Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko samassa perheessä olla kahta eri ruokavaliota

Vierailija
26.06.2026 |

Mun mielestä voi, jos ei ole lapsia. 

Lasten ruuasta päättää aina nainen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on neljä erilaista ollut jo varmaan kymmenen vuotta.

Sekaruokavalio, kasvisruokavalio, vegaani ja gluteeniton. 

Vierailija
2/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätti yksi lapsista lihansyönnin 14-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Lapset ja puoliso on sekasyöjiä ja minä kasvissyöjä. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
4/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lasten ruuasta päätä vanhemmat yhdessä?

Vierailija
5/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Meillä ei ruuasta päätä aina nainen.   Päätämme yhdessä, lapset mukana suunnittelussa,  3 eri ruokavalioo   😊

Vierailija
6/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sinkkuna kuvittelee että jos puoliso on erilainen, vaikka syö eri asioita, niin mistään ei tule mitään. Muutamaa lasta myöhemmin tajuaa että perheeseen voi mahtua sovussa yllättävän monta ruokavaliota, allergiaa, mielenkiinnon kohdetta ja mielipidettä! 

Vierailija
8/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.

Niin sinä.  Totta kai on. Meilläkin on, eikä se mikään vaiva ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.

Mikä estää miehiä tekemästä? - Ei ainakaan minua ole estänyt tekemästä

Vierailija
10/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu 4 henkilöä ja meillä on 3 ruokavaliota. Kaksi sekasyöjää, yksi gluteeniton ja yksi vhh. Pääruoat on aina vhh ja gluteeniton. Muut ateriat jokainen kokoaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Lapset ja puoliso on sekasyöjiä ja minä kasvissyöjä. Ei mitään ongelmaa. 

Tuo on helppoa, kun kaikki voi syödä kasvisruokaa ja toiset voivat lisäksi paistaa kalaa tai lihaa lisukkeeksi jne.. 

Eksälle kelpasi kasvisruoka, mutta kokkasi itse mieleiset lisukkeet.

Vierailija
12/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lasten ruuasta päätä vanhemmat yhdessä?

Tottakai. Ja aika usein myös lääkäri / hänen suosittelemansa opasvihot ja -kirjat (kun on kyseessä jonkun perheenjäsenen sairaudesta johtuvat ruokarajoitteet). 
Olen huomannut, että perheissä, joissa on useampi ruokavalio, useimmin myös molemmat vanhemmat kokkaavat (eikä esim. vain äiti) ja ostoksiakin tekevät molemmat. 
Poikani on vegaani, lapset heillä kasvissyöjiä tai lähes-kasvissyöjiä, miniäni kaikkiruokainen. Hyvin näkyy sujuvan. 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kahta ruokavaliota, koska nykypäivän äidit ei jaksa enää tehdä edes yhtä ruokaa.

Höpö höpö höpö, 

aina heti haukkumassa vaikket mitään tiedä! 
 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi