Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mensan jäsenyydestä on tullut muka-älykkäiden statustunnus.

Vierailija
08.11.2018 |

Älykäs ei toisi itse esiin mensa-jäsenyyttään. Urpot sen sijaan hehkuttavat somessa ja leikkikentällä saamiaan pisteitä.

Kommentit (350)

Vierailija
341/350 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Mensa ottaa jäsenekseen 2% väestöstä. Se on yksi viidestäkymmenestä. Se ei todellakaan tarkoita vielä mitään huippuälykkyyttä. Isossa konserttisalissa esimerkiksi on kymmeniä ihmisiä, jotka pääsisivät halutessaan Mensaan.

No se tarkoittaa sitä, että on älykkäämpi kuin 98 % väestöstä. 

Vierailija
342/350 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen  Mensan jäsen. Asialla ei minulle statsarvoa, mutta Mensan suomalaiset ja kansainväliset tilaisuudet ovat kiinnostavia ja hauskoja! Hauskaa porukkaa.

 

Jep, sosiaalinen kerhohan se vain pohjimmiltaan on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/350 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei läpäissyt testiä kun noin kismittää? Kyllähän mensalaiset ovat älykkäitä mutta se ei mittaa ihmisten muita ominaisuuksia.

Mielenkiintoni ei ainakaan riitä testin läpäisemiseen. Ja en kyllä paljon kehtaisi asiasta muutenkaan huudella.

Ei minuakaan kiinnosta läpäisisinkö testiä mutta ei myöskään mensan tai jonkun muun "kerhon" haukkuminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

No minua tässä ilmiössä taas kiinnostaa se, että jotkut tuovat idioottimaisuuttaan esille hehkuttamalla muille mensatulostaan todisteena älykkyydestään.

En ole tavannut sellaista mutta miten se eroaa esim ihmisistä jotka tuovat esille vaikka maratonjuoksun? Ovatko ne muka olevinaan parempia juioksijoita häh?

Älykkään pitäisikin ymmärtää olla hehkuttamatta äo-pisteitään. Juokseminen ei taas älliä vaadi lainkaan.

Olen mensalainen aktiivijäsen ja hölkännyt 13 maratonia. Toista ominaisuutta psytyy kehittämään.

Vierailija
344/350 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Mensalla oli hauska vuosikokous viime viikonloppuna! Varsinaiseen kokoukseen meni kolmisen tuntia, mutta suurin osa oli paikalla perjantaista sunnuntaihin. Viihdyttiin hyvin ja välillä puhuttiin asiaakin,

Vierailija
345/350 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Mensalla oli hauska vuosikokous viime viikonloppuna! Varsinaiseen kokoukseen meni kolmisen tuntia, mutta suurin osa oli paikalla perjantaista sunnuntaihin. Viihdyttiin hyvin ja välillä puhuttiin asiaakin,

Olin mukana kokouksessa ja oheistapahtumissa. Olen samaa mieltä. Mensalaisten seurtassa viihtyy aina.

Olen varannut jo hotellihuoneen syksyn kokoushotellista.

Vierailija
346/350 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei läpäissyt testiä kun noin kismittää? Kyllähän mensalaiset ovat älykkäitä mutta se ei mittaa ihmisten muita ominaisuuksia.

Mielenkiintoni ei ainakaan riitä testin läpäisemiseen. Ja en kyllä paljon kehtaisi asiasta muutenkaan huudella.

Ei minuakaan kiinnosta läpäisisinkö testiä mutta ei myöskään mensan tai jonkun muun "kerhon" haukkuminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

No minua tässä ilmiössä taas kiinnostaa se, että jotkut tuovat idioottimaisuuttaan esille hehkuttamalla muille mensatulostaan todisteena älykkyydestään.

En ole tavannut sellaista mutta miten se eroaa esim ihmisistä jotka tuovat esille vaikka maratonjuoksun? Ovatko ne muka olevinaan parempia juioksijoita häh?

Älykkään pitäisikin ymmärtää olla hehkuttamatta äo-pisteitään. Juokseminen ei taas älliä vaadi lainkaan.

Älykkyys tarkoittaa kognitiivista suoriutumista. Olet oikeassa siinä, että ei-älykkäiden dominoimassa maailmassa on vaarallista paljastaa olevansa älykäs, koska ne toiset saavat siitä kateudesta johtuvan raivarin. Parempi säästää näiden heikkokykyisempien hermoja, niin ei tule turpiinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/350 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensaan kuulumlseksi pitää olla hyvä kuviopäättelytestien tekemisessä. Vaikka moinen taito korreloi monien tavoiteltavien asioiden kanssa populaatiotasolla, ei se tee itsessään ihmisestä mitenkään mielenkiintoista eikä se takaa minkäänlaista substanssiosaamista mistään.  Mensaan kuuluu usein näitä väärinymmärrettyjä egosentrisiä neroja, joiden on vaikea keskustella muusta kuin itsestään. Meritokraattisessa yhteiskunnassa on tuollainen kerhojäsenyys on toimiikin suloisena lohdutuspalkintona huonoitsetuntoisille luusereille. 

Vierailija
348/350 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensaan kuulumlseksi pitää olla hyvä kuviopäättelytestien tekemisessä. Vaikka moinen taito korreloi monien tavoiteltavien asioiden kanssa populaatiotasolla, ei se tee itsessään ihmisestä mitenkään mielenkiintoista eikä se takaa minkäänlaista substanssiosaamista mistään.  Mensaan kuuluu usein näitä väärinymmärrettyjä egosentrisiä neroja, joiden on vaikea keskustella muusta kuin itsestään. Meritokraattisessa yhteiskunnassa on tuollainen kerhojäsenyys on toimiikin suloisena lohdutuspalkintona huonoitsetuntoisille luusereille. 

Vuosikymmenien kokemukseni Mensan tilaisuuksista on hyvin erilainen kuin edellinen kirjoitus kertoo. Mensalaiset eivät edes pidä itseään neroina. Muutama kyllä mielestäni on, mutta en minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/350 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirjoitus ei vastaa minun vuosikymmenen kokemusta Mensan kokouksista. Ei siellä kukaan kehuskele älykkyysosamäärällään, koska kaikilla muillakin on korkea. Toinen syy on se, ettei kehuskelu muutenkaan kiinnosta ketään Mensan kokouksissa. Omista asioista voi tietenkin puhua, mutta sama kuin muuallakin: kannattaa sovittaa jutut tilanteen mukaan. 

Vierailija
350/350 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin Mensassa istun. Käytän kunnon itseruskettavaa ja microbikineitä. Miehet arvostaa ja kehuu.Kynsien lakkaus ja palapelien kokoaminen ei riittäisi elämän sisällöksi. Olenkin itse hyvin älykäs 💅🏻Ja varakas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän