Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita aloit "kieltää" mieheltäsi, kun teille tuli vauva?

Vierailija
10.06.2009 |

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin olen yrittänyt ajoittaa lasten heräämiset niihin öihin kun mies on varmasti paikalla:DDD. Niinä öinä kun hän on keikalla (soittaa joskus bändissä) niin olen opettanut lapset olemaan heräämättä! Silloin nukahtavat klo 7 ja nukkuvat aamulla klo 9 saakka.

Mies saa juosta harrastuksissa jokaisena iltana viikossa. Minä olen kahlittuna lieteen kiinni, koska näinhän sen pitää olla. Miehelle en uskalla enkä kehtaa asettaa mitään vaatimuksia koska kyllähän miehen pitää saada mennä ja harrastaa kuten ennenkin! Hänhän sen leivän pöytään tuo. Minä olen vain kotona hoitamassa lapsia.

Vierailija
62/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin olen yrittänyt ajoittaa lasten heräämiset niihin öihin kun mies on varmasti paikalla:DDD. Niinä öinä kun hän on keikalla (soittaa joskus bändissä) niin olen opettanut lapset olemaan heräämättä! Silloin nukahtavat klo 7 ja nukkuvat aamulla klo 9 saakka.

Mies saa juosta harrastuksissa jokaisena iltana viikossa. Minä olen kahlittuna lieteen kiinni, koska näinhän sen pitää olla. Miehelle en uskalla enkä kehtaa asettaa mitään vaatimuksia koska kyllähän miehen pitää saada mennä ja harrastaa kuten ennenkin! Hänhän sen leivän pöytään tuo. Minä olen vain kotona hoitamassa lapsia.

kuolemanväsynyt ja joutunut kieltämään mieheltä sen menoja, vaikka nuorimmainen heräilee vieläkin pitkin öitä ja nukun muutenkin huonosti. Asennevamma taitaa joillakin olla suurin ongelma tässä ketjussa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten syntymisen jälkeen. Eli palstan mammat ovat ehdottoman täydellisiä ja oikeassa ja ukot tyhmiä ja aivottomia. Ihme kun te jaksatte niiden kanssa niitä lapsia sitten pykätä, kun vaan hilluvat pitkin iltoja ja viikonloppuja kavereiden kanssa kaljalla...

Vierailija
64/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä tavallinen nainen vain ajattelee niinkin lapsellisesti, että kun tulee perhettä ja lapsia niin ne miehen juoksemiset loppuu. Mutta näinhän ei sitten käykään vaan päinvastoin, lisääntyvät entisestään. Siinä olet sitten nalkissa kakaroiden kanssa - myöhäistä enää katua miesvalintaa.

Vierailija
65/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla tuo ihannemies, joka osallistuu tasapuolisesti lasten hoitoon, osaa lukea teidän ajatuksianne, on innoissaan jättänyt kaikki harrastuksensa ja menonsa ja elämänne pyörii pikku perheenne ympärillä. Onneksi olkoon!

Mun mies on jo melkein 40 v ja silti pitää välillä muistuttaa... jotain samoja tulikin, mutta

olen "kieltänyt"

- stereoiden huudattamisen

- (vähäisen) ylinopeuden ajamisen, kun ollaan kyydissä

Lisäksi olen pyytänyt

- vähentämään tupakointia, jos mahdollista

- lyhentämään työpäiviä, jos mahdollista

- hoitamaan yösyötöt, kun minua tajuttomasti väsyttää

- olemaan yskimättä todella kovaäänisesti nukkuvan vauvan vieressä

- vähentämään harrastuksiaan, jotta mäkin pääsen harrastamaan.

- olen kieltänyt myös ylipukemasta lasta

Mies on kieltänyt mua purkamasta hermostuneisuuttani/väsymystäni lapseen (ja lähettää mut sitten vaikka kävelylle)

Mutta juu, mä koen, että meillä menee hyvin ja niin hänkin. Kyllä kai aikuisetkin voi keskustella asioista.

Ja todellakin tein lapsen, vaikka en jaksa enkä edes halua hoitaa sitä 24/7 seuraavat 18 vuotta. Mutta nämä nyt on meidän valintoja.

Esimerkiksi väsymyksestä ja yöheräämisistä. Pystyisin varmaan lapseni hoitamaan joka päivä ja joka yö. Tämä on vaan meidän koko perheelle mielekkäämpää elämää näin, että väsynein saa aina levätä ja vuorotellen ulkoillaan ja harrastetaan.

Vierailija
66/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvää miestä vielä hoitamaan vauvan yösyötöt, koska sua niin tajuttomasti väsyttää??? Voi elämä, mä en ymmärrä tällaisia saamattomia vetelyksiä, mistä teitä oikein ilmestyy??? Ja yskiminenkin on kielletty :)

Vierailija
67/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelykysymys. Meillä on ollut tilanteita, missä mies on ollut työmatkoilla lähes jatkuvasti, ja mummot ja muut sukulaiset töissä satojen kilometrien päässä. Kyllä me hengissä selvisimme, mutta minua kyllä ällöttää sellaiset ihmiset, jotka saavat mummoilta ym hoitoapua, tai mies on normaalissa päivätyössä, missä on tosiaan ne kuusi muuta yötä levätä, jos yhden joutuu yksin lapsia hoitamaan. Mutta jos keskimäärin kuusi yötä viikossa on yksin lasten kanssa, ja sitten sairas ja väsynyt sinä yhtenä, niin en kyllä häpeä yhtään, jos mies on omasta tahdostaan jättänyt menonsa väliin, itselleni ei vastaavassa tilanteessa tulisi mieleenkään lähteä minnekään.

Meillä muuten mies on halunnut myös kaikki lapsemme. Minä olen työni suhteen tehnyt paljonkin kompromisseja lasten takia, ja joskus miehenkin on täytynyt.

Ja meillä ei miestä "päästetä johonkin". Eikä muuten minuakaan. Vaan homma pelaa niin, että molemmat kertovat, että nyt olisi meno ja merkkaavat sen puolisonkin kalenteriin. Ja sitten menevät ;-). Mies mm. harrastaa harrastusta, jonka vuoksi on tiettyyn aikaan vuodessa väh kerran viikossa päivän veks.

Minä olen meidän perheessämme tätä nykyä se, joka käy työmatkoilla ja on siksi öitä poissa. Voihan menot hoitaa sitenkin, että jos toinen tarvitsee apua, pyydetään joku _ulkopuolinen_ aikuinen avuksi. Oli se sitten mummi, kaveri tai joku muu. Näin meillä toimittiin rankimpana aikana esim. miehen silloisten työmatkojen aikaan. Lähti, oli viikon poissa ja meillä oli tarvittaessa mummo apuna. Elämä on myös järjestelykysymys.

Vierailija
68/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon vaan niin pirun mukavuudenhaluinen. Kun mä voin hyvin, meidän koko perhe voi hyvin. :) Näitä vetelyksiä tulee ihan sieltä samasta paikasta kuin muitakin. No mä en osallistukaan siihen kirkkaimman kruunun tavoitteluun, joten pitäkää te paremmat ihmiset hyvänänne.

Ja kas, taidankin lähteä nyt ystäväni kanssa treeneihin, mies menee matsiin ja anoppi tulee katsomaan tunniksi lapsenlastaan.

työssäkäyvää miestä vielä hoitamaan vauvan yösyötöt, koska sua niin tajuttomasti väsyttää??? Voi elämä, mä en ymmärrä tällaisia saamattomia vetelyksiä, mistä teitä oikein ilmestyy??? Ja yskiminenkin on kielletty :)

Vierailija
69/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon vaan niin pirun mukavuudenhaluinen. Kun mä voin hyvin, meidän koko perhe voi hyvin. :) Näitä vetelyksiä tulee ihan sieltä samasta paikasta kuin muitakin. No mä en osallistukaan siihen kirkkaimman kruunun tavoitteluun, joten pitäkää te paremmat ihmiset hyvänänne.

Ja kas, taidankin lähteä nyt ystäväni kanssa treeneihin, mies menee matsiin ja anoppi tulee katsomaan tunniksi lapsenlastaan.

haluinen. Jos mä kävisin töissä ja mies herättelisi keskellä yötä hoitamaan jotain hommaa ja herra itse olisi päivät kotona, niin eipä kyllä onnistuisi...Ja todellakin, taidat olla tyypillinen minäminä-tyyppi

Vierailija
70/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä hoitaa aina välillä vauvan yösyötöt. Meillä se yleensä menee melkein tasan eli kumpikin vuorotellen. Ja tämä ei ole todellakaan siksi että olisin saamaton vätys vaan koska isä itse haluaa osallistua mahdollisimman paljon lapsensa elämään. Ja kyllä olen joskus pyytänyt ettei menisi kavereitten kanssa jos olen tosi väsynyt. Ei aina voi jaksaa vaikka kuinka joidenkin mielestä pitäisi.

Vierailija
71/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä hoitaa aina välillä vauvan yösyötöt. Meillä se yleensä menee melkein tasan eli kumpikin vuorotellen. Ja tämä ei ole todellakaan siksi että olisin saamaton vätys vaan koska isä itse haluaa osallistua mahdollisimman paljon lapsensa elämään. Ja kyllä olen joskus pyytänyt ettei menisi kavereitten kanssa jos olen tosi väsynyt. Ei aina voi jaksaa vaikka kuinka joidenkin mielestä pitäisi.

muutenkin oli stressiä päällä ja oli todella väsynyt. Mä nukuin aina lasten kanssa päikkärit :)

Vierailija
72/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissin vauvalle suuhun?

Vierailija
73/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä enää. Eli olen siis huono äiti myös siinä mielessä. Niinhän täällä aina hoetaan.

Vierailija
74/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä enää. Eli olen siis huono äiti myös siinä mielessä. Niinhän täällä aina hoetaan.

mutta onneksi tiedostat asian itsekin.

Vierailija
75/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan yhtälailla olen vähentänyt omia menojani, eli kysyn mieheltä aina, sopiiko joku meno. Esimerkiksi jos lähden kävelylle, johonkin tilaisuuteen, ystävien kanssa jonnekin tai minne tahansa, kysyn mieheltäni, että sopiiko hänelle se. Ja jos ei sovi, en mene. Ja tämä toimii meillä toisinkin päin. Ei se ole toisen kieltämistä, vaan vastuuntuntoista aikuisuutta. Toki molemmat ymmärrämme toisen tarpeita, ja parhaamme mukaan yritämme järjestää niin, että molemmat pääsevät haluamiinsa juttuihin, mutta koska olemme vanhempia, emme voi ilman toisen kanssa sopimista minnekään mennä.

Vierailija
76/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sitten niitä jotka on imettänyt lastaan vielä ala-asteen pihassakin ja se tekee sinusta jotenkin muita paremman? Taidat olla sitä tyyppiä joka haluaa imettää vaikka vauvan terveyden kustannuksella koska se nyt vaan on niin ihanaa.. Jospa kuitenkin kaikki saa tehä just tasan niinku ite huvittaa.

Vierailija
77/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sitten niitä jotka on imettänyt lastaan vielä ala-asteen pihassakin ja se tekee sinusta jotenkin muita paremman? Taidat olla sitä tyyppiä joka haluaa imettää vaikka vauvan terveyden kustannuksella koska se nyt vaan on niin ihanaa.. Jospa kuitenkin kaikki saa tehä just tasan niinku ite huvittaa.

Vierailija
78/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppäämisen

Vierailija
79/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä mies ihan itse hoitaa sitä YHTEISTÄ lasta ihan omasta aloitteestaan, ei sitä tartte siihen käskeä. täytyypä sanoa ettei saa auttaa enää ikinä koska se ei sinun mielestäsi ole hyväksyttävää:D eihän sillä ole merkitystä jos mies itse haluaa.. taitaa oma ukkos olla semmonen ettei kirveelläkään uhaten rupea lapsia hoitamaan..

Vierailija
80/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menojanne, vai oletteko lasten syntymän jälkeen saaneet harrastaa ja kulkea kavereiden mukana täsmälleen yhtä paljon kuin ennenkin? Itse olen joutunut rajoittamaan menojani, olen joutunut valvomaan lasten kanssa vaikka olen menossa päivällä töihin, ja joudun kysymään luvan, jos haluan illalla jonnekin, niin että mies hoitaa lapsia. Mieheni on itse halunnut lapsia, joten minusta on ihan ok, että hänkin joutuu näitä kaikkia tekemään. Minun itsetuntoni ei vaadi täydellistä pärjäämistä, hyväksyn itseni ihan näinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan