Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mensan jäsenyydestä on tullut muka-älykkäiden statustunnus.

Vierailija
08.11.2018 |

Älykäs ei toisi itse esiin mensa-jäsenyyttään. Urpot sen sijaan hehkuttavat somessa ja leikkikentällä saamiaan pisteitä.

Kommentit (337)

Vierailija
1/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka ovat mensan jäseniä, heille tulisi antaa hyvä työpaikka ja suuri palkka

Vierailija
2/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuovat esiin monia ominaisuuksiaan. Joku tuo sukupuolista suuntautumistaan, joku kroonista tautiaan, joku erityisherkkyyttään, joku kasvissyöntiään. Jos äly nyt sattuu olemaan iso osa identiteettiä, niin sitten on. Meitä mahtuu tänne monenlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin termin mukaälykäs asiattomaksi. Samalla tavalla asiaton kuin termi mukakihlaus.

Vierailija
4/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiväthän he olisi voineet päästä sisään, jos eivät olisi älykkäitä. Älykkyys ja järkevyys on asioita erikseen.

Vierailija
5/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisempaa on, miten älyään käyttää. Esimerkiksi yliopistojen  huippuprofessoreista ja -tutkijoista vain ani harva on Mensan jäsen, vaikka suuri osa heistä täyttäisikin jäsenkriteerit. Mensassa tuntuu toimivan enemmänkin niitä, jotka ovat hukanneet potentiaalinsa ja jättäneet älynsä hyödyntämättä muun yhteiskunnan hyväksi. Siksi älykkäiden järjestön jäsenyydellä päteminen antaa vähän nolon vaikutelman.

Vierailija
6/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole koskaan ollut tarvetta kehuskella tuttavapiirissä 161 pisteen äo:llä. Täällä voin sen nimettömänä ilmoittaa. Enkä kuulu Mensaan.

Vierailija
7/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älymiäs kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole koskaan ollut tarvetta kehuskella tuttavapiirissä 161 pisteen äo:llä. Täällä voin sen nimettömänä ilmoittaa. Enkä kuulu Mensaan.

Missä sä teit sen virallisen testin? Eikö se tehdä mensan järjestämässä tapahtumassa ja tietyn pistemäärän kun ylittää pääsee jäseneksi.

Saan mäkin nettitesteistä täydet ja oon alle 1% joukoissa, mutta en siltikään sano mikä mun mukamas äo on, koska sitä ei ole virallisesti mitattu.

Vierailija
8/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin älyä tuoda esille kuin tyhmyyttä. 

Vierailija
9/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei läpäissyt testiä kun noin kismittää? Kyllähän mensalaiset ovat älykkäitä mutta se ei mittaa ihmisten muita ominaisuuksia.

Vierailija
10/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin älyä tuoda esille kuin tyhmyyttä. 

Sepä se. Mensapisteiden esiintuominen on tyhmyyttä. Älykäs ei kaipaa tunnustusta pisteistään.

Vierailija
11/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei läpäissyt testiä kun noin kismittää? Kyllähän mensalaiset ovat älykkäitä mutta se ei mittaa ihmisten muita ominaisuuksia.

Mielenkiintoni ei ainakaan riitä testin läpäisemiseen. Ja en kyllä paljon kehtaisi asiasta muutenkaan huudella.

Vierailija
12/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoni ei ainakaan riitä testin läpäisemiseen. Ja en kyllä paljon kehtaisi asiasta muutenkaan huudella.

Ei minuakaan kiinnosta läpäisisinkö testiä mutta ei myöskään mensan tai jonkun muun "kerhon" haukkuminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

Vierailija
13/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan kiinnosta läpäisisinkö testiä mutta ei myöskään mensan tai jonkun muun "kerhon" haukkuminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

No minua tässä ilmiössä taas kiinnostaa se, että jotkut tuovat idioottimaisuuttaan esille hehkuttamalla muille mensatulostaan todisteena älykkyydestään.

Vierailija
14/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älymiäs kirjoitti:

Missä sä teit sen virallisen testin? Eikö se tehdä mensan järjestämässä tapahtumassa ja tietyn pistemäärän kun ylittää pääsee jäseneksi.

Saan mäkin nettitesteistä täydet ja oon alle 1% joukoissa, mutta en siltikään sano mikä mun mukamas äo on, koska sitä ei ole virallisesti mitattu.

Ei siihen Mensaan ole pakko liittyä vaikka niiden testissä käy.  :)

Vierailija
15/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älymiäs kirjoitti:

Määki ooh fiksu. Sen hokaa jo miten bamlaan. Siin sulle testii. OMG

Vierailija
16/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älymiäs kirjoitti:

Valitettavasti sinulla olisi muuta sanottavaa jos noin olisi. Todistit juuri älykkäämmälle ettei pistemääräsi riitä.

Vierailija
17/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa ulinaa joltakulta katkeralta, joka haluaisi myös menestyä älykkyystesteissä. Itse en kyllä ole Mensan jäsen, mutta olen suorittanut sinnekin sisäänpääsyyn kelpaavan testin niin että meni parikymmentä pistettä yli rajan. Testi oli pidempi ja laajempi mitä Mensan, ja psykologi muisti mainitta siitä. Välillä mietin, että lähetänkö paperit Mensaan ja liitynkö, mutta sitten taas aattelen että vittu mitä naurettavaa pelleilyä, oon verkostoitunut älykkäiden ihmisten kanssa jo muutenkin. Jos yhdistävänä tekijänä on PELKKÄ älykkyys, menee vähän alleviivaamiseksi.

Ja kyllä minä tuostta tykkään puhua, myös siksi että älykkyys kiinnostaa ilmiönä. Tosin, keskustelen tästä muiden älykkyytensä tiedoostavien ihmisten kanssa, en niiden joille tulee paha mieli.

Ja ei se Mensan jäsenyys kerro huippuälykkyydestä. Kahteen prosenttiin mahtuu suuri määrä Suomalaisia. 

Vierailija
18/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua tässä ilmiössä taas kiinnostaa se, että jotkut tuovat idioottimaisuuttaan esille hehkuttamalla muille mensatulostaan todisteena älykkyydestään.

En ole tavannut sellaista mutta miten se eroaa esim ihmisistä jotka tuovat esille vaikka maratonjuoksun? Ovatko ne muka olevinaan parempia juioksijoita häh?

Vierailija
19/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän he olisi voineet päästä sisään, jos eivät olisi älykkäitä. Älykkyys ja järkevyys on asioita erikseen.

Ja viisaus vielä oma juttunsa.

Vierailija
20/337 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut sellaista mutta miten se eroaa esim ihmisistä jotka tuovat esille vaikka maratonjuoksun? Ovatko ne muka olevinaan parempia juioksijoita häh?

Älykkään pitäisikin ymmärtää olla hehkuttamatta äo-pisteitään. Juokseminen ei taas älliä vaadi lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi