Mitä vaurioita sinulla on synnytyksestä vuosien jälkeen? (ev)
Kommentit (24)
Eivät vuoda, eivätkä oikeastaan kipeätkään, mutta ärsyttäviä ovat. Ja sektiohaavan päällä oleva pussukkakaan ei kovin kivalta näytä. Mutta se ei haittaa, kun miettii minkä vuoksi se tuli.
Alatiesynnytyksistä (2 kpl) ei mitään.
alapää tuntuu erilaiselta, isompi ja väljempi. sektio haava tai siis arpihan se vain on.. ihan siisti. ei varsinaisesti mitään vaurioita, elämää se vain on. tähänhän tää naisen vartalo on tehty.
Muuten ei valittamista. Pukamatkin löytyy, mutta ne ei ole synnytyksen sota-arpia, vaan raskauden.
täynnä arpia tietenkin, ja sektioarpi bikinirajan tuntumassa. Niin, ja episiotomiastakin on oma arpensa, mutta se on kyllä kovin vaalea ja vaikeasti havaittavissa. Rinnoissakin reippaasti arpea, ja kovin tyhjiksi jääneet. En ole kaunis näky enää vaikka hoikka ja hyväkuntoinen olenkin... :(
raskausarvet, roikkuvat tissit plus traumat psyykessä.
Peräpukamat,turhaan leikattu umppariarpi ja AVIOERO
ennen seuraavaa. Fyysisinä merkkeinä sektioarpi ja eppariarpi. Plus lötkötissit.
Itse ymmärrän vaurioksi sellaisen asian, joka edelleen haittaa ja jonka voisi korjata.
Minulla repesi väliliha melkein persreikään ja häntäluu vääntyi. Silti ne ovat palautuneet, ekä todellakaan laske niitä vaurioiksi. Ne kuuluu asiaan.
Olen imettänyt, joten rinnoista se näkyy. Sitäkään en laske vaurioksi, koska ei häiritse elämääni millään tavalla. Eikä tämä sitäpaitsi johdu synnytyksestä.
Pari raskausarpeakin on ja ne ovat mitä vähemmissämäärin vaurioita, eikä niihinkään ole synnytyksellä osaa tai arpaa.
T. Se, jolle tehty sektio ja synnyttänyt kaksi kertaa alakautta, eikä ole jäänyt vaurioita.
Klitoris on syvemmällä kuin ennen.
Ja kyllä, itse lasken epparin vaurioksi, koska se väliliha puuttuu nykyään KOKONAAN.
t: joku numero jotakin
ja edelleen kakkaa on vaikeampi pidättää kuin ennen raskautta. Siis onnistuu kyllä, mutta jotenkin se painaa voimakkaammin, joten hätä tuntuu kovemmalta.
Raskauksista jäivät raskausarvet ja löysä mahanahka, mutta nuo nyt eivät mitään toiminnallisia ole :)
vaikka muuten olen hoikka. Näytän jatkuvasti raskaanaolevalta. En tiedä saako tätä millään jumpalla korjattua.
kun repesin joka suuntaan. Alapää on kuin pommin jäljiltä. Arvet on koholla ja todella kamalan näköiset.
Pahinta on kuitenkin tunnon häviäminen. En tunne enää mitään alapäällä. Kertakaikkiaan täydellinen puutuminen, mikä on jatkunut jo yli 15 vuotta....
että voikohan yksityisella käydä korjauttamassa emättimen suuta. Siis jotenkin kursia pienenmmäksi? Onko jollain ihan kokemuksia?
harrastaminen on nykyään jännittämistä. Siis ihan järkyttäviä ilmapieruja emättimestä vaikka lantionpohjanlihakset pitäis olla hyvässä kunnossa (kiitos treenipallojen) niin silti pörisee ja se vasta on tosi seksikästä :( Enkä tiedä miten tän sais loppumaan :( Ja välillä tulee kakkahädän tunne yhdynnän aikana, varsinkin jos mä oon alla ja mies päällä.
Ei tämmösiä ennen raskautta/synnytystä ollut :(
5 lasta olen tehnyt.