Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?

Vierailija
14.08.2009 |

Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.

Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.

Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.

Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.

Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?

Kommentit (300)

Vierailija
141/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iEt pysty tuollaisia päättelemään ihmisestä, jota et ole koskaan tavannut ja joka on kirjoittanut vain muutaman aloituksen aiheesta. ap

[/quote]

Ensinnäkin olet kirjoittanut vaikka miten monta, monisanaista ketjua ja sinusta on tullut oikein hyvä käsitys. Sikstoisekseen tiedän aiheesta PALJON. Olen sen verran joutunut oman tilanteeni takia ottamaan selvää. Kolmanneksi olen itse ollut vastaavassa tilanteessa! Tiedän justiinsa miten SOKEA tilanteelleen on itse. Ja ettei se näkeminen edes synny kuukaudessa tai parissa, vaan se vie vuosia. Sanot nyt ettet näe ongelmaa ja se on varmasti näin, ja se on luonnollista ja niin kuin asian "kuuluu" ollakin, tässä vaiheessa. Myöhemmin näet, ja otat vastaan niin paljon kuin pystyt kerralla.

Vierailija
142/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisten kuukausien aikana?

Ne lukeneena ei voi epäillä mitään muuta.

Kertokaapa, millä perustella ap:lla on persoonallisuushäiriö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sanoit että olet tehnyt valituksen kahdesta hoitajasta, no eikös tuossa aloituksessa ole jo eritelty kolme eri valitusta, eli sekoatko jo itsekin laskuissasi? ja sitten se mahdollinen rikosilmoitus vielä..

entäs kun sanoit että tulet hyvin toimeen nykyisen neuvolan terveydenhoitajan kanssa, mutta myöhemmin toteat että miehesi saakin hoitaa neuvolakäynnit tästä eteenpäin?

Vierailija
144/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ap:stä hohkaa se psyyken jäykkyys mikä siihen liittyy. Sitä on vaikea selittää sellaiselle jolla ei ole kokemusta persoonallisuushäiriöisenä olemisesta. Sellaiset jäykät olemisen rakenteet. Tässä on nyt puoli vuotta vatvottu näitä ap:n juttuja ja ap ei ole kertaakaan osoittanut mitään merkkiä siitä että millään tavalla kyseenalaistaisi ainuttakaan kohtaamistaan. Kun kaikki varmasti ovat sitä mieltä, että ap:n tulkinnat ovat ylimitoitettuja. Ja sitten juuri tuo ap:n tapa kuvitella tietävänsä mitä ihmiset ajattelee. Mitä depressiohoitaja ajattelee. Mitä terveydenhoitaja ajattelee. Miksi he tekevät sitä mitä tekevät. Ilman että ap oikeasti tietää... Se on sitä sekoittumista mitä persoonallisuushäiriöinen ei itse tajua ja mitä on vaikea edes selittää. Siis että ei ole rajaa muihin ihmisiin. Omat ajatukset ja muiden ajatukset sekoittuvat.

Noin esimerkiksi.

t. persoonallisuushäiriöinen

Vierailija
145/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluaisin sanoa, että on OIKEIN HYVÄ että jotkut ihmiset tekevät valituksia, kanteluita jne. Suurin osa (muista) huonosti kohdelluista ei jaksa, ehdi, osaa niitä tehdä tai edes tiedä että sellaisia voi tehdä.

Nämä harvat jotka tekevät, ansaitsevat kunnioituksemme, ihan totta. Vaikka osa valituksista on varmasti heppoisin perustein tehtyjä, tai vaikka persoonallisuushäiriöisten tekemiä, silti on parempi että järjestelmän tekemisiä tutkitaan ja tarkastellaan. Jokainen viranhaltija josta on joskua tehty valitus taatusti kiinnittää hieman enemmän huomiota toimintaansa sen jälkeen kun hänestä on tehty valitus, ts. saa jonkinlaisen opetuksen.

t. yksi hallintotieteilijä

Vierailija
146/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisten kuukausien aikana?

Ne lukeneena ei voi epäillä mitään muuta.

Vierailija
147/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sanoit että olet tehnyt valituksen kahdesta hoitajasta, no eikös tuossa aloituksessa ole jo eritelty kolme eri valitusta, eli sekoatko jo itsekin laskuissasi? ja sitten se mahdollinen rikosilmoitus vielä..

entäs kun sanoit että tulet hyvin toimeen nykyisen neuvolan terveydenhoitajan kanssa, mutta myöhemmin toteat että miehesi saakin hoitaa neuvolakäynnit tästä eteenpäin?

esimiehelle olen valittanut näiden lisäksi kahdesta muusta.

Tulen hyvin toimeen, mutta koko neuvolan toiminta on aiheuttanut niin pahan pettymyksen, että mies hoitaa neuvolakäynnit.

ap

Vierailija
148/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ap:stä hohkaa se psyyken jäykkyys mikä siihen liittyy. Sitä on vaikea selittää sellaiselle jolla ei ole kokemusta persoonallisuushäiriöisenä olemisesta. Sellaiset jäykät olemisen rakenteet. Tässä on nyt puoli vuotta vatvottu näitä ap:n juttuja ja ap ei ole kertaakaan osoittanut mitään merkkiä siitä että millään tavalla kyseenalaistaisi ainuttakaan kohtaamistaan. Kun kaikki varmasti ovat sitä mieltä, että ap:n tulkinnat ovat ylimitoitettuja. Ja sitten juuri tuo ap:n tapa kuvitella tietävänsä mitä ihmiset ajattelee. Mitä depressiohoitaja ajattelee. Mitä terveydenhoitaja ajattelee. Miksi he tekevät sitä mitä tekevät. Ilman että ap oikeasti tietää... Se on sitä sekoittumista mitä persoonallisuushäiriöinen ei itse tajua ja mitä on vaikea edes selittää. Siis että ei ole rajaa muihin ihmisiin. Omat ajatukset ja muiden ajatukset sekoittuvat.

Noin esimerkiksi.

t. persoonallisuushäiriöinen

vaikuttaa taustalla? Eli näät sitä sielläkin missä sitä ei ole.

Vierailija
149/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten juuri tuo ap:n tapa kuvitella tietävänsä mitä ihmiset ajattelee. Mitä depressiohoitaja ajattelee. Mitä terveydenhoitaja ajattelee. Miksi he tekevät sitä mitä tekevät. Ilman että ap oikeasti tietää... Se on sitä sekoittumista mitä persoonallisuushäiriöinen ei itse tajua ja mitä on vaikea edes selittää. Siis että ei ole rajaa muihin ihmisiin. Omat ajatukset ja muiden ajatukset sekoittuvat.

ihan "normaali" ihminenkin voi katsoa että jaa, tuolla terveyhdenhoitaja menee hyllyjen välissä. Mksi ei ole huomaavinaankaaan? Ei kai hän vaan välttele minua? Ja niin edelleen. Mutta siinä on kysymysmerkki perässä. Persoonallisuushäiriöisen jäykkä tulkinta on sitä, että on heti selvää että koska terveydenhoitaja ei tervehdi, hän välttelee minua koska hän inhoaa/vainoaa minua, piste, eikä edes sata terveydenhoidajan käytöstä pohtivaa viestiä pysty horjuttamaan sitä. Esimerkisi se tieto, ettei terveyhdenhoitajilla ole nimenomaan asiakkaan takia tapana tervehtiä ensin.

Vierailija
150/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä ap on kyllä eka tällä palstalla jota koskaan olen ryhtynyt "diagnosoimaan", koska tapaus on mielestäni niin selvä. Ja ihan oikeasti ja vilpittömästi toivon, ettei hänen tarvitsisi viettää turhia vuosia masennuslääkkeitä syöden ja siinä luulossa, että masennus on ainoa ongelma. Koska persoonallisuushäiriö saattaa vanhemmiten lievittyä, mutta myös olla lievittymättä, päinvastoin, ja siitä voi olla elämässä todella suurta haittaa. Parisuhteessa ja työelämässä ja lasten suhteen jne.

T. persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
151/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta lääninhallitukseen ja kahdesta esimiehelle. Siitä voi jo jotain päätellä. Ei ole normaalia toimintaa tuollainen.

Vierailija
152/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan "normaali" ihminenkin voi katsoa että jaa, tuolla terveyhdenhoitaja menee hyllyjen välissä. Mksi ei ole huomaavinaankaaan? Ei kai hän vaan välttele minua? Ja niin edelleen. Mutta siinä on kysymysmerkki perässä. Persoonallisuushäiriöisen jäykkä tulkinta on sitä, että on heti selvää että koska terveydenhoitaja ei tervehdi, hän välttelee minua koska hän inhoaa/vainoaa minua, piste, eikä edes sata terveydenhoidajan käytöstä pohtivaa viestiä pysty horjuttamaan sitä. Esimerkisi se tieto, ettei terveyhdenhoitajilla ole nimenomaan asiakkaan takia tapana tervehtiä ensin.

Kaiva se ketju esiin, missä ihmettelin, ettei terveydenhoitaja tervehdi minua. Et löydä? Juu, et, koska sellaista ei ole. En ole missään kirjoittanut, että ihmettelin, ettei tervehdi. Huvitti vain se lymyily.

ap

Vierailija
153/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä ap on kyllä eka tällä palstalla jota koskaan olen ryhtynyt "diagnosoimaan", koska tapaus on mielestäni niin selvä. Ja ihan oikeasti ja vilpittömästi toivon, ettei hänen tarvitsisi viettää turhia vuosia masennuslääkkeitä syöden ja siinä luulossa, että masennus on ainoa ongelma. Koska persoonallisuushäiriö saattaa vanhemmiten lievittyä, mutta myös olla lievittymättä, päinvastoin, ja siitä voi olla elämässä todella suurta haittaa. Parisuhteessa ja työelämässä ja lasten suhteen jne.

T. persoonallisuushäiriöinen.

Musta tuntuu, että sulla on nyt joku fiksaatio tähän ap:n juttuun, ja vanhat oireet palaavat. Miten olisi lisälääkitys ja vähän intensiiviterapiaa? Kai sa tajuat, että tuolalinen jankkaaminen ja yhteen asiaan takertuminen ei ole tervettä.

Vierailija
154/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta lääninhallitukseen ja kahdesta esimiehelle. Siitä voi jo jotain päätellä. Ei ole normaalia toimintaa tuollainen.

Valituksen tekeminen ei siis ole normaalia? Miksei?

ap

Vierailija
155/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva se ketju esiin, missä ihmettelin, ettei terveydenhoitaja tervehdi minua. Et löydä? Juu, et, koska sellaista ei ole. En ole missään kirjoittanut, että ihmettelin, ettei tervehdi. Huvitti vain se lymyily. ap

että kuka teki mitä. Mutta se ei ole tärkeää, koska kaikissa näissä tapauksissa mistä kerrot on sama kaava, ja yksi osa sitä kaavaa on tuollaiset jäykät automaattitulkinnat ihmisten ajatuksista ja motiiveista ja täydellinen varmuus niiden oikeellisuudesta.

Vierailija
156/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuka teki mitä. Mutta se ei ole tärkeää, koska kaikissa näissä tapauksissa mistä kerrot on sama kaava, ja yksi osa sitä kaavaa on tuollaiset jäykät automaattitulkinnat ihmisten ajatuksista ja motiiveista ja täydellinen varmuus niiden oikeellisuudesta.

Tjaah. Minä pidän sitä tunteena. Mutta tosiaan, ehkä oma sairautesi puhuu nyt enemmän. Tsemppiä sinulle.

ap

Vierailija
157/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että sulla on nyt joku fiksaatio tähän ap:n juttuun, ja vanhat oireet palaavat. Miten olisi lisälääkitys ja vähän intensiiviterapiaa? Kai sa tajuat, että tuolalinen jankkaaminen ja yhteen asiaan takertuminen ei ole tervettä.

Koetan tässä vaan herätellä ap:tä. Tiedän hyvin ettei hän tästä tällä nimenomaisella hetkellä juuri mitään saa, mutta jos olen oikeassa, tätä samaa on ap:llä tiedossa vuosia. Masennukset tulee ja menee ja lääkkeitä kokeillaan ja mikään ei oikein toimi ja työssä tulee hankaluuksia ja "vainoavia" työkavereita jne. Eli jos näin kävisi, ehkä jotain olisi jäänyt itämään ap:n mieleen ja hän lähtisi hakemaan apua pikkasen aikaisemmin. Nimittäin kun sitä apua on usein oikeasti vaikea saada terveydenhuollosta, ja jos on paranoidisia piirteitä, se on oikein erityisen vaikeaa.

Vierailija
158/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolan terveydenhoitajaa on osoittautunut niin kelvottomiksi. Silloin vikaa (edes vähäistä!) on löydyttävä myös valittajasta.

Mutta turha täällä on jankata. Toivottavasti osaat joskus hakea apua itsellesi.

Vierailija
159/300 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolan terveydenhoitajaa on osoittautunut niin kelvottomiksi. Silloin vikaa (edes vähäistä!) on löydyttävä myös valittajasta.

Vierailija
160/300 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinahullu valitusautomaatti, että onko ne siellä tk:sa ruvenneet ottamaan kanssasi riskiä ja toimimaan jotenkin muuten kuin ohjeissa sanotaan? Eiköhän tuo yksi ole oikeassa ja sinä et vaan tajua mistään mitään. Ja jos olet provoilija, lopeta jo. Joka tapauksessa mielenterveytesi huonosta tolasta ei ole enää epäilystäkään, olit provo tai et.

Asia on tarkistettu potilasasiamieheltä. En tiedä, onko muissa terveyskeskuksissa erilaiset ohjeet.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi