*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*
Kommentit (143)
Odotuspuolelta kurkin tänne ja huomasin, että olen vielä listalla. Minut saapi sieltä poistella, nyt on rv 10+5 ja toistaiseksi hyvältä näyttää, toivottavasti jatkuu samaan malliin! TArpeeksi kauan tuli täällä puolella oltua... eipä sillä, että kivaa porukkaa täällä on!
t
Sinisini rv 10+5 - PLUSSATUULIA KAIKILLE!!!
Jos jonkun kohdalla on korjattavaa, niin ilmoittakoon...=)
Listalla on nimimerkki NK90, tietääkö kukaan hänen kohtaloaan? Onko siirtynyt odotuspuolelle kans?
Muut listalla olevat kirjoitteleekin säännöllisen epäsäännöllisesti!
Terveisin Sofi
p.s. omaan napaan ei muuta, kuin että torstain lääkäriä odotellessa...
Ennuli: mukava että miehen näyte oli normaali!
vilja: mä opiskelen lähihoitajaksi. Oon ollu pitkään työelämässä muissa töissä, mutta sitten kun jäin tehtään sulkemisen jälkeen työttömäksi ja olin ollut työtön jonkin aikaa (tosi huono aika oli jäädä just taantuman alkaessa työttömäksi) niin päätin lähteä opiskelemaan "sivutoimisena". Eli tälläkin hetkellä olen työnhakija, mutta opiskelen muutamana iltana viikossa. Mielellään opiskelisin enemmänkin, mutta sitten en saisi liiton rahaa!
Ja nyt töistä ja koulusta puheen ollen...mulle soitettiin tänään et olis töitä luvassa huomisella ja keskiviikolle :) Eli pääsen tekeen sijaisena muutaman päivän. Tosi kivaa mennä edes pariksi päivää töihin eikä vaan notkua kotona..sit vielä ko pääsee tekeen sellasta mistä tykkää tosi paljon (eli lapsia hoitamaan) :) Ainut vaan että sattuu sit huominen työpäivä just mun kouluillalle. Ehdin käydä vaan kääntymässä kotona ennen kouluun menoa.
Sofi: Juu oli hauskaa! Kauheasti ei kaikenvaralta tullut otettua, mut se nyt ei ollutkaan pääasia vaan se että saa viettää mukavaa aikaa hyvässä seurassa. Sunnuntaina oli kuitenkin hiukan sellainen olotila että tiesi käyneensä jossakin (taisi olla väsymyksestäkin johtuvaa eikä vaan sitä vähäisestä alkoholimäärästä.. kotiuduttiin nimittäin tosi myöhään)
nyytikki: se parisuhdeterapia voisi kyllä olla ihan hyvä idea minukin mielestäni... Toivotaan että asiat alkais kääntyyn parempaan suuntaan!
myrmica: Joo keltarauhashormonia ne terolutit on
sirusade: Ei oo totta..onneksi pääset pian sinne tarkastukseen!
sofille vielä listan päivityksestä kiitokset! NK90 taisi kirjoitella ihan vaan muutaman kerran tänne jo aika kauan aikaa sitten.. Ei ole kai sen koommin kuulunut. En sitten tiedä onko hänkin jo o-puolella. Ei ole tullut siellä juurikaan vierailtua.
ON: Täällä mahottomat selkäpoltot alkaneet ja luulisin että täti tullee kohta! Ei kyllä kumma kyllä ole tiputellut yhtään :/ Ihmetyksissäni siitä kokeilin kohdunnapukkaa ja sitä kokeillessani jäi eilen ja tänään tippa kirkasta verta sormenpäähän. Että eiköhän siinä ollut sitten tämän kierron haaveet :( Saa nähdä että alkaisiko minulla nyt sitten kertarytinällä menkat..sitä ei olekkaan vuoteen tapahtunut vaan aina on ollut se tiputtelu.
Nelli kp 27/28-29
Alavatsa jomotukset alkoivat jo nyt kp 20 niinkun tavallista, joten plussasta ei liene toivoa. Ja särkylääkettä on kohta pakko ottaa. Mutta tauollahan nyt olin, joten ei liene stressin paikka.
En pysty nyt kirjoittamaan muuta kun täytyy lähteä ottamaan särkylääkettä.
Voisikohan tuohon esittelyyni vielä lisätä, että: endometrioositutkimus on marraskuun puolivälissä. Siis poliklinikka käynti Kätilöopistolla.
Hyvää viikkoa!! :)
ja vikaa on siis vain korvien välissä( onneksi tiesin sen jo ennestään). Tähän vuotoon joka piipahti viikonloppuna ei siis löytynyt syytä, ei tulehdusta, ei siis mitään, kaikki oli normaalia ja kunnossa hcg 3,5 ei sano mulle paljon mitään.
Limakalvo näyttää siltä että menkat alkaisi noin viikon päästä eli periaatteessa se ovulaatio oli siis oikein ajallaan jonka testillä pongasin noin viikko sitten, piipahtanut vuoto vain hämäsi.
Hemoglobiini oli noussut kahdessa viikossa hyvin, ilmeisesti nestemäisen rautalisän ansiosta.
Lääkäri totesi että uuteen yritykseen vaan !
Itseäni ihmetyttää edelleen nämä vihlonnat kohdussa yms. erikoiset tuntemukset, mm. nännit on aikas arat ja eilen jopa ihan särki. Outoa.
Nelli: voihan tuota tiputtelua ja vuotoa esiityä vaikka raskaus olisikin alkanut, hyvä merkkihän on se että mainitsemasi tuhruttelu puuttuu. jännät päivät edessä sinulla, älä vielä heitä toivoa hukkaan ;-)
2poj@näiti: eikös tuo jomotus voi olla myös alkanutta raskautta? itselläni on ollut aikasemmissa raskauksissa menkkamaisia tuntemuksia jo viikko ennen testin tekemistä. älä sinäkään vielä vaivu epätoivoon !
tätiä odotellessa.... sirusade
Kuukautiset alkoi eilen...la jo testasin kun oltiin yksille synttäreille menossa ja se nega enteili tietty tulevaa, mutta jotenkin sitä piti toivosta taas kii viimeiseen asti. Pettymysten pettymys.....
Ens kuun lopussa tulee vuosi siitä varaslähtöplussasta, joka tuli lähes pyytämättä ja meni sitten pian kesken...nyt ei sitten plussaa millään, vaikka kuinka pyytäisin ja anelisin. Paskaa.......!!!!
En voi käsittää tätä...miten raskautuminen voi olla näin vaikeaa. On se ennenkin onnistunut!!! Ja nyt ei millään. Sama mies, sama paino, samat elämäntavat..ikää toki pari vuotta enemmän,mutta ei kai hedelmällisyys voi parissa vuodessa kadota kokonaan?
masentunut mötky menee nyt keittämään perunoita.
kp2/30 yk 10 tai 11
Heti alkuun ON: Mulla on mötkyn kanssa ihan samat fiilikset. Oon nyt syöny teroluteja 7 päivää ja nyt tämän päivän on tullut pientä tuhrua... Kerpele sentään! Teroillakin tuhruaa!!! En kestä... Ja sitten viikonloppuna näillä näkymin alkaa menkat. On niin helevetin kivaa taas.
Anteeks kun oon näin positiivinen. Kai sitä täytyis sitten mennä niihin verikokeisiin joihin gyne mulle kirjoitti lähetteen, eli kilpirauhasarvot jne. En meinaan jaksa uskoa että tuhru olisi mitään kiinnittymisvuotoa koska on ihan samanlaista tuhrua kun mitä on tullut tässä jo monta kuukautta. Ja yk 9 alkaa...
Sofi: no kylläpäs osui hauskasti, että sama ala ja vieläpä samassa vaiheessa! :) Onko sullakin oppari työn alla?
caffee: mulla on terolutit epäsäännölliseen kiertoon. kierto ollut sellaista 31-48 päivää, yhden kerran jopa reilu 100!!! (siitä kyllä melkein jo kaksi vuotta) Mulle ei ole ainakaan vielä tullut mitään oireita, tosiaan ensimmäistä kiertoa teroluteja syön.
Nelli: sullakin samankaltaiset opinnot :) ja mäkin teen keikkaa päiväkoteihin ja joskus lastensuojeluun :)
sirusade: inhottavaa, kun on tollainen tilanne, että mitään vikaa ei löydy, mutta silti tuntuisi jotain häikkää olevan? Jaksamista!
mötky: pahoittelut :( tädin tulo on aina yhtä lamauttavaa :(
anteeksi, jos unohdin jonkun juttua kommentoida! taas oli tullut paljon tekstiä :) Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!
Täällä tosiaan teruluteja syödään, perjantaina tän kierron viimeinen ja sitten odotellaankin kuukautisia...tai ennemminkin tietysti vauvaa :)
Vilja, kp 21
Vähän vaan itseäni huvittaa kun olen tauolla ja tänne vaan aina eksyn. :) En osaa olla täältä poiskaan.
sirusade: hyvä kun lääkärikäynnillä ei löytynyt mitään epäilyttävää. Jospa sinulla ei ole vielä hormoonit palautuneet? Sen takia siis nuo jomotukset ja rintojen arkuus. Peukutuksia! :)
tulin vain pikaisesti kertoilemaan että eilen illalla jatkui mahottomat menkkakivut.. Kaikista kamalin kipu oli suolistossa ja kylkikaarien alla, niinkuin mulla aina! Ja niinhän se sitten tänään alkoi tiputtelu. Kunnon vuotoa ei kuitenkaan vielä ole näkynyt. Mulla oli aivan älytön pelko viime yönä että kuinkahan nuo kivut yltyy kun pitäisi niitä sijaisuuksiakin juuri mennä tekemään! Mutta onneksi selvisin päivän töissä ja illan koulussa kun oikein kunnon pommit otti lääkkeitä :) huomenna taas töihin, onneksi ilta vapaata.. Ja torstaina olis taas sitten työ-koulupäivä-yhdistelmä tiedossa! Vähän vetää mehut tällanen pitkä päivä!
Taisi olla muutama muu jolla pettymys tuli taas kerran kuluneesta kierrosta! Pahoittelut heille :( (en nyt jaksa selailla nimiä, niin poikki olen päivän päätteeksi)!
Nelli kp 28/28-29 kohta kp 1 ja yk 16 ;(
Heippa.
Kuumeilen tuolla esikoishaaveilijoissa ja kesävauvoissa. Jos tämä kierto menee harakoille, taidan siirtyä myös tänne teidän joukkoon.. yritys aloitettu joulukuussa 2008.
Nelli: Tätäkin pinoa olen seurannut jo aika pitkään, ja nyt kiinnitin huomion kohdunnipukan tunnusteluun, josta puhuit tuossa muutama viesti taaksepäin. Itse en ole koskaan moista harrastanut, joten voisitko kertoa miten se tapahtuu ja mitä ja miksi siitä voi päätellä? Käsittääkseni kierron vaiheita? Pahoittelut vaanivista menkoista ja jo kylään tulleista..
Kiitos vastauksesta!
pienimyy kp 16/30-49
Eli tänään sitten uuteen kiertoon! Vähän helpottaa oloa se, kun kuitenkin on se tähystys odottamassa joulukuussa... on sitä valoa edes vähän siellä tunnelin päässä! 2 yritystä tässä vielä ehtii ennen leikkuupöydälle menoa tuhtaamaan. Niin ja mikä myös positiivista mun kierto oli tässä kuussa sen normi 28pvä, mikä mulla on yleensä ollut ja tiputtelua kesti VAIN PÄIVÄN!
pienimyy: En ole itse kauhean paljoa seurannut tuota kohdunnipukkaa. Nyt 2 kierrossa vain kokeillut huvikseen ennen menkkoja miltä se vaikuttaa! Kun se minun yleensä todella aikaisin alkava tiputtelu ei ole meinannut alkaa niin sillä olen ollut sitten niin kiinnostunut että mitä löytyy jos sitä tunnustelee. Ja tuolla löytymisellä tarkoitan juuri tuota että jäisikö sieltä jotain sormenpäähän ja voisin siitä päätellä jo ennen menkkojen alkua että onko ne tulossa vai voisinkohan viimeinkin olla raskaana! Itse en luota muuten sen käyttäytymiseen. Sanotaan että se olisi kova, kiinni ja ylhäällä ts. kauempana, jos olisi raskaana.. mutta mitä itse olen keskustelua aiheesta lukenut niin, toisilla joo ja toisilla ei. Ja jos menkat on alkamassa sen pitäisi olla alhaalla ja auki, kuten myös oviksen aikaan. Eli oikeassa olet että kierron vaiheita siitä voi päätellä jos haluaa, mutta... Itse olen siis vaan sen verran sitä kokeillut että tuleeko sieltä mitään ulos ennen tätiä. Ja ihan siitä syystä että sen käyttäytyminen on kuitenkin niin epävarmaa. Googlettamalla aiheesta löytyy aika paljon lisää tietoa ja kesksteluita.
Nelli kp 1/28 yk16
Hei,
taidan minäkin tänne liittyä, jos vain huolitte. Pidempään tätä seurannut, mutten ole kirjoitellut.
Eli yritystä meillä kohta 1.5 vuotta, tai periaatteella, saa tulla, jos tullakseen ollaan menty. Mutta saaliina tässä ajassa vain 2 alkuraskauden keskenmenoa.
Me olemme siis uusperhe, kummallakin kolme omaa lasta. Asuvat meillä joka toisen viikon. Nyt haaveissa siis olisi ihan yhteinen pikku tulokas.
Minä 33vee ja mies 41v.
Yleensä olen raskautunut ennen yritystä ja tämä ottaa koville. Olen nyt menossa ultraukseen lokakuussa ja papakokeen tuloksia odottelen.
Nyt siis kp 25/28-30.
Viime kuussa sain plussan, joka sitten ei kestänytkään matkassa kuin viikon verran. Nyt tämä kierto tuntui menevän omien polttareiden ja miehen kipeilyn takia harakoille, mutta niin vaan sitä uskoo, tekasee oireita ym, vaikka suoranainen ihme pitäisi tapahtua. ;)
Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
ja toivottavasti myös poistut pian ;-) Harmi että olet saanut keskenmenoja kärsiä.
Taas kerran täytyy aloittaa pahoitteluilla että monille on täti kurvannut kylään. Onkohan tämä meidän pino kirottu???
Lyhyesti omasta navasta, eli tänään kp 12 aloin tikuttaa ovista, haalea oli viiva vielä. Tänään taas sain töissä kuulla kommentteja miten hyvältä näytän kun olen "pikkuisen" hoikistunut - ja täytyy myöntää että hyvältä tuntuukin! Kauhia sentään jos maha alkais taas paisua... ;-) Ihanaa käyttää pari kokoa pienempiä vaatteita kuin vielä keväällä käytin. Että siitä on kyllä hyvä mieli, ja voishan sitä taas laihduttaa samoihin mittoihin synnytyksen jälkeen. Tällä hetkellä en kyllä yhtään kaipaa niitä liikakiloja...
Eewokki kp 12 (esittelyssä ikä 34 - nyt 35 jo)
Onnea heti Moonalle ja Rizzalle ja oliko Polakin plussannut??
On taas masentanut ja ketuttanut niin paljon tämä yritys, ettei ole jaksanut kirjotella. Välillä oon käynyt lukemassa teidän juttuja, kauheen aktiivisia ootte kaikki kirjotteleen!!
Osaisko joku sanoa siemennestenäytteestä, kun muuten oli kaikki ok, mutta epämuodostuneita päitä oli ihan liikaa, siis 90%..Onko meillä mitään toivoa näillä simpoilla onnistua?? Lääkäri oli kirjoittanut vaan, että muutos voi olla tilapäinen ja suositteli kontrollia 3 kk päähän. Nyt siis joudutaan edelleen odottamaan lähetettä lapsettomuustutkimuksiin..
Anteeksi kovin omanapainen viesti heti näin tauon jälkeen. Välillä meinaa usko loppua, vaikka pidänkin itseäni ihan liiankin yltiöoptimistina :D
inkeri kp 15/28
Jep, eli siellä tänään oltiin ja saatiin vino pino esitettäkin kotiin luettavaksi!
Mä joudun ensi kiertton alusta hormoniverokokeihin ja niihin tautiverikokeihin. Lisäksi ensi kierron alusta tehdään se aukiolotutkimus. Mieheltä ne verikokeet otettiin jo tänään. Lääkäri ultras ja totes, että vasemmalla oli kypsymäs 14 ja 13mm follikkelit, mutta oikealla ei mitään. Lisäksi oikea munatorvi näytti taas huonolta, vaikka se sillon keväällä kontroilloitiin, että olis ok. Eli se endo epäilys nosti taas päätään...=(
Muuten käynti oli hyvä ja jäi positiivinen olo! Miehelle vaan oli suuri yllätys, että lääkäri hakus kiveksiä kokeilla...;)
Unohdinkohan jotain, noh saa kysyä, jos jotakuta kiinnostaa...
Mulle ei sanonut mitään noi follikkelien koot, että osaako joku viisaampi sanoa, että minkä kokosina ne sitten irtoaa?!?!
Uudelle tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta! Anteeksi, että nimimerkin unohdin!
Inkeri, harmi etten osaa auttaa tuon kysymyksen kanssa! Mulla on ihan samat tuntemukset, että usko meinaa loppua vaikka ylitöposittivinen muutoin oliskin! Ei voi muuta sanoa, kuin jaksamisia!!!!
Terveisin Sofi, joka odottelee nyt ekstalyhyttä kiertoa, että pääsisi noihin kokeihin!!!
P.s. Vilja:Meillä oli vasta eka info, mä vasta tuskailen opinnäytteen aiheen kanssa, ei meinaa sytyttää sen suhteen!=/
Heissan,
tervetuloa Helinäkeiju, toivottavasti tosiaan putoat pian.
Ja Eewokki, ei tässä kirottuja olla, jatkuvasti joku tippuu pois ketjusta, viimeksi kai Mona ja Pola, luottamuksella vaan etiäppäin.
Inkeri: ymmärtääkseni tuota epämuodostuneiden siittiöiden määrää ei monet lapsettomuuslääkärit tiiraile enää paljoakaan. On tärkeämpää, että siittiöt ovat liikkuvaisia. Ne raasummat tarttuvat johtimen reunoihin kiinni ja ohjaavat hännällään muita eteenpäin.
Sofi, en tiedä kyllä yhtään myöskään noista follikkeleista. Välillä olis ihan ok, jos olis kotona ultra ja olis jotenkin tietävämpi asioista niin vois vähän edes hallita tätä lapsen hankintaa. Nyt se on ovistikkuja lukuunottamatta ihan virvelinheittoa. oi ja voi.
Meillä ovuloidaan, ihan ihme aikaan, ovislimat tuli kp8. Tosi outo juttu. Ja kohdunsuu on kans jo kadoksissa. Ihan outoo, no mulla on ollut stressiä niin tää on varmaan siitä.
Mukavaa vloppua kaikille, myrmica
Inkeri: Mun miehellä kanssa siittiöt epämuodostuneita 100%, mutta tosiaan meille kanssa sanottiin, että kaikilla klinikoilla morfologiaa ei edes tutkita, joten ei pitäisi aiheuttaa suurta "haittaa".
Mulla oli kanssa tänään käynti gynellä, tehtiin aukiolotutkimus, toinen auki ja toinen ei, mutta sille ei kuulemma tehdä mitään, kun toinenkin riittää. Ensi kierrosta sitten tehdään eka inseminaatio, jänskää..Vähän epäuskoinen fiilis, että tästä se hoitotaival sitten alkaa, toiv. myös päättyy pian.
Mukavaa vloppua kaikille. Uusille tervetuloa ja tervemenoa toiv. mahd pian!
t.Asteri
nyt on taas risukasaan heitetty urakalla lisää tikkuja ! viime viikolla ehdin jo juhlia viikko sitten pongattua ovista ja ensimmäisiä vuodottomia päiviä....kunnes taas eilen alkoi tiputtelu, hetkellisesti, väheni taas tänään. tätä on nyt jatkunut lähes 6vkoa ja alkaa jo ennestään huono hemoglobiini olemaan olematon. soitin äsken lääkäriin ja aamulla tarkistukseen. ihme juttu kun kohtukin ultrattiin 3vkoa sitten ja kaiken piti olla kunnossa, plaah, masentavaa.
Nelli: tulin ihan luomusti raskaaksi, mutta oviksia kyllä olin tikuttanut jo pitkään ennen raskautumista, koskaan en ole kovin nopeasti raskautunut, vaikka kierto on säännöllinen ja oviksenkin tunnen.
tänään on tunne etten tule varmaan enää koskaan raskaaksi kun en edes fyysisesti toivu tästä.
Pahoittelut omanapainen valitus, katsotaan josko huominen lääkäri tuo mitään positiivista.
sirusade