Ozempic kokemuksia?
Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(
Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.
Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Kolemssa kuukaudessa paino on laskenut rauhalliseen tahtiin 8 kg. Tällä hetkellä Ozempic 0,5. Hyviäkin sivuvaikutuksia on tullut matkan varrella. Ylivilkas suoli on rauhoittunut, enkä enää joudu kesken lenkin hyppäämään puskaan ja samoin yliaktiivinen rakko on rauhoittunut. Epämukavana sivuvaikutuksena makuaistin muutokset. Monet ruuat maistuvat lähinnä pahvilta. Onko kokemuksia tuosta makuaistin muuttumisesta?
Hyi että inhoan tällaisia puskiin paskojia. Pidäthän ainakin mukana kakkapussia kuten koirat? On törkeää jättää ympäriinsä p kasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Ozempicin viikko sitten sokeriarvojen laskemiseen. Plussaa toki jos painokin putoaisi.
Pari viikkoa sitten piiiitkä keskustelu lääkärin kanssa oli minulle herätys. Samaan aikaan määrättiin sekä kolesteroli- että ozempiclääkitys.
Järkytyin.
Miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon?
Harmitti.
Järkytys lääkärin kanssa keskustelusta aiheutti kuitenkin sen, että pään sisällä tapahtui muutos: Tämän on loputtava! Herkut jää nyt kauppaan minun osaltani, vaikka muu perhe niitä vaatisikin. Kaksi viikkoa onkin nyt mennyt ilman karkkia, ei edes viikonloppunameja!
Kysymyksenä: Mikä teillä on pistospaikkana? Ohjeessa oli reisi, käsivarsi tai maha. Itse pistin reiteen, mutta onko jokin muu alue tehokkaampi?
Ekan pistoksen jälkeen:Kuvittelenko vain vai vaikuttaako näin nopeasti? Caramel Latte ei maistunut yhtään niin hyvältä kuin aiemmin. Viili ei maistunut samalta kuin ennen.
Suolen toiminta on selkeästi hidastunut. En ole ennenkään juossut vessassa, mutta nyt saa tosissaan pinnistää, että saa jotain ulos. Veden juontia olen kyllä lisännyt, mutta ei apua.
Pään sisällä olen siis saanut tehtyä jo isoja muutoksia, toivottavasti tuo Ozzi jeesais vaikeina hetkinä.caramel Latte? Ja sitten ihmetellään kun ei laihduta! No niin, siinähän se tuli
Kohteessa Latte (1 iso) on 160 kaloria
Kalorien jakautuminen: 37% rasva, 37% hh, 26% prot.
Eli mielummin maksatte Ozempicista kuin itse käytätte järkeä ruokien oston suhteen?? Siis oikeesti
Ainakin espresso house normaali caramel latte on 450 kcal.
sanon oman mielipiteeni laihdutuksesta, kokemusta on 20 kg laihdutus, ja sitten paluu takasin ylipainoon. Koko elämä on kaikilla jatkuvaa mielitekoja vatsaan taistelua. Sekä laihduttavilla että pysyvästi hoikilla. EI se siitä katoa kenelläkään eikä millään. Kun laihdutat, joudut taistelemaan mielessäsi sitä vastaan koko ajan että mitä ostat tai mitä syöt. Sama jatkuu laihana, ja myös muilla, ei se ole vain juuri sinun ongelma. Laihduttaessa kyllä mieliteot heikkenee, tomaatista tulee uusi karkki. Makuaistit herkistyy tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Ozempicin viikko sitten sokeriarvojen laskemiseen. Plussaa toki jos painokin putoaisi.
Pari viikkoa sitten piiiitkä keskustelu lääkärin kanssa oli minulle herätys. Samaan aikaan määrättiin sekä kolesteroli- että ozempiclääkitys.
Järkytyin.
Miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon?
Harmitti.
Järkytys lääkärin kanssa keskustelusta aiheutti kuitenkin sen, että pään sisällä tapahtui muutos: Tämän on loputtava! Herkut jää nyt kauppaan minun osaltani, vaikka muu perhe niitä vaatisikin. Kaksi viikkoa onkin nyt mennyt ilman karkkia, ei edes viikonloppunameja!
Kysymyksenä: Mikä teillä on pistospaikkana? Ohjeessa oli reisi, käsivarsi tai maha. Itse pistin reiteen, mutta onko jokin muu alue tehokkaampi?
Ekan pistoksen jälkeen:Kuvittelenko vain vai vaikuttaako näin nopeasti? Caramel Latte ei maistunut yhtään niin hyvältä kuin aiemmin. Viili ei maistunut samalta kuin ennen.
Suolen toiminta on selkeästi hidastunut. En ole ennenkään juossut vessassa, mutta nyt saa tosissaan pinnistää, että saa jotain ulos. Veden juontia olen kyllä lisännyt, mutta ei apua.
Pään sisällä olen siis saanut tehtyä jo isoja muutoksia, toivottavasti tuo Ozzi jeesais vaikeina hetkinä.caramel Latte? Ja sitten ihmetellään kun ei laihduta! No niin, siinähän se tuli
Kohteessa Latte (1 iso) on 160 kaloria
Kalorien jakautuminen: 37% rasva, 37% hh, 26% prot.
Eli mielummin maksatte Ozempicista kuin itse käytätte järkeä ruokien oston suhteen?? Siis oikeesti
korjaan vähän tätä kirjoitustani. Pahoittelen kritisoivaa kirjoitustani, totta kai jokaisella on joku herkku mitä syö. Ja, onhan se kuitenkin parempi että edes Ozempicin avulla laihtuu, jos ei muuten onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitan ensi viikolla ozempicin käytön, minulla ei ole diabetesta, ihan puhtaasti laihdutuksen tueksi. Bmi on yli 30, polvi on ruvennut kiukuttelemaan nopean painonnousun seurauksena. En ole saanut painoa tippumaan kiloakaan puoleen vuoteen. Muutaman päivän kun noudatan maltillista dieettiä, jonka ravitsemusterapeutti minulle teki, tuntuu kuin kuolisin nälkään. 2kk en syönyt mitään herkkuja, olo oli hyvä, mutta paino ei tippunut. Pienikin apu tässä projektissa otetaan vastaan.
Kiinnostaisi tietää, te joilla lääke toimii, kuinka nopeasti huomasitte vaikutuksen nälänsäätelyssä?Tää on just se mitä monikaan ei ymmärrä. Itsekin olen tehnyt elämäntapamuutoksia. Olen vaihtanut kevytmaidon rasvattomaan, olen jättänyt voin ja kerman ihan kokonaan pois, samoin pullat, keksit, sipsit ja jäätelöt. Ostan vain kevyt tuotteita. Koko tänä kesänä en ole syönyt ainuttakaan grillimakkaraa jne. Silti en ole laihtunut yhtään, itse asiassa on tullut 1 kg lisää!
Mä vaan syön liikaa määrällisesti. Terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö liikaa, eikä liiku paljon. Ja mulla on 3 lääkettä käytössä jotka kaikki lisää ruokahalua ja muuttaa metaboliaa. En ole ollut aina lihava, näiden lääkkeiden myötä lihosin tolkuttomasti. Ärsyttää kuulla juttuja ihmisiltä, että "joo mä vain vaihdoin maidon rasvattomaan ja laihduin pelkästään sillä niin ja niin paljon". No eipä auta kaikilla.
Joten. Mulla alkaa nyt laihdutuslääkitys tällä merkillä. Tuun siitä sitten kertomaan kun asia etenee.
Ehkä kuitenkin niin, että juuri SIKSI et pysty painoasi hallitsemaan. Et laihdu, jos vaihdat oikean ruuan johonkin "kevyt-ruokaan" ne vain lisäävät nälkää. Mitkään lääkkeet ei tuohon auta, vaan oikea ruoka.
Ihmisten pitäisi jo päästä pois tuosta rasvakuplasta, ei tarvitse voita syödä lusikalla ja kermaa juoda vaan lopettaa nämä "kevyt tuotteet", pysyy ruokailun jälkeen kylläisenä pidempään ja annoskoot tulevat pienemään itsestään, vielä vähentää hiilihydraatteja ja niistä ensimmäiseksi "höttöhiilarit niin alkaa tervehtyminen ja sivutuotteena laihtuminen. Ei ole epäterveellinen kokeilu eikä kallis.
Vierailija kirjoitti:
sanon oman mielipiteeni laihdutuksesta, kokemusta on 20 kg laihdutus, ja sitten paluu takasin ylipainoon. Koko elämä on kaikilla jatkuvaa mielitekoja vatsaan taistelua. Sekä laihduttavilla että pysyvästi hoikilla. EI se siitä katoa kenelläkään eikä millään. Kun laihdutat, joudut taistelemaan mielessäsi sitä vastaan koko ajan että mitä ostat tai mitä syöt. Sama jatkuu laihana, ja myös muilla, ei se ole vain juuri sinun ongelma. Laihduttaessa kyllä mieliteot heikkenee, tomaatista tulee uusi karkki. Makuaistit herkistyy tms.
Mieliteot heikkenee, mutta joudut taistelemaan koko ajan?
Et taida olla logiikan maisteri?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisinä päivinä oksensin pari kertaa, sitten alkoi mahassa pöyriä, möyriä ja kuplia. Viikon verran oli närästystäkin. Nyt ne ovat menneet ohi, kolmas viikko käyttöä. Ruokahalu on mennyt, ei vain nouse mieleen tehdä ruokaa kuin harvoin, enkä silti ole nälkäinen. Ozempicillahan on sellainenkin sivuvaikutus, että 1/ 10 000 käyttäjästä menettää näön toisesta silmästä. Se tapahtuu kivuttomasti yön aikana nukkuessa, noin 22 kuukauden käytön jälkeen. Tällaisen tiedon löysin tieteellisistä tutkimuksista.
Lääke aiheuttaa vatsalaukun hidastumista ja ei kuulemma palaudu entiselleen kun lääkkeen lopettaa, en kyllä uskaltaisi aloittaa koko hoitoa kun siihen on luomumenelmäkin ja se on ketoruokavalio, siinä vaan on huonopuoli kun joutuu jättämään sipsit ja jäätelömätöt pois ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Munasi alkaa vain tulla esiin sen läskikummun takaa 😂
Olen myös laihduttanut jonkin verran ilman lääkkeitä mutta nyt on kiva kun näkee munansa ilman peiliä:)
Miinus 14 kg Rybelsus-pullereillä. Aika tasan vuodessa, ja jatkuu vielä.
Lähtöpaino oli jo aika tukeva 90 kg, pit 168cm.
Jaksaminen parempi, ryhti, aloitin tuolijoogalla vuosi sitten. Nyt en enää tarvi niitä katsella, vaan joku aloittelijan kahvakuulatreeni ja monenlaiset pilatesjumpat on aivan ihania.
Ruokahalu vaan väheni ja nyt näyttää siltä, että viinin lipittely ei oikein maistu enää.
Tämä on joka euron arvoista.
5. Viikko takana ja 10 kiloa lähtenyt. Pitkään jumitti 6 kilossa, mutta sitten käytännössä yön yli -4 kg. Ei pidä lannistua jumeista.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näistä lääkkeillä laihduttajista tutkimusta esim. lihaskadon osalta? Suosituksenahan on lihaskuntoharjoittelun aloittaminen / lisääminen ja riittävä proteiinin saanti, mutta lähipiirissäni on kaksi tapausta, jossa painoa on Ozempicilla tiputettu ilman liikunnan aloittamista. Lopputulos on normaalipainon alarajoilla oleva keski-ikäinen nainen, jonka iho roikkuu ja lihakset loistavat poissaolollaan. Toki ylipainon tuomat riskit ovat poissa, mutta kun huomioidaan, että lihaskunto on tärkein toimintakykyä vanhempana ennustava tekijä, on tilanne aika surkea.
Se nyt on aivan sama, laihduttaa ko ilman lääkkeitä vai lääkkeillä. Lihakset katoaa, ellei harjoita punttia tms
Ystäväni laihdutti kävelemällä ja ketoilemalla ja on nyt laiha läski. Minä laihdutin nuorena kaloreita laskemalla ja oli laiha läski.
Avainsana on proteiini ja lihaskuntoa kehittävä liikunta. Lääkkeillä tai ilman
Käyttääkö joku vielä tuota myrkkyä?
caramel Latte? Ja sitten ihmetellään kun ei laihduta! No niin, siinähän se tuli
Kohteessa Latte (1 iso) on 160 kaloria
Kalorien jakautuminen: 37% rasva, 37% hh, 26% prot.
Eli mielummin maksatte Ozempicista kuin itse käytätte järkeä ruokien oston suhteen?? Siis oikeesti