Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilkutatko kokoajan vasemalle liittyessäsi motarille, vai vasta sitten kun löydät välin johon kiihdytät?

Lada-mamma

Kumpi on oikein.. sain kortin vasta viime perjantaina ja nyt ajeltuani olen tätä ihmetellyt..(ja soitan autokouluopelle heti kun lopettaa teoriatunnin pitämisen).. hämmentää..

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No täytyyhän sinne vilkuilla, jotta löytää sen sopivan välin, johon kiihdyttää ja liittyy. Ja samalla täytyy katsoa peileistä ja tiirata myös eteenpäin. Mutta ei se oikeasti vaikeaa ole.

Vierailija

Vasta sitten kun siirryn motarille..eli kun löydän välin johon tungen.. selventää muillekki autoilijoille ajatuksenjuoksuani.. mut en tiedä onks se oikea tapa.

Vierailija

Vasta sitten kun löydän raon mihin tungen väliin. Mutta kuitenkin sen verran ajoissa että taakseni jäävälle autoilijalle jää aikaa reakoida mun siirtymiseen. Jos pitää vilkkua koko ajan päällä kiihdytyskaistalla, kukaan ei voi tietää mihin väliin olet tunkemassa.

Meillä päin onneksi toimii suhteellisen hyvin vetoketjuliikenne, joten muun liikenteen sekaan on helppo päästä.

Vierailija

Ensinnäkin rampilla sovitetaan vauhti heti motarin vauhtiin, eikä ajella kuuttakymppiä yli puoleen väliin ja sitten vasta kiihdytellä johonkin väliin. Kun vauhti on jo rampilla sama kuin motarilla, liittyminen sujuu ilman tunkemista vetoketjutaktiikalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin rampilla sovitetaan vauhti heti motarin vauhtiin, eikä ajella kuuttakymppiä yli puoleen väliin ja sitten vasta kiihdytellä johonkin väliin. Kun vauhti on jo rampilla sama kuin motarilla, liittyminen sujuu ilman tunkemista vetoketjutaktiikalla.

JA: se vilkku ei kulu vaikka sä laittaisit sen heti päällle, kun tuut siihen rampin alaosaan... henkkoht oon tullut siihen tulokseen, että jos ei osaa sitä vilkkua käyttää ei visiin sit halua siihen tiellekkään. Koskee ihan kaikkia risteyksiä. Mutta jos se vilkku löytyy löytyy se tilakin mun edestä todella helposti. 

Vierailija

Vilkku päällä riippumatta siitä, mitä vieressä on silloin kun olen aikeissa vaihtaa kaistaa. Ja onko tilaa, se tarkistetaan paitsi peileistä, ehdottomasti päätä kääntämällä. T. motoristi, jonka kylkeen autoilijat aina silloin tällöin ovat vaihtamassa kaistaa.  

Vierailija

Ettekö ihmiset tajua, että vilkulla näytetään AIKOMUS siirtyä kaistalta toiselle? Sitä ei panna päälle samaan aikaan, kun jo hivuttaudutaan sekaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niitäkin on jotka luulee, että kun laittaa vilkun päälle, niin muiden kuuluu väistää.

Ei tietenkään kuulu väistää, mutta hyvien tapojen mukaista on antaa tilaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitäkin on jotka luulee, että kun laittaa vilkun päälle, niin muiden kuuluu väistää.

Ei tietenkään kuulu väistää, mutta hyvien tapojen mukaista on antaa tilaa.
Laitonta se on. Toisekseen, on käynyt niinkin, että olen ollut vasemmalle kaistalla ja oikealta on yritetty kylkeen ja sitten osoitettu mieltä siellä mun takana tööttäilemällä ja vilkuttelemalla valoja enkä ole muuta syytä keksinyt, kun oli vilkku päällä kun tulin viereen, niin luuli olevansa oikeutettu siihen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat