Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€

Vierailija
26.06.2026 |

Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.

 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hanki mitään ja viime hetkellä ilmoitat että joko sinä tai lapsesi olette kipeänä ettekä liiku mihinkään ko. viikonloppuna. Ei siis mitään sonettelua Powerparkista tai muistakaan hupailuista tuona viikonloppuna.

No ei näin! Ajoissa ilmoitetaan, jos ei aiota osallistua, että hääpari ei ilmoita turhia syöjiä, joista heitä veloitetaan. Ihan älytöntä neuvoa toimimaan noin.

Ei kiinnosta. 

Vierailija
102/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on tuollaisia rahoja pistää? Onko kaikilla tonnikaupalla rahaa jossain makaamassa?

No on mutta en menisi siltikään. Ei ole tuhlattavaksi. Liian kalliiksi tulee yksi juhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on reilut häät kun kustantavat sulle 1500€! Ajattele miten tylsää, jos reissu maksaisi saman summan. Paitsi että mitkään bileet ei maksa noin tolkuttomasti. 

Meillä puhekielessä käytetään sanaa kustantaa tarkoittaen vaikka reissu kustantaa 1500 eur eli reissu maksaa 1500 eur.  Eri

Oudosti sanotte kun kustantaa tarkoittaa sitä että pitää maksaa. Ihan kuin sanoisi pakkasta helteeksi.

Vierailija
104/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvo on jättää teinit kotiin? 

No niinkuin edellinen kommentoija sanoi, voi vallan hyvin olla, ettei teinejä edes kiinnosta. Jos näin sattuu olemaan, niin siinä jo säästää ison osan. Toisekseen teini-ikäiset lapset pärjäävät varmasti häiden ajan keskenään kotona.

Vierailija
105/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

itsepä ovat ahneuksissaan vieraannuttaneet isän, kun pikkulapsiaikana oli vielä helppo juhlia elarit ja pitää lapset mummolassa hoidossa

Vierailija
106/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on tuollaisia rahoja pistää? Onko kaikilla tonnikaupalla rahaa jossain makaamassa?

Minulla olisi. En ole koskaan ollut häissä ja mielelläni panostaisin, jos joskus kutsun saisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä jo säästät, että jätät teinit kotiin. Heitä ei välttämättä häät kiinnosta. Juhlavaatteita löytyy nyt paljon Torista ja Vintedistä, kun valmistujaisia ja rippijuhlia on jo vietetty.

Missä teinit oppii miten häissä ollaan? Ekana rahalahja pois. Tyylitön pyyntö johon ei tarvi taipua. Vaatteet kirppis. Majoitus ja matkat maksaa silti.

Vierailija
108/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksin ja kysyt ystävältäsi majoitusta. 

Itse olen ollut tuollaisella tavalla häissä Karjaalla. Siellä oli muutama muukin yökylässä morsiamen vanhempien luona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osallistu prinsessahäihin. Itsekin kävimme vain maistraatissa ja mieheni veljen perheen kanssa ravintolassa ateriomassa. Säästimme omaamme ja kymmenien muiden ihmiste aikaa ja rahaa valtavasti. Lähetä onnittelurahaa pari sataa ja kaunis kortti. Se riittää.

Vierailija
110/110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osallistu prinsessahäihin. Itsekin kävimme vain maistraatissa ja mieheni veljen perheen kanssa ravintolassa ateriomassa. Säästimme omaamme ja kymmenien muiden ihmiste aikaa ja rahaa valtavasti. Lähetä onnittelurahaa pari sataa ja kaunis kortti. Se riittää.

Vai rahaa :D