Kaveri kuvasi ilman lupaa
Mentiin viikonloppuna ravintolaan kaveriporukalla. Oli tosi hauskaa. En juo usein, mutta nyt tuli otettua sen verran että tulin humalaan ja mm. putosin tuolilta. Nolottaa näin jälkikäteen, mutta olin kavereiden kanssa ja oli kivaa, joten en pitänyt asiaa pahana.
Tänään yksi kavereista kuitenkin näytti minulle videon, jonka oli kuvannut minusta ilan aikana. Olen videolla selvästi humalassa ja teen typeriä asioita. En todellakaan huomannut, että hän kuvasi. Hän on näyttänyt videon kaikille, koska se on hänestä hauska, ja minua hävettää hirveästi.
Oli tietysti oma vika, kun menin juomaan. Toisaalta tuntuu, että en voi enää luottaa tuohon kaveriin. Itse en ikinä kuvaisi toista noin ja näyttäisi videota sitten muille. Ahdistaa ajatus, että video on hänen kännykässään ja että hän voi tehdä sillä mitä tahansa.
Kommentit (44)
Sano että et pidä asiasta ja toivot hänen poistavan videon. Sano että olet vakavissasi eikä asiassa mielestäsi ole mitään hauskaa.
Minullekin on käynyt näin. Työkaveriporukalla oltiin pikkujouluissa. Minun on vaikea rentoutua, mutta alkoholi auttoi vapautumaan ja vietin hauskan illan. Maanantaina työkaveri näytti sitten taukotilassa innoissaan toisille videota, jonka oli kuvannut minusta pikkujouluissa. Esimies ei katsonut kyseistä videota, mutta oli paikalla, kun sitä näytettiin. Tästä on jo aikaa, mutta edelleen v i t u t t a a, että päädyin videolle. Sitä häpeää on vaikea edes kuvailla. Sanomattakin selvää, että kyseisen henkilön kanssa en ole käynyt enää yhtään missään.
Tosi tyhmää kaverilta. Mutta jotkut on tuollaisia. Minäkin olin kerran illanvietossa työkavereiden kanssa. Yksi oli koko ajan puhelimellaan, otti selfieitä ja lähetteli snapchatissa koko ajan jotain jollekin. Ensin en pitänyt sitä minään, nuoret kun ovat sellaisia. Illan mittaan kuitenkin huomasin, että ei hän ottanutkaan enää selfieitä, vaan kuvasi muiden illanviettoa. Siis kuvasi muita, muiden huomaamatta, koska luultavasti kaikki ajattelivat puhelimen olevan ojossa jatkuvasti niiden loputtomien selfieiden takia. En tiedä, miksi hän kuvasi muita ja mitä ajatteli videoilla tekevän, mutta tuntuu epämukavalta, että joku tekee noin. Hän kuvasi mm. ihmisten humalaista tanssimista ja halailua loppuillasta, yms.
Oli erikoinen tyyppi muutenkin, aina juoruamassa muiden virheistä pomolle ja nostamassa itseään. Tuli mieleen, että tuollaisilla videoilla voisi vaikka kiristää toisia uhkaamalla näyttää esim. aviopuolisolle.
Siitä illasta alkaen vältin hänen seuraansa viimeiseen saakka. Ei onneksi ole meillä enää töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sano että et pidä asiasta ja toivot hänen poistavan videon. Sano että olet vakavissasi eikä asiassa mielestäsi ole mitään hauskaa.
Jos ei suostu poistamaan, poista sinä hänet ystävistäsi. Ystävä ei aseta toista noloon tilanteeseen.
Vaikea ymmärtää, miksi joku tekee kaverille noin. Ei kännivideot ole edes hauskoja. Ja mitä illan aikana tapahtuu sen pitäisi jäädä vaan oman porukan enemmän tai vähemmän epäselviin muistoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, miksi joku tekee kaverille noin. Ei kännivideot ole edes hauskoja. Ja mitä illan aikana tapahtuu sen pitäisi jäädä vaan oman porukan enemmän tai vähemmän epäselviin muistoihin.
Jotkut nauttivat siitä, kun jäykkänä/ujona tunnettu muuttuu kännissä erilaiseksi. Sitä sitten hörötetään ja kuvataan. Kertoo paljon kuvaajasta.
Kuvaiko myös panot kun sua pumpattii sammuneena porukalla?
Pazkiainen olet sinä.
Sinänsä puolustelematta kuvaamista, on oma päätös saattaa juomisella itsensä tilaan, jossa ei välttämättä pysty olemaan edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä puolustelematta kuvaamista, on oma päätös saattaa juomisella itsensä tilaan, jossa ei välttämättä pysty olemaan edukseen.
Oletpa ihana ihminen ja varmaan tosi hyvä ystävä myös, fy fan. Muita ihmisiä ei kuvata ilman lupaa oli ne kännissä tai ei. Mä olen lopettanut humalajuomisen 5 vuotta sitten ja juon illanvietossa nykyään 1-2 lasia viiniä koko illan aikana. Siltikin suuttuisin, jos mua joku "kaveri" kuvaisi ilman lupaani. Onneksi mulla ei ole sun kaltaisia paskiaisia ystäväpiirissäni.
Pydän etä laittaa pätkän nettiin, saamme nauraa örkille isommalla porukalla. Paskatkin näkyvät valuvan mekon alta ;-)
Mulla yks kaveri ottaa kans kuvia sanomatta mitään ja sitten vielä julkaisee ne kaikkein kamalimmat. Olen sanonut, että minusta ei sitten tarvi laittaa kuvia someen, niin on onneksi aika hyvin lopettanut. Silti aina saa jännätä milloin ruudulle lävähtää joku hirveä kuva itsestä jossain ig:ssa. En käsitä muutenkaan, miten ihmiset kehtaa julkaista kuvia, joissa näkyy muita ilman lupia kysymättä. En itse laita ikinä. En edes omista lapsista.
Haha, kapakka ottaa lisämaksun oksennuksesi siivoamisesta. Oikein!
Onneksi vain putosit tuolilta etkä tehnyt mitään oikeasti noloa niin kuin haastanut riitaa ihmisten kanssa tai rikkonut lakia.
Suutut kaverille. Sanot että haluat että se poistaa sen videon. Sen jälkeen ghostaat.
Mulla muutama työkaveri, jotka kuvaa toisia aina illanvietoissa. Tympeää, kun noloja kuvia ja videoita esitellään taukotilassa vielä viikkojenkin päästä.
Ei se ehkä oikein ole, mutta ei se laitontakaan ole. Julkinen paikka. Joku muukin on saattanut sut nähdä siellä.
Ei kannata hävetä. Tai jos hävettää, ei kannata tehä.
Onneksi elin nuoruuteni ennen somea.
Noin kävi myös Sanna Marinille joten nou hätä. Kyllä se siitä suttaantuu.
Se että juo, ei anna kellekään millään logiikalla automaattisesti lupaa kuvata. Ei siis ole sinun syysi millään tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin kävi myös Sanna Marinille joten nou hätä. Kyllä se siitä suttaantuu.
Tämä lievittää omaa häpeää.
Joo mulle on tapahtunut samaa. Video tuli seuraavana päivänä ryhmächattiin whatsapissa. Tosi jee...Toinen kaveri myös tekee tätä, ottaa koko ajan kärppänä kuvia ja vielä kuukausien päästä näyttelee ja naureskelee niitä. Olen tietoisesti alkanut välttämään hänen seuraansa.