*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*
Kommentit (143)
ihan kauhee tilanne teillä, voimia ja voimahaleja!!
Tervetuloa, Helinäkeiju, toivottavasti tosiian pian saadaan sanoa myös tervemenoa! :)
2poj@näiti: kuulostaa niin tutulta, ei sitä vaan osaa olla pois täältä, vaikka kuinka olisi tauolla :) ja enkä minä kyllä pysy olla päiviäkään miettimättä!
sirusade: PALJON VOIMIA JA JAKSAMISTA! Tuntuu tosi kurjalta, että joudut tollaista kokemaan. toivottavasti ongelmaan löydetään pian joku syy!
eewokki: onnittelut liikakilojen karsimisesta :) voin vain uskoa, kuinka hyvältä tuntuu, itsekin olen sitä yrittänyt, mutta aika tuloksetta....
Inkerilla tsemppiä!!
Sofi: kiva että oli positiivinen kokemus tuo lapsettomuushoitojen käynti (jos sitä nyt positiiviseksi toisaalta voi sanoa, mutta tiedät varmaan mitä tarkoitan :)) ja kiva kuulla kuulumisia sieltä. Toivottavasti jatkuvat hyvin :)
Mullakaan ei toi oppari oikein inspais, jouluun menessä se olis kuitenkin tarkotus jättää, saatiin torstaina suunnitelma teorioineen valmiiksi ja sitten vain odotellaan tutkimuslupaa :) työelämänkin kanssa ollaan aikataulut lyöty lukkoon ja ihan kyllä luottavaisin mielin olen sen kanssa, ei minkäänlaista stressiä mutta eipä hirveämmin motivaatiotakaan :D (ehkä ainut se, että pääsisi pois tuolta koulusta! :DD)
ON: mä tosiaan eilen napsin tämän kierron viimeisen terolut-pillerin, ja nyt odotellaan sitten tätiä ja miten nuo pillerit on vaikuttaneet/onko mitenkään...toivoisin niin, että joko se täti nyt heti tulisi tai sitten ei ollenkaan. ei jaksaisi odotella!! Mites Caffee sulla? ja oliko niin, että sullakin eka kierto terolutit käytössä, vai muistanko nyt ihan väärin?
Mulla on vauvakuummeen lisäksi nyt myös hirveä matkakuume iskenyt päälle!! Lasten (miehen lasten siis) kanssa etsittiin netistä hyviä lomakohteita ja katseltiin kuvia aurinkoisista rannoista...:) 5v. kysyi sitten isältään "lähetäänkö me tonne tänään vai huomenna?" :D Alkaa kyllä iskäkin olla nyt melkein yhtä innoissaan matkasta, kuin me tytöt. :) Ainut pikkuseikka, joka vielä vain puuttuu, on tuo raha. :D Sitä kun ei niin hirveästi säästöön saa, kun toinen opiskelee ja toinen lähes kokonaan työtön (miehellä siis osa-aikatyö, keikkaluontoinen, ja on monesti kokonaisia viikkoja kotona). Semmosta siis tänne :) Toisaalta kiva, että on jotain muutakin KIVAA ajateltavaa :)
Viikonloppuja kaikille!
Vilja, kp 26
allekirjoitan ton Viljan ja 2poj@näidin vaikeuden pysyä täältä pois. kuvittelin itse että nyt on hyvä syy olla "kiduttamatta" itseään täällä, mutta täältähän sitä itsensä ainakin joka toinen päivä löytää.
minunkin puolestani tervetuloa Helinäkeijulle, toivottavasti sinäkin, niin kuin me kaikki pudottais tästä pinosta O-puolelle heti lokakuun aikana ;-), toivossa on taas tänään hyvä elää.
On: Tänään tuntuu että täti olis kurvannut kylään ja nyt en tosiaan tiedä pitääkö mun jatkaa tota hormoonia anyway ? maha kramppaa niiiin vietävästi ja vuodon määrä sen kun kasvaa, huh.
Onneksi äitini on kätilö ja konsultoi paljon sýnnärin lekurien kanssa vaivoistani, voi ehkä taas tänäänkin tässä pulmassa auttaa. voitte vaan arvata mikä apu se on mulle ollut tän kaiken P:n keskellä, siis ihan kaikessa.
Pistivät minut taas eilen hetkeksi sairaslomalle (1vko) ja käynnin myös psykiatrisella, kun tämä fyysinen tila ei ole oikein edistänyt psyykkistä toipumista, saatan siis viikon päästä olla taas ihan uusi ihminen, heh heh.
Esikoinen täyttää viikon päästä 10v. ja isot synttärit pitäisi järjestää, täytynee aloittaa leipominen jo tänä viikonloppuna kun vaan keksisi mistä aloittaa.
Viljan idea matkan suunnittelusta oliskin tosi hyvä , sais ajatukset johonkin muuhun. Taloustila ei vaan tunnu täälläkään sallivan mökkireissua kummempaa. plussa puhureita testausta odottaville, muille tsemppiä odotuksen odottamiseen.
sirusade
Eli tänään vessassa käydessä housuihin taas tullut mustaa tuhrua. Ei tää kyllä ihan normaalia ole. 3 viimeistä päivää närästänyt ja oon yökkinyt. Muuten ei oo koskaan närästänyt, paitsi raskaana ollessa. Muttaa olihan se tiedossa, että tämä kuu meni vähän harakoille- omat polttarit ja miehen kipeily ajoittuivat just ovikseen.
Eli nyt siis odottelen, että täti tulee kylään ja pääsee seuraavalle kierrokselle, huoh.. Laskeskelin, että meidän hääviikolle sattuu ovis, jos en lokakuussa ilokseni raskaannu. Toisaalta tänään tuntui siltä, että nyt en aio stressata tätä ja unohdan koko homman häihin asti. Joo-o, helpommin sanottu kuin tehty. Lokakuun oviskin sitten sattunee just viikonloppuun, jolloin olen kaason kanssa matkoilla.. ;) Eli aattelin, että joskos sitä osaisi ja pystyisi ilman sen suurempi kropan tarkkailuja olla parisen kuukautta. :D
kp 27/28-30
p.s. onko jollekin kerrottu, mistä tällänen 2-4 pvän tuhruvuoto ennen menkkoja johtuisi. Siihen päälle sitten vielä 6 pvän megamenkat.. :/
Heti taas alkuun omaa napaa: Ekaa kertaa söin nyt teroluteja ja lopetin terot perjantaina, torstaista lähtien tullut taas jonkinlaista tiputtelua. Tänään aamulla tuntui että nyt alkaa menkat. Kun pupuilimme aamupäivällä, multa oikein pulppusi hetken aikaa sen jälkeen jotain veren tapaista, ei kuitenkaan ihan menkkavuotoa. Nyt sitten taas illalla ei edes pyyhkäisyllä tule paljon mitään. On tää niin outoa! Mutta eiköhän se täti sieltä tule huomenna tai ylihuomenna viimeistään. Tietenkin tulee kauheiden kipujen kanssa juuri tiistaina kun mulla on varattuna ratsastustunti piiiiitkästä aikaa just tiistaille. Jänskää :) Ajattelin että kun ei kerran vauvaa ala kuulumaan, keksin ittelleni jotain kivaa tekemistä pimeiden syysiltojen iloksi.
Vilja: Toivottavasti sulla olis nyt vähän lyhyempi kierto terojen ansiosta. Mullakin on matkakuumetta! Olin tänä kesänä viikon Rodoksella äitini ja serkkulikan kanssa, ja varasimme tänään ensi kesälle uuden matkan! Jee! En malta oottaa ensi kesää! Minne te haluaisitte mennä lomalle?
Helinäkeiju: Mulla ilmeisesti johtuu tuhruilu/tiputtelu ennen menkkoja keltarauhashormonin puutteesta. Kävin pari viikkoa sitten gynellä ja sain vaivaan terolut-pillerit, jotka ovat siis ihan keltarauhashormonia. Ne ei auta raskautumaan, mutta eivät sitä millään tavalla estäkään. Mulla ei ainakaan auttaneet tiputteluvuotoon, ainakaan ei heti ekassa kierrossa. Lääkäri kirjotti mulle lähetteen kilpirauhasverikokeisiin ja sanoi että jos ei terolutit auta, mun tarvii mennä niihin verikokeisiin. Ajattelin nyt vielä ensi kierron kokeilla teroilla, ja jos siltikin tiputtelee, menen verikokeisiin.
täällä ei mitään ole tapahtunut...ei menkkakipuja eikä tätiä...toisaalta mietin, että terolutit eivät varmaan ole vaikuttaneet ja menkat tulevat normaalisti joskus viikon-kahden päästä. mutta ei sitä voi olla ajattelematta, että joskos sitä olisikin raskaana...haluaisin ajatella niin, mutten halua pettyä...vaikeaa...
Vilja, kp28
ja kp 2 jo menossa.. Blääääääh..
Torstaina ois lääkäri ja toivottavasti siellä saa jotain uutta infoa, rupee jo hermo menee.. ;)
kp 2/27-30
Pahoittelut Helinäkeiju tädin saapumisesta. :( Toivottavasti saat selkoa asiaan lääkärillä torstaina. ´
ON. Täällä menkat alkaa lähes satavarmasti pian, "oireet" on sellaiset. Joten se siitä sitten. Mutta tauollahan toki olinkin. Jos yritettäisiin vielä ensi kierrossa ja sitten saa mennä Tjot:lla ja sitten katsotaan tähyksen jälkeen mikä on tilanne. En vaan jaksa enää ja tuntuu aika epätoivoiselta tämän endon kanssa.
Mutta aurinkosita viikkoa! :)
Kp 26/27-29
On ollut nyt kauheasti kiireitä kun minun sijaisuuspesti vaan jatkuu ja samalla pitää kuitenkin koulussa käydä ja sinne vielä kaikki etätehtävät+tentteihin lukemiset suorittaa!
Täti on kohta selätetty ja vauvantekoharjoituksia päästään jatkamaan :D
Helinäkeijulle tervetuloa ja toivottavasti myös pikaista tervemenoakin! :)
Nelli jatkaa nyt koulujuttuja ja nousee sitten aamulla taas virekänä töihin että voi mennä illaksi kouluun! (Niin missäköhän välissä sitä nyt niitä vauvantekoharjoituksia harjotellaan???)
Tiputin eilen posliinilautasen jalkani päälle, ja meni nyt yksi soppari sitten ohi..
No onneksi on jo yksi työviikko lokakuussa tiedossa..
Kiitos vielä kaikille kun jaksatte aina olla kannustamassa.. Mä olen huono kommentoimaan.. Mä en myöskään nyt ole paljoa jaksanut koneella istua..
Meidän koiruli täyttää tänään 1 vuotta..
KP
En ole viime aikoina jaksanut kirjoitella, mutta joka päivä olen käynyt lukemassa muiden kuulumiset. Pää on nytkin aika tyhjä...
Ovis oli viikonloppuna (tai vasta maanantaina) ja siemeniä kylvettiin la-su. Sunnuntaina ainakin oli kauheet kivut! En tiedä oliko ovis silloin vasta tulossa, päällä vai jo menossa. Nyt sitten vaan odotellaan mitä tuleman pitää. Pelottaa että lopetettiin touhuilut liian aikaisin, mutta EI VAAN JAKSA montaa päivää peräkkäin! Jos tämä ei taas riittänyt niin sitten saa olla mun puolesta... Blääh.
Onnittelut KP:n koiralle! Pahoittelut tapaturmasta.
Mitäs muut?
eewokki
...tätiä. Kp 21 menossa, joten n. viikko tädin saapumiseen 27-28 pituisen kierron mukaan, ovistestin mukaan saattaa kierto kuitenkin muutaman päivän pidentyä. Toivottavasti tulee ajallaan, jotta pääsen sitten lääkäriin kuulemaan testituloksia ja päästään aloittamaan mahd. lääkitys/hoidot...
Ja lisää vauvauutisia "lähi"piirissä: työkaveri odottaa ja onkin jo aika pitkällä. Mutta he ovatkin ilmeisesti yrittäneet paljon meitä kauemmin, joten suotakoon se heille. Jokapäiväiseltä vauvamahan näkemiseltä ei voi kuitenkaan nyt välttyä...
- Ennuli-
Jokohan se "pidempään tuhdanneiden viimein plussanneiden" pino on perustettu, kun meitäkin on muutamia onneksi päässyt odotuspuolelle... =)
Heips kaikille!
Eipä tänne oikeastaan kummempaa kuulu, olin aika masentunut tossa muutaman viikon. Siis ihan oikeasti on ollut vaikeeta. Äidilläni olisi synttärit, mutta hän kuoli jokin aikaa sitten ja isä on kuollut jo vuosia sitten. Yksinäinen olo..
Vauvaakaan ei kuulu..
Mutta nyt kuitenkin yritän taas positiivisin mielin eteenpäin. Kiitos kun jaksoit lukea!
Vai näenkö vain omiani...tällaisen tuloksen sain, hetken mielijohteesta tein testin tänään aamulla!
Vilja, kp31
Vai näenkö vain omiani...tällaisen tuloksen sain, hetken mielijohteesta tein testin tänään aamulla! (kuva on vähän epätarkka, en saanut parempaa)
Vilja, kp31
Menkat alkoivat, niinkun kivuista jo päättelin. Join viime kierrossa greippimehua ovikseen asti ja siinä on kuulemma kasvisestrogeeniä ja endolaisille estrogeeni ei ole hyväksi, kun pahentaa vaan endokipuja/endoa, että olisiko sen takia ollut niin kamalat kivut?? Tämä on siis vaan arvailua.
Vähän myös on flunssainen olo. :(
Vilja: Kyllä tuossa näyttäisi olevan haalea punainen viiva. Onnittelut!! :)
Minä siirryn sivummalle näin alkukierrosta.
Mukavaa lokakuun alkua! :)
Kp 1/27-29
Kyllähän siinä viiva näkyy, tosin haalean haalea.. Mutta eiköhän se siitä vahvene!! Varovaisesti, mutta silti hurjasti onnea!!
2pojanäiti: Pahoittelut tätistä! Ei voi muuta sanoa..:( Mutta onneksi sullakin lääkäriaika lähenee..
ON: Lyhyttä kiertoa taitaa olla turha toivoa..kp15 eikä ovisplussasta toivoa..:( Tässä kierrossa aattelin taas tikuttaa, että osaa vähän hahmottaa, koska täti tulee eli koska pääsee aukiolotutkimukseen..
Ei muuta, vapaa päivä, joten paljon tehtävää!=)
Tuli muuten tosta vapaasta mieleen, että Nelli, mäkin tein viime vuonna töitä ja koulua päällekkäin.. Välillä oli kolmekin päivää putkeen aamusta kouluun ja illaksi töihin.. Nyt mä tälle vuodelle vähensin töitä, ettei olis aivan niin puhki.. Mutta jaksuja, ei se ole mahdotonta!!
Sofi
Kyllä siinä haalea viiva erottuu! Jos on ihan testiajan sisällä tullut niin eiköhän tuo oikea plussa ole, varovaiset onnittelut! Teillä ei sitten kuitenkaan mahdottoman kauaa tuhtaus kestänytkään... samalla sitä miettii että pääseekö ite enää koskaan ihailemaan niitä viivoja tikussa.
Ostin muuten eilen tosi slimmin syystakin tän hoikistumiseni (-10 kg) innoittamana, jos massu yhtään kasvais niin rupee tiukkaamaan... ;-)
eewokki (ja kp:t on mitä on, ei jaksa laskeskella)
nyt alkaa täällä epätoivo vaan syvenemään. tänään taas uusi lääkäri käynti, kun vuoto vaan pahenee ja jatkuu, keskenmenosta siis melkein 7vkoa. kaikki mahd. kokeet on otettu ja tuntuu että ne on nyt kaivettu ihan keuhkoista asti...tuli myös huuhtelu keittosuolaliuoksellakin, myös kohtuontelo näytekin kaiveltiin.
Keltarauhashormoonitkin sain jotta saatais tyhjennysvuoto aikaiseksi.. niin tosiaan vastahan tässä on se lähes 7vkoa vuodettu, mistäköhän tätä oikeen riittää?
sitten vaan kuulemma uutta yrittämään, no just joo. Pääkoppa ei oikein tahdo enää kestää.
toivoa meille kaikille siis toivoen ;-) ja taas omaa napaa valittaen,
sirusade