Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mensan jäsenyydestä on tullut muka-älykkäiden statustunnus.

Vierailija
08.11.2018 |

Älykäs ei toisi itse esiin mensa-jäsenyyttään. Urpot sen sijaan hehkuttavat somessa ja leikkikentällä saamiaan pisteitä.

Kommentit (337)

Vierailija
281/337 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvester kirjoitti:

No hei, älypäille miettimistä. Jos Möbiuksen nauhan leikkaa keskeltä halki, tulee samanlaiset toisiinsa kiinnittyneet lenkit MUTTA jos leikkaa läheltä reunaa, niin toinen onkin paljon isompi. Olin aivan riemuissani kun sain pyöriteltyä päässäni että miksi :D

Leikkasin siten että toinen rengas on kaksi kertaa suurempi kuin toinen; päättelemättä sen kummemmin.

Vierailija
282/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella mensalaisella on hyvä työ ja kohtuullinen palkka. Ei kuitenkaan kaikilla. osa ei välitä yhtään asemasta ja rahasta, osa ei vaan muuten ole onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan foorumeja joskus verrattukin :)

Vierailija
284/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensalaiset on aika herkkähipiäistä porukkaa. Koko ÄO on yliarvostettu, taitaa olla pelkkä aivovaurio koko ÄO. Minä olen tehnyt nettitestin useita kertoja, ÄO pyörii 111-122 hujakoilla. Osaan tehdä kaalilaatikkoa. lasagnea, keitot, pullat. Luulen että suurempi ÄO vain pilaisi minut ja tekisi minusta "hienohelman", joka on herkkä älykkyydestään. Partiolaisena tulen toimeen alkeellisissa oloissa. Järki on tärkeämpää kuin äly.

Älykkyys on yksi ihmisen monista ominaisuuksista siinä missä tukan luonne, väri tai taipumus lihomiseen.  Se, että ÄO = x ei määritä ihmisen muita ominaisuuksia, mutta jos älykäs on vaikkapa avulias niin hän saattaa keksiä erilaisia keinoja auttaa kanssaihmisiään. Ja päin vastoin, älykäs narsisti vaikkapa poliisijohdossa keksii ovelia konsteja rikastua ja voi pärjätä kauankin, ennen kuin jää kiinni. 

Vierailija
285/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan foorumeja joskus verrattukin :)

Viittaus piti olla ääretönkulmioon.

Vierailija
286/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän he olisi voineet päästä sisään, jos eivät olisi älykkäitä. Älykkyys ja järkevyys on asioita erikseen.

"Älykäs selviytyy tilanteista joihin viisas ei edes joudu" :)

Älykkyys ei sulje pois järkevyyttä, viisautta, empatiakykyä jnpp. kuten ei myöskään negatiivisina pidettyjä ominaisuuksia. Älykkyys voi tietyllä tapaa vahvistaa muita ominaisuuksia. Esimerkiksi käsistään kätevä voi keksiä uusia tapoja ratkoa teknisiä ongelmia ja kehittää uusia tuotteita. 

Vierailija
287/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mensan jäsen, mutta vaan muutama ihminen tietää sen. En halua, että mua määritellään sen perusteella.

Vierailija
288/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä intrapersoonallinen että interpersoonallinen älykkyys ovat osia yleisälykkyydestä. Ilman näitä ihminen on sosiaalisesti rajoittuneempi. Kuvitelma sosiaalisesti kyvyttömistä mensalaisista on täyttä soopaa.

Vierailija
289/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka älykäs pitää olla että pärjää luolamiehelle tappelussa? Niinpä ja sehän teitä vatuttaakin niin paljon että heitä pitää sortaa jos vastaan tuleepi, pikku rääpäleet!

Vierailija
290/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuvitellut, että oikeat mensalaiset lähinnä salaavat jäsenyytensä seuran ulkopuolisilta.

Vierailija
291/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hehkutan vain täällä aina kun kysytään, muuten en kehtaa. 142! :D

Vierailija
292/337 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä Mensa-jäsenyydessä oikein ihmisiä riepoo?

Itse luovuin ajat sitten kertomasta asiasta kenellekään edes kysyttäessä koska niin moni vetää asiasta jotenkin henkilökohtaisesti herneen nenään ja alkaa mitätöimään tai muuten aukomaan päätään. Olen kyllä huomannut että koskee älykkyyttä laajemminkin, jostain syystä se on sellainen ominaisuus jonka perusteella ihmisiä saa lytätä ja mitätöidä mielensä mukaan.

Koska heidän mielestä heidän akateeminen tutkinto (hömppämaisteri) pitäisi olla ainoa indikaattori "älykkyydestä", eli statussymboli, eivätkä siedä sitä, etteivät oikeasti ole älykkäitä. Joku muu käy vain testin, ja muut pitävät heitä sitten äykkäänä. 

Vierailija
293/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuvitellut, että oikeat mensalaiset lähinnä salaavat jäsenyytensä seuran ulkopuolisilta.

Kommentti ilmeisesti olettaa, että on olemassa myös "vääriä mensalaisia". Ei ole tullut vastaan. On vain Mensan jäseniä, entisiä jäseniä, jäsenyysrajan ylittäneitä jotka eivät ole jäseneksi liittyneitä ja sitten ihan arvostettavia ihmisiä jotka ovat enemmän tai vähemmän Mensan jäsenyysrajan alapuolella. Kaikilla on paikkansa, haasteensa ja mahdollisuutensa eikä keneenkään tarvitse suhtautua negatiivisesti vain ÄO:n perusteella. Kannattaa pikemmin seurata ihmisten puheita ja tekoja ja päätellä, miten suhtautua niihin.

Mutta on totta, että monissa yhteisöissä poikkeavuus herättää närää ja erotuksena kaveria huonommasta Cooperin testin tuloksesta, älykkyyden parantaminen ei juuri onnistu. Ymmärrettävästi se voi turhauttaa joitakin. Minulla oli ilo työskennellä porukassa jossa keskimääräinen ÄO oli varsin korkea eikä muutamien ihmisten jäsenyys Mensassa aiheuttanut mitään emootioita. Silti osa piti jäsenyyden omana tietonaan, mutta työssä äly näkyi..

Voi olla, että niillä, joita toisten älykkyys satuttaa on muitakin ongelmia erilaisuuden hyväksymisen kanssa.

Vierailija
294/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin älyä tuoda esille kuin tyhmyyttä. 

Sepä se. Mensapisteiden esiintuominen on tyhmyyttä. Älykäs ei kaipaa tunnustusta pisteistään.

Miksi ei kaipaa? Eihän tuo ole älykkyydestå riippuvaista mitä kaipaa ja mitä ei. Minä kaipaan saunan jälkeen kylmää olutta, olenko silloin alkoholisti? Kaipaan myös rakkautta, mutta olen omasta päätöksestäni sinkku. Nyt kun mainitsin tuon oman päätöksen, tekeekö se minusta minkä?

Vierailija
295/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän he olisi voineet päästä sisään, jos eivät olisi älykkäitä. Älykkyys ja järkevyys on asioita erikseen.

Totta. Tätä tosin ei aitotyhmät, kuten ap, tunnu ymmärtävän.

Vierailija
296/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näin olisikin niin miksi se jotakuta häiritsee? Keneltä se siis on pois? Kateellisilta paskiaisilta, kenties?

Vierailija
297/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei sulje pois järkevyyttä, viisautta, empatiakykyä jnpp. kuten ei myöskään negatiivisina pidettyjä ominaisuuksia. Älykkyys voi tietyllä tapaa vahvistaa muita ominaisuuksia. Esimerkiksi käsistään kätevä voi keksiä uusia tapoja ratkoa teknisiä ongelmia ja kehittää uusia tuotteita. 

Niin, yleensä älykäs on myös muita viisaampi, järkevämpi ja enpatiakykyisempi.

Vierailija
298/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näin olisikin niin miksi se jotakuta häiritsee? Keneltä se siis on pois? Kateellisilta paskiaisilta, kenties?

Yleensä valittajat on näitä tyhmiä wt-kansan edustajia.

Vierailija
299/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei läpäissyt testiä kun noin kismittää? Kyllähän mensalaiset ovat älykkäitä mutta se ei mittaa ihmisten muita ominaisuuksia.

Mielenkiintoni ei ainakaan riitä testin läpäisemiseen. Ja en kyllä paljon kehtaisi asiasta muutenkaan huudella.

Ei minuakaan kiinnosta läpäisisinkö testiä mutta ei myöskään mensan tai jonkun muun "kerhon" haukkuminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

No minua tässä ilmiössä taas kiinnostaa se, että jotkut tuovat idioottimaisuuttaan esille hehkuttamalla muille mensatulostaan todisteena älykkyydestään.

En ole tavannut sellaista mutta miten se eroaa esim ihmisistä jotka tuovat esille vaikka maratonjuoksun? Ovatko ne muka olevinaan parempia juioksijoita häh?

Älykkään pitäisikin ymmärtää olla hehkuttamatta äo-pisteitään. Juokseminen ei taas älliä vaadi lainkaan.

Miksi? Miksi pitää esittää vaatimatonta ja huonopaa kuin on? Siksikö ettei jotkut heikommat yksilöt pahottaisi mieltään? Ei kuulosta kovin älykkäältä.

Vai onko periaate sama että pitää esittää köyhää vaikka ei sellainen ole? Onhan se varmaan yllätys kaikille että 20 vuotta insinöörin hommia tehnyt ei olekaan persaukinen.

Vierailija
300/337 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, yleensä älykäs on myös muita viisaampi, järkevämpi ja enpatiakykyisempi.

Älykkyys ja viisaus on aivan eri asioita. Älykkyys on pitkälti luontaista ja perittyäkin, viisautta voi itse aktiivisesti hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi