Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita aloit "kieltää" mieheltäsi, kun teille tuli vauva?

Vierailija
10.06.2009 |

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin siis tuohon kysymykseen, että jos on väsynyt, niin mihin sitä miestä tarvii, kun lapsethan menevät nukkumaan siinä vaiheessa, kun mies lähtee illanviettoon. Siis olennainen pointti oli tuo väsymys. Ja mietihän millä tuo väsymys lähtisi, nukkumalla? Miten nukut, jos lapset valvovat yöllä?

Kyllä meillä ainakin lapset saattaa valvoa vaikka miten myöhään ja herätä useamman kerran sen yön aikana. Ei kaikki lapset nukahda sillä sekunnilla, kun laitetaan sänkyyn, eikä nuku aamuun asti. Ihanko oikeasti joku ei tätä tiennyt?

kun ne heräilevät yöllä, vaan tarvitset miehen sen vuoksi kotiin? Kannattaisko kasvaa aikuiseksi ennen kuin alkaa pykäämään niitä pentuja?

Vierailija
42/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltänyt lasten synnyttyä? Pakkohan on jotain olla, vai oletteko te itse niin täydellisiä ettei mitään ole tarvinnut kieltää? Ainostaan aikuisia miehiä pitää oman vaimon kieltää, kun eivät itse osaa ajatella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin siis tuohon kysymykseen, että jos on väsynyt, niin mihin sitä miestä tarvii, kun lapsethan menevät nukkumaan siinä vaiheessa, kun mies lähtee illanviettoon. Siis olennainen pointti oli tuo väsymys. Ja mietihän millä tuo väsymys lähtisi, nukkumalla? Miten nukut, jos lapset valvovat yöllä?

Kyllä meillä ainakin lapset saattaa valvoa vaikka miten myöhään ja herätä useamman kerran sen yön aikana. Ei kaikki lapset nukahda sillä sekunnilla, kun laitetaan sänkyyn, eikä nuku aamuun asti. Ihanko oikeasti joku ei tätä tiennyt?

kun ne heräilevät yöllä, vaan tarvitset miehen sen vuoksi kotiin? Kannattaisko kasvaa aikuiseksi ennen kuin alkaa pykäämään niitä pentuja?

eivät osaa nukkua yöllä? Jonkun pienen vauvan ymmärtää, mutta sen päikkäriaikanahan saa itsekin nukuttua väsymystä pois. jos kyseessä on isommat lapset niin silloin on jotain vialla, jos eivät osaa öisin nukkua.

Vierailija
44/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät osaa nukkua yöllä? Jonkun pienen vauvan ymmärtää, mutta sen päikkäriaikanahan saa itsekin nukuttua väsymystä pois. jos kyseessä on isommat lapset niin silloin on jotain vialla, jos eivät osaa öisin nukkua.

Meillä ei "osattu" yöllä nukkua. Osattu tosin väärä sana, kivut estivät lasta nukkumasta. Ongelmaa hoidettiin, mutta siinä meni aikaa.

Unikoulu ei ole aina ratkaisu, joskus rikkonaisiin uniin on ihan syykin.

Vierailija
45/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei "osattu" yöllä nukkua. Osattu tosin väärä sana, kivut estivät lasta nukkumasta. Ongelmaa hoidettiin, mutta siinä meni aikaa.

Unikoulu ei ole aina ratkaisu, joskus rikkonaisiin uniin on ihan syykin.

sitten just silloin kun miehen olisi pitänyt päästä jonnekin :) Kätevää

Vierailija
46/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella vaikka tilanteen, että on vauva, joka heräilee yöllä (se on, tiesitkö, ihan normaalia) ja esikoinen, joka valvoo illalla myöhään joka ei myöskään nuku päiväunia? Et ilmeisesti.

Miksi jankutat? Miksi et voi myöntää, että voi olla tilanteita, joissa äiti on väsynyt, jolloin se mies on aika suuri apu olemalla kotona sillä aikaa kun äiti nukkuu?

Vierailija
47/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella vaikka tilanteen, että on vauva, joka heräilee yöllä (se on, tiesitkö, ihan normaalia) ja esikoinen, joka valvoo illalla myöhään joka ei myöskään nuku päiväunia? Et ilmeisesti.

Miksi jankutat? Miksi et voi myöntää, että voi olla tilanteita, joissa äiti on väsynyt, jolloin se mies on aika suuri apu olemalla kotona sillä aikaa kun äiti nukkuu?

kun miehellä olisi jotain menoa...

Vierailija
48/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes keksi mitään, mitä voisi aikuiselta ihmiseltä kieltää :)

Vierailija
49/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei "osattu" yöllä nukkua. Osattu tosin väärä sana, kivut estivät lasta nukkumasta. Ongelmaa hoidettiin, mutta siinä meni aikaa. Unikoulu ei ole aina ratkaisu, joskus rikkonaisiin uniin on ihan syykin.

sitten just silloin kun miehen olisi pitänyt päästä jonnekin :) Kätevää

Vaan lähinnä pisti silmään tuo unikouluheitto :). Kun tosiaan joskus katkonaisille yöunille on syy. Tosin meillä molemmat vanhemmat tämän tiedostivat ja osallistuivat sitten kybällä. Kun oli tietty myös sitten mm. sairaalajaksoja jne ja muitakin lapsia hoidettavana.

Ja meillä ei miestä "päästetä johonkin". Eikä muuten minuakaan. Vaan homma pelaa niin, että molemmat kertovat, että nyt olisi meno ja merkkaavat sen puolisonkin kalenteriin. Ja sitten menevät ;-). Mies mm. harrastaa harrastusta, jonka vuoksi on tiettyyn aikaan vuodessa väh kerran viikossa päivän veks.

Vierailija
50/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi sen miehen kai on sieltä illanvietosta olla pois, kuin esimerkiksi töistä? Pitäisikö miehen mieluummin sanoa pomolleen, että vaimo on nyt vähän väsynyt, pakko jäädä kotiin lasta hoitamaan, että illalla pääsen sitten poikien kanssa kaljalle.

Vierailija
51/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi sen miehen kai on sieltä illanvietosta olla pois, kuin esimerkiksi töistä? Pitäisikö miehen mieluummin sanoa pomolleen, että vaimo on nyt vähän väsynyt, pakko jäädä kotiin lasta hoitamaan, että illalla pääsen sitten poikien kanssa kaljalle.

kuin juuri sinä iltana kun miehellä olisi menoa?

Vierailija
52/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ei miestä "päästetä johonkin". Eikä muuten minuakaan. Vaan homma pelaa niin, että molemmat kertovat, että nyt olisi meno ja merkkaavat sen puolisonkin kalenteriin. Ja sitten menevät ;-). Mies mm. harrastaa harrastusta, jonka vuoksi on tiettyyn aikaan vuodessa väh kerran viikossa päivän veks.

Minä olen meidän perheessämme tätä nykyä se, joka käy työmatkoilla ja on siksi öitä poissa.

Voihan menot hoitaa sitenkin, että jos toinen tarvitsee apua, pyydetään joku _ulkopuolinen_ aikuinen avuksi. Oli se sitten mummi, kaveri tai joku muu. Näin meillä toimittiin rankimpana aikana esim. miehen silloisten työmatkojen aikaan. Lähti, oli viikon poissa ja meillä oli tarvittaessa mummo apuna. Elämä on myös järjestelykysymys.

Vierailija
53/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös itse valita yöt, jolloin valvotaan tuntikausia, ja ajoitankin ne aina ennen niitä iltoja, kun mies on kotona. Näin saan säästettyä ne harvat yöt, jolloin molemmat lapset nukkuvat pitkän yön kiltisti niihin iltoihin, jolloin mies on pois.

Voi elämä! Sinun logiikkasi mukaan äiti-ihminen ei voi koskaan olla väsynyt, koska pystyy nukkumaan aina, kun mies on kotona.

Vierailija
54/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 4 x vko salilla käynti, vähempikin riittää

- 3 x vko muut harrastukset, samasta syystä

- jokaviikonloppuisen ryyppäämisen

- lasten kuullen kiroilun

- lasten läsnäollessa väkivaltapelit ja -ohjelmat

osa menee perille, osa ei.

Vierailija
55/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös itse valita yöt, jolloin valvotaan tuntikausia, ja ajoitankin ne aina ennen niitä iltoja, kun mies on kotona. Näin saan säästettyä ne harvat yöt, jolloin molemmat lapset nukkuvat pitkän yön kiltisti niihin iltoihin, jolloin mies on pois.

Voi elämä! Sinun logiikkasi mukaan äiti-ihminen ei voi koskaan olla väsynyt, koska pystyy nukkumaan aina, kun mies on kotona.

et edes halua jaksaa olla lapsiesi kanssa keskenään ja miehesi ei tietystikään voi tehdä tällöin mitään muuta. Sääli sunlaisien naisien miehiä, kun joku pystyy sanelemaan milloin voit mennä ja mitä tehdä. Kovin tasavertaiseksi tuollaista ajattelutapaa ei voi sanoa. Minäminäminä, minun uni, minun väsymys minä minä

Vierailija
56/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 4 x vko salilla käynti, vähempikin riittää

- 3 x vko muut harrastukset, samasta syystä

- jokaviikonloppuisen ryyppäämisen

- lasten kuullen kiroilun

- lasten läsnäollessa väkivaltapelit ja -ohjelmat

osa menee perille, osa ei.

käyn treenaamassa 5-6/krt vkossa ja mies myös. Tuo on pelkästään järjestelykysymys, meilläkin on kolme lasta ja olen jatkanut treenejä synnytysten jälkeen 2kk päästä.

Vierailija
57/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onnistuisi, jos homma toimisi siis myös toisinkin päin, että äitikin pääsisi.

Vierailija
58/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös itse valita yöt, jolloin valvotaan tuntikausia, ja ajoitankin ne aina ennen niitä iltoja, kun mies on kotona. Näin saan säästettyä ne harvat yöt, jolloin molemmat lapset nukkuvat pitkän yön kiltisti niihin iltoihin, jolloin mies on pois. Voi elämä! Sinun logiikkasi mukaan äiti-ihminen ei voi koskaan olla väsynyt, koska pystyy nukkumaan aina, kun mies on kotona.

et edes halua jaksaa olla lapsiesi kanssa keskenään ja miehesi ei tietystikään voi tehdä tällöin mitään muuta. Sääli sunlaisien naisien miehiä, kun joku pystyy sanelemaan milloin voit mennä ja mitä tehdä. Kovin tasavertaiseksi tuollaista ajattelutapaa ei voi sanoa. Minäminäminä, minun uni, minun väsymys minä minä

logiikkasihan pätevä on. Jos äiti valvoo lasten takia öitä niin sehän on heti "minäminäminäminäminunväsymys"- asenne. Mutta jos ísä haluaa lähteä illanviettoon äidin väsymyksestä huolimatta, siinä ei ole mitään ongelmaa. Ja vetoat vielä tasavertaisuuteen.. :D

Vierailija
59/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta joutuisin jotain kieltämään ja jolle joutuisin olemaan äiti.

Vierailija
60/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös itse valita yöt, jolloin valvotaan tuntikausia, ja ajoitankin ne aina ennen niitä iltoja, kun mies on kotona. Näin saan säästettyä ne harvat yöt, jolloin molemmat lapset nukkuvat pitkän yön kiltisti niihin iltoihin, jolloin mies on pois. Voi elämä! Sinun logiikkasi mukaan äiti-ihminen ei voi koskaan olla väsynyt, koska pystyy nukkumaan aina, kun mies on kotona.

logiikkasihan pätevä on. Jos äiti valvoo lasten takia öitä niin sehän on heti "minäminäminäminäminunväsymys"- asenne. Mutta jos ísä haluaa lähteä illanviettoon äidin väsymyksestä huolimatta, siinä ei ole mitään ongelmaa. Ja vetoat vielä tasavertaisuuteen.. :D

sä et siis todellakaan voi minään muuna iltana pyytää miestä valvomaan lasten kanssa, kuin juuri sinä iltana kuin sillä olisi jotain omaa menoa. Edelleen olen sitä mieltä, että olet katkera miehesi menoista ja teet parhaasi torpataksesi ne, vaikka vetoamalla sitten väsymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä