Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subjektiivisen päivähoito-oikeudet vastustajat:

Vierailija
19.09.2009 |

Miten teidän mielestä pitäisi sitten päättää, kuka tarvitsee päivähoitopaikkaa?

Tarvitseeko masentunut äiti, pitääkö näyttää lääkärintodistus?

Tarvitseeko 4-6-vuotias lapsiseuraa, jos sitä ei ole kotona eikä pihapiirissä eikä mitään kerhoja ole?

Tarvitsenko minä, mies töissä, mä nyt noin kuukauden työttömänä, ensin oli työkkäri-ramppausta, olen hakenut töitä, käynyt haastatteluissa, tehnyt syyskuun noin 2-3 päivää viikossa keikkaa?

Mäkin haluaisin muuttaa systeemiä, mutta niin, että vapaapäivät olisivat joustavammat, eli ei tarvisi ilmoittaa viikkoa ennen. Ainakin silloin näin, jos todella soitetaan aamulla että nyt tarvitaan. Mullakin on virallisia v-päiviä, joudun aina arvaamaan, että milloin voisin ne pitää.

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kantanut vastuutasi.

Vierailija
62/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesteihin, joissa on ollut joku muu tieto kuin se 2-3 päivää viikossa ja 2 viimeisen viikon ajalta 2 + 3 päivää, niin jankkaamisesi muuttuu muuksikin kuin riidan haastamiseksi.

Mutta kun et voi niin tehdä, koska niitä viestejä ei ole, niin jätän sinut siihen riidanhaastajien kastiin, mihin kuulutkin.

ap

Sinulla kun se muuttuu joka puheenvuorossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran korjaan, että en siis laittanut lapsia päiväkotiin, vaan en vaan ottanut pois tutusta päiväkodista, tutusta ryhmästä, tuttujen kavereiden seurasta, kun mulla ei enää ollut 5 päivää viikossa ollut työpaikkaa.

Ei oo kenenkään täälläkään palstailevan etu, jos mä ottaisin pois, ja en tekisi noita lyhyitä keikkoja. Nythän mä maksan veroja + myöhemmin lisääkin, kun uskon kyllä, että joskus vielä tärppää pidempikin jakso tai mieluiten ihan vakkariduuni (joita kyllä harvemmin on). Nyt jo vuosikin tuntuisi ihan mahtavalta pätkältä.

ap

hän pyrki työllistymään vaikeassa tilanteessa parhaan kykynsä mukaan. Sitä varten hän on laittanut lapset hoitoon.

Tämä menee ihan oikein, niin sen kuuluu mennäkin! Subjektiivisen päivähoito-oikeuden tärkein puolustus on siinä, että se tekee naisille joilla on miehiä enemmän sälätyötä ja lyhyitä määräaikaisuuksia, mahdolliseksi välttää vuosikausien pitkäaikaistyöttömyys ja syrjäytyminen.

Vanhempien pitkäaikaistyöttömyys ei millään muotoa ole lapsen etu. Eikä yhteiskunnan.

Vierailija
64/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kantanut vastuutasi.

en päässyt koskaan päivähoitoon. juoduin lastenkotiin 2vuotiaana. myöhemmin minua kätettiin hyväksi seksuaalisesti. ja lasteni isä hakkasi minua ja lapsia. erosin ja taistelin esikoiseni kanssa kaksin olin 17v

lähtökohdat eivät olleet hyvät mutta ei lapseni ainakaan ole rikollisia =) jos puhuisit minulle tuollaisia kasvojeni edessä vetelisin pitkin näköä hih :) voi sitä olla kilttikin

Vierailija
65/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin olit hoitanut itsesi kuntoon? Nuo ovat vai nsyitä siihen, miksi vastuu on jäänyt sinulta kantamatta. Ei se vielä riitä.

Vierailija
66/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole huono äiti! Olet vahva ihminen. Nyt sinun pitäisi potkia se kotikissa maailmalle =D

3-vuotiaan olisi jo hyvä tutustua muihin lapsiin.

Olen samaa mieltä päivähoidosta. Tärkeintä olisi ajatella lapsen etua solmia suhteita muihin lapsiin. Se mitä vanhemmat puuhaa ei liity mitenkään tähän keskusteluun eikä kuulu myöskään muille vanhemmille. Painotan vielä kerran kyseessä on lapsen etu eikä vanhemman!

Vierailija
67/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pois kotoa erityisesti. Oletko vähän yksinkertainen? Kuka normaali 4 tai 6 vuotias ei kaipaa mitään muuta kuin kotona äidin kanssa olemista 24/7?

Lapseni ovat älykkäitä, luovia ja sosiaalisia, en näe mitään järkeä jarruttaa heidän kehitystään sillä että sidon heidät itseeni ja kotipiiriin. Kyllä normaali tuon ikäinen kaipaa jo muutakin.

Missä vaiheessa ole sanonut että lapset haluavat pois luotani tai kodistaan??? Onkohan sulla kaikki murot kulhossa...

t. 30

Vierailija
68/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivisen päivähoito-oikeudet vastustajat

Niin meidän kaikkien lapset ovat älykkäitä, luovia ja sosiaalisia. Muiden lapsia parempia superneroja.

Meitä ei välttämättä kiinnosta se vaan aihe.

Vierailija
69/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain pikaisesti kommentoida, että tässä ketjussa subj. päivähoidon kannattajilla on huomattavasti perustellummat ja järkevämmät mielipiteet kuin vastustajilla. Vastustajilla on jäänyt joku ihme jankkausvaihde päälle, eikä mitään perustella kunnolla.

Itse asun ulkomailla, eikä minun, Luojan kiitos, tarvitse tapella näistä asioista. Meillä menee 3 v jo innoissaan eskariin ja 6 v on jo tokalla. Itse makaan laiskana vauvan kanssa tietenkin kotona, kun lapset saavat karmeita traumoja kodin ulkopuolella. Mutta hei, unohdin, vain Suomessahan niitä traumoja tulee.

Vierailija
70/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aiheen välillä:D:D:D

Sehän oli vastaus kirjoittajalle joka väitti että kukaan lapsi ei halua vapaaehtoisesti päiväkotiin paitsi jos kotioloissa vikaa..

Niin meidän kaikkien lapset ovat älykkäitä, luovia ja sosiaalisia. Muiden lapsia parempia superneroja.

Vierailija
71/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikehoito-oikeuden puolustajan järkevää perustetta sille, miksi lapsen pitäisi olla turhaan kunnallisessa päivähoidossa, kun työssäkävijöiden lapsia puolestaan pitää näin syntyvien hoitopaikkojen puutteen takia kuljetella kaupungin toiselle laidalle hoitoon.

Vierailija
72/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju on pilattu turhilla vastauksilla. Viestisi sisältö sopisi hyvin suomi 24 puolelle.

Menikö jakeluun?

ja aiheen välillä:D:D:D

Sehän oli vastaus kirjoittajalle joka väitti että kukaan lapsi ei halua vapaaehtoisesti päiväkotiin paitsi jos kotioloissa vikaa..

Puolustajien perustelut pitää nyt etsiä roskan joukosta kiitos näiden p****n jauhajien.

T: kävelyltä palannut isä

Vierailija
73/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä helmiä ja ennen kaikkea MIESTEN mielipiteitä, jotka automaattisesti on parempia.

Tässäkin on haukkumista, solvaamista, sättimistä ja kirosanoja, mutta vastaamaan et kykene.

Kovin lyhyt lenkki sinulla. Eikö kunto riitä enempään?

Vierailija
74/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole subjektiivisen päivöhoito-oikeuden vika, ei myöskään päiväkotien lapsiryhmien koko ja hoidon laadun heikkeneminen (joissakin päiväkodeissa, ei kaikissa). En yhtään usko kuntien intoon kehittää laadukasta päivähoitojärjestelmää sillä samalla summalla kuin nyt, jos alsten määrä laskisi -ehei, kunnat sulkisivat päiväkoteja ja siirtäisivät ne rahat käytettäviksi muihin asioihin.

Suurin osa suomalaisista kuunista toteuttaa järjestelmällisesti lapsivihamielistä politiikkaa. Lain rajoja venytetään ja venytetään ja kaikki tehtävät hoidetaan pienimmän velvotteen ja minimin mukaisesti (siis taloudellisesti). Ikään kuin kaikki kunnat toivoisivat, että pikkulapsiperheet muuttaisivat pikkulapsiajaksi rasittamaan naapurikunnan taloutta, ja sitten vasta takaisin.

Vierailija
75/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 20.9.2009 12:16 (# 120)

Ompas lapsellista kinastelua ämmät

2h lenkki ja lapset mukana? O_o

Lapseni on päivähoidossa jottei siirtymä kouluun olisi niin kova. Sitten minullakin jää aikaa laittaa hiukset, käydä ostoksilla tulevaa työhaastattelua tai opiskelua varten. Tulevaisuus on avoin. Ehkä käyn elokuvissa tai rentoudun kylvyllä. Minulla on oikeus levätä!

Jos olisin rikkaampi maksaisin laadukkaan hoitopaikan (kuten tämä lenkkeilevä isä) lapsilleni mutten ole joten vaadin vähintäänkin tyydyttävää palvelua myös meille köyhille!

Ei tässä tarvitse perustella kun laki on laki :) nih

Vierailija
76/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

intressi kehittää ja parantaa päivähoitoa, koska se koituu kunnan omaksi parhaaksi kaikin puolin. Kunta ei ole mikään Paha Olento, joka viis veisaa ihmisistään. Veikkaan että allaolevan kaltaisia pelotteluheittoja harrastetaan ihan vain siksi, että silloin ei tarvitse luopua omasta mukavuudestaan eli hoitopaikkaa voi rauhassa pantata jatkossakin ja syy on ikään kuin muualla kuin omassa itsessä. Kannattaisi katsoa peiliin ja ymmärtää, että kannattaisi ajatella joskus muitakin kuin omaa itseä.

ei se ole subjektiivisen päivöhoito-oikeuden vika, ei myöskään päiväkotien lapsiryhmien koko ja hoidon laadun heikkeneminen (joissakin päiväkodeissa, ei kaikissa). En yhtään usko kuntien intoon kehittää laadukasta päivähoitojärjestelmää sillä samalla summalla kuin nyt, jos alsten määrä laskisi -ehei, kunnat sulkisivat päiväkoteja ja siirtäisivät ne rahat käytettäviksi muihin asioihin.

Suurin osa suomalaisista kuunista toteuttaa järjestelmällisesti lapsivihamielistä politiikkaa. Lain rajoja venytetään ja venytetään ja kaikki tehtävät hoidetaan pienimmän velvotteen ja minimin mukaisesti (siis taloudellisesti). Ikään kuin kaikki kunnat toivoisivat, että pikkulapsiperheet muuttaisivat pikkulapsiajaksi rasittamaan naapurikunnan taloutta, ja sitten vasta takaisin.

Vierailija
77/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnille annettiin lisää päätäntävaltaa, eli valtiontuesta poistettiin korvamerkitseminen, kuntien palvelut heikkenivät siten että eri kunnissa vaihtelee hyvin laidasta laitaan kuinka he tulkitsevat velvollisuutensa.

Tämä on fakta eikä mitään 'itsekkyyttä'...

Vierailija
78/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sitten väkisin tunkee lasta kunnan päivähoitoon ilman tarvetta?

Vierailija
79/162 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellakin on tarpeet. Kuvitteletteko te tosiaan että aikuinen nainen kahliutuu lasten kanssa ja luopuu omasta elämästä 2000-luvulla? Haloo >_

Vierailija
80/162 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea selittää miksen voi hoitaa lapsia kotona kun pitää olla "töissä". Olisi ihanaa jos tietyn intimiteetin saisi pitää. Ei kaikesta tarvitse muiden tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme