Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella onkin aika jännät ajat, Moonalla, Sofille ja Kiharapäälläkin, tsempityksiä. Jospa edes yksi teistä saisi sen plussan ja parhaassa tapauksessa kaikki :)

Täällä kanssa vähän jänskäillään tutkimusten takia. Mulla tosiaan oli jokin aika sitten eka aika sairaalassa lapsettomuudesta johtuen.Normaali gynen tutkimus tehtiin. Nyt oon sitten käynyt jo verikokeissa, jossa selvitetään ovuloinko ja loppukuusta on munajohtimien aukiolotutkimus, se vähän jänskättää, iik. Mies vie vielä toisen siemennestenäytteen. Kun nämä kaikki on tehty ja josa näissä kaikki ok, niin sitten tehdään inseminaatio....tällaista tänne.

Mukavaa la-iltaa kaikille ja tsempitykset!

t.Asteri kp 23/27-32 yk 24

Vierailija
42/143 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni täällä on jo käynyt lapsettomuustutkimuksissa. Toivottavasti niistä on hyötyä ja saatte kaikki tarpeellisen hoidon.

Oon ihan äimänä, täti tuli tänään todella paljon etuajassa, eli kierto jäi vaan 22 päiväiseksi! Siis what a h... Normaalikierto mulla on ollu siinä 30 pvn paikkeilla. Taisivat siis ne mun ovistuntemukset siinä kp 10 paikkeilla olla ihan tosia. Mulla ei ikinä ole ollu näin lyhyttä kiertoa. Tässä oli poikkeuksellista se että en ottanut clomeja kun pidin "yrityksetöntä" kiertoa, ehkä se on sitten sekoittanut kuviot.

Clomeja mulla on enää pariin kiertoon, kai mä sitten ne vielä otan. Ja mitähän sitten? Halutaanko edes kokeilla muita hoitomuotoja? Mulla on nyt sellainen TJOT-meininki, jos luomusti onnistuu niin hienoa mutta jos ei... jätetäänkö homma sitten siihen? En osaa sanoa, ihan kuin toinen puoli mussa haluais sitä vauvaa ja toinen on ihan tyytyväinen tähänkin 2-lapsiseen perheeseen. Ikääkin tuli eilen vuosi lisää, olisinkohan jo liian vanha...

Tämmöistä pohdintaa täällä. Ei oikeastaan edes harmita että täti tuli!?! Tsemppiä kaikille!

eewokki kp 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voisi lisätä listaan.

Minä -82, mies -82.

Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.

Kirjottelinkin jo joku aika sitten tänne, mutta sitten meidän tietokone hajosi ja saatiin vasta uusi. Kauhea tietokonevaje ollut tässä :)

Moonan kanssa ollaankin jo juteltu tiputteluvuodosta. Mulla tuli viime kierrossa tiputtelua puolitoista viikkoa ennen menkkojen alkua ja menkat kesti viisi päivää. Tiputtelua on tullut multa jo useamman kuukauden mutta nyt se on alkanut vaan pahentua. Tiistaina menen gynelle. Kauheesti jännittää mitä kamalaa siellä mulle kerrotaan. Viime marraskuussa mut kyllä ultrattiin ja silloin kaikki oli ok. Eli oisko syynä hormonit tai huonot limakalvot, jää nähtäväksi.

MonnY: Mun miehen "kaveri" alkoi tapailla jouluna jotain tyttöä. Ehtivät olla yhdessä kuukauden kun tyttö tuli raskaaksi. Laskettu aika nyt lokakuussa. Prkl! Ja tämä mies kuulemma ihan estotta tapailee tällä hetkellä muita naisia, vaikka on mukamas yhdessä tämän lapsensa äidin kanssa. Että ottaa päähän tollanen!!! Tsemppistä sulle!

Vierailija
44/143 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotiuduin reissusta. Ei oltu missään leirintäalueella yötä eli en päässyt nettiin koko matkan aikana. Mikä sinänsä vaan hyvä asia, saipahan keskittyä paremmin koulutehtäviin.

toivottavasti nyytikki sais asiat miehen kanssa jo kuntoon. Vauvakuume stressaa jo muutenkin varmasti niin paljon, niin sitten vielä miehen kanssa menee huonosti :( Kaikkea sitä pitääkin kestää..

Harmi että KP: reissu peruuntui! Koetappa parantua pikaisesti

Sofi: Munkin itseopiskelut tahtoo aina vähän mennä muualla hillumiseksi :) Mutta nyt kyllä tuolla reissussa sai mukavasti kaikkea järkevää tehtyä. Niin ja toivotaan että se täti pysyykin poissa sun luota! Alkaa olla jännät päivät käsillä.

sirusade: kannattaa tehdä juuri niin kuin itsestä tuntuu parhaalta. Ei ne lääkärit ja psykologit aina tiedä mikä kellekkin on parhaaksi. jos itse koet että heti haluat alkaa uudestaan yrittämään niin eiköhän se ole sinun päätös!

Toivotaan että Moonan kyytiläinen on ottanut tukevasti seinämästä kiinni!

No kylläpäs eewokin täti vain aikaisessa nyt päätti tulla :/ Toivottavasti häipyykin yhtä äkäseen :)

Caffee: Kiva kun palasit uuden koneen myötä takaisin tänne :)

ON: Täällä ollu perus nippailuja.. Ei mitään muuta erikoista. Ihanasti pysyi ajatukset reissun ajan melko lailla muualla ja nyt joutuu ihan kalenterin sitte ottamaan käteen että voi laskea kiertopäivät ko ei ole kyllä niistä mitään tietoa :)

-Nelli kp 19/28

Vierailija
45/143 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuli: Pahoittelut tädistä. Kiva että kuitenkin jotain hyvää siinäkin. Lääkärille seuraavaksi ja toivottavasti asiat etenee! Pysyykö teillä lääkäri samana tutkimusten/ hoitojen ajan vai voiko vaihtua?

Kiharapäälle toipumisia!

Sofi: Vaikka vaihtelevat oireet on "normaaleita" tässä pinossa, niin ei ne silti ole välttämättä normaaleita. Ehkä me jotka ei vauvaa vaan aikaan saada oireillaan samalla tavalla! :D Mut onpahan lohtua kuitenkin. Kuinka pitkä sun kierto yleensä on? Toivotaan että venyminen tietäisi hyvää. :)

Asteri: Ei kannata jännittää aukiolotutkumusta. Se kestää niin vähän aikaa että mahdollinen kipu on äkkiä ohi. Toivotaan hyvää tulosta ettei olis torvet tukossa!

Eewokki: Olipa lyhyt kierto! Ehkä tunsit ovis-oireet sitten oikein. Mulla kierto normaalisti 25 tai 27pv ja ovis kp11-12.

Caffee: Tervetuloa takaisin teknisen ongelman tauolta! Toivottavasti tiistaina selviää jotain tiputtelusta.

Nelli: Kiva että reissu piristi ja vei ajatukset välillä muualle!

ON: En jaksa uskoa raskautuneeni, koska mitään oireita ei ole... vaikka eipä niitä välttämättä tässä vaiheessa olekaan. Tissien arkuus on hävinnyt kokonaan ja vatsan turvotus laskenut. Miehellä vielä riittää uskoa ja se pitää omaa toivoakin yllä. Tiistaina testataan päivä etuajassa, siihen asti panttaan vielä.

Moona, pp11

Vierailija
46/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tänne ei ihmeempää..

****KP 36/28-35 YK 23****

Odotellaan menkkoja..

En ole tehnyt yhtään testiä nyt.. Testaan vasta viikon päästä jos testaan..

Vierailija
47/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP:lla jännät ajat käsillä! Miten sulla voi olla noin rautaset hermot että ensi viikolle maltat odottaa :)

Nelli

Vierailija
48/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yön olin töissä. Koko yön oli menkkamaisia kipuja aika ajoin. Sitten ne välillä laantuivat ja hävisivät alkaakseen taas uudestaan. Sama jatkuu yhä. Tätikö se siellä vai jotain muuta? Tänään ollut myös pahoinvointia. No, huomenna jo testaillaan!

KP: Toivottavasti täti viipyisi raskautumisen takia!

Moona, pp12

Vierailija
49/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caffee: Tervetuloa takaisin, päivitin sut listaan!=)

KP: Jännät paikat sulla, toivotaan parasta!!!

Moona: Ihan samat sanat, jännää on sullakin!! Niin toivotaan sulta plussauutisia aamuksi!!

ON: Tätiä ei näy.. Tosin toissa kierrossa, kun olin oviksesta sen laskenut tulemaksi kp30 ja tulikin vasta kp34, niin paha oli pettymys! Siksi oon täysin asennoitunut huomisaamun tätihyökkäykseen..=/ Tässä kierrossahan meillä oli se "hempeilykierto", että ei oo hajuakaan, onko ees koko ovista tapahtunut, siksi pessimistinen asennoituminen...Onneksi ei oo yhtään testiä ees..

Sofi kp33 (kierto on vaihdellu nyt 29-34 väliä)

Vierailija
50/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne nyt saman kirjoituksen kun tuonne Kolmostenkin puolelle kun en jaksa kirjoittaa nyt uutta tekstiä.

Tänään on sitten lääkärissä käyty ja vahva endometrioosiepäily oli. Mutta kysessä lievä endometrioosi. Lääkäri laittaa lähetteen tähystykseen ja samalla ilmeisesti tehdään munatorvien aukiolotutkimus. Mutta aika menee vasta 6kk päähän. Jos oikein ymmärsin niin joka kuukausi ei tehdä tähystyksiä.

Ultratessa näkyi, että vasen munajohdin oli tarttunut endometrioosiin kiinni. Eli tarkoittaisiko tämä sitä että vaan joka toinen kuukausi ovuloin? Kun viime kuussa en saanut ovisplussaa tikkuun.

Follikkeli oli nyt oikealla puolella ja ovulointi tapahtuu siis siltä puolelta tässä kierrossa. Follikkeli oli 15mm, eli muutama päivä menee vielä ovikseen. Palpoiden (ei eli käsin koitettuna) kohdun pinta lievästi epätasainen ja arkuutta kohdun takana. Oli kyllä aika ikävän tuntuista kun kokeili peräsuolen kautta.. örk. Mutta silloin lääkäri sanoi: täällähän se tauti on. Sanoi vaan sitten lopussa, että toivottavasti raskaudun ettei tarvitse tehdä tähystystä (niinpä niin, oliskin niin helppoa). Niin, kysyin magneettikuvauksesta ja siitä toisesta ultrasta, niin sanoi jotain negatiivista siitä (en nyt muista mitä) ja ettei sitä toista ultraa Kättärillä tehdä, eli tähystykseen vaan.

Ovisplussa tulee näillä näkymin kp 14, mutta en tiedä nyt huvittaako edes yrittää tuon uutisen jälkeen, vaikka tosin lääkäri sanoi, että kannattaa yrittää. Luulenpa, että mennään Tjot-tyylillä eteenpäin. Mutta näin täällä tänään.

kp 12/27-29

Vierailija
51/143 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona rankkaa taas, miehen lapsista käydään todellista taistelua nyt, torstaina saadaan lopulta tietää taistelun tulos. (=missä lapset asuvat) Paljon asioita, päällimmäisenä itsellä koko ajan mielessä se, että lasten äidin uutta miestä epäillään lasten pahoinpitelystä. Poliisitutkimukset on käynnissä ja sellaista. Tuntuu, että meidän perheessä vain mikään ei mene hyvin.

Sunnuntaina tilailin ovistikkuja ja tilasin ihan kokeilumielessä myös semmosen hedelmällisyystestin (kun ei edes maksanu kun joku 6€). tiedä sitten, missä vaiheessa olis fiksuinta alkaa tikuttelemaan, kun kierto on näin heitellyt...keskiviikkona olen mahdollisesti menossa lääkärille. (riippuu miehen yhdestä tärkeästä menosta, joudunko vaihtamaan aikaa)

Kovin nyt vain omista asioista kirjoittelin, yritän vähän aktiivisemmin käydä täällä, jota voisin teille muillekin kommentoida. Plussatuulia ja paljon onnea ja tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin!

Vilja, kp 14/???

Vierailija
52/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pojan äiti: Munanjohtimen tarttuminen endometrioosiin ei tarkoita ovulomattomuutta. Mulla myös vasen munanjohdin kiinni kodun seinässä (endoepäily). Jos endoa on munasarjassa, se voi aiheuttaa ovuloimattomuutta. Munasolut ei kypsy vuorotellen eri puolilla. Itse tunnen oviksen joka kerta ja puoli vaihtelee hyvin satunnaisesti. Välillä ollut 3 peräkkäin samalla puolella. Toivottavasti pääset pian tähyyn ja asiat selviää!

Vilja: Kurjalta kuullostaa tilanne. Toivottavasti huoltajuus-asia ratkeaa lasten kannalta parhaalla mahdollisella tavalla!! Toivottavasti pääsette lääkäriin. :)

ON: Roskishaamu. Testasin siis tänään aamulla päivää etuajassa. Testiajan sisällä ei tullut mitään, mutta tunnin päästä hyvin hyvin hyvin haalea viiva. Mies ehti lähteä töihin, mutta laitoin sähköpostilla kuvan perään. Katsotaan näkeekö mies edes siinä mitään. Mietin tässä vaan, että voiko näin myöhäinen haamu enää vahvistua... viikkoja olisi 4+1. Aika näyttää. Testataan ylihuomenna uudelleen. Tästä ei kannata vielä onnitella!!

Moona, pp13

Vierailija
53/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona! Tule testattuasi kertomaan tulos!

Sofi ja KP myös piinapäivillä, toivottavasti lykästää!

2poj@anäiti: hyvä kun jotain lääkärissä selvis, helpompi siitä sitten jatkaa kun tietää mitä pitää hoitaa. Niin, ainahan yrittää kannattaa, mut itestäkin tuntuu välillä niin turhalta.

Tänään pitäis clomikuuri aloittaa (jos aloittaa). Yhtään ei kiinnostais, eihän tähänkään mennessä ole ihmeempiä tapahtunut. Sitäpaitsi ne kuulemma ohentaa limakalvoa, että ovis kyllä varmasti tapahtuu mutta voiko munasolu kiinnittyä ohuelle limakalvolle... Tää on niin suurta matematiikkaa että täytyy ihmetellä että kukaan yleensä ikinä saa lapsia!

eewokki kp 3

Vierailija
54/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka jännää, toivottavasti vuoto ei ala ja viiva vahvistuisi ylihuomenna. Tsemppiä.

Vierailija
55/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteri: Vuoto ei voi alkaa koska käytän lugesteronia. Tosin on jollain vuoto alkanut lugesta huolimatta, mutta periaatteessa se pitää vuodon poissa. Jännät ajat on juu. Toivon todella että tulisi kunnnon viiva torstaina. Palaan sitten ilmoittelemaan!

Moona

Vierailija
56/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: kyllä sitä vaan pystyy, kun on tarpeeksi kauan yrittänyt.. Mä olen niin turtunut siihen, ettei tärppää etten jaksa edes kunnolla toivoa enkä luottaa mihinkään oireisiin..

Täällä edelleen odotellaan tätiä..

KP

****37/28-35 YK 23****

Vierailija
57/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona, millä testillä sait haamun?? Itselläni tänään pp11 ja testasin tosiiii haalean viivan Clearbluella. Kaksi alkiota siirrettiin 11 päivää sitten, eikä kyllä ole mitään oireita ja pessimistinen olo, että taisi olla joku hitsin viivanpaikka tai pelkkä kiinnittymisyritys.

Vierailija
58/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza ja Moona: Todella todella todella peukutetaan, että teidän viivat vahvistuu!! Hassua muuten, että teillä on siirto tehny samana päivänä!!

Ja Rizza, kiva kuulla uutisia susta ja varsinkin, että ootte päässy uuteen yritykseen! Ei se oireettomuus väkisin huono asia oo, mutta hyvin ymmärrän, miksi siinä tilanteessa herkästi iskee pessimismi!!

Mutta molemmille toivon parasta!!=)

Vilja: Jaksuja teillekin! Aika vaikeiden asioiden kanssa tekin joudutte painimaan!! Ja vielä kaksi raskasta asiaa kerralla, huoltajuusjutut ja yrityksen kestäminen! Mutta teillä pitäisi sitten kaiken tämän jälkeen olla vahva suhde!=)

Mun ystävästä tuli kanssa nuorena äitipuoli ja hän kävi läpi aika lailla saman kuin sinä, joten olen hajulla siitä, mitä joudutte käymään läpi!

KP: Jännät paikat!! Kuinka pitkälle sun hermot kestää olla testaamatta?!?!;)

Sitten omaa napaa: täti ei tullut, joten mun oli pakko kurvata kotiin apteekin kautta!! Mun hermot ei kestä...;)

Mahdolliset oireet olisi mahan turvotus ja sekä vaihtelevat menkkamaiset kivut, että vihlovat kivut..

Mietin tässä, että tietenkin tässä kuussa ottaa ja tärppää koska la olisi 20.5. ja mun valmistuminen 30.5. Mutta pätkääkään ei harmita jos en valmistuiskaan...;)

Toisaalta sitä ei usko mahdollisuuksiin nytkään, koska ei oo 16 kierrollakaan onnistunut...

Sofi kp34

Vierailija
59/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän näyttää monilla olevan jännittävät ajat.

yritin tänään ehdottaa miehelle että nyt pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa kun mahdollinen raskautuminen, jotain jota suunnitella seuraavat viikot/kuukaudet niin että mieli ei koko ajan harhaile menneessä ja tulevassa. Taitaa kaikilla täällä ajatukset olla enemmän ja vähemmän tämän suuren asian keskellä.

Vaikuttaako mielestänne liika toivominen/asian pohtiminen ja välillä epätoivo jotenkin negatiivisesti raskautumis mahdollisuuksiin????

Kuulin että ei pitäisi nyt "murehtia", kun sitten ei tulla ollenkaan raskaaksi, no höh, olen kyllä miettinyt raskautumista ennenkin ja kolme kertaa siinä onnistunutkin erilaisin lopputuloksin.

hip hei, tein ovis testin toissa iltana ja sain vahvat viivat tikkuun eli jotain toivoa on. keskenmenosta oli siis mennyt aika tarkalleen kuukausi kun ovis tapahtui ja pitihän se hyödyntää heti. nyt vaan pelkään että kuinka syvälle tipun toiveeni kera kahden viikon päästä.

Järkyttävä huomata miten paljon sitä tällä hetkellä pahoittaa mielensä ihmisten sanoista ja sitten ne jää pyörimään päähän päiviksi.

Odottamisen odottamista ja toivoa kaikille ;-)

Sirusade kp16 (???)

Vierailija
60/143 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti omaa napaa: Kävin tänään gynellä tiputtelun takia. Mulla on luultavasti "vaan" keltarauhashormonin puute (vai mikä se nyt oli..?). Eli terolutit käyttöön vaan ja toivotaan että auttais. Jos ne ei kuulemma vähennä tiputtelua ja/tai en pian raskaudu, pitää mennä kilpirauhasverikokeisiin. Ja jos ei sittenkään tärppää, viedään mies lääkäriin :D

Hei kaikki! Kun sanoin lääkärille että oon tilannut netistä ovulaatiotestejä ja en oo niillä bongannut ovista, sanoi lääkäri että netistä tilattavat testit ovat aivan epäluotettavia! Apteekin testit ovat ainoita luotettavia. (Ja kuulemma ovuloin parhaillaan, eli eikun pupuilemaan ;) Hihii!)