Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hali sulle!! Tiedän, että vaikka mitä ihania unelmia on ehtinyt syntyä!! Täti on raaka...=´(

Olitkin laittanut vanhaan pinoon samalla, kun kirjoitin tätä uutta...=( Voisithan sä käydä silti puhumassa niistä oudoista kivuista...

Vierailija
2/143 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljalle pahoittelut menkoista. :(

ON: Kp6/30-34 menossa, elämä jatkuu. Ovistestit eivät ole vielä tulleet, kumman kauan kestää tällä kertaa. Saattaa toki olla, ettei ne tässä uudessa kodissa mahdu postiluukusta ja menee muutama ylimääräinen päivä siinä, että ensin niitä yritettiin tuoda, vietiin takaisin postiin, lähetetään pakettikortti jne...

Yritin käydä Citymarkeista hakemassa tuttuja RFSU:n raskaustestejä varastoon (hamsteri mikä hamsteri), mutta näköjään kaikki Citymarketit on vaihtaneet testinsä niihin toisen merkkisiin. Olin niin tottunut tulkitsemaan niiden RFSU:n testien viivoja, että nyt harmittaa tehdä ikinä mitään muita testejä, kun niiden haamuja ja viivanpaikkoja joutuu sitten arpomaan.

Osaako joku vinkata pk-seudulta jonkun kaupan, joka myy vielä RFSU:n perus liuskatestejä? Mietin, että jos ostaisi myös niitä ovisliuskatestejä ja tekisi digitestejä vain sitten tärppipäivinä tuplatsekkauksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun omaa napaa: Maanantain punktion saalis oli 8 munasolua. Niistä 7 hedelmöittyi, mutta yksi oli jo alkuunsa hyvin heikkolaatuinen. Se päätyi tänään roskiin. Yksi 4-soluinen top-alkio siirrettiin. Oli se hauskaa katsella ruudulta alkion matkaa kohtuun. Loput 5 alkiota päätyivät klinikan pakkaseen 3 +2 satseina.

Toisaalta on hienoa, että hoidossa ollaan päästy apukeinoin niin pitkälle kuin voi auttaa. Loput on sitten luonnon hommia. Toisaalta jo aiempien kokemusten pohjalta en edelleenkään usko raskautuvani. Kai se on jotain itsesuojelua. Kunhan sitten edes uskoo raskauteen jos joskus saa testiin plussan. :D

Sofi: Tsemppiä ensi viikon lääkärikäyntiin. Toivotaan että asiat lähtee etenemään!

Ennuli: Tsemppiä tutkimuksiin! Aika tuntuu varmaan matelevan kun odottaa vaan että kaikki etenee ja että saisi jotain tuloksia.

Nelli: Varmaan ihan oikean valinnan olet tehnyt. Toivotaan että raskaus alkaa pian.

Vilja: Voi ei!! On se niin väärin että täti saapuu väärään aikaan! Siirsitkö lääkärille menoa?

Moona, pp0/14

Vierailija
4/143 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Viljalle tädin saapumisesta! :(

Tsemppiä Moonalle! Ja peukutuksia!! bdbdbd!

Kiitos kovasti tsempeistänne, mutta eilen hävisi tissikivut ja illalla alkoi kovat menkkakivut. Tänä aamulla oli ihan järkyytävät kivut; ei edes Burana 600 auttanut. Joten... Nyt tulee sitten vaaleanpunaista vuotoa.. :( Joten eiköhän peli ole taas menetetty. Kyllä potuttaa..:/

Siirryn seuraavan kierron ajaksi tauolle.

Menkkakivut olivat aamulla niin kovat, että taidan varata taas ajan gynelle ja pyytää lähetteen tähystykseen (siis jonoon). Olen kyllästynyt näihin kipuihin (3 vuotta jo ollut ainakin). Tähystyksen jälkeen on ilmeisesti pakko pitää sitten muutaman kuukausi taukoa, vai täytyykö?

Tsemppiä syyskuuhun! :)

Kp 29/ n.28

Vierailija
5/143 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Kiva kun aukaisit uuden pinon! Ja tosiaankin olisi suotavaa saada nyt vihdoin niitä plussia!

Viljalle suuren suuren lohtuhalit tätösen takia! Inhottavaa tuollanen että ei sitte tule ajallaan jos kerran kuitenkin tulee!

Inna: Minäkin olen noita rfsu:n testejä käytellyt ja juurikin sieltä cittarista ostanut, mutta en tiedä saako niitä nykyisin sitten mistä.. Olen sieltä ostanut nyt niitä toisia mitä niillä on ja opetellut niitä tulkitsemaan (siis niissäkin sitä taipumusta että viiva kyllä ilmestyy vaikkei raskaana olisikaan! Mutta testiajan jälkeen vasta, niinkuin rfsu:nkin testeissä). Niin ja meidän postilaatikkoon ei myöskään mahdu välttämättä noi paketit mitä tulee, mutta samana päivänä ne on siitä luukkuun lapun jättäny ko ne sitä pakettia on yrittäny sinne jättää. Ja sitte siinä on vaan ollu että samana päivänä sais noutaa jo postista (laitettu kellon aika minkä jälkeen että postimies ehtii sinne postiin sen takasin toimittaa). Eli siis pointtina että ei mun lähetykset ole myöhästyny tuon takia. Tiedä häntä missä sun tikut sitte oikein viipyy :/

moona: JEE.. hyviä uutisia että noinkin moni hedelmöittyi! nyt sitten vaan piinaamaan mikä tulee tulokseksi siirrosta! Toivotaan parasta! Alkaisi oleen jo aika sinunkin saada se suurin ilo elämään!

2pojanäiti: Voi harmi sentään että taas näin! *haleja*.. En osaa sanoa tuohon tähystys-asiaan mitään. Tai no sen verran että muistelisin joskus lukeneeni että sen yrittämisen vois heti alottaa, mutta en ole ollenkaan varma ja se lähdekkin sitten ei ole mikään varmuuden huippu että millasta tietoa se olis.. Että siinä mielessä en osaa tuohon kyllä mitään vastata :) Jos tauolle siirryt ensi kierroksi niin toivottavasti se tekisi hyvää ja tulehan kuitenkin meille raportoimaan sitten myöhemmin että miten menee.. Niin täysin tervetullut olet takaisin tänne sitten tuhtaamaan vielä meidän kanssa! Tietenkin toivotaan että me oltais jo odotuspuolella minne sinäkin voisit sitten meidän kanssa liittyä! Tulisit takaisin niin hyvien uutisten kanssa :)

nellin napaan ei sitten mitään uutta... tai no sen verran että aamulla oli mahottoman pinkeä ja "kipeä" maha (sellasta nipistää kipua -> eli ovis sitten tuloillaan tulevaisuudessa)

Nelli kp 8/28

Vierailija
6/143 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siis alkoivat yöllä. :( No voihan... No, ei auta kun siirtyä nyt tauolle. Jospa se vähän vähentäisi stressiä ja antaisi aikaa ajatella.

Tuolla tähystyksellä siis tarkoitin endometrioosin tähystystä, kun se epäily on ja kivut on taas tässä kierrossa aika kovat. Siis olen kyllästynyt näihin kipuihin, kun viikkoja ennen menkkoja täytyy alkaa syömään Buranaa.

Nelli: kiitos sanoistasi. :) Toki tulen vielä katsomaan mitä teille tänne kuuluu. Itselleni olen asettanut aikarajaksi että tämän vuoden loppuun vielä yritetään, kun onhan tässä jo 2 vuotta yritetty, niin minun mielestäni sitten saa riittää. Kuulemma julkiselle puolelle ei pääse tähystykseen vielä tämän vuoden puolella.

RFUu:n ovistestistä: Minäkin niitä aiemmin käytin ja viime kuussa niitä ei enää cittarista löytynyt. Ne on kyllä ihan hvyiä ne toisetkin, mutta minä jotenkin jäin kaipaamaan myös noita RFSU:n testejä. Saisikohan niitä netistä tilattua?

Kaikille tosi paljon tsemppiä ja plussaonnea!! :)

Ja hyvää syksyä! =)

Kp 1/n. 28

Vierailija
7/143 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@anäiti: Arvasin että juuri endometrioosin takia tehtävää tähystystä tarkoitit. Mullakin on samaisesta taudista epäilyjä.. Ja ne kivut on sitte niin syvältä! Ko olis vaikka pelkät menkkakivut mutta ko ei.. Ensin on menkkakivut joista suoraan jatkuu tulevan oviksen takia kivut ja sitte on ne kunnon oviskivut ja sen jälkeen on jotkin kivut kunnes kuvio lähtee taas alusta.

Mulle lääkäri oli lupaillut sitä tähystystä jos ei vuoden yrittämisen jälkeen vauvaa kuulu. Kun kävin lääkärissä niin nehän nyt sitten päättivät että katotaan vain se miehen simppatestin tulos ensin! En kyllä vieläkään ymmärrä mitä tekemistä sillä on mun kipujen kanssa, jos tähystyksellä niitä olis mahdollista saada pois niin eikö sitä nyt voitais joka tapauksessa tehdä ihan niiden kipujen eikä lapsettomuuden vuoksi! Mutta nyt vaikka miehen simppatulos normaali en tule taaskaan siihen tähystykseen pääsemään ko ne mun esiastemuutokset on uusinu! Voi prkl.. Että kivut on vaan kestettävä..

niin ja sitähän mun piti vielä sulta 2pojanäiti kysellä, että jos te tämän vuoden loppuun yritätte eikä tulosta tule.. ja jos pääset kuitenkin ensi vuonna vaikka siihen tähystykseen.. niin oletko miettiny että sitten tähystyksen jälkeen yrittäisitte vielä muutaman kuukauden kuitenkin. jos sulla sitä endometrioosia on eikä se ole tehnyt mitään mahdotonta tuhoa niin yleensähän heti tähystyksen jälkeen endometriooseista kärsivillä on suuremmat mahikset saada vauva alulle! Näin olen ainakin minä ymmärtänyt.. Oletko niin pitkälle vielä miettinyt tuota yrittämistä?

Suljenpa nyt taas suuni.. Tylsää kotona kun pikkuneiti on mennyt kerhoon!

Nelli

Vierailija
8/143 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin eilen etsintää ja hamstraustoimintaa ja ainakin Itäkeskuksen Citymarketista löytyi vielä RFSU:n ovistestejä ja saman paikan Tarjoustalosta RFSU:n raskaustestejä. Ostin molempia varastot täyteen.

Onpa hyvä, että tuli käytyä sielläkin päin maailmaa muissa tarkoituksissa. :)

Löysin samoja myös täsmälleen samaan hintaan Sinun Apteekista, joka on verkkokauppa.

Vierailija
9/143 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä 2pojan äiti! :( Mulla myös lähes varma endo, varmaa diagnoosiahan ei saa kun tähyssä. Lääkäri sitä mulle ehdotteli ennen hoitoja... mutta jono tähyyn on 6kk ja raskaus saattaa endoa parantaa. Joten lähdin tälle tielle mieluummin. Jos ei hoidoilla tärppää, niin sitten pitää pyytää lähetettä tähy jonoon. Tähyn jälkeen endo voi uusia, joten ei ole mikään varma hoitokeino pesäkkeiden poisto. Muistaakseni raskautta saa yrittää aika pian leikkauksen jälkeen... vai olisko siinä joku 1-3kk tauko pidettävä... en ole varma.

Nelli: Ehkä lääkäri ei mieti sitä tähyä ensisijaisena, koska siihen on niin pitkä jono että koko homma seisoo muuten! Jonoon ei laiteta jos muita hoitoja tehdään.

Oma napa on taas turvoksissa. Punktion jälkeen turvotus jo ehti laskea ja kivut väistyä. Liekö tämä sitten keltarauhashormonilääkityksen aikaansaannoksia. Kohdun kohdalta sattuu ja vatsa on kuin pallo jälleen. Raskausoireita ei vielä voi olla.

Moona pp1

Vierailija
10/143 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Tapiolan Stockmannilla näyttää olevan RFSU:n raskaustestit valikoimissaan.

Vierailija
11/143 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee omaa napaa ko kerrankin hyviä uutisia! Lääkäri soitti eilen iltapäivällä.. Ne nyt meinaa vaan jäädä seuraamaan sitä minun muutosta, koska ei ole hyväksi niitä esiasteita niin kauhean montaa kertaa poistaa ja kun mulla ne näyttää kokoajan uusiutuvan vaikka edelliset poistetaan. Eli nyt yritetään sitten saada mut paksuksi (ja varmaankin sen takia juuri että jos joudun mun värkeistä noiden kokoajan uusiutuvien muutosten takia jossain vaiheessa luopumaan.. lapset siis olis hyvä saada tehtyä)! Seuraava kontrolli tuon takia puolen vuoden päästä.

Multa nyt lähdetään sitten tuota endo-epäilystä tutkimaan. Vihdoin ja viimein! ooon kyllä niin kypsä jo näihin kauheisiin kipuihin! Lääkäri oli varannut minulle tähystysajan joulukuun alkupäiville! Eli kolme kk odottelen (ei loppujen lopuksi paha aika) samalla tähystyksen yhteydessä tehdään aukiolotutkimus! Jos oltais muilla keinoin nyt heti lähdetty tätä lapsettomuusasiaa auttamaan niin sekin olisi sopinut ja sen olisin saanut heti! mutta kyllä olen niin tyytyväinen tuohon tähystys päätökseen vaikka nyt menee enemmän "aikaa hukkaan".. Ihanaa kun vihdoin ja viimein saa selvyyden noihin kipuihin :) johan mä olen 2 vuotta sitten käynyt gynellä ensimmäisen kerran valittamassa kauheita kipuja ja elänyt niiden kanssa siitä lähtien (silloin löytyi ne papa-muutokset ja sanottiin ettei harkitakkaan sitä tähystystä ennen muutosten hoitamista).

iloinen Nelli

niin ja vielä se piti sanoa, ko lääkäri mulle ehdotti sitä joulukuun alkupäiviä sille tähystykselle ja sanoin että se on tosi huono aika mun joutua sairaslomalle (koulun takia, menee sitten paljon rahaa omasta pussista), mutta niillä ei ollu tarjota aikaisempia aikoja. lääköri sitten lupasi että jos mulla on mahdollisuus tulla tosi nopealla varotusajalla niin mahdollisen peruutusajan hän voi minulle sitten antaa! Eli voin jopa aikaisemminkin päästä sinne tähystykseen :) Toivottavasti tulis peruutusaikoja!

no nyt Nelli kuittaa!

Vierailija
12/143 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mennyt viikko vähän kiireellä, eikä ole oikein ollut mitään sanottavaa..

Meidän karvaneidistä tuli tänään Viron junior valio!!!

JEEEE!! Toivottavasti menee yhtä hyvin huominen suomen ryhmänäyttely..

Muuta ei kerkeä kirjoittelemaan.. jos alkaisi siivoamaan..

KP

Vierailija
13/143 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo elokuussa pinoonne viikko keskenmenon jälkeen, mutta otan nyt uuden yrityksen kun näin vajaan neljän viikon jälkeen yritän taas löytää elämästä jotain positiivista.

Kiitokset sille ystävälliselle joka olikin minut lisännyt esitelypinoonne, en tiedä kuulunko kirjaimellisesti "pidempään tuhdanneisiin" mutta kiva jos otatte minut joukkoonne, en oikein tiedä mihin kuuluisin (?). tätä keskenmennyttä raskautta suunniteltiin vuosia, joten ajatustasolla olen tuhdannut liiankin pitkään. Lapset tällä hetkellä 6- ja 10v.

Olen vähän tuuliajoilla kierrosta koska synnytyksen jälkeen tämä vuoto on kestänyt kohta neljä viikkoa eli selkeää kiertoa odotellessa.

Yritän pysyä mukananne ja lukea juttujanne ettei tämä olisi liian omanapaista. Muutamia teistä muistakin nähneeni aikaisemmin jossakin pinossa mm. moona ja kahdenpojanäiti. Välillä vaan on tosi vaikeita päiviä, joten näillä sivuilla käyminen tuntuu kuin puukkoa pyörittäisi haavassa.

tsemppiä kaikille, kyllä me vielä raskaudutaan !

p.s. juuri tukun ovistestejä tilannut !

Sirusade

14/143 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei haittaa kun mieli ilmaakin synkempi.

Tähystykseen menijöille onnea matkaan, toivotaan että "vika" mahdollisimman pieni/hoidettavissa! Itelle tähystys tehty 2 kertaa ja molemmilla kerroilla olo helpottu selkeästi.

Moonan pikkuiselle tarrasukkia :)

omaa napaa: olo täysin toivoton, en ole miehelle puhunut viime ke jälkeen mitään, oon niin kypsä tähän hommaan. Eroa mietin, onko mitään järkeä jatkaa suhteessa jossa haaveet jää haaveen tasolle, eikä mitään konkreettista tapahdu...

olo on niin tyhjä.

Vierailija
15/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Hienoa että pääset noinkin pian tähystykseen! Toivotaan että asiat selviää ja pääsette eteenpäin mahdollisimman pian.

Sirusade: Tervetuloa vielä mukaan. Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääsette taas yrittämään.

Nyytikki: Jokaisella tässä pinossa on varmaan noita epätoivon aikoja. Toivottavasti saatte vielä puheyhteyden. Yhteinen ongelma tämä teille on. Ei tilanne välttämättä muutu miestä vaihtamalla. Tsemppiä!

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Turvotus ja kipuilu jatkuu. Muuten ei mitään erityisitä.

Moona pp5

Vierailija
16/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo parina päivänä tänne kirjoittanut, mutta sitten teksti on hävinnyt, pöh! :( Mutta nyt kokeilen uudestaan.

Nelli: Hyvä kun pääset tähystykseen. Minulla se menee varmaan ensi vuoden puolelle. Kunhan nyt ensin saisi lääkäriajan varattua.

Voihan se olla, että yritetään vielä tähystyksen jälkeen jonkin aikaa. Täytyy katsoa sitten tilannetta. Nyt ainakin tuntuu niin epätoivoiselta, että jään tästä hommasta ainakin täksi kierroksi tauolle.

Kaikille tsemppiä!! :)

Kp 5/27-29

Vierailija
17/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan menkkoja.. KP 28/28-35 YK 23..

Meidän koira pärjäsi eilenkin vielä hienosti..

ERI 1 PN 1 SERTI JA ROP.

Joten meni koko päivä eilen siellä näyttelyssä, kun odoteltiin ryhmäkehää..

KP

Vierailija
18/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käymässä, ei jaksa olla hiljaa! Luin kyllä kaikkien jutut mut nyt en muista puoliakaan mitä kaikille kuuluu. Moonalla oli ainakin tehty alkionsiirto, peukut pystyyn! Muuten kaikki on tainneet jossain vaiheessa joutua tädin hyökkäyksen kohteeksi, ei siis plussia edelleenkään tähän pinoon :-( ON SE KUMMA!!!!

Meillä ei tässä kierrossa siis ole juurikaan ollu yritystä, mutta jotain mätää tässä on... olin tuntevinani ovisoireita jo n. kp 10 (en ole laskenut tarkkaan päiviä) enkä vieläkään ole saanut nyt kp 17? ovistikuilla plussaa (en sitte voinut pitää näppejäni niistä erossa). Että voi olla että se ovis oli ja meni sitten niin aikaisin tai sitten sitä ei tule ollenkaan... Clomeja en syönyt lainkaan tässä kierrossa. Eilen tuli tissit kipeiksi, normaalia pms-oireilua siis. Katsotaan jatkuuko "kunnon" yritys taas ensi kierrossa vai pannaanko pillit pussiin. Olen kiikun kaakun kahden vaiheilla.

Olen alkanut pitkästä aikaa iltaisin neulomaan, sekin vie mukavasti ajatukset pois vauvoista!

Ihanaa syksynalkua! Kääks, mulla on la synttärit, tulee 35 täyteen jo... vanha mikä vanha.

eewokki

Vierailija
19/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käydä puhaltelemassa plussatuulia ja kertomassa kuulumisia. Viimeksihän oltiin melko epävarmassa tilanteessa. Olen kyllä käynyt lukemassa melkein päivittäin teidän kuulumisia kovasti toivoen, että plussia tulisi. Mikä ihme siinä nyt on niin vaikeaa???

Sirusade: Toivotaan, että jälkivuoto pian loppuu. Ilmeisesti et joutunut kaavintaan (mikä on kai sinänsä hyvä homma). Mulla ei kestänyt keskenmenon jälkeen jälkivuoto kuin kaksi viikkoa, mutta sitten niitä menkkoja saikin odotella tosi kauan (tietty, kun oli revitty ja raastettu viimeisetkin limakalvon rippeet niin finaaliin). Te pääsette varmastikin sitten aloittamaan nopeasti uuden yrityksen.

Moona: Nyt todella pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että tulos olisi toivotunlainen!

Nelli: Hyvä, että pääset noinkin nopeasti tähystykseen. Varmasti kipujen ja tiputtelun loppuminen olisi ihana juttu - sitä vielä ihanampaa juttua tietysti toivoen ja odottaen;-)

Eewokille synttärionnittelut jo etukäteen.

KP:lle onnittelut hauvelin upeasta menestyksestä! Toivotaan menestystä vähän muissakin asioissa!

Ja vielä pahoittelut kaikille, joilla menkat tulivat taas pilaamaan kaiken.

Ja omia kuulumisia sitten:

Kyllä siellä ainakin toistaiseksi taitaa jotain tuolla kohdussa kasvaa. Viikko sitten jo sain säikähtää, kun kävin ultrassa, jossa ei näkynyt sykettä, vaikka olisi siinä vaiheessa (lääkärien mittausten perusteella) pitänyt näkyä. No viikko myöhemmin kontrollissa näkyi syke. Ilmeisesti hedelmöittyminen on tapahtunut kovin myöhään (ainakin näin toivon, ettei olisi kyse jostain kehitysongelmasta). Mutta ainakaan ennen viikkoa 20 en kyllä osaa yhtään hengähtää helpotuksesta...

Kivasti on mennyt rahaa, kun enhän mä tietenkään mihinkään julkiselle päässyt, vaikka oireet todellakin olivat kohdunulkoisen raskauden oireet ja neuvolantätikin niistä oli huolissaan. Mutta raha on kuitenkin toissijainen juttu kaiken muun rinnalla.

Nyt toivottelen teille kaikille oikein kovasti jaksamista ja tsemppiä yrityksiin!

Pola

Vierailija
20/143 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pola!

Täällä ei jakseta nyt murehtia sellaisia asioita..

Pitäisi varmaan käydä opettamassa koiraamme veneeseen..

KP

***KP 29/28-35 YK 23***

Olikin yksi päivä enemmän kuin muistin.