Nyt hän on. Se voi vaikuttaa tuohon jaksamiseen.
Tosin, jos se ei vaikuttaisi sinun jaksamiseen, niin tee palvelus ja pyydä miestä palaamaan vaimonsa ja lastensa luokse. Synnytä sinä yksin ja kasvata yksin. Ja sitten kerro meille, miten hyvin jaksoit.
MIes ryntäsi täysin uuteen suhteeseen. MIes ei ole kertaakaan pysähtynyt miettimään, että mikä meni edellisessä suhteessa vikaan, etenkin missä hän toimi väärin. Kun niitä ei käy läpi, nin samat virheet toistuvat vasrmasti teidänkin suhteessa. Mies ei pysty nyt niitä kriittisesti ajattelemaan, koska hän saa aina tukea sinulta siihen, että kaikki vika oli exässä. Mitään vikaa ei ole koskaan ollut miehessä.
Toki on oikeus biologiseen lapseen ja niin on miehelläkin kaikkiin biologisiin lapsiin. Ja lapsilla on oikeus isäänsä.
Tärkeintähän oli se, etä sinulla oli vauvakuume ja sinä halusit juuri tuon miehen ja sinä sitä ja sinä tätä. Kyllä mahtaa äitiäsi ja isääsi hävettää kun näkevät miten itsekkään ja tunteettoman lapsen on kasvattaneet.
Olet tyypillisin mulla-kaikki-heti-sukupolvea. 25 vuotta voi tuntua paljolta, mutta henkinen ikäsi on tuskin 15-vuotiaan tasoa. ÄITII-ISII mä haluun vauvan. MÄ HALUUN, nyt heti!
En mä mikään tunteeton ole! Mutta ei mulla ole mitään kokemusta lapsista ja omankin syntymä vähän jännittää, en mä mitenkään pysty olemaan valmis ottamaan kotiini kolme vierasta lasta! Kuinka moni teistä oikeesti ois siihen valmis????Ja heillä on jo äiti joka on kyennyt huolehtimaan tähänkin asti, ongelma on se ettei se pääse yli erosta ja heittäytynyt uhriksi ja lapsiinsa keskittymisen sijaan tuhlaa energiaansa yrittäessään kostaa miehelleni. ja olen kuullut uhkauksia itsekin kun puhelimessa on kirkunut miehelleni ja lasten itku kuulunut taustalta. Sen myönnän että ollaan toimittu tunteella siis tämä rakkaus vei meidät mennessään muttei tajuttu että eksä ottaa eron noin raskaasti kun ei sen mikään valtava yllätys pitänyt olla hänelle kun eropuheita oli ollut jo pitkään. Ja miksei mulla muka ois oikeutta omaan biologiseen lapseen vaikka miehellä onkin ennestään pieniä lapsia? Mulla oli vauvakuume jo pitkään mutta vasta tavattuani mieheni syntyi tunne että just ton haluan lasteni isäks!
tulla jätetyksi toisen naisen takia näin raskaana ollessasi?
Sinähän olet todella säälittävä juuri nyt, kun luuelet, että mies ei voisi kohdella sinua yhtä huonosti.
Itseään kunnioittava nainen ei koskaan ottaisi tuollaista miestä itselleen. Koskaan.
En ikinä kehtaisi tuollaista miestä vanhemmilleni tai ystävilleni esitellä. Kokisin niin suurta myötähäpeää miehen tekojen vuoksi. Koskaan en kehtaisi sanoa, että jätti raskaana olevan vaimonsa minun vuokseni.
Vaikka en sinua tunne, niin häpeän sunnattomasti sinun puolesta. Olette samassa työpaikassa ja voit vain kuvitella, miten muut häpeävät sinun puolesta. Äläkä vain pahenna omaa mainettasi haukumalla muille ihmisille miehen exää ja hänen käytöstä.
Minä en olisi enää missään tekemisissä tuollaisen ystävän kanssa. Miten ystäväsi ovat suhtautuneet tähän kaikkeen?
Mä en ikinä vois olla niin säälittävä, eikö sillä naisella ole yhtään itsekunnioitusta?
Mikä siitä raskaudesta muka tekee niin erilaisemman ajan? Mies on syypää tohon koko soppaan. Hoitakoon se kuntoon.
Hän saa kaiken sympatiani. Tuo eksä vaikuttaa ihan hullulta ja ap on sentään raskaanakin. Tsemppiä, kyllä asioilla on tapana järjestyä!!!!
Kaikki hyvää odotukseesi!!
ensimmäisenä kun luin viestisi heräsi pelko lasten puolesta joka ei sinun-AP- lisäviestien jälkeen parantunut vaan paheni aikalailla!!!!
Ne lapset on se pääasia ei sinun paskamainen käytös ja selitykset ettet ota miehesi edellisen liiton lapsia teille asumaan,kun haluat vain ja ainoastaan tämän SINUN syntyvän vauvan!miehelläsi on jo 3 lasta ja hänen kuuluu niistä huolehtia-on ne sitten vahinko tai suunniteltuja!miehesi on aina ja ikuisesti heidän isä!
niinkauan ku sinä et tajua sitä,teidän elämä ei tule olemaan ns.normaalia!ja totta helvetissä exä reagoi,kun häönet jätetään tuolla tavalla teinitytön takia!mieti itse omalle kohdallesi(joka voi tulla ennemmin kuin osaat arvata...)miltä sinusta tuntuu jäädä yksin 2 lapsen ja masuasukin kanssa??
kaikista parasta olisi ottaa yhteys sosiaalitoimistoon ja hommata tälle exälle apua ja lapset isän hoitoon-ei lähellekään sinua,koska sinä olet satavarmasti yksi syy miksi lapset reagoi- ja sitten katsoa miten asiat lähtee menee.
EIKÖS LAPSET MENE AINA EDELLE????!!!!
Ap, kirjoituksesi perusteella tekosi vaikuttavat kovin naiiveilta ja itsekkäiltä, ruusunpunaisten lasien takaa katselet maailmaa, jonka luulet pyörivän napasi ympärillä.
Kun Sen Oikean itsellesi löysit, niin tiesit kyllä että se oli paketti : Se Oikea + 3 lasta. Ja sotkuinen ero.
Olet surkeana, sillä miehesi mieli on koko sotkusta ja lasten huonosta voinnista maassa, etkä voi mitenkään sanomisillasi häntä lohduttaa. En saa sellaista vaikutelmaa kirjoituksestasi, että olisit sydämessäsi lapsista huolissasi kun et ole heitä valmis teille ottamaan vaikka he eivät voi ollenkaan hyvin.
Lapset varmasti ovat ihan maassa. Exän itsarilla uhkailu on ihan varmasti hätähuuto; hän ei jaksa enää henkisesti eikä fyysisesti pyörittää kotia, vastasyntynyttä, kahta lasta (toinen uhmis) sekä tätä likaista eroa. Aivan ymmärretävää, todellakin. Ottakaa yhteyttä sinne sossuun heti, sieltä lapset varmasti ensialkuun laitetaan isälle hoitoon, jotta äiti saa hieman levähtää ja koota itseään. Isän olisi pitänyt alun alkaenkin muuttaa ensin omaan asuntoon, jotta ero olisi lapsille selvä (olisivat tervetulleita isälle milloin vain, kuinka pitkäksi aikaa tahansa ja vanhemmat olisivat saaneet siististi välinsä kuntoon ilman kolmansia osapuolia, saati uusia raskauksia).
*Pienenä sivuhuomautuksena, minun 4-vuotias ei kyllä sanaa "itsari" ymmärrä ollenkaan, sellainen ei varmaankaan masentaisi häntä. Sen sijaan isän lähteminen kotoa toisen naisen luokse (koko perusturvallisuuden tunne tiessään, isään luottamisesta puhumattakaan) ja siitä johtuva äidin itkuisuus ja masentuneisuus, huuto kylläkin. Eli siis, ottakaa sossuun yhteys.
Mies tässä on ehdoton, vastuuton sika ollut, mutta kyllä sinullakin on osa vastuusta kun olet lapsilta tietoisesti isän vienyt rakkauden ja Sen Oikean huumassa.
olisit antanut miehen hoitaa suhteen loppuun ilman sinun väliintulemista ja ilman uutta vauvaa. Olisit antanut miehelle mahdollisuuden aloitaa uuden elämän lasten etäisänä.
Miten se on voinut olla vanhinkovauva. Eikö mies sitten harrastanut seksiä vaimonsa kanssa? Jos harrasti, niin ihan turha enää KOSKAAN puhua vanhingosta. Jos suhteessa in hiukankaan tunteita niin, eikö silloin seksiäkin ole vielä? Mies on ollut puun ja kuoren välissä. ON ollut tunteita molempia kohtaan ja on pitänyt valita toinen. No se ei yllätä, miksi valitsi sinut. Eihän sinun kanssa ole vielä tullut mitään ikävä ja arkista vastaan. Sinun kanssa ei ole vielä huonoja kokemuksia.
Puhut todella ristiriitaisesti. Onko mies nyt tehnyt sen vauva vai ei eksän kanssa? Entä onko tehnyt vauvan sinun kanssa vai ei? Mistä toisekseen voit tietää mitä miehen ja lasten äidin kanssa on oikeasti tapahtunut. Jos suhde on vedellyt viimeisiään, niin miksi teki uuden vauvan? Vaikka ei ollutkaan vielä sinua tavannut?
Vai tarkoitatako, että mies on sanonut sinulle, ettei KOSKAAN olisi tehnyt laspia exän kanssa jos olisi tavannut sinut aikaisemmin. Hyi mikä mies ja sovinisti ja naisia ala-arvoisesti kohteleva ja niistä ajatteleva.
Olen rakastunut siihen oikeaan ja tiedän tunteen.
Miten olet voinut rakastua tuohon mieheen vai vaikuttiko miehen varallisuus asiaan?
Mä olen jankuttanut jo monen viestin verran että se liitto veteli viimeisiään jo PITKÄÄN, ei tullu minään yllätyksenä eksälle tää! Ja ite se halus pitää sen vahinkovauvan vaikka tiesi ettei mies sitä halua eikä halua sitoutua siihen !! te ette varmaan ole sitten ikinä oikeasti rakastuneet jos ette tajua, en mäkään uskonu Siihen Oikeaan ennen kuin me tavattiin. Ja jos mieheni ois mut tavannu aiemmin ei ois ees tehnyt lapsia sen toisen kanssa.
tullut kertomaan, kuin on raskaana ja työpaikalla olevalla naisella ja miehellä on suhde?
Minun empatia on täysin eksän puolella. jattelen asioiden kokonaiskuvaa, en vain tätä hetkeä.
Kuinka ihmeessä kenelläkään voi olla sympatiat ap:n puolella. Siis vähääkään itseään kunnioittavalla naisella?
Kyllä mä olen ap:n puolella! Hän saa kaiken sympatiani. Tuo eksä vaikuttaa ihan hullulta ja ap on sentään raskaanakin. Tsemppiä, kyllä asioilla on tapana järjestyä!!!! Kaikki hyvää odotukseesi!!
Millainen ihminen kohtelee toisia tällä tavalla?
En ole ikinä näin tunteettomaan, itsekkääseen ja hemmoteltuun pentuun törmännyt.
Nyt ymmärsin sen lapsivaimo-termi, jota käytetään kun mies ottaa itselleen nuoren vaimon.
Pyydä isää tekemään lastensuojeluilmoitus. Lasten äitiä on autettava pääsemään yli tuollaisten traumaattisten kokemusten yli. Tuskin rakastaa entistä miestään (tai haluaisi takaisin) vaan on niin surullinen, järkyttynyt ja katkera tuollaisesta kohtelusta ja ihan aiheesta.
Miten AP teidän lähellä olevat ihmiset ovat suhtautuneet teihin? En todellakaan tiedä, miten suhtautuisin teihin, jos jompikumpi olisi ystäväni. Tai sen tiedän, että en todellakaan olisi teidän kanssa missään tekemisissä, sanoisin kaikki suhteet irti. Sen verran kunnioitan toisen ihmisen tunteita, että omalla esimerkilläni antaisin ymmärtää, että en tue teidän toimintaanne millään tavalla enkä varsinkaan yrittäisi ymmärtää, kuin te vain rakastuitte.
Ei ole pitkää aikaan (tuskin koskaan) puistattanut tuollaiset psykopaatin ominaisuudet omaavat ihmiset. Te ette todellakaan ajattele mitään muuta kuin itseänne. Ehkä juuri sillä tavalla olette ansainneet toisenne. Mutta silti säälittä etukäteen jo teidän syntymätön lapsenne puhumattakaan miehen lapsista.
Ja aivan varmaa on se, että tämä 5-vuotias reagoi ja voi huonosti juuri sen takia, että hänen perheensä on hajonnut kaikki on muuttunut yht'äkkiä ihan päälaelleen. Pysy sinä nyt ainakin poissa isän ja lasten tapaamisista ja anna lapsille mahdollisuus saada olla ihan vain isänsä kanssa.
YÖK, minkälaisia ihmisiä maa päällään kantaakin.
Kyllä hän sen tuossa tilanteessa saisi. Miehen eksä vaikuttaa kyllä epäterveeltä.