Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteri: Sullakinhan alkaa olla kierto lopuillaan.. Onnea sinne aukiolotutkimukseen! Toivotaan että tuubat ovat auki!

Mötky: Kyllä on harmillista kun on se kahden lapsen raja julkisella puolella :( Toivottavasti luomuna tulisi sitten vielä pienokainen teille!

Myrmicalle ja Sofille pahoittelut menkoista ja KP:lle myös ehkä kohta alkavista sellaisista.

Vilja. Toivottavasti tämän päiväinen päätös olisi teitä miellyttävä ja siis tietenkin lasten kannalta paras mahdollinen! Kiva kuulla ettei mitään kauheita syitä siellä lääkärissä löytynyt, ainut vaan että... tavallaan jos jotakin löytyis sellaista mihin vois apua saada niin voisi jopa olla hyväkin asia, tiedätte varmaan taas mitä haen takaa... Mulla ei ole noista teroluteista kokemusta joten niihin en osaa mitään kommentoida.

moona: Laskettuaika taitaa olla toukokuulle? oletko edes eilen housuissasti pysyny plussan vuoksi? Mulla ei varmaan tulis plussa-päivänä mistään mitään, enkä pystyis yhtään oleen paikoillani. Muistan tämän esikoisen plussasta, vuoden yrityksen jälkeen oli kyllä aika mahtavat fiilikset! jotain rauhoittavia olisi varmaan pitänyt saada :) mun puolesta voit jäädä tähän pinoon vielä ennen o-puolelle siirtymistä, eikä sun tartte vaan taustailla. ole vielä mukana samallalailla kuin ennenkin! (Saadaan vielä viimeiset päivät/viikot nauttia sun seurasta, ennenkuin toivotetaan hyvää matkaa toiselle palstalle!)

Itellä alkaa pikkuhiljaa mietityttämään että olisikohan tärpännyt (niinku aina tässä vaiheessa kiertoa) Sitten sitä taas joutuu palauttaan ittensä maan pinnalle! Miksi nytkään kun ei reiluun vuoteenkaan... Mutta toivoahan aina kuitenkin on ja siinä aion elää, muuten tämä yritys olisi todella todella puuduttavaa!!

Nelli kp 23/28-29

Vierailija
82/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Kyllä ne taisi alkaa..

Eli tänään KP 1/28-35 YK 24

Kihis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta.. Äsken tuli Kättärille tähystyaika, tai siis kirje. Se on jo marraskuun puolessa välissä. Vaikka nyt asia onkin vähän ikävä, niin hyvä kun en pomppinut kun luin sen, heh. Mutta kutsussa ei kyllä mainuttu ollenkaan itse tähystyksestä, vaan poliklinikka käynnistä. No, täytyy soittaa sinne.

En nyt ehdi enempää.

Kaikille kovasti tsemppiä!!

p.s. tänään on oviskin juuri, mutta mies ei ole kovin suostuvainen yritykseen. No, katsotaan nyt.

Kp 15/27-29

Vierailija
84/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äsken kättärille ja onkin vasta poliklinikka aika lääkärille. Lääkäri siis tutkii ensin. No, johan menee monen mutkan kautta. Halauvat varmaan varmistaa ensin. Mutta menipähän asia ainakin eteenpäin. :)

Vierailija
85/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona onnittelut ja mahtavaa ;-) nyt vaan hurjasti tsemppiä jatkoon, antaa tämä toivoa itsellekin hieman, toivottavasti myös muille.

Mahtavinta tässä pinossa on tämä toivo joka teissä kaikissa löytyy. Itse kun edelleenkin pyörii näissä epätoivon syövereissä niin tuntuu että täältä löytyy aina jotain mieltä piristävää juttua, vaikka kaikilla tuntuu olevan omalla tavallaan hankaluuksia raskautumisen kanssa niin kukaan ei ole totaalisesti toivoaan menettänyt, eihän (?)

Tsemppiä ja pahoittelut kaikille tädin ruhjomille, uteen nousuun taas !

On: mielikuvissa yritän positiivisilla ajatuksilla saada alkion kiinnittymään kohtuun ja alkavan kasvaa, heh heh. Vauhditan sitä lasillisella valkoviiniä;-) ja yritän hymyillä toiveilleni.

2poj@näiti: tsemppiä lekuriajan odotukseen.. itselläni aika lokakuun puolessa välissä klinikalle, saadaan ruumiinavaustulokset ja toivottavasti suunnitelma seuraavan raskauden (jos sellainen tulee) hoitojen suhteen....tämän ajankin odottamisessa odottavan aika on pitkä, vasta kuukausi takana ja mieli on niin malttamaton.

Sirusade kp 18 (?)

Vierailija
86/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen lääkärin jälkeen olen vielä hyvällä tuulella, koska lääkäri oli sitä mieltä, että epäsäännöllinen kierto on aika todennäköinen syy ja uskoi terolutien auttavat. (täytyy olla itsekin positiivinen ja uskoa ;))

Oikeuden päätös tuli tänään, lapset asuvat tästä päivästä lukien meillä, tapaavat toki äitiään (7pv/kk), mutta siis asuvat meillä. tässä myös todistettu, että isäkin voi saada lähivanhemmuuden! :) olen ollut niin huojentunut ja onnellinen koko päivän!

Kaiken kukkuraksi tikuttelin äsken ovista, ja sieltähän ne kaksi viivaa ruutuun ilmestyi :) Eilen oltiin illalla yhdynnässä, ja mahdollisesti myös tänään. (huomenna miehellä pitkä päivä töissä, niin ei välttämättä jaksa sen jälkeen, tekee fyysistä työtä)

Sirusada: mä olen myös yrittänyt tuota positiivisen ajatuksen voimaa sekä mielikuvia :) eilenkin yhdynnän jälkeen silittelin vatsaani ja puhelin munasolulle ja siittiöille :D (ja mies katseli minua kuin jotain hullua ja naureskeli :D)

pahoittelut sofille (ja oliko muitakin?) tädistä :(

-hyväntuulinen Vilja, kp17-

Vierailija
87/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA aivan mahdottomasti Moonalle! Mulla kanssa alkurask. oli aika reilusti alamahakipuja ja erityisesti toispuoleisia...ilmeisesti keltarauhanen siellä ryppyili. Huolettihan ne, mutta lievenivät sitten ajan kanssa.

Toivotaan, että Rizan viiva vahvistuu myös!

Pahoittelut sofille ja NP:lle. Kaikille muille onnea kierron eri vaiheisiin.

Meillä eka ultra takana. Kaikki kunnossa minun peloista huolimatta.

PLUSSATUULIA PUUHKUEN,

kisu 12+6

Vierailija
88/143 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: oletko kuitenkin jo jonossa siihen tähystykseen, vaikka sait tuon ajan sinne polille että lääkäri haluaa vielä tutkia? Ja tiedätkö mitä ne haluaa vielä varmistaa sillä käynnillä? Etkös sinä vasta käynyt siellä lääkärissä ja saanut jo lähetteen tähystykseen? Niin vai kävitkö sitten jollain toisella lekurilla kuin tuon paikan missä se tähystys tehtäisiin? Nellille iski nyt kyselyikä ;)

sirusade: Minä en ainakaan ole totaalisesti toivoani menettänyt. Raskastahan tämä on ja ihan päivittäinkin saattaa mielialat heitellä, mutta kyllä se toivo siellä taustalla auttaa jaksamaan eteenpäin! Minä ainakin vielä olen päättänyt sen nyytin jokin päivä saada :) Suren sitten aivan kamalasti jos selviää jossain vaiheessa ettei niin tulekkaan koskaan käymään! Mutta vielä aion olla tuolla asenteella :) Miten sulla sirusade raskaus sai silloin alkunsa? Oliko hoitojen kautta vai luomuna? olet saattanut kertoa, mutta en nyt yhtään muista enkä viitsi alkaa selailemaan vanhoja viestejä.

Vilja: Todella mukava kuulla tuollaisia uutisia sinulta! Kaikki kääntyi nyt parhainpäin! Ihanaa ja onnea :D

ON: Tylsää ja koko ajan mielessä pyörii... oisko mahdollista... ei...vois ehkä...mutta ei..mitä jos kuitenkin... piinaavaa aikaa tää loppukierto! Tiputtelun alkua tässä odottelen, viime kierrossa alkoi ihmeellisen myöhään. Tiputteli muistaakseni vain sen 1-2 pvä ennen menkkoja, yleensä ollut kuitenkin tädin saapuminen tiputtelusta havaittavissa jo n.4-7pvä ennen menkkoja. Saa nähä miten nyt menee.

Nelli kp 23/28-29

Vierailija
89/143 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi miehet tietää niiiin paljon naisten anatomiasta ja kuukautiskierrosta ym. Omalta mieheltä on tullut paljon hauskoja kommentteja... harmi etten muista niitä enää montaa.

Tänään viimeksi puhui kestometristä, että eikös se raskaus sitten helpota niitä kestometrin oireita.... Oli netissä surffannut ja lukenut endometrioosista. :D

Yhtenä päivänä ihmetteli miksi kuukautiset on kuukautiset kun ne ei kerran tule tasan kerran kuussa... insinööri... Ei halunnut ymmärtää kun selitin kuun kierrosta. Varsinkaan kun oma kiertoni on 25-27pv.

Raskaudesta kun puhuttiin, niin ihmetteli, että miten se vauva löytää sen napanuoran sieltä kohdusta... eihän sillä ole heti edes käsiä niin millä se saa siitä kiinni.... :D En lopultakaan päässyt varmuuteen, että oliko tämä joku vitsi. Ja vielä jatkoi, että meneekö se napanuora vauvan navasta äidin napaan vai minne? :D

Mulla lienee vielä aika paljon opetettavaa tuolle ukko-kullalle tulevaisuudessakin!

ON: Kivut helpottaneet, menkkamaista oloa vain. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Moona

Vierailija
90/143 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Pahoittelut tädin saapumisesta! :( Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Nelli: Tämä julkinen puoli on niin syvältä.. Kyllä kävin jo lääkärillä ja oli vielä Kättärin osaston lääkäri (siis yksityisellä kävin) ja nyt olen sitten menossa Kättärille jonkun muun lääkärin tutkittavaksi uudestaan. Puuh... ! Soitin eilen sinne Kätilöopistolle ja sanoivat että tuo vaan on käytäntö. Lääkärillä käynnin jälkeen sitten varaillaan sitä tähysys aikaa.

Moona: Kyllä noilta miehiltä tulee välillä hyviä kommentteja. :D

Omaa napaa ).(: En ole varma milloin ovis oli, mutta luulisin, että eilen ja se hyödynnettiin (olipa homme suostutella!) ja vielä tänä aamunakin (vaikkei niin "herkkua" ollutkaan). Olen ilmeisesti tulkinnut väärin aikaisemmin RFSU:n ovistestejä. Luulin keskiviikkona, että ovisplussa tuli, mutta sitten testasin vielä varmuuden vuoksi torstai aamuna ja tuli vahvempi viiva. Ilmeisesti siis olen aikaisemmin joissain kierroissa lopettanut testaamisen liian aikaisin. Luulen sisi näin. Joten ei ihmekään jos ei ole tärpännyt. Tällä hetkellä ei jomota yhtään niinkun yleensä oviksen jälkeen, joten mitähän kropassa nyt tapahtuu..? No, pitää yrittää olla ottamatta asiasta stressiä kun nyt tauollakin olen. Olen yrittänyt ajatella niin ettei haittaa vaikkei tässä kierrossa tärppääkään kun on taukoa. Mutta katsotaan...

Hyvää viikonloppua! :)

Kp 16/27-29 *tauolla*

Vierailija
91/143 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania kysymyksiä Moonan mieheltä :D

2pojanäiti: Eli alkaako sulla juokseen se 6kk:n jonotus aika vasta sitten sen sun marraskuisen käynnin jälkeen?! Vähän on pyllystä, jos se niin menee!! Ensin odotat nyt n.2kk sitä lääkärikäyntiä ja sen jälkeen vielä n. puoli vuotta tähystysaikaa.. Ei ole totta! kyllä olen iloinen omasta asemasta että pääsen siihen tähystykseen JO silloin joulukuun alussa!

ON: Ei vielä tiputtelua. Eilen vähän höpötin kun väitin että viime kierrossa tiputtelu alkoi vasta 1-2 pvä ennen menkkoja normaalin 4-7pvä:n sijaan... Itseasiassa viime kierrossakin tiputteli 4 päivää (tarkistin kalenterista tänään). Tiputtelu alkoi päivän ennen ko menkkojen olis pitäny oikeasti alkaa ja mun menkathan viime kierrossa myöhästy niin monta päivää et ihan sekasi olin laskuissa sen takia. Viime kierto veny 31 pvä:n mittaseksi! (Ei yhtään tyypillistä mun kropalle) Toivotaan että tässä kierrossa tulee se normi 28!

Nelli kp 24/28-29

Vierailija
92/143 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Tuota en ollutkaan tullut ajatelleeksi. Toivotaan ettei tarvitse marraskuusta odottaa vielä se 6kk. Ainakin itse ajattelin, että se 6kk odotus alkaa syyskuusta milloin kävin siellä yksityiselläkin.Mutta enpäs nyt sitten tiedäkään miten toi menee. Repeen kyllä jos täytyy marraskuusta odottaa vielä 6kk ! :/ Jos ei sitten satu tärpäämään sitä ennen, siis JOS. En oikein usko, mutta toivossa on hyvä elää. :) Vaikeki toivo kovin korkealla nyt olekaan.

Nelli toivotaan ettei sinun kierto veny ihan kohtuutomasti. :)

Vierailija
93/143 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva lukea täällä kaikkien viestejä. Olen vähän laiska kirjottelemaan, mutta on kiva lueskella juttuja :) Musta on kiva kun tänne kirjottelee fiksut ihmiset, fiksuja asioita.

ON: Otin tänään kolmannen terolut-pillerin. Saas nähdä alkaako silti tiputtelu, vai tulisko ihan normimenkat, vai oisinko raskautunut, vai mitä... Kovasti tuossa pupuiltiin ja nyt ois toiveet korkeella, hih. Odotellaan, odotellaan nyt sitten vaan.

Vierailija
94/143 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Täällä ei vieläkään tiputtelu ole alkanut. Laskeskelin että viimeistään tänään pitäis alkaa jos ne tulis taas sen vähintään 4pvä ennen tätiä! Toivottovasti alkaiskin ettei sitte kierto vaan venähdä taas (parempihan aina olis ettei ollenkaan ala, mutta... tähänkin saakka ollut niin vaikeaa niiden poisjääminen että eletään nyt enemmän kuitenkin siinä uskossa että se täti sieltä olis tulossa!)

Tiättekö mitä!? Tää neiti aikoo lähteä tänä iltana vähän rimpsuttelemaan :) Meinasin ensin että olisko pitäny hakea testi ja testata aamulla että tietää voiko tänä iltana muutaman ottaa...mutta mutta, päätinpä sitten kuitenkin jättää tekemättä. Ensinnäkin saattais hyvinkin olla että näyttäis vielä negaa vaikka olisinkin paksuna! Ja toiseksi, suuremmat mahiksethan tässä on sille että se täti taas tulee! ja vielä kolmanneksi, koska en ole tähän mennessä sitä plussaa saanut, aion nauttia tästä tämän hetkisestä elämästä ihan täysin siemauksin enkä elää niinkuin raskaana oleva, koska en ole raskaana :) jotakin iloja sentään ihmiselle suotava tämän hetkiseen tilanteeseen!

En mää sen kummemmin ole lähössä mihinkään, hyvän ystävän tykö mennnään miehen kanssa muutamat juomaan, pelaamaan lautapelejä ja varmaan muutama karaokebiisi luikautetaan ihan kotioloissa! Viime kerrasta onkin jo aikaa...

Aion viettää oikein mukavan illan murehtimatta turhia (no ei tää vauvan saaminen ole kyllä turha asia mutta tiedätte taas mitä haen takaa :D)! kaveri kyllä on tietonen meän yrittämisestä ja voi olla että kysyy asiasta jotakin, mutta en ota sitä pahana asiana! itseasiassa olisin ihan tyytyväinen jos häntä tämä asia kiinnostaa sen verran että viitsii minun kuulumisia kysellä. Koska hyvä ystävä hän minulle on!

hyvää v-loppua kaikille!

Nelli kp 25/28-29

Vierailija
95/143 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin eilen miehen siemennestenäytteen tulos postissa ja normaalilta kaikin puolin näyttää! Tosi ihana juttu! Vika on sitten ilmeisesti minussa... Mutta oli kiva kuulla, että ainakaan siittiöistä ei raskautuminen ole kiinni! =)

Mielenkiinnolla odotan lääkäriaikaa, että pääsen kuulemaan mitä "vikaa" minusta on löytynyt ja miten lähdetään hoitamaan. Lääkäri varmaan samalla vielä tarkemmin kertoo tuosta siemennestenäytteestä ja sen tuloksista. En osaa vielä sanoa, pysyykö lääkäri samana hoitojen ajan, vai vaihtuuko... Ekalla kerralla jutskasimme vain hoitajan kanssa ja nyt sit eka lääkäri edessä.

Onnittelut Moona! Kiva kun laitoit kuvat plussista! Kovasti tsemppiä jatkossakin ja toivotaan, että pienokainen pysyy hyvin matkassa!

Ovis lähestyy...

- Ennuli -

Kp 10/28

Vierailija
96/143 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis neljäs pilleri otettu :)

Yritin selailla, millainen tilanne sulla on. löysin jotain tiputtelusta? onko sulla siihen määrätty terolutit? Tosiaan hauska sattuma, että ihan päivälleen ollaan samassa vaiheessa niiden kanssa :)

Nelli ihanan positiivisella mielellä siellä :)

Ennuli: kiva, että kaikki miehen osalta kunnossa :)

Tuli muuten mieleen, että aika moni meistä taitaa opiskella? Ainakin Nelli ja Sofi mun lisäksi, vai olenko ihan väärässä? Mitä opiskelette? Itse opiskelen sosionomiksi, vikaa vuotta AMK:ssa.

ON: ovisplussan sain tosiaan toissapäivänä, eilen oli "melkein ovisplussa" ja tänään ei viivaa tullut. Yhdynnässä oltiin silloi toissapäivänä, sitä edeltävänä ja tänään olis vielä tarkoitus varmaankin :) ja sitten jännityksellä odotetaan, mitä nuo terolutit aiheuttavat, lähinnä että alkavatko menkat heti niiden lopettamisen jälkeen vai ei...vai olisinko kenties raskaana...:)

Vilja, kp 19

Vierailija
97/143 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyi vaan kaksi päivää ja toiset kaksi pienellä tiputuksella.. Helpolla pääsi.

Vilja: kuten myös! Nimittäin sosionomiksi ja viimeistä vuotta myös!=)

Ennuli: Hyvä, että hyviä uutisia! Mennään aika samassa tilanteessa. Simppanäyte ok ja meillä myös lääkäri ens viikolla!!

Nelli: Toivottavasti oli hauskaa!!;) Olen todennut myös, ettei tässä tilanteessa voi olla kuin raskaana.. Alkuun jätin kanssa illanvietot väliin siinä toivossa, mutta loppujen lopuksi se hajotti liikaa..=( Vaikkei tässä kovin useasti oo rimpsalle ehtiny..

Tosiaan, torstaina päästään lääkärille!!

Sofi

98/143 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja kyseli Terolutista. Söin sitä tuossa 7 kiertoa ja kaikenlaisia pikkujuttuja se aiheutti: rinnat tuli tosi kipeeks ja oli sitä koko sen 10 pv ajan kun lääkettä söin. Maha turpos palloksi, mihinkään housuihin en mahtunu. Kipuja aiheutti alavatsalle, vihlontaa ja jomotusta. Lisäks oon kuullu että täti on joillain runsastunu ja joillain niukentunu. Ittellä ei tohon muutoksia.

Mulla oli annos pieni, eli 1 tbl/pv, otin aina aamupäivällä klo 10. En tiedä onko vuorokaudenajalla niin väliä, mutta yritin pitää kiinni aina samasta ottoajasta. Isommalla annoksella oon kuullu oireena myös pahoinvointia, oksentelua ja ummetusta. Kuituja kannattaa syödä ihan ennaltaehkäisyksi.

ON:riitely miehen kanssa jatkuu edelleen, ero vieläkin päällimmäisenä mielessä. Homma ketuttaa sen verran että fyysisestikin paha olo, ruoka ei maistu jne. Kai tää tästä ratkeaa johonkin suuntaan lähiaikoina, ei näin voi jatkua kovin pitkään.

Vierailija
99/143 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja: Onpas hauska miten mennäänkin ihan samalla aikataululla :D Mä syön siis teroja tiputteluvuotoon. Kävin gynellä viime viikolla, ja kaikki päällisin puolin ok, eli epäili tiputtelun johtuvan keltarauhashormonin puutteesta. Mulla on alkanut tiputtelu vuoto pahimmillaan viikkoa ennen menkkoja ja menkat kestää viikon. Ei oo kivaa kun joutuu kaks viikkoa kulkemaan vaipoissa... Toivottavasti terolutit auttaa! Mulla ne ei ainakaan toistaiseksi ole aiheuttaneet mitään sivuoireita, nännit on ehkä vähän herkät, mutta mulla on muutenkin herkät paikat ;) Meillä muuten yk 8.

Niin saitko säkin terot tiputteluun?

Vierailija
100/143 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi nyt kans kuumottamaan, että pitäiskö lähteä jo niihin hoitoihin, kun täällä on lääkärikäyntien marssi selvästi. Voih, mun vauvakuume on niiiiin kateissa.

Nyytikki: voi, kun kuulostat tosi apealta. Mitä jos kävisitte pariterapiassa? Sellaista ongelmaa ei kuulemma ole, mitä ei saa ratkaistua jos molemmat haluavat. Lapsen suunnittelu on iso sitoutuminen ja jos saaminen kestää, se usein heijastuu parisuhteeseen. Vaikka päätyisittekin eroon, voisi olla hyvä puhua asiaa auki.

Moona, mua nauratti tosi paljon sun miehen kommentit. Tosi suloista, että oli käynyt netissä tutkimassa asiaa.

Onko ne Terolutit keltarauhashormonia vai häh?

myrmica