Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luumut kuuluisi liottaa yöllä ja syödä aamulla?

Vierailija
17.04.2022 |

Kaikissa ohjeissa kehotetaan (ummetuksen hoidossa) tekemään näin. Liota yön yli ja nauti aamulla.
Itse olen laittanut aina päivällä veteen ja syönyt illalla. Eivät ole auttaneet ollenkaan ummetukseen. Onko tähän jokin järkisyy? Johtuuko kenties siitä, kun yöllä ei juo nestettä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö illalla. Saat viettää yön veskissä.

Vierailija
2/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö illalla. Saat viettää yön veskissä.

Olen nimenomaan olettanut, että illalla syötynä ne olisivat aamuun mennessä auttaneet ummetukseen, jolloin muutenkin minulla vatsa luonnostaan toimii. Mutta eivät ole auttaneet yhtään. Sitä tässä mietinkin, että onko syy juuri tässä, että syön ne illalla, auttavatko oikeasti vain aamulla syötynä...?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitun luumuja liotettuna ja sellaisenaan. Pidin oikein kolmen päivän kuurin pussillinen päivässä. Ei auttanut ummetukseen yhtään.

Vierailija
4/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ohjeen että keitetään luumuja 15 minuuuttia. Syödään sitten niiden jäähdyttä luumut vesineen.

Minulle ei auttanut yhtään mitään. Mieheni juoksi vessassa koko päivän. Syötiin siis aamulla.

Yhteen aikaan vanhuksille ei annettu juustoa. Se kuulemma kovetti vatsan. Nykyään tuokin kumottu höpönlöpönä.

Vierailija
5/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetukseen auttaa levolac. 

Vierailija
6/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä luumujen kanssa.

Vierailija
7/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne neuvotaan aamulla sen takia, että aamulla sinä syöt jotakin kuitenkin, ja se on osa sitä prosessia että suoli alkaa toimia.

Jos otat ne luumut illalla, niin ethän sinä yöllä mitään syö, vaan paastoat, suoli on unessa siinä kuin sinäkin.

Liotus, ehkä niistä luumuista siihen nesteeseen irtoaa jotain suolen toimintaa kiihottavaa ainetta... Sokeri liukenee veteen ainakin... luumut pehmenevät... eiks ne mene liottaessa pehmeemmiksi...

Vierailija
8/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne neuvotaan aamulla sen takia, että aamulla sinä syöt jotakin kuitenkin, ja se on osa sitä prosessia että suoli alkaa toimia.

Jos otat ne luumut illalla, niin ethän sinä yöllä mitään syö, vaan paastoat, suoli on unessa siinä kuin sinäkin.

Liotus, ehkä niistä luumuista siihen nesteeseen irtoaa jotain suolen toimintaa kiihottavaa ainetta... Sokeri liukenee veteen ainakin... luumut pehmenevät... eiks ne mene liottaessa pehmeemmiksi...

Ei suoli nuku vaikka sinä nukut. Varmaan olet joskus herännyt yöllä kakkahätään.

Vierailija
9/9 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. 3 luumua ja päälle vettä. Ajaa saman asian. Luumu ei ole rutikuiva pussista otettaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä