*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*
Kommentit (143)
Sofi: katsotaan miten mun hermot kestää..
Kyllä kestän, kunhan pidän itseni kiireisenä.. Joka ei ole vaikeaa..
KP
***37/28-35 YK 23***
KP, pidän peukkuja sulle!!=)
ON: Täti ei tullut, mutta apteekin omalla nega tuli!:( Eli enää en toivo mitään, odottelen vaan..
Sofi kp35
Pahoittelut sofi sulle negasta :( Ja kyllä se on niin että jos sen negan menee siihen tikkuun pissimään niin kyllä ne toiveet katoaa sen siliän tien.. Ei sitä enää tässä vaiheessa jaksa toivoansa laittaa mihinkään myöhäseen plussaan, ehkä sillon joskus ihan yrityksen alkuaikoina, mutta ei tosiaan enää :(
Ei muuta sofi kuin TAAS uuteen kiertoon sitten tädin tultua, ei ole paljon muita vaihtoehtoja.. *iso jaksamis hali* sinne sulle!
nelli kp 22/28
Tuo on NIIN totta, tässä vaiheessa ei enää jaksa uskoa mihinkään myöhäisiin plussiin...
Mutta ei tässä vielä maata myydä, meillähän on ens viikolla se eka lääkäri lapsettomuushoidoissa...=) Että vaikka täti tulis, niin valoa tunnelin päässä...=)
Sofi
Kiharapää: Onpa sulla kierto venynyt! Onko mitään oireita suuntaan tai toiseen? Toivotaan parasta!
Eewokki: Ihan samaa olen miettinyt, että kuinka kukaan ylpäätään nvoi raskautua. Mitä enemmän on täällä pinoissa pyörinyt ja asiat tulleet tutummiksi niin sitä enemmän ihmetyttää. Ei oo helppoa kun on vaikeeta!
Rizza: Testasin eilen Predictorilla. En sen herkkyydestä tiennyt ennen kuin äsken googlettamalla... on hyvin epäherkkä testi 50mlU/ml, clearblue on 25mlU/ml. Tilasin eilen mammaksin liuskatestejä (25mlU/ml) ja sillä tuli juuri äsken testiajan puitteissa kyllä viiva näkyviin! Laitan kuvan jos osaan... Sulla vasta pp11 kun teit testin, joten plussa voi hyvinkin vahvistua vielä, pidän peukkuja! Mulla tänään jo pp14 eli testipäivä. Predictorista tai clerbluesta en tiedä mutta mammaksin testiin ei ainakaan tule viivanpaikkaa. Ja jos kuvan saan liitettyä niin siitä näkyy ettei tuo alempi enää voi olla mikään viivanpaikka! :D
Ainoa juttu mikä nyt itseä huolestuttaa on kovat alavatsakivut jotka herättää öisin. Kahtena yönä olen herännyt. Pissalla käynti tai ilmojen päästely ei kipua helpota, menee kyllä itsekeen ohi 10-20minuutissa. Ensimmäisenä yönä kahteen nkertaan ja viime yönä heräsin vain kerran. Toivottavasti ei ole mitään vaarallista.
Miten Rizza, onko sulla luget käytössä? Kunka pitkään määrätty käyttöön? Eikös sulla ollu pas tehty vai mikä hoito?
Sofi: Pahoittelut negan testaamisesta. :(
Sirusade: Tuosta toivomiseta/ epätoivosta on montaa mielipidettä vaikuttaako raskautumiseen. Kunnon masennuksella kaiketi on lievää laskevaa vaikutusta, mutta tuskin millään pienemmällä stressillä/ epätoivoisella toivomisella. Sterssiähän on kaikilla joskus, sittenhän kukaan ei raskautuisi! Onnittelut oviksen bongaamisesta! :)
Caffee: Kaikki ei halpistesteillä saa ovista kiinni vaikka ovuloi. Mulle ne kuitenkin aina näytti oviksen, tosin heikommalla viivalla kuin olisi pitänyt. Kerran testasin clearbluen digitestillä asian varmistamiseksi. Itse myös tunnen ovikset joka kerta. Onko sulla mitään ovistuntemuksia? Kun tietää millon niitä pitäs suunnilleen olla niin on helpompi kuullostella oireitaan. Onnea oviksen hyödyntämiseen!
Moona, pp14, rv4+2 ?!?
Nelli: Missä sinulla on se tähystys? Kyselen vaan mielenkiinnosta:)
Kiitos tsempeistänne. Tänään ilmeisesti tapahtuu ovulaatio kun niin kovasti jomottaa oikeaa puolta. Eilen ainakaan mies ei ollut halukas puuhailuun; valitti huonoa oloa. Saas nähdä onnistuuko tänäänkään. Tauolla piti olla, mutta yritetään jos mies on tänään halukas. Kyllä eilen potutti tuo endometrioosi diagnoosi. :( Onko miehet jotenkin ymmärtämättömiä kun mies sanoi vaan mitä sitten, kun kerroin että vasen munasarja on tarttunut kiinni?!? Otin vähän herneen nenään ko. kommentista.
Moona: olen kuulllut, että raskauden alussa voi olla koviakin vatsakipuja. Mutta jos kestävät pitkäänkin, niin kannattaa varmaan käydä lääkärissä.
Ai niin, lääkäri sanoi tiistaina ettei buranan ottaminen oviksen aikaan haittisi, jota minä kyllä vähän epäilen. Sanoi, että onhan sitä tultu raskaaksi vaikka joskus joku on Buranan ottanutkin. ?? :0
Plussaonnea tähän viikkoon!:)
Kp 14/27-29
Ihanat plussakuvatkin laitoit meidän ihailtaviksi. Selvät on viivat molemmissa. Nyt kovasti onnea matkaan!
Pahoittelut Sofi! Taitaa ne myöhäiset plussat olla niiden juttuja joilla kovin epäsäännöllinen kierto eikä tietoa milloin ovis oli. Minä ainakin uskon että jos oviksesta 14 pv testi näyttää negaa niin negana pysyy. Ei auta kuin itkeä pettymyksen kyyneleet pois ja nokka kohti uutta kiertoa...
Täällä elellään tavallisen tylsää alkukiertoa. Eilen kävin ostamassa uuden purkin clomeja, toivoin ettei niitä sen ekan purkin jälkeen tarvitsisi mutta toisin kävi... ovat pirun kalliita, 20 pilleriä 59 euroa. Eikä ole korvattava lääke. Ja miksiköhän ei... Tiedä sitten onko niistä mulle oikeastaan hyötyä, kun olen ainakin testien mukaan ovuloinut ilmankin. No, pari kiertoa katellaan vielä ja sitten ehkä soitto lääkärille...
Buranan pelko on täälläkin, en käytä sitä enää kuin ehkä ihan alkukierrossa vaikka onkin mulle kaikkein paras särkylääke, joku Panadol ei auta oikein ollenkaan.
Lisää plussia tänne ja paljon! eewokki kp 4
IHANAA MOONA! ONNEKSI OLKOON! Vautsi mitkä fiilikset tulee itellekki kun joku tähän pinoon plussan saa! Ja kyllä selvä viiva näytti olevan, nyt vaan toivomaan että kyydissä pysyy loppuun asti! Näin uskomme ja toivomme :) Uskoisin että ne sun mahakivut on ihan vaarattomia, kohtu vaan alkaa kasvaa ja luulisi että kiinni se siellä on kun mahaa välillä vihloo! muistan että itsellänikin silloin esikoista odottaessa tuli samanlaisia kovia kipuja hetkellisesti ja se oli ihan normaalia. Tietenkin sitten jos ne kovin yltyy niin kannattaa lääkäriin mennä, mutta en olisi vielä huolissani! nyt vaan nautit ja iloitset tuosta plussasta, olet sen tosiaankin jo ansainnut! ;)
2pojanäiti: En halua tarkkaan kertoa, kun kuitenkin kyseessä pieni paikkakunta, mutta sen verran voin sanoa että Lapin läänin alueella on tähystys. Täällä ei nyt kyllä kovin montaa sairaalaa ole, eli ei jää kuin tietääkseni kaksi mahdollista paikkaa tähystyksen teko mahdollisuudeksi :)
Minä muuten yrityksen alkuaikoina käytin buranaa, kunnes luin siitä juttuja.. Sen jälkeen olen pyrkinyt pidättäytymään siitä kokonaan. mutta kyllä sellaisissa tilanteissa että muuta ei ole ollut "tarjolla" niin olen buranan naamaani kiskaissut!
eewokki: Alkukierto on kyllä niin tylsää aikaa! Toivottavasti nyt ei tarttis sunkaan tämän clomi-haku-reissun jälkeen tehdä enää yhtään samanlaista reissua!
Sofi: Onneksi on se lääkäri! Tosiaan jotain valoa sitten näkyvissä. Muistan itse ne alkaneet menkat ennen lääkäriaikaa.. jollakin tavalla oli kuitenkin huojentunut olo kun kuitenkin nyt ainakin pääsee sinne lääkäriin! (siis tietenkin mielummin olisin ollut tarvitsematta sitä, mutta tiedätte varmaan kaikki mitä tarkoitan)
Tänne itelle ei vieläkään mitään kummempia! Mies ja tyttö lähti palauttamaan lainassa ollutta asuntoautoa ja minä jäin tänne yksin kotiin. Yleensä lähden kyllä aina mukaan käymään anoppilassa, mutta nyt minulla on niin paljon koulutehtäviä ja tenttejä tulossa, että jäin suosiolla lukemaan kun kerrankin ei ole muuta hälinää täällä häiritsemässä! (Niin eli siis tarkoitushan ei ollut jäädä tähän koneelle notkumaan, mutta kun tuo Moona oli niin IHANIA kuvia tänne postannut)
Nelli
Unohtui äsken sofilta pyytää.. jos sulla on aikaa jossain välissä (ja halua) niin päivitätkö mun tietoihin esittelypinoon
Nelli yk 15
iät: 25 v. mies 31 v.
Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen
Testailua 23.9 aikoihin
Miehen simppanäyte OK. Eikä muuta vielä tutkittu. Tähystys+munatorvien aukiolotutkimus endo-epäilyn takia 8.12.
Kaunis kiitos :)
Tuhannesti Onnea plussasta, selvääkin selvemmät plussat :) Ihana fiilis varmasti!
Sofille pahoittelut negasta :(
Tsemppiä kaikille.
t. Asteri kp 27/27- YK 24
Ps. Ensi viikolla olisi sitten se aukiolotutkimus.
Täällä plussa! Onnea moonalle! Selvät viivat molemmissa. :) Ja toiv vielä lisää plussia tulossa!! :) Kiharapääainakin panttasi yhä testausta? Ja toiv rizza saa oman viivansa myös vahvistumaan.
Lukemassa olen käynyt teidän juttuja koko ajan, mutta aikaa kirjoittamiselle ei tunnu jäävän nyt kun työt taas alkanu. Nyt kun makaan sohvalla viettämässä sairaslomaa niin ehdin jopa jotain kommentoida. :)
Viljalle jaksamista huoltajuuskiistaan. Raskaita aikoja ja tunteet varmasti on pinnassa varsinkin miehelläsi. Toiv asiat selviävät parhain päin.
Sirusateen kanssa oon samaa mieltä, että olen kyllä itsekin edellisten yritysten ja lasten alkuunsaattamisten aikana myös kovasti ajatellu raskautumista ja vauvaa ja siinä samalla myös onnistunu raskautumaan. Ehkä liiallinen hampaatirvessä yrittäminen ja kovat paineet raskautumisesta on sitten niitä asioita, jotka laittaa kropan sekaisin. Itse en ole niin valtavasti asiasta stressannut nytkään, varsinkaan ovulaation aikaan, eikä silti olla onnistuttu...stressi ja itku ja hampaiden kiristys on tullut aina vasta kuukautisten alettua ja mennyt sitten myös ohi.
moonan vihlomisiin vielä sen verran, että mulla oli kyllä kanssa vähän kipuja alkuraskaudesta. Mulla on kyllä kiinnikkeitä ja itse päättelin, että ne siellä laittavat vastaan kun kohtu kasvaa. Teillä varmaan kuitenkin lääkäri ja ultra alkuraskaudesta kun on siirretystä alkiosta kysymys, vai?
on: Kävin gynellä ja kaikki ultraten ja tunnustelle ok. Jostain syystä vauvaa ei vaan meille kuulu. Gyne sanoi, että ei voi oikeastaan mitenkään auttaa. Lapsettomuustutkimuksiin en kunnallisesti pääse kahden lapsen jälkeen ja yksityisellä puolella ei ole varaa käydä. Eikä mitään vikaa todennäköisesti kuulemma testeissäkään löytyisi. Oon lääkärin mukaan vain tottunu liian hyvään kun olen tähän asti raskautunut niin helposti ja hätäilen ihan turhaan. Toivotaan näin.
Viikonloppuna voisi testailla. Tai maanantaina vasta. Tässä kierrossa seksikin on ollut niiiin mukavaa, että olisi mahtavaa jos nyt olisi tärpännyt. ;)
Kävin flunssani kanssa terveyskeskuksessa ja siellä minut vastaanotettiin sikainfluenssaepäilynä, vaikka itse en sitä mieltä ollutkaan. Ja eihän se sitä sikaa ollut. Mutta mieleen jäi kun sairaanhoitaja täytti lomakkeita ja kysyi olenko raskaana. vastasin että "en", johon sairaan hoitaja tosi iloisesti ja helpottuneesti sanoi että "Hyvä!". Jatkoin siihen että "Toiveissa kyllä olisi" ja siihen se ei sitten oikein osannut sanoa oikein mitään. Onko raskaus ja tämä influenssaaika todella niin paha yhdistelmä? Ristiriitaista tietoa on saatavilla. Ja toisaalta ajattelisi että gynegologit tai vaikka sitten nuo hedelmöityshoitolääkärit varoittaisivat hankkiutumasta raskaaksi jos iso riski raskauden keskenmenoon, lapsen vammautumiseen tai äidin henkihieveriin joutumiseen on todella olemassa. Mene ja tiedä?
Nyt takaisin soffalle. :)
Mötky kp24/29 yk10
Joku kysyi onko oireita!
En rupea analysoimaan mitään oireita, kun en luota oman kropan mihinkään oireeseen/oireettomuuteen..
KP
***38/28-35 YK 23***
Ihanaa Moona! Mahtava juttu! Nyt kovasti tsemppiä matkaan, ja koita nauttia mahdollisimman paljon ja olla murehtimatta (no eihän se tietenkään aina niin helppoa ole).
Nuo vatsakivut ovat varmastikin normaaleja, jolleivät sitten mene sietämättömiksi. Alkuraskauteen kuuluu tietääkseni sellaiset mankkamaiset kivut, kun kohtu alkaa kasvaa ja kaikenlaista muutakin jännää tapahtuu.
Toivottavasti myös Rizzan plussa vahvistuu. Olisi se hienoa.
Ja tsempit kaikille muillekin sekä tutkimuksiin, yrityksiin että piinailuun.
Terkuin Pola
Ihana kuva Moona!! Tosi tosi paljon onnea!! Tulipa hyvä mieli kun aloin käydä läpi tuota listaa ja se kuva sieltä pomppas. Tsemppiä ultraan ja pysyköön siellä pikkunappi.
Sofi, kurja juttu se nega, täällä samoissa tunnelmissa. Alan myös olla sitä mieltä että nega on nega. Uuteen nousuun vaan.
ON: Tein tosiaan eilen testin ja negaa näytti. Illalla alkoi sitten kuukautiset. Nauratti jälkikäteen kun ostin apteekista testiä ja yritin kysyä, että mikä on paras, kun eivät ole antaneet toivottua tulosta nämä vanhat.
Yllättäen olin hivenen helpottunut negasta kun nyt on töissä niiiin hirveä kiire, että tähän olis ollut aika iso paukku nyt saadakin plussa.
Oon kyllä aika turhautunut näihin oireisiin, kramppeja ja rinnat turvoksissa ennen menkkoja. Voisin vannoa, että raskausoireita ovat, mutta aina vaan tulee täti kylään. Voikohan mun kohtu krampata alkion ulos? Mitä oireita siinä endossa nyt oli?
Tsemppiä tutkimuksiin niille jotka oli lähdössä. Iso helpotus kyllä saada tietää. Ja kuka sanoi, että ei pääse julkisille kun on jo kaks lasta. Ihan törkeetä. Mikä Kiina tästä nyt on tullut?Toivottavasti pian tärppää. -myrmica
Mahdollisesti täällä menkat alkamassa..
KP
Niin hyvä mieli tuli, kun selasin tekstejä ja sieltä pompahti plussakuva! Niin paljon onnea!!!
KP:lle ja myyrmicalle pahoittelut tädin tulosta :( (ellei sitten KP jääkin ilman tätiä ;))
Paljon tapahtuu tässä porukassa nyt, kun kahden päivän aikana tullut hirmusti tekstiä! mutta se on kiva vaan, että on aktiivista porukkaa, ja parasti tietysti tuo Moonan plussa!! niin kuin moni muukin oli jo kirjoittanut, se antaa toivoam kun tähänkin porukkaan plussia tulee :) ja jotenkin tuntuu, että tämän porukan plussat on jotenkin enemmän ansaittuja kuin muut.
Itse kävin eilen lääkärissä, oli tosi mukava lääkäri ja tuntui tekevän kaiken voitavansa. Ultrasi kohdun ja munasarjat yms. ehkä löytänyt mitään normaalista poikkeavaa. Bongasi myös "suuren ja hyvännäköisen" munasolun :) Epäili kipujen olevan suolistollisia, kun eivät tule mihinkään tiettyyn aikaan kuusta ja muutenkin kuulostivat hänen mielestään joltain esim. laktoosin tai muun aiheuttamasta. Epäsäännöllisen kierron takia määräsi Teroluteja, joita sain eilen heti alkaa popsia. Kertokaas te kokeneemmat, mitä kokemuksia teillä on niistä? Ja sanokaas myös, onko väliä mihin aikaan päivästä niitä ottaa? lääkäri kun ei maininnut siitä mitään enkä itse tajunnut kysyä.
Jotenkin on parempi mieli tämän asian suhteen, kun ei mitään kummaa löytynyt ja koska lääkäri uskoi, että epäsäännöllisten kuukautisten takia ei vauvaa ole tullut.
Tänään tosiaan odotellaan päätöstä huoltajuus asiaan...valvottu yö taas takana ja hirveä olo.
Vilja, kp 17
Kiitokset kaikille onnitteluista! Tänään testasin vielä kerran ja vahva plussa tuli heti. Huvittavaa tässä on se, että ollaan nyt tasan vuosi yritetty lasta, ja LA on sama kuin jos olisin plussannut ekasta yrityskierrosta! :D Tosin ennen yritystä meillä oli yli puolen vuoden odottelu että saatiin suolitauti-lääkitykseni sellaiseksi että raskautta saadaan edes alkaa yrittää. Joten pitkään on lapsi ollut toiveissa.
2pojan äiti: Ei ne miehet aina oikein ymmärrä mitkä asiat tuntuu pahalta tai mihin kaipais lohdutuksen sanoja. Jaksamisia!
Mötky: Törkeetä ettei kunnalliselle pääse tutkimuksiin jos on 2 lasta! Mutta ei yksityiselläkään ole minusta hirveän kallista. Luulin olevan kalliimpaakin. Joten kannattaa harkita! Esim. aukiolotutkimus: 161e, onnistunut IVF hoito kaikkine käynteineen (hoidon suunnittelu, 5 ultraa, punktio, viljely, siirto, alkioiden pakastus) oli 1400e. Lääkkeet tietenkin lisäksi, mutta niistä joutuu maksamaan sen saman 600e omavastuun myös kunnallisella/vuosi. Eihän se nyt ilmaista ole, mutta monilla on kyllä käsitys, että maksaa paaaaljon enemmän.
Kiinnikkeettuli itselläkin mieleen kipujen syyksi, tai endo. Onhan mulla ultralla nähty että vasen munatorvi on kiinni kohdun seinässä eikä lillu vapaana. Viime yönä taas samaan kellonaikaan heräsin kipuun, nyt jo ihan siedettävä kipu eikä kesätnyt kauaa. Josko se siitä sitten helpottaa. Soitin juuri klinikalle. Siellä käydään alkuraskauden ultrassa 3 viikon päästä.
Vilja: Hyvä ettei lääkärissä löytynyt suurempaa vikaa. Mutta sitten saisikin jo tulla plussa jos ei vikaa löydy!
Minun tietojani voisi päivittää tuonne alkuun:
Moona79
ikä: 30v, mies 34v
ensimmäinen toiveissa
yritystä 8/08 alkaen
1.IVF 5/09: ei alkioita
2.IVF 8/09: yksi alkio siirretty, PLUSSA
Kyllä minä jonkun aikaa ainakin tässä pinossa taustailen. En uskalla heti mennä odotuspuolelle.
Kiharapää ja Rizza: toivottavasti teillekin tulee kunnon plussat. Ja mielellään koko porukka voitaisiin siirtyä jo odotuspuolelle!!! Paljon plussia kaikille!
Moona rv4+3
Eli tuli se, täti nimittäin... Osasin jo odottaa, eikä se tuntunut oikein miltään...=( Oli varmaan ovuloimaton, kun meni niin pitkäksi!
Päivittelen tota listaa kun ehdin!!
Sofi kp1
Ilmeisesti se täti vain kehtasi tulla paikalle.. nyt en kuitenkaan vielä sano, että alkoiko kunnolla vai ei..
Odottelen vielä ainakin huomiseen..
Aika niukkaa vielä..
KP
2pojanäiti: Onpa ikävää että sen 6kk joutuu sinne tähystykseen jonottamaan! Olenkin muita keskusteluja lukiessani törmännyt juuri tuohon 6kk:n jonotusaikaan, huh huh.. Saan olla iloinen että mulla VAIN se 3kk!
Vilja. Tosi ikävä tuo teidän perheessä oleva tilanne! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Eikä se mitään mua ainakaan haittaa vaikka et kommentoisikaan meille muille juurikaan! Pääasia on se että käyt ainakin meille sitä omaa napaa purkamassa.. Paljon jaksuja sulle!
Moona: Täällä on peukut nyt tosi pystyssä!
eewokki: Täällä on kyllä samaa tullu mietittyä.. Miten ihmeessä ylipäätänsä tullaan raskaaksi (siis teoriassa tiedän kyllä, mutta miten se voi olla noin monesta asiasta kiinni ja niin prkl:n hankalaa)! Ja miksi ihmeessä just mun pitää olla yksi niistä joilla tämä "sikiämismatematiikka" pelaa niin huonosti eikä sitä tulosta tule!
Rizza: minunkin mielestäni mukava kuulla sinusta! Ja toivotaan että se sinun haamu muuttuisi vauvaksi saakka!
Sofi: Ja heti tulet meille kyllä sitten juoruamaan mitä sun testi näyttää kun sen uskaltaudut tekemään!
sirusade: Onnea ovisplussasta! ja toivotaan että parin viikon päästä tulisi toivottu tulos :)
Caffee: Hyvä ko alkaa hommat nyt etenemään :)
Itellä ei ole kyllä omasta navasta mitään sanottavaa.. Täällä se vaan töpöttää tässä vastapäätä konetta ja miettii mitä teille kommentoisi ko sillä itellä on niin tylsä elämä tällä hetkellä. Viikon loppuun mennessä alkaa jo varmaan napaa sitten vähän jänskättämään oma tilanne! :) Muuten nyt se jännäilee vaan teitä!