*Pidempään tuhdanneiden SYYSKUU*
Kommentit (143)
Voi Nyytikki! Kurja kuulla että oot toivottomana. Lapsen yrittäminen kyllä laittaa liiton koville. Paljon tsemppiä sulle.
Polalle hirmuisesti onnea! Varmasti uskomaton tunne kun sen sykkeen vihdoin näkee. Voimia ja rauhaa sulle.
Sofi, muistan hämärästi joskus kuulleeni että munasarja voi jäädä särkemään oviksen jälkeen, että se on vähän niinku pieni haava. Toivottavasti selviää. Jos meet nyt loppukiertoa, niin silloin parin viikon päästä se lääkäri varmaan ultraa sut ja pääset heti tarkastelemaan ovulaatiota...ehkä...jotain positiivista. öh.
Mä oon ollut tosi vähän nyt palstalla, kun jostain syystä kone ei oo päästänyt mua sivustolle. Ihan ihme juttu. Uusitaankohan siä jotain vai tahmaako mun linjat?
ON: Mulla on taas kramppeja kohdussa ja rinnat alko kipeytyä viikko oviksen jälkeen. Varasin saman tien ajan Väestöliittoon. Sain sen keskiviikolle, katsotaan mitä tohtori sanoo.
Sofi: ihan hyvä vain, kun on sijoituskoira.. Kaikki sanovat, että sillä on hyvä väritys...
Samalla yksi palkintokuva..
Onneksi olkoon vielä plussanneille jos olen jonkun unohtanut. :)
Eewokki: Et sinä ole vanha; minä täytin jo keväällä 35v. Onnea synttärin johdosta! :) Minun pojallakin on muuten synttärit lauantaina.
Aika syksyinen ilma alkaa jo olla.. Minu ayleensä väsyttää niinä päivinä kun on sateista.
Minä sain ensi viikon maanantaiksi lääkäriajan. Kuulin ettei tähystykseen tarvitse välttämättä heti ensimmäisenä mennä: voidaan myös tehdä magneettikuvaus ja jonkin muu ultra kun ihan tavallinen (en nyt muista nimeä). Täytyy kysyä noistakin. Tähystys on varmasti varmin tapa havaita endometrioosi, mutta vähän se pelottaa. :/ Mutta katsotaan nyt mitä lääkäri sanoo.
Hyvää viikkoa kaikille! :)
kiharapään koiralle taas onnitteluja. Minäkin tykkään kyllä koiran värityksestä kovasti. Sulla alkaa olla taas jännät päivät käsillä...
sirusade: tottakai otetaan sinut joukkoon mukaan! Toivotaan että saisit mahdollisimman nopeasti selkeän kierron!
nyytikki: Toivottavasti saisitte miehesi kanssa asiat kuntoon ja puhuttua.. Jaksuja sulle sinne, ei varmasti ole helppo tilanne!
moonaa täällä jännitellään että kuinka sun pallero olis sinne kiinni ottanu! kovasti toivotaan että kiinni olis :)
eewokki: Minäki neuloin viime syksynä-talvena, se oli oikeasti pitkästä aikaa tosi mukavaa ja tavallaan rentouttavaa puuhaa. En vaan ole kovin hyvä neulomaan, mutta ei se minua hidastanut :)
Pola: Kiva kuulla kuulumisia ja että sieltä kohdusta on elämää löytynyt!
Sofi: Ikävä kun jouduitte lääkäriaikaa siirtelemään, mutta kiva tosiaan että se kuitenkin on tulossa :)
myrmica: täällä on myös sivustot takunnu jo monta päivää.. Tuu kertoon sitten lekurikuulumisia ja onnea matkaan!
2pojanäidillekkin onnea matkaan lääkärireissulle ja myös sinun lekurikuulumisia kuulisin sitten mielellään. Minäki ole tuosta magneettikuvauksesta jotain lukenut, mutta kauheasti en ole siitä tietoa löytänyt. Tuo ultra (erilainen kuin tavallinen) juttu kuitenkin ihan uusi asia. Kerroppas niistä lisää sitten kun olet lääkäriä niistä haastatellut.
mulle ei mitään uutta. kauheasti ollu koulukiireitä ja kun koneella olen ollut niin olen yrittänyt keskittyä vain tekemään tehtäviä. lukemassa teidän juttuja olen käynyt. Mulla on ovisaika käsillä ja sitä ollaan pyritty hyödyntämään parhaamme mukaan, mikä onkin kivaa puuhaa :)
Nelli kp 14/28-29
Nelli: kiitos!
Neidin turkki oli ilmeisesti hyvässä kunnossa.. Nyt ei olekaan ainakaan ennen marraskuun loppua koiranäyttelyä. Täytyy nyppiä turkki seuraavaksi..
KP 30/28-35 YK 23
kihis
Mä en oo paljon kerennyt koneelle kun duunit alkoi ja kaikkee... Hassua koittaa saada rytmi päälle ja herätä kelloon yms.=) Niin ja mun "vauva" aloitti hoidossa. Onneksi on mennyt oikein hyvin. Tänään se ei ees jäänyt itkee mun perään.
Te ootte taas paljon kirjoitelleet, mikä on kivaa. Mulla meni puolet ohi kun yritin kahlata tekstejä läpi. Moonalla ainakin on jännät paikat alkio siirron kanssa. Ja kiharapään koiruus oli niittänyt kunniaa.
Mulla on tää kierto mennyt ihan ohi! Tajusin että kohta vois alkaa jännäilee, mutta turhaahan se on jos katsoo taaksepäin viime kiertoja. Ekaa kertaa ois mulla hormooni-vapaa kierto puoleen vuoteen. Ja odotukset ei oo kyllä kovin korkeella... Seksiä on ollut säännöllisesti, mutta en kyllä oo miettinyt mitään tärppi päiviä. Kohta on jo talvi ja mun suunnitelmien mukaan mulla piti olla jo iso maha tähän aikaan =) Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty =)
Pakko mennä nukkumaan. Tsemppiä teille rakkaat ystävät, ootte usein mun mielessä, vaikken tänne oo kerennytkään!! Joku vois plussata, niin piristyis omakin mieli!
T: masunasu kp27/30-32
toivotaan masunasu että sulla kuitenkin tärppäisi tästä kierrosta, jos se vaikka auttaisi että olet vähemmän mietiskellyt/stressannut tätä asiaa. Minkä ikäinen "vauva" sulla olikaan? Ja kiva kuulla että hoidossa käynti on alkanut hänellä oikein hyvin. Se olis niin raastavaa viedä toista hoitoon jos ei menis hyvin!
Tuo masunasun sanoma "joku vois plussata, niin piristyis omakin mieli" pitää kyllä täälläkin paikkansa! Täällä pinossa sitä niin toivois ihan kelle tahansa sen plussan! Kyllä se toisi vähän toivoa itsellekkin..
ON: Minä lähden varmaan tänään johonkin reissuun. Meillä on appivanhemmilla asuntoauto ja ollaan otettu se nyt lainaan kun mulla ei ole loppuviikosta koulua. Jonnekkin päin ajateltiin sillä sitten suunnata, aikataulustakaan ei mitään hajua. Koulukirjat on kyllä otettava mukaan ja tehtävä tehtäviä ja tenttiin lukua siellä reissun päällä. Nettiä ei ole todennäköisesti käytettävissä, mutta kannettavan otan mukaan koulutehtävien vuoksi ja jos sattuu että mennään leirintäalueelle jossa käytössä ilmainen (tai siihen leirintämaksuun sisältyvä) netti, niin pääsenpäs sitten tännekkin vilkuilemaan kuulumisia :)
Koskas muuten moonalla on virallinen testipäivä? Eikö noissa IVF/ICSI/PAS hoidoissa ole joku testipäivä olemassa? (Tietenkin varmaan saa jo aikaisemmin testata jos sattuisi näkymään)
-Nelli
Eewokki: Toivotaan että ovis olis jo ollu ja pms oireet oiskin raskausoireita! Mäkin tykkään neuloa aina välillä jotain. Nyt sain juuri kahdet villasukat tehtyä joululahjoiksi.
Pola: Onnellista odotusta. :)
Kiharapää: Sulla riittää puuhaa sen koiran kanssa! Hyvä niin niin pysyy ajatukset poissa yrityksestä. Toivottavasti plussa tulisi sitä myötä kun ei ehdi niin paljon näitä juttuja ajattelemaan.
Sofi: Tylsää että jo sovittua aikaa siirtävät. Toivottavasti seuraava aika pitää!
Myrmica: Mites lääkärillä meni?
2pojan äiti: Toivottavasti lääkärillä on hyvät suunnitelmat miten edetä ja asiat lähtee kanssa etenemään maanantaisella käynnillä. :)
Nelli: Mukavia hetkiä oviksen hyödyntämiseen! Itse muistan sen lähinnä "pakkoseksin" ajaksi... kumpikin vältteli toista kun oli pakko niinä päivinä... muuten seksi kyllä oli mukavaa. ;) Nyt se on taas aina mukavaa kun ei se kuitenkaan johda mihinkään niin ei ole mitään paineita. Niin ja hyvää reissua, mihin sitten päätättekin mennä!!
Masunasu: Niinhän meillä kaikilla omien kuvitelmien mukaan olis masu tai vauva... tai pari jo tähän mennessä. Voi kun elämä meniskin suunnitelmien mukaan! Tai että sais edes joskus sen oman pienen!
ON: On kyselty kuinka kestän piinapäiviä... no nyt taas paremmin. Alkuun mies koitti koko ajan puhua vauvasta ja kuinka monisoluinen se nyt jo on jne. Mulla meni hermot ja itkin kunnolla kerran ja käskin lopettaa "vauvasta" puhumisen. Sehän voi olla yhtä hyvin pudonnut jo pois kyydistä. Enkä halua siitä muutenkaan koko ajan puhua. Oikeastaan en itse usko raskautuvani lainkaan, en edelleenkään. Onhan tässä pieni toivo mukana. Mutta turha sitä on miettiä näin etukäteen kuinka käy. Nyt ei asiasta puhuta kotona ja olen siitä hyvillä mielin!
Testipäivästä on kanssa kyselty... Kai yleensä on tapana saada joku tietty päivä jolloin voi itse testata tai mennä verikokeelle. Mulle annettiin ohjeeksi, että testaa sitten joskus parin viikon päästä... Tai sainhan mä mukaan raskaustestin ja jonkun paperinkin, mutta en oo sitä ees lukenu!! Ehkä siinä lukee päivä! :D Ensi viikon keskiviikkona teen testin jos ei vuoto ala.
Mitään kiinnittymis tms oireita ei ole ollut... ainoat kivut oli pp1 ja pp2, jolloin vähän ruskeaa vuotoa. Saattoi johtua vielä alakerran sörkkimisestä. Niin aikaisin tuskinn kiinnittyy kun hedelmöittymisestä vasta 3-4pv. Muut oireet (rinnat kipeet, vatsa turvoksissa) johtuu lugesteronista. Joten rauhassa odotelaan viikon kulumista vielä. Lohtuna kaikessa on, että pakkasessa on alkioita 2+3, joten heti ei tarvitse alkaa IVFää alusta.
Moona, pp7
toivotaan, toivotaan!
Tuo Moonan kirjoitus "pakkoseksistä" on kuin suoraan mun näppiksestä, seksi on kyllä mukavaa silloin kun se ei ole "pakollista" eli just oviksen aikoihin kun tietää että NYT voi olla ne oikeat hetket niin ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta kun seksiä on normaalisti vaan n. krt/vk niin pakko hieman yrittää ovispäivillä tsempata vaikka en nauti puuhasta juuri ollenkaan :-(
Hölmö täällä kuvittelee että mitäs jos tässä kierrossa ois onnistanut vaikka hyvin tiedän ettei pyhästä hengestä tulla raskaaksi. En yhtään muista oliko petipuolella minkäänlaista actionia tuohon mukamas ovisaikaan (jos se nyt oli sitä)... Tuskinpa vaan tästäkään mitään tulee.
Mäkin kuvittelin silloin huhti/08 kun jätin kierukan pois että kyllähän raskaana ollaan jo seur. jouluna, mutta pah... en ois uskonu että tästä tulee näin pitkä ja kivinen tie.
Aurinkoisia syyspäiviä! t. eewokki
Moonalle pidetään peukut pystyssä!
Tähystykseen on muutama menossa, magneetti tutkimuksen käyttöä tähän tarkotukseen en ookaan kuullu, on vissiin uus juttu. Mulle on aina sanottu että vaan tähystyksellä saa varmuuden. Hyvä jos on ei-kirurginen tapa tutkia toi vaiva! Vaikka ite oon toipunu tähystyksistä tosi nopeesti ni leikkaus on aina leikkaus. Magneetti on ihan hauska tutkimus, kun kone pitää kaikenlaista pauketta ja surinaa. Putki on vaan inhottavan ahdas, meinas tulla ahtaanpaikan kammo.
Ittellä edelleen toivottomuus päällä, tätä on ollu jo reilun vkon eikä loppua näy. Oon jo suunnitellu oman kämpän sisustamista jne, enkä siedä nähdä miestä yhtään. Onko lie jotain luopumistyötä vai vaan ketutusta. Toisaalta haluan odottaa tän kiukun yli ja tehdä ero/jatkamis päätös vasta sen jälkeen, ettei tuu kiukuspäissään tehtyä tyhmyyksiä.
Tänään taas kirpas oikein kunnolla kun kaveri ilmotti olevansa raskaana, ja kirosi että näin nopeesti tuli uudestaan raskaaks... lapsille tulee ikäeroa vajaa vuosi... hitto että voi tollanenkin ottaa koville.
Joo se oli vähän tarkoituskin kun päätettiin koira hankkia, ja mä olen aina halunnut koiran ja päästä harrastamaan sen kanssa.. Kesä meni aika koiraharrastus-voittoisasti..
Tänään oltiin meidän äidin kanssa tutustuttamassa meidän neitiä purjeveneeseen, jos lähdetään viikonloppuna purjehtimaan.. Ettei vene lähde heti liikkeelle, kun mennään sinne ekaa kertaa..
Ihan laivakoira tuosta on tulossa..
KP
Tässä samalla se 7 viikkoisen ikäisenä tuo meidän neiti..
Itseopiskelupäivä ja mä vaan täällä hillun...=)
KP: hyvää veneilyreissua!! Toivottavasti täti ei yllätä vkl:n aikana!!
Masunasulla ja eewokillako oli kierrot mennyt vähän ohi?!? No, se vois olla hyvästäkin...=) Ei ainakaan pääse stressi haittaamaan!!
Tänne ei kummempaa.. Tätiä oottelen! Oon ihmetelly mun tissejä, kun ne käyttäytyy kierroissa ihan ei tavalla... Välillä ne tulee heti oviksesta asti sikakipeeksi ja välillä (kuten nyt) ihan viimisinä päivinä saattaa vähän aristaa... Onko kukaan muu yhtä pölhö kun mä, että tutkii tissejään näin?!!?;) Mutta oon aatellu, että täytyy olla hormonikierrossa jotain häikkää...
Sitten kukas sitä puhuikaan siitä, että kuvitteli jo tässä vaiheessa pitävänsä vauvaa sylissä?! Aivan samat ajatukset täällä! Alkuun mietittiin, että voidaanko aloittaa yritys, kun olis tullu mun opintoihin tauko ja nyt näyttää siltä, että ehdin jo hyvissä ajoin valmistua, eikä vauvaa kuulu vieläkään...:(
Nyytikki: Kuulostaa järkevältä,että antaa tilanteen rauhoittua ja tekee päätöksiä vasta sitten! Kiukuissaan voisi tehdä jotain, mikä myöhemmin kaduttaisi... Voimia!!!
Sofi kp29
Sofi: tän pitikin olla mun kohdalla yrityksetön kierto kun olin niin kyllästynyt tähän, eli sikäli ihan sama vaikka ovis oliskin mennyt ohi. Mutta pakostakin sitä käy pienessä päässään miettimään että oisko sittenkin mahiksia... Kummallista että se oli niin aikaisin eli n. kp 10, todellakin yllätti. Normaalisti mulla ollu lähempänä kp 20... Nyt en edes testaillu mutta tuntemukset oli sellaiset.
Ja olen myös tissien tunnustelija, nytkin on niin hemmetin kipeet. Välillä on ennen menkkoja ja välillä ei. Clomien ja lugejen vaikutuksen alaisena ei ollu mitään tissikipuja! Viimeksi kun raskauduin 03/09 tissit OLI kipeet ennen tätipäivää.
Päivänjatkoja! eewokki
yritin toissa päivänä kirjoittaa ja pitkät turinat kirjoitinkin, vaan hävisivät tekstit jonnekin bittiavaruuteen enkä jaksanut aloittaa alusta, yritän siis nyt uudelleen.
Moonalle ihan hirveästi tsemppiä ja hermoja kestää odotuksen piinaa!
Nyytikille voimia on päätöksesi on sitten mikä tahansa. voin uskoa hyvin kuinka paljon lapsen yrittäminen koettelee suhdetta, siinähän kumpikin tavallaan suree vähän väliä menetettyä mahdollisuutta. meillä tämä keskenmeno on aiheuttanut muutaman mojovan riidan, sitä on vaikea uskoa että mies ja nainen suree niin eritavoin. Asiaa käsittelevä kirja on auttanut hieman, olen pyytänyt että mies lukee sieltä edes muutamat kohdat jotta ymmärtää miksi näitä törmäyksiä tulee. Tsemppiä teille ja toivottavasti saatte välinne kuntoon.
sofi: mä olen myös "tissitarkkailija" tai olin, nyt haen koko ajan jotain tuntemuksia mutta mitään ei tunnu. Ennen tissit kipeytyi heti
oviksen jälkeen, näin ollen en siis ilmeisesti ovuloi ainakaan vielä. sain keskenmenon jälkeen lääkkeet jotka estävät maidon nousemisen ja pari viikoa sen jälkeen samat vanhat lapaset rupesivat tuossa leuan alla roikkumaan, heh. Nyt sitä jo oikein kaipaa niitä "tissikipujaan"
Lääkäri ja psykologi oli kohdallani sitä mieltä että nyt on vielä liian aikaista päättää yritämmekö vielä uudelleen....siis mitä ? en tajua tätä lausetta, eikö ne tajuu että mä teen mitä vaan jotta tulen uudellen raskaaksi ja saan joskus sen nyytin syliini. Toiset on taas sitä mieltä että heti uutta mahdollisuutta vaan peliin. minäkin kun luulin että meillä se vauva jo olisi, vaan eipä ole. vanhempi lapsi kyseli että olisiko äitin mahassa vauva jo jouluun mennessä, johon nuorempi totesi että jos ei silloin niin sitten joulun jälkeen, vetipä hiljaiseksi, en todella voinut lisätä mitään.
Onko kenelläkään kokemusta miten kierto palautuu keskenmenon jälkeen ?? on tietty yksilöllistä, mutta olen kyllästynyt odottamaan mahdollista ovista. ainoa valo tunnelin päässä on se että jälkivuoto näyttää näin 4vkon jälkeen loppuvan, jeee!
Masunasulle ja Eewokille peukutukset, "ohi mennyt" kierto saattaa luvata hyvää ;-)
Nellille mukavaa lomareissua, minne sitten nokkanne suuntattekin, pienetkin lomat piristää!
Sirusade
Sofi, ihan samaa tissien puristelua on täälläkin. Aina ovulaation jälkeen ja jotenkin kummasti sitä tulee tyytyväiseks jos jotain tuntuu. Ehkä se kipu on ollut tällasta ennen yrittämistäkin mut ei siihen oo vaan kiinnittänyt huomiota.
Sirusade, voi sua, vaikeahan noihin ristiriitaisiin viesteihin on reagoida. Kuitenkin kun on niin vahva halu saada se vauva. Jos on tietty tärkeä se surutyö tehdä, ettei se jää sitten käsittelemättä.
Moona, toivottavasti se nyt tärppäisi. Optimisti minussa haluaa sanoa, että saattoihan tuo olla kiinnitysvuotokin. 3-4 päivää on perusaika, mut onko hoidoissa lyhyempi...
ON, kävin lääkärissä alavatsan kivuista ja enpä juuri tullut siitä viisaammaksi. Ultras ja juteltiin. Ultrassa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa, mä tietty kuvittelen nähneeni jonkun alkeisnapanuoran ja alkion siellä. Lääkäri oli aika harvasanainen, "teillä nyt tuntuu tämä sitten vähän kestävän." No älä! En uskaltanut kysyä, onko siellä ketään eikä varmaan noin varhain kierrossa olis suostunut mitään sanomaankaan. Puuh, odottelen taas alkaako kuukautiset vloppuna vai ei. Sovittiin miehen kans, että aloitetaan marraskuussa hoidot jos ei nyt mitään uutta tapahdu.
Huvittaa, kun me mentiin vuosi sitten naimisiin ja ei alettu ihan niin aikaisin yrittää, ettei sitten olis aivan viimeisillään häissä. ööö.
Kivoja viikonloppureissuja niille lähteville ja rentouttavaa oloa ihan kaikille! myrmica
Minäkään en ole kuullut magneettikuvauksen käytöstä endon tutkinnassa. Sehän olisi paljon helpompaa eikä tulis niitä kiinnikkeitä turhaan... mut tähyssä saa samalla myös hoidettua jos jotain löytyy. Siksi sitä varmaan enemmän käytetään.
Nyytikki: Mieti rauhassa mitä tilanetteessasi teet ja haluat. Jos kyse vain lapsettomuudesta, asiaan löytyy varmaan parempikin ratkaisu kuin ero. Tsemppiä.
Kiharapää: Komea on koiruus. :)
Sofi: Mulla myös rinnat käyttäytyy eri kierroissa eri tavalla. Samaa oli jo pillereitä syödessäni. Harvoin kyllä kipeytyy. Eikä nyt yrityksen aikana ole sen useammin kipeytyneet kuin ennenkään. Tietty puristelu niitä voi tehdä enemmän kipeäksi, ja sitä pitäisikin välttää ettei prolaktiini-arvo nopuse. En usko että johtuu mitään hormoonihäiriöistä, koska itselläni ainakin samaa oli myös e-pillereistä syödessä, jolloin hormoonit ei paljon heittele.
Myrmica: Harmi ettei syytä kivuille löytynyt. Ultrassa ei oikein vielä näy mitään vaikka olisi jo kohtuun kiinnittynyt alkio. Alkuraskauden ultrakin on siksi vasta joskus viikolla 7-9, kun sitten vasta näkyy kunnolla mitään. Alkion siirrossakaan ei näy se pallero lainkaan kohdussa.
Mulla sellanen käsitys, että alkiolla kalvo päällä vähintään 3-4pv, että ei voi kiinnittyä vielä silloin. Ja sen jälkeenkin menee vielä pari päivää että on kiinnittymiskykyinen, eli joskus 5-7pv kohdalla voi kiinnittyä. IVF:ssä ihan sama. Alkio vaan on alkuun labrassa pari päivää ja siirretään sitten. Siirrettäessä meidän pallero oli 4-solinen 2vrk hedelmöityksestä.
Edelleen oireet ennellaan: rinnat vähän kipeet ja vatsa turvoksissa. Turvotus tosin ehkä vähän laskussa. Lievää kuvotusta myös, mutta johtunee suolitulehduksestani, jonka sain juuri kuulla aktivoituneen jälleen kerran labrojen perusteella. :(
Vielä en ole sortunut raskaustestiä tekemään. Seuraavaksi yövuorot, joten se estää tehokkaasti tekemästä testiä kun koko yön hereillä ja pissalla tulee käytyä useammin. Aikaisintaan tiistaina voin siis testin tehdä. Todennäköisesti odotan keskiviikkoon.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Moona, pp9
Hei vaan kanssasisaret!
Täällä taas siirrytty uuteen kiertoon, täti pamahti eilen 2 päivää etuajassa kylään. Nyt oli toisaalta toivottukin, että tulee ajallaan, jotta päästään sitten lääkäriin kuuntelemaan testituloksia. Nyt siis yk 14 menossa.
Itse olen jo loppukierron verikokeet käynyt tekemässä. Mies vei oman näytteensä ja ensi viikolla mulla vielä yksi verikoe (alkukierron). Miehelle pitää kyllä antaa iso pusu ja hali, oli niin reipas simppanäytteen viemisen suhteen! =)
Mukavasti meni kyllä tämä kierto, kun en kiireiltäni ehtinyt vauvajuttuja hirveesti miettiä, enkä ovistestejäkään käyttänyt. Taidan olla ilman niitä tässäkin kuussa, vähemmän stressiä...
Toivottavasti saadaan mukava lääkäri. Hoitaja oli ekalla kerralla tosi mukava ja positiivinen, joten mukava fiilis tuli ainakin alkuun näihin lapsettomuustutkimuksiin. Tuo lääkäri ja hänen asennoituminen sekä sanomiset vaikuttaa kyllä niiiiiiin paljon...
Tissit on mulla tosi vaihtelevat kierrosta toiseen. Toisinaan ovat ennen tätiä niin kipeet, pinkeet ja paisuneet, että hyvä kun suihkussa pystyy käymään. Toisinaan ei taas mitään eroa huomaa...
Nelli: Kiva kuulla hyviä uutisia noihin muutoksiin liittyen!
Tsemppiä Moonalle, toivottavasti on kiinnittynyt ja hyvin matkassa mukana!
Myrmica: Meillä ihan sama juttu, yrittämisen aloittamista siirrettiin juuri häiden ja häämatkan takia. Mutta nyt vähän harmittaa... eihän se raskaus olisi mitään haitannut!
Nyytikki: Ymmärrän paremmin kuin hyvin harmituksen tunteesi tuon ystäväsi raskausuutisen jälkeen!
Polalle tsemppiä! Ja muistathan olla jännittämättä liikaa!
Sofi: Päivitätkö mun tietoja tohon esittelyyn:
Ennuli81
ikä 29 mies 28
Ensimmäinen lapsi toiveissa kummallakin
yritystä n. 08/08 lähtien
Tutkimukset aloitettu
Viikonloppuja!
Ps. tulen sitten kertomaan tuloksista.
-Ennuli-
kp 2/28
Meidän veneilyreissu peruuntui ja ollaan miehen kanssa molemmat kipeinä..
Nyt tarttis varmaan mennä nukkumaan..
***KP 33/28-35 YK 23***
KP
Kiharapäälle paranemisia!! Harmi, että reissu peruuntui... Tosin nyt on tosi paljon tauteja liikkeellä...=(
Ennuli: harmi tädin tulo, mutta hyvä, että ootte päässy hoidoissa alkuun!! Miten teillä hoidot ihan konkreettisesti alkaa? Tarkoitan siis saatko jotain lääkettä tai muuta vastaavaa?!?!
Tästä tämä pino on loistava, itse voisi yksinään maalta piruja seinille vaihtelevista oireista, mutta sitten kuuleekin, että normaalia ja muillakin on vastaavaa...=)
Täti on vielä pidetty poissa... Viime kierrossa tuli kp29, mutta eipä mulla samanlaista kiertoa ole tainnut tullakkaan...
Sofi kp31
Sivut on taas takkuillut, kokeillaas, josko nyt pääsis kirjoittaan...
Pola: Onnea todella paljon! Hienoa, että syke löytyi ja vauva oikeassa paikassa!! Tiedän, että on varmasti vaikea rentoutua myöhäisen km:n jälkeen, mut yritähän ottaa rauhallisesti!!
Moona: Miten sä kestät jännitystä? Mä olisin ainakin tulisilla hiilillä... Toivotaan niin kovasti teidän puolesta!!
KP: Teillähän varsinainen luxushauva on, kun se keräilee kaikki palkinnot...;)
Nelli: Sullahan oli hyviä uutisia! Kiva, että sullakin alkaa hommat edistyä! Nyt vaan manaamaan niitä peruutusaikoja!!!
Nyytikki: Voimia!! Tuo toivottomuus on vallannut aikaajoin kaikkia meistä...:( Mutta vaikka kuinka masentais, niin periksi ei saa antaa!!! Joskus on vaikea muistaa, että on tää vaikeaa miehellekin, kun itse tuskailee... Ei se ero kuitenkaan ongelmaa ratkaise, varsinkaan jos se ongelma on "vain" tämä...
Sirusade: Tervetuloa toiseenkin kertaan! Jaksuja sinnekin, että jälkivuoto loppuis..
ON: Sairaalalta tuli lappu, että joutuivat siirtämään meidän tämän viikon aikoja ja miehelle se uusi aika ei sopinut (yrittäjä, joten tosi kiinni töissään..) Soitin sairaalalle ja ekalla kerralla miehen läsnäolo on pakollinen joten jouduin siirtämään aikaa taas... Nyt se on parin viikon päästä, mutta on kumminkin...=) Eli meidän sairaalan käytäntö poikkennee muista, koska molempien läsnäolo ekalla kerralla on pakollinen. Loppukiertoa viedään, nyt on vaivannu ihme oikeanpuoleinen kipuilu. Aivan kuin munasarja särkis tai jotain.. Pitänee puhua siitäkin, kunhan tonne sairaalaan asti päästään...
Lisäsin muuten esittelyt tonne alkuun, kun pääsi unohtumaan!!!
Sofi kp26 /30-32