Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian pöyristyi lahjoista

Vierailija
09.06.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1433697792639.html

Juttua siitä, miten ei morsiamelle lahjat kelvanneet. Myös hääsuunnittelijat neuvovat kuuntelemaan ja kunnioittamaan parin lahjatoiveita, eikä esimerkiksi antamaan kaiken maailman kippoja ja kuppeja jos niitä ei ole toivottu.

Mitä mieltä?

Aikoinaan, kun itse kerroin tänne omista häälahjoistamme (saimme siis kippoa ja kuppia vaikka ei oltu toivottu mitään mutta halutessaan sai kartuttaa häämatkatiliä), minut haukuttiin kiittämättömäksi ja vailla käytöstapoja olevaksi bridezillaksi jolle ei mikään kelpaa :D 

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:31"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:30"] Jos hääpari on jo lähemmäs kolmekymppinen ja ovat asuneet tovin yhdessä, on mielestäni typerää ostaa niitä kippoja ja kuppeja ja koriste-esineitä. Aivan varmasti näillä on jo kaapit pullollaan astioita ja he tuskin käyttävät vieraan valitsemaa kippoa, vaan se jää hyllyyn pölyttymään. Samoin kaikki etiketti- ja käytöskirjat, miksi hitossa näitä pitää antaa lahjaksi? Lahjakortit ja raha häämatkatilille on mielestäni ihan hyvä käytäntö ja ilahduttaa varmasti. Jotenkin vain vierailla tuntuu olevan halu muistuttaa lahjalla omasta olemassaolostaan, ei ilahduttaa morsiusparia. Mikä näkyy näistä "kehtaavatkin valittaa lahjasta"-kommenteista. Kiva että vaivauduitte tuomaan lahjan, mutta jos tarkoituksena on vain omasta itsestään muistutus eikä minun ilahduttaminen, niin millainen lahja se oikein on?  Jos niitä kippoja ja kuppeja on pakko antaa, niin sitten jotain erikoisempaa ja hienompaa. Kuten pöytähopeasetti tai kristallilasit. Mutta ei, pitää antaa jotain kastehelmi-tuikkuja tai aaltomaljakoita, joita kukaan alle 50-vuotias ei pidä kauniina saati käytännöllisinä.  [/quote] Ei, vaan tästä ketjusta on nähtävissä se, että lahjasta ilahtuminen riippuu vastaanottajan asenteesta enemmän kuin lahjan nimenomaisesta tarpeellisuudesta. Joitain ihmisiä ei voi kerta kaikkiaan ilahduttaa juuri millään ja sitten on niitä, jotka ilahtuvat muistamisesta ja keksivät käyttötarkoituksia lahjoille eikä valita jatkuvasti kaikesta. [/quote]Terveen järjen käyttö on silti sallittua siis ei osteta tiimarityyppisiä enkeleitä tai kynttilää häälahjaksi! Miutama sattumasarjaa oleva kahvikuppikin on vaivaksi ennemmin kuin hyödyksi. Siksi lahjalista on mainio keksintö. [/quote] Kaikilla ei ole varaa ku siihen Tiimarin enkeliin. Tuskin mikään itse tehtykään kelpaa. Laittakaapa joku tuloraja  häävieraille seuraavaksi. Vähävaraisilta  kielletyt häät. Ensi kesän kuumin trendi. [/quote] Mieluummin tulee ilman lahjaa kuin jonkun kämäsen enkelin kanssa.

[/quote]

Veikkaan että noin yleisesti ottaen on paheksuttavampaa tulla ilman mitään lahjaa.

Vierailija
62/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:21"] Ennen (olen 21 joten kovin kaukaisesta historiasta ei ole kyse) juhlat järjestettiin juhlijan toimesta, juhlijan kustannuksella, sillä ajatuksella että rahaa ja vaivaa menee mutta menköön koska haluan juhlia ja kutsua rakkaat myös juhlimaan. Eikä lahjoja tuotu KORVAUKSENA omasta osuudesta, vaan juhlan kunniaksi ja toisen muistamiseksi. Ei vieraan tarvitse juhlasta maksaa. Tottakai kohteliasta tuoda jotain ja käyttäytyä asianmukaisesti. Jos on vaivalloista ja kallista, pitäkää pienemmät ja halvemmat juhlat. Jos haluatte kalliit vieraan kustannuksella, laittakaa pääsymaksu. [/quote] Joskus ne lahjat tuntuu suoranaiselta v*ttuilulta. En puhu omasta kokemuksesta, sillä ainoat juhlat joita olen juhlinut on olleet häät joten kokemusta ei laajalti ole. Mutta mitä olen kuullut ystäviltä, nähnyt itse toisten juhlissa ym, niin olen sitä mieltä että moni antaa lahjan jonka itse haluaisi, ei sellaista lahjaa jossa olisi ajateltu sitä saajaa.  Ja ei, lahjat ei ole tärkeintä juhlissa tietenkään! Mutta lahjoista tässä puhutaan. Ja oikeasti onhan se aika koomista: pikkusiskoni on oikea esteettisyyden ylijumalatar olematta silti ylpeä tai kopea tai muiden asioihin puuttuva pilkun viilaaja. Hän vain jotenkin osaa aina löytää kaikkea kaunista, osaa yhdistellä asioita niin että kokonaisuus on harmoninen jne. Hän sulhasensa kanssa järjesti häät seurantalolla, joka oli juuri remontoitu todella kauniiksi (yleensähän ne on vähän kulahtaneita, kuten omakin hääpaikkani oli). Sisko koristeli talvihäänsä itse ja lopputulos oli hieno. He valitsivat musiikin hyvällä maulla, ruoan myös, kaiken muun. He todella näkivät vaivaa, ja lahjoista eivät maininneet mitään. Siis eivät yhtään mitään.  Se se vasta ongelma ihmisille sitten olikin :D Kun ei tiedetä että mitä tuoda, että voi voi sentään kun EI ole sitä lahjalistaa tai tilinumeroa. Sisko ajatteli, että ei halua olla ahneelta vaikuttava morsian ja uskon, että hänelle oli kohokohta se juhlien järjestäminen ja oma avioliitto. Kun katselin sitä lahjapöytää, niin kyllä mietin samaa kuin Ilta-Sanomien lainaama morsian: mitä hittoa? Neljä työssäkäyvää aikuista toi kortin ja viinipullon. Yksi perhe toi vain kortin.  Ja entä ne vieraat? Yhdellä oli farkut ja huppari - häissä! Yhdellä naisella kauluspaita ja tavalliset housut. Lapsilla puolella oli juhlavaatteet, tytöillä kaikilla mekot mutta puolella pojista farkut ja printtipaita. Jee. Kiva.  [/quote] Todella mautonta mennä toisen juhliin farkuissa yms!

[/quote]

Riippuu motiivista. Jos se on viitseliäisyyden puutetta tai joku kannanotto, niin on mautonta. Mutta jos on hyvä selitys, niin en olis niin pikkumainen että vaatteet estäis juhlimisen omissa häissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:31"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:30"] Jos hääpari on jo lähemmäs kolmekymppinen ja ovat asuneet tovin yhdessä, on mielestäni typerää ostaa niitä kippoja ja kuppeja ja koriste-esineitä. Aivan varmasti näillä on jo kaapit pullollaan astioita ja he tuskin käyttävät vieraan valitsemaa kippoa, vaan se jää hyllyyn pölyttymään. Samoin kaikki etiketti- ja käytöskirjat, miksi hitossa näitä pitää antaa lahjaksi? Lahjakortit ja raha häämatkatilille on mielestäni ihan hyvä käytäntö ja ilahduttaa varmasti. Jotenkin vain vierailla tuntuu olevan halu muistuttaa lahjalla omasta olemassaolostaan, ei ilahduttaa morsiusparia. Mikä näkyy näistä "kehtaavatkin valittaa lahjasta"-kommenteista. Kiva että vaivauduitte tuomaan lahjan, mutta jos tarkoituksena on vain omasta itsestään muistutus eikä minun ilahduttaminen, niin millainen lahja se oikein on?  Jos niitä kippoja ja kuppeja on pakko antaa, niin sitten jotain erikoisempaa ja hienompaa. Kuten pöytähopeasetti tai kristallilasit. Mutta ei, pitää antaa jotain kastehelmi-tuikkuja tai aaltomaljakoita, joita kukaan alle 50-vuotias ei pidä kauniina saati käytännöllisinä.  [/quote] Ei, vaan tästä ketjusta on nähtävissä se, että lahjasta ilahtuminen riippuu vastaanottajan asenteesta enemmän kuin lahjan nimenomaisesta tarpeellisuudesta. Joitain ihmisiä ei voi kerta kaikkiaan ilahduttaa juuri millään ja sitten on niitä, jotka ilahtuvat muistamisesta ja keksivät käyttötarkoituksia lahjoille eikä valita jatkuvasti kaikesta. [/quote]Terveen järjen käyttö on silti sallittua siis ei osteta tiimarityyppisiä enkeleitä tai kynttilää häälahjaksi! Miutama sattumasarjaa oleva kahvikuppikin on vaivaksi ennemmin kuin hyödyksi. Siksi lahjalista on mainio keksintö. [/quote] Kaikilla ei ole varaa ku siihen Tiimarin enkeliin. Tuskin mikään itse tehtykään kelpaa. Laittakaapa joku tuloraja  häävieraille seuraavaksi. Vähävaraisilta  kielletyt häät. Ensi kesän kuumin trendi. [/quote] Mieluummin tulee ilman lahjaa kuin jonkun kämäsen enkelin kanssa.

[/quote]

Veikkaan että noin yleisesti ottaen on paheksuttavampaa tulla ilman mitään lahjaa.
[/quote]
Miksei voi laittaa sitä 20euroa kirjekuoreen tai parin ilmoittamalle tilille, vaan pitää ostaa jotain turhaa, jos ei ilmam lahjaa kehtaa tulla?

Vierailija
64/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:40"]

Ihmeellistä, miten ihmiset tuntuvat oikein loukkaantuvan hääparin häämatkatilistä. Kun MINUNHAN pitäisi saada tuoda mitä MINÄ haluan, MINÄ haluan että MINUN lahjani muistuttaa hääparia MINUN olemassaolostani jatkuvasti kaapin perällä! Kyllä minä mielummin ostan 20 eurolla sen kulhon hääparille vaikka tiedän hyvin että he eivät sitä käytä, mitäs kehtasivat olla itsekkäitä ja kertoa minulle, mitä toivovat lahjaksi! Siitäs saivat! 

Tämä asenne oikein paistaa tuosta yhdestä viestistä, jossa sanotaan ostavansa kehitysmaan lapsille lahjoituksen hääparin nimiin "näpäytyksenä" siitä ettei hääpari toivonut mitään. Tuntuisi kyllä ihan oikeasti silkalta pahantahtoiselta vittuilulta, jos saisin vain kuoren jossa ilmoitetaan että nimissäni on siirretty 20 euroa hyväntekeväisyyteen, ellei kohde ole oikeasti todella tärkeä minulle. 

[/quote]

Tadaa, tässäpä malliesimerkki kunnon hirviömorsiamesta! Ei puhettakaan sulhasesta.... :-D

[/quote]

Eihän sulhasen tehtävä olekaan muu, kuin mahdollistaa morsiamelle prinsessapäivä :D Kun vielä yksin ei voi mennä naimisiin.

Heti, kun aaveemamma saa pitää häät yksin, ei miestä enää tarvita, vaan saa ihan oman ja omannäköisen juhlan ja säästyy jopa siltä, että miehelle pitää vaivalloisesti joskus antaa. Saa kaiken huomion vain itseensä.

[/quote]

Monikohan mies katuu valintaansa siinä vaiheessa kun lahjoja avataan?

Vierailija
65/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:21"] Ennen (olen 21 joten kovin kaukaisesta historiasta ei ole kyse) juhlat järjestettiin juhlijan toimesta, juhlijan kustannuksella, sillä ajatuksella että rahaa ja vaivaa menee mutta menköön koska haluan juhlia ja kutsua rakkaat myös juhlimaan. Eikä lahjoja tuotu KORVAUKSENA omasta osuudesta, vaan juhlan kunniaksi ja toisen muistamiseksi. Ei vieraan tarvitse juhlasta maksaa. Tottakai kohteliasta tuoda jotain ja käyttäytyä asianmukaisesti. Jos on vaivalloista ja kallista, pitäkää pienemmät ja halvemmat juhlat. Jos haluatte kalliit vieraan kustannuksella, laittakaa pääsymaksu. [/quote] Joskus ne lahjat tuntuu suoranaiselta v*ttuilulta. En puhu omasta kokemuksesta, sillä ainoat juhlat joita olen juhlinut on olleet häät joten kokemusta ei laajalti ole. Mutta mitä olen kuullut ystäviltä, nähnyt itse toisten juhlissa ym, niin olen sitä mieltä että moni antaa lahjan jonka itse haluaisi, ei sellaista lahjaa jossa olisi ajateltu sitä saajaa.  Ja ei, lahjat ei ole tärkeintä juhlissa tietenkään! Mutta lahjoista tässä puhutaan. Ja oikeasti onhan se aika koomista: pikkusiskoni on oikea esteettisyyden ylijumalatar olematta silti ylpeä tai kopea tai muiden asioihin puuttuva pilkun viilaaja. Hän vain jotenkin osaa aina löytää kaikkea kaunista, osaa yhdistellä asioita niin että kokonaisuus on harmoninen jne. Hän sulhasensa kanssa järjesti häät seurantalolla, joka oli juuri remontoitu todella kauniiksi (yleensähän ne on vähän kulahtaneita, kuten omakin hääpaikkani oli). Sisko koristeli talvihäänsä itse ja lopputulos oli hieno. He valitsivat musiikin hyvällä maulla, ruoan myös, kaiken muun. He todella näkivät vaivaa, ja lahjoista eivät maininneet mitään. Siis eivät yhtään mitään.  Se se vasta ongelma ihmisille sitten olikin :D Kun ei tiedetä että mitä tuoda, että voi voi sentään kun EI ole sitä lahjalistaa tai tilinumeroa. Sisko ajatteli, että ei halua olla ahneelta vaikuttava morsian ja uskon, että hänelle oli kohokohta se juhlien järjestäminen ja oma avioliitto. Kun katselin sitä lahjapöytää, niin kyllä mietin samaa kuin Ilta-Sanomien lainaama morsian: mitä hittoa? Neljä työssäkäyvää aikuista toi kortin ja viinipullon. Yksi perhe toi vain kortin.  Ja entä ne vieraat? Yhdellä oli farkut ja huppari - häissä! Yhdellä naisella kauluspaita ja tavalliset housut. Lapsilla puolella oli juhlavaatteet, tytöillä kaikilla mekot mutta puolella pojista farkut ja printtipaita. Jee. Kiva.  [/quote] Todella mautonta mennä toisen juhliin farkuissa yms!

[/quote]

Riippuu motiivista. Jos se on viitseliäisyyden puutetta tai joku kannanotto, niin on mautonta. Mutta jos on hyvä selitys, niin en olis niin pikkumainen että vaatteet estäis juhlimisen omissa häissä. 
[/quote]
Mä olin joskus farkkuhameessa, printtipaidassa ja tennareissa häissä. :D mun piti vain heittää bändi sinne, kun morsian vaati jäämään. :D

Vierailija
66/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään!"

Tuohan kuulostaa ihan hyvältä, jos hääpari ei ole itse halunnut määrätä tiettyä hyväntekeväisyyskohdetta. Ihan kannatettava idea.

Kuulostaa hurjalta järjestää perhejuhlia, jossa kerjätään rahaa kutsuvierailta, oli kysymys hääjuhlasta tai syntymäpäivistä. Kohta varmaan hautajaisissakin, kukkien sijaan, pyydetään kartuttamaan perikunnan varallisuutta, kun kukat eivät kuitenkaan ole mieleisiä ja sitä rahaa ei kuitenkaan ole koskaan tarpeeksi. Puhumattakaan, jos ystäviä pyydetään vierailulle ja ennen kuin vieraat lähtevät kotiinsa, isäntäpari esittää ostoskuitin illlan tarjoilusta ja maksattavat illan tarjoilut vierailla, ihan samalla tavalla kuin omissa häissään. 

Vierailija
67/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:59"]"Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään!"

Tuohan kuulostaa ihan hyvältä, jos hääpari ei ole itse halunnut määrätä tiettyä hyväntekeväisyyskohdetta. Ihan kannatettava idea.

Kuulostaa hurjalta järjestää perhejuhlia, jossa kerjätään rahaa kutsuvierailta, oli kysymys hääjuhlasta tai syntymäpäivistä. Kohta varmaan hautajaisissakin, kukkien sijaan, pyydetään kartuttamaan perikunnan varallisuutta, kun kukat eivät kuitenkaan ole mieleisiä ja sitä rahaa ei kuitenkaan ole koskaan tarpeeksi. Puhumattakaan, jos ystäviä pyydetään vierailulle ja ennen kuin vieraat lähtevät kotiinsa, isäntäpari esittää ostoskuitin illlan tarjoilusta ja maksattavat illan tarjoilut vierailla, ihan samalla tavalla kuin omissa häissään. 
[/quote]
Puhdasta vittuilua tuollainen on. Ei lahja.

Vierailija
68/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:22"]Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään!
[/quote]
Olisit entinen kaveri, jos tuollaisen lahjan mulle hankkisit.
[/quote]
No sitten varmaan osaat siihen kutsuun olla kirjoittamatta, että löytyy jo kaikkea ja ilmoitat sen sijaan lahjalistan?
[/quote]
Ilmoitan tilinumeron, johon voi laittaa rahalahjan.
[/quote]
Sekin onnerinasia, kuin "kaikkea löytyy jo". Mulla on itsellä yleensä se tietty summa (yleensä satanen) joka on varaa käyttää häälahjaan ja jos ilmoitetaan että mitään ei haluta eikä tilinumeroakaan kerrota niin mä lahjoitan sen summan sitten hyväntekeväisyyteen johonkin parille tärkeään kohteeseen oli se sitten afrikan lapset tai romanian koirat.

Vierailija
69/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:22"]Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään!
[/quote]
[/quote]
No sitten varmaan osaat siihen kutsuun olla kirjoittamatta, että löytyy jo kaikkea ja ilmoitat sen sijaan lahjalistan?
[/quote]
[/quote]
Sekin onnerinasia, kuin "kaikkea löytyy jo". Mulla on itsellä yleensä se tietty summa (yleensä satanen) joka on varaa käyttää häälahjaan ja jos ilmoitetaan että mitään ei haluta eikä tilinumeroakaan kerrota niin mä lahjoitan sen summan sitten hyväntekeväisyyteen johonkin parille tärkeään kohteeseen oli se sitten afrikan lapset tai romanian koirat.
[/quote]
Lahjoita omissa nimissäs. Älä hääparin nimissä. Itse en ainakaan halua jonkun toisen lahjoittavan mun nimissä millekkään järjestölle rahaa, koska mua ei kiinnosta vittujakaan. Rahalahjan taas voi käyttää johonkin oikeasti tarpeelliseen ja isompaan ostokseen.

Vierailija
70/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat häävieraat HALUAVAT antaa jotain lahjaksi. Useimmat haluavat, että lahja on mieluinen. Ei ole mitään kerjäämistä laittaa tilinumeroa ja toivetta rahalahjoista, jos raha on se, mikä on mieluinen lahjaksi. Rahaa on myös helppo antaa juuri sen verran kuin haluaa, kuin on varaa.

Minä en ainakaan tiedä ketään teini-iän ohittanutta, joka pitäisi juhlia lahjojen saamiseksi. Tietenkin on tärkeintä, että vieraat saapuvat paikalle juhlistamaan ja kaikilla olisi mukavaa. Paljon tärkeämpää kuin se, antavatko he jotain lahjaksi.

Täysin toiveiden vastaisen lahjan saamisen koen itse ikäväksi. Turhaa roinaa, turhaa luonnonvarojen tuhlausta ja pahimmillaan antaja loukkaantuu, jos lahja ei päädy keskeiselle paikalle saajan kotiin. Jos haluatte ilahduttaa lahjan saajaa niin noudattakaa niitä esitettyjä lahjatoiveita tai jättäkää lahja antamatta! Ellette ole varmoja, että keksitte muun mieluisan lahjan.

Vierailija
71/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea koko ketjua mutta miks häihin on soveliasta kehitellä häälahjalistaa ja toivoa vain tietynlaisia vateja ja keppuja, kun se ei koskaaan muutenkaan oo tapana. Vai alkaako kohta olla ihan ok, että esim. rippijuhlia viettävä nuori voi tehdä lahjalistan liittyen moottoriurheiluun. Vähän kyllä lahjan merkitys on kadonnut, eikö sen pitäis olla ilostuttava ja aika ennalta-arvaamaton. Jos morsiammella on pokkaa valittaa lahjoista, niin eikö sillon kutsukorttiin jo suoraan vois laittaa lahjakiellon.

Kuinkahan moni tonki jutun perusteella jättää menemättä tän kesän kutsuttuihin häihin. Se 100€/pariskunta on kyllä joillekin melkeen puolet kuukauden ruokabudgetista esim. Jos se lahja oliskin ainut johon uppooaa rahaa. Ehkä jonkun juhlavaatteen osto/vuokraus ja lisäks, jos juhlat on kauempana niin matkukulut ja yöpyminen. Okei, ehkä pelkän viinapullon saaminen isolta joukolta on hiukan loukkaavaa but still..

Vierailija
72/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:19"]En jaksanu lukea koko ketjua mutta miks häihin on soveliasta kehitellä häälahjalistaa ja toivoa vain tietynlaisia vateja ja keppuja, kun se ei koskaaan muutenkaan oo tapana. Vai alkaako kohta olla ihan ok, että esim. rippijuhlia viettävä nuori voi tehdä lahjalistan liittyen moottoriurheiluun. Vähän kyllä lahjan merkitys on kadonnut, eikö sen pitäis olla ilostuttava ja aika ennalta-arvaamaton. Jos morsiammella on pokkaa valittaa lahjoista, niin eikö sillon kutsukorttiin jo suoraan vois laittaa lahjakiellon.

Kuinkahan moni tonki jutun perusteella jättää menemättä tän kesän kutsuttuihin häihin. Se 100€/pariskunta on kyllä joillekin melkeen puolet kuukauden ruokabudgetista esim. Jos se lahja oliskin ainut johon uppooaa rahaa. Ehkä jonkun juhlavaatteen osto/vuokraus ja lisäks, jos juhlat on kauempana niin matkukulut ja yöpyminen. Okei, ehkä pelkän viinapullon saaminen isolta joukolta on hiukan loukkaavaa but still..
[/quote]
Ymmärrätkö, että ihmiset eivät halua turhaa roinaa pyörimään kaappeihin? Hieno kärrätä häiden jälkeen hirveet määrät kippoja ja koriste-esineitä kirppikselle tai roskalavalle.

Vierailija
73/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:01"]

Jos lahjat on tärkeimmät niin ehkä kannattaa jättää häät pitämättä ja ostaa sillä järjestely kymppitonnilla mieleisiä "lahjoja"

[/quote]

Juuri näin.

Miksi sulhaset ei yleensä (jos koskaan) ole niitä, jotka ulisee joka paikassa kun lahjat, polttarit, kampaus, kuvaaja, kakku ei miellyttänyt?

[/quote]

Koska a) miehille toisarvoiset asiat ei yleensäkään ole ongelma, ei ne vänise mistään huonosta hiustenleikkuustakaan viikkotolkulla, b) miehille naimisiinmeno on naimisiinmeno, ei mikään yritys/luulo/kuvitelma siitä, että jatkuvasti kiskottava ruma kainalopuku ja verho päässä muuttaa taviksen Maailman Kauneimmaksi Naiseksi ever ja c) miehille häät ovat juhla, eivät mikään yhden naisen show, jonka tarkoitus on olla päivä prinsessana ja naimisiinmeno on vain väline, jolla toteuttaa se. Ja sitten kiukutellaan kun "täydellisissä" häissä on vääränväriset lautasliinat - no harvemmin on täydellinen katsella hääparikaan että sikäli.

Vierailija
74/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:22"]Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lahjoita omissa nimissäs. Älä hääparin nimissä. Itse en ainakaan halua jonkun toisen lahjoittavan mun nimissä millekkään järjestölle rahaa, koska mua ei kiinnosta vittujakaan. Rahalahjan taas voi käyttää johonkin oikeasti tarpeelliseen ja isompaan ostokseen.
[/quote]
En kait mää nyt niin pöljä oo, että toisen nimissä lahjoittaisin? Tuskin kukaan on. Mutta jos ei ilmoiteta mitään tilinumeroa tai lahjalistaa ja mulla on satanen jonka oon aikonut pariin käyttää niin ihan hyvin voin lahjoittaa sen sitten hyväntekeväisyyteen johonkin kohteeseen jota se pari tukee (tunnen helvetisti aktivisteja, elöiäsuojelijoita ja amnestyn jäseniä joten melkein jokainen kaverini tukee jotakin hyväntekeväisyyttä).

Vierailija
75/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaistakin nähnyt,että nuorella parilla oli toiveena Iittalan teema sarjaa valkoisena. No, saivat sitten Arabian KoKo mukeja turkoosina :D Vieras vielä perusteli, että HÄNEN mielestään Iittalan teema ei ole hyvä valinta ja valkoinen väri liian tylsä.

Voihan niitä tietysti yhdistää...

Vierailija
76/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:01"]

Jos lahjat on tärkeimmät niin ehkä kannattaa jättää häät pitämättä ja ostaa sillä järjestely kymppitonnilla mieleisiä "lahjoja"

[/quote]

Juuri näin.

Miksi sulhaset ei yleensä (jos koskaan) ole niitä, jotka ulisee joka paikassa kun lahjat, polttarit, kampaus, kuvaaja, kakku ei miellyttänyt?

[/quote]

Koska a) miehille toisarvoiset asiat ei yleensäkään ole ongelma, ei ne vänise mistään huonosta hiustenleikkuustakaan viikkotolkulla, b) miehille naimisiinmeno on naimisiinmeno, ei mikään yritys/luulo/kuvitelma siitä, että jatkuvasti kiskottava ruma kainalopuku ja verho päässä muuttaa taviksen Maailman Kauneimmaksi Naiseksi ever ja c) miehille häät ovat juhla, eivät mikään yhden naisen show, jonka tarkoitus on olla päivä prinsessana ja naimisiinmeno on vain väline, jolla toteuttaa se. Ja sitten kiukutellaan kun "täydellisissä" häissä on vääränväriset lautasliinat - no harvemmin on täydellinen katsella hääparikaan että sikäli.

[/quote]

Kyllä ehdottomasti eniten häissä on häirinnyt morsiamen itsensä jatkuva nyppiminen; milloin kiskotaan pukua kainaloista minuutin välein, milloin räpelletään tukkaa, milloin nypitään mitäkin kohtaa itsessään, pakkomielteisen näköistä itseensä keskittymistä, joka lähinnä vaivaannuttaa vieraita. Ei ole koskaan vielä ärsyttänyt väärän sävyiset lautasliinat tai eri pariset kupit, mutta itseään alati nyppivä morsian sitäkin useammin.

Miksei voi ostaa sopivaa ja istuvaa pukua tai korjauttaa sitä sellaiseksi? Ei hinkit myöskään näytä isommilta jos ostaa isokuppisen puvun, koska sen näkee selvästi että yläosa on tyhjä. Lihava morsian ei myöskään hoikistu vaikka puku kiskottaisiin kuinka kireälle, siitä vain tulee kivat löysät röllykät kainaloihin ja selkään, jotka tursuavat puvun reunan yli. Jos on tarkoitus olla "päivä prinsessana", ei se oikein noilla spekseillä onnistu.

Vierailija
77/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun lukee oon entistä vakuuttuneempi, että meidän idea salaa naimisiin menemisestä on se järkevin. Kaikkia ärsyttää kaikki ja vieraat ja morsian arvostelee toisiaan ja lahjoja. Juu ei kiitos. Mennään maistraattiin ja paikalle vaan vanhemmat ja sisarukset, muut lukekoot facebookista sukunimen muutoksella asian. Näin mä tein äidiksi tullessakin, kun halusin välttää hössötyksen (ihan varmasti olisivat jotkut helvetin babyshowerit pistäneet pystyyn, kun muullekin porukalle on järjestetty), faceen vaan päivitys, että viikonloppuna meille syntyi pieni tyttö.

Vierailija
78/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:22"]Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään! [/quote] Olisit entinen kaveri, jos tuollaisen lahjan mulle hankkisit.

[/quote]

Ei taida jäädä paljosta paitsi jos tuollaisesta kaverista pääsee eroon. Vaikutat ahneelta ja itseekkäältä.

Siis sinä joka et halua olla hyväntekijän kaveri.

Vierailija
79/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:38"]

Tätä keskustelua kun lukee oon entistä vakuuttuneempi, että meidän idea salaa naimisiin menemisestä on se järkevin. Kaikkia ärsyttää kaikki ja vieraat ja morsian arvostelee toisiaan ja lahjoja. Juu ei kiitos. Mennään maistraattiin ja paikalle vaan vanhemmat ja sisarukset, muut lukekoot facebookista sukunimen muutoksella asian. Näin mä tein äidiksi tullessakin, kun halusin välttää hössötyksen (ihan varmasti olisivat jotkut helvetin babyshowerit pistäneet pystyyn, kun muullekin porukalle on järjestetty), faceen vaan päivitys, että viikonloppuna meille syntyi pieni tyttö.

[/quote]

Niin no, oletettavasti naimisiinmenon tärkein asia on se juridinen sopimus nimeltä avioliitto, vaikka monelta se tuntuu unohtuvan kun pääasiaksi muodostuvat häät. Olin muuten aika lailla ihmeissäni kun eräskin nainen sanoi, että avioliittohan on sama kuin häät. Että noin vieraantuneita todellisuudesta jotkut on. Vähän sama kuin sanoisi, että ylioppilastutkinto on sama kuin lakkiaiset.

Vierailija
80/142 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:22"]Kun kutsussa lukee, että meillä on jo kaikkea, niin ostan hyväntekeväisyyslahjan kehitysmaahan, lehmän tai vuohen tai koulupukuja, mitä milloinkin. Hääparihan on kertonut, että heillä ei ole tarvetta millekään! [/quote] Olisit entinen kaveri, jos tuollaisen lahjan mulle hankkisit.

[/quote]

Ei taida jäädä paljosta paitsi jos tuollaisesta kaverista pääsee eroon. Vaikutat ahneelta ja itseekkäältä.

Siis sinä joka et halua olla hyväntekijän kaveri.
[/quote]
Tehköön omissa nimissään hyväntekeväisyyttä. Jos toista tahtoo ilahduttaa, niin antaa lahjan tai rahalahjan toiselle, eikä lahjoita jotain vitun vuohta toisen nimissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi