Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita aloit "kieltää" mieheltäsi, kun teille tuli vauva?

Vierailija
10.06.2009 |

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pystyn rehellisesti myöntämään, että olen joutunut kieltämään mieheltä asioita - samoin kuin hän minulta. Parisuhde kun on välillä myös kykyä miellyttää toista ihmistä oman mukavuuden kustannuksella.

Joskus olen esim. kieltänyt miestä lähtemästä illanviettoon, koska olen ollut niin väsynyt ja tarvinnut lapsen kanssa apua. Ei sen kummempaa ja ei siitä toinen saa suuttua. Joustamista puolin ja toisin.

Vierailija
2/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pystyn rehellisesti myöntämään, että olen joutunut kieltämään mieheltä asioita - samoin kuin hän minulta. Parisuhde kun on välillä myös kykyä miellyttää toista ihmistä oman mukavuuden kustannuksella.

Joskus olen esim. kieltänyt miestä lähtemästä illanviettoon, koska olen ollut niin väsynyt ja tarvinnut lapsen kanssa apua. Ei sen kummempaa ja ei siitä toinen saa suuttua. Joustamista puolin ja toisin.

miten joku voi olla niin väsynyt, ettei saa lastaan hoidettua ja mies ei tämän vuoksi voi lähteä illanviettoon? Ei ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkokemus, ettei ymmärrä, miten ihminen voi olla väsynyt. Minä olen hoitanut pakon edessä lapsiamme 40 asteen kuumeessa, ja sellaisessa oksennustaudissa, että hyvä että olen pystyssä pysynyt, mutta kyllä mieheni jättää vapaaehtoiset menonsa väliin, jos tietää, että minä en ole lastenhoitokunnossa. Ihan kieltämättäkin.

miten joku voi olla niin väsynyt, ettei saa lastaan hoidettua ja mies ei tämän vuoksi voi lähteä illanviettoon? Ei ymmärrä.

Vierailija
4/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mua yhtään hävetä myöntää sitä. Mieheni on aikuinen ihminen joka osallistuu lasten hoitoon mutta ei aina kuitenkaan ymmärrä sitä miten minä saatan väsyä tai toivoa että hän olisi enemmän kotona. Joskus jos on tilanteita missä hänellä on ollut paljon töitä, pitkiä päiviä, harrastuksia ja sitten vielä illanviettoja monena viikonloppuna putkeen niin olen ihan suoraan sanonut että nyt saat olla välillä kotona meidän kanssa.

Ja joo, kyllä minä ainakin olen usein niin väsynyt että toivon hänen apuaan ja seuraa kotona. Meillä on 3 pientä lasta ja päivät yksin heidän kanssaan ovat joskus pitkiä ja yksinäisiäkin. Mies ei ole pahastunut siitä että olen häntä "kieltänyt", päinvastoin.

Vierailija
5/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se, että jos on juonut (mitä tekee harvoin) ei voi nukkua vauvan + minun kanssani samassa sängyssä. Nukuimme nääs perhepedissä ja "alkoholin vaikutuksen alaisena" ei vauvan vieressä nukuta.

Muuten ei ole tapana "kieltää" mieheltä jotain. Ei hänkään "kiellä" minua tekemästä asioita :). Toki meillä keskustellaan joistakin asioista ja tehdään linjanvetoja jne.

Ensimmäinen yhteinen "vauva" jo kohta 13 vee, nuorin 5.

Vierailija
6/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan fiksua kommunikointia siitä, etät nyt sinua väsyttää ja tarvitset puolisoa avuksi.

Minä yritän muistaa kertoa omista tuntemuksistani ja yritän lapsetkin kasvattaa siihen, että osaavat reippaasti sanoa, että nyt mä en kuule jaksa ja nyt mä tarvitsen apua ja nyt mä en kyllä halua että sä menet mihinkään.

Toimii meillä kotona puolin ja toisin :).

Vierailija
7/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähinnä esittänyt toivomuksen miehelle ettei hän esim. ottaisi lisätöitä, koska minulla on ollut kestämistä kotona 3 lapsen kanssa. Tai lähtisi johonkin ylimääräiseen jos hän on miettinyt sellaista.

Kyllä mies itsekin nykyään ymmärtää asettaa perheen edelle muita menoja, onneksi. Alussa ei ehkä ollut niin ja hän yritti jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.

Vierailija
8/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te sellaisten ukkojen kanssa edes viitsitte olla??

Vierailija
9/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siitä yleensä ole ollut apua. Olen mm. kieltänyt ryyppäämisen lasten nähden, ryyppäämisen lasketun ajan tienoilla että mies pystyisi ajamaan minut sairaalaan, viisi päivää jatkuvan ryyppäämisen jouluna ja olen kieltänyt häneltä harrastukseen menon kun itse olin kuumeessa/oksennustaudissa ja ollut lasten kanssa yksin jo koko päivän. Nämä ainakin tulee mieleen. Se sitten on eri asia onko kiellosta (ensin olen kyllä pyytänyt) ollut apua -> siis ei ole. Käytännössä mies tekee mitä lystää, hänen omat menonsa ovat tärkeimpiä ja minä olen sidottuna kotiin. Tiedän että ehdin mennä itse myöhemminkin kun lapset ovat isompia joten ei tässä sinänsä hätää ole vaikka olisihan se joskus kiva saada seuraa/lastenhoitoapua/omaa aikaa.

Vierailija
10/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellisen, erehtymättömän ihmisen kanssa. Menenkin heti täyttämään avioeropaperit.

Vierailija
11/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä menoja, joita sillä on lähinnä työn puolesta. Eipä se voi olla pois illanistujaisista, jotka on itse asiakkaille tai yhteistyökumppaneille tai firman henkilökunnalle järkännyt tms. Matkustaa työn puolesta myös paljon, mutta olen minä siltikin kyennyt lapset hoitamaan ilman miehen menojen kieltämisiä.

Vierailija
12/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkokemus, ettei ymmärrä, miten ihminen voi olla väsynyt. Minä olen hoitanut pakon edessä lapsiamme 40 asteen kuumeessa, ja sellaisessa oksennustaudissa, että hyvä että olen pystyssä pysynyt, mutta kyllä mieheni jättää vapaaehtoiset menonsa väliin, jos tietää, että minä en ole lastenhoitokunnossa. Ihan kieltämättäkin.

jos mies on yhden illan kotona sun kanssa? Se ei ole sitten ollut oikeaa väsymystä vaan laiskuutta.

Vierailija
13/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin päivän ryyppyreissut. ja viikon mittaiset jalkapalloreissut. mulla hajoo pää jos joudun olemaan vauvan ja spiran kanssa kahdestaan kun mies ottaa 3 pvää viinaa missä lie.

Vierailija
14/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden suorittajamammojen takia, jotka on kuin suoraan 50-luvulta. Heille on kuin kunnia-asia, ettei vain mies joudu muuttamaan elämäänsä millään tapaa lasten vuoksi.

Olette naurettavia ja samalla niin tyypillistä av:ta! :D

Vierailija
15/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden suorittajamammojen takia, jotka on kuin suoraan 50-luvulta. Heille on kuin kunnia-asia, ettei vain mies joudu muuttamaan elämäänsä millään tapaa lasten vuoksi.

Olette naurettavia ja samalla niin tyypillistä av:ta! :D

asiakkaille tapahtumien ym järkkääminen ja siitä maksetaan palkkaa ja edellytetään niihin osallistuminen kun johtavassa asemassa on, niin ei kai siinä pitäisi olla mitään outoa. Ja kuten sanoin, mulla on kaksi lasta reilun vuoden ikäerolla ja ihan hyvin olen saanut heidät hoidettua ilman miehen menojen kieltämistä. Mies on perheensä kanssa vapaa-ajat, mutta joskus niitä työmenoja osuu viikonlopuille, eikä sen mun elämää kaada. Tai jos mies on kaksi viikkoa toisella puolella palloa, niin en mä siihen kuole.

Vierailija
16/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mieleeni ei todellakaan tule jättää neljää lastamme hänen hoitoonsa, vaan annan hänen levätä. Samoin toimii mieheni, tietysti mahdollisuuksien mukaan. Onneksi minä kykenen myöntämään väsymykseni ja rajallisuuteni ja ottamaan vastaan apua. On ollut aikoja, jolloin en siihen kyennyt, ja todellakin paloin loppuun. Mutta jos sinut saa onnelliseksi se, että sanot minua laiskaksi, niin ihan vapaasti, olet varmasti minua paljon ahkerampi ihminen.

jos mies on yhden illan kotona sun kanssa? Se ei ole sitten ollut oikeaa väsymystä vaan laiskuutta.

Vierailija
17/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yön kestävät pelisessiot saavat odottaa vapaapäivään ja tämän mies ymmärsi kun kerran uhmasi "kieltoa" ja seuraavana päivänä nuokkui jonka seurauksena lapsi joutui hetkellisesti vaaraan.

Vierailija
18/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuuskankäytölle tuli EHDOTON kielto ja sitä on onneksi totellutkin. Tupakkia saa polttaa, muttei tietenkään silloin kun on lapsi vieressä. Meillä myös piti huomauttaa noista väkivaltasista tv-ohjelmista, ettei niitä katella kun vauva on samassa huoneessa. Lisäksi olen "pyytänyt" ettei menisi päivän varoitusajalla mihinkään kaljalle, kaipa sekin on kieltämistä, kun mies on kerran totellut ;) Olenpas hirveä tyranni :D

Vierailija
19/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pystyn rehellisesti myöntämään, että olen joutunut kieltämään mieheltä asioita - samoin kuin hän minulta. Parisuhde kun on välillä myös kykyä miellyttää toista ihmistä oman mukavuuden kustannuksella. Joskus olen esim. kieltänyt miestä lähtemästä illanviettoon, koska olen ollut niin väsynyt ja tarvinnut lapsen kanssa apua. Ei sen kummempaa ja ei siitä toinen saa suuttua. Joustamista puolin ja toisin.

Vierailija
20/122 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lapset saattaa valvoa vaikka miten myöhään ja herätä useamman kerran sen yön aikana. Ei kaikki lapset nukahda sillä sekunnilla, kun laitetaan sänkyyn, eikä nuku aamuun asti. Ihanko oikeasti joku ei tätä tiennyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä