Rankkaa parisuhteesi: kuinka monenneksi paras nykyinen on kaikista suhteista joissa olet ollut?
Kommentit (27)
Ehdottomasti paras, vaikka meilläkin on haasteemme.
Minulla on ollut elämäni aikana vain kaksi parisuhdetta. Ensimmäisestä erosin, toisen kanssa vielä olen. Siitä on helppo laittaa suhteet järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut elämäni aikana vain kaksi parisuhdetta. Ensimmäisestä erosin, toisen kanssa vielä olen. Siitä on helppo laittaa suhteet järjestykseen.
Ei ole helppoa. Ehkä nyt ajattelet että eka oli parempi mutta et saisi mistään enään uutta miestä.
Paras. Mutta ne edelliset suhteet ei ole olleet mitään hyviä, joten aika vähällä pääsee parhaaksi tämä nykyinen.
Paras, olen parisuhteessa itseni kanssa. Hemmottelen itseäni hyvällä ruoalla ja lahjoilla. Tästä suhteesta en eroa koskaan, paitsi sitten kun henki lähtee.
Sori en ymmärrä mitä tarkoitat "miten ketäkin rankkaa suhteensa".
Mä en usko, että monissa suhteissa pyörivät ovat luotuja parisuhteeseen. Se on aina se 4-5v max kun nää urpot vaihtaa ja hyppää taas uusiin suhteisiin. Kerran voi tehdä virhearvion, mutta kun suhteita kertyy enemmän kuin 2-3 niin kannattaa katsoa silloin peiliin.
No nykyinen suhde on kestänyt 32 vuotta ja ne muut 1-3 kk, että siitä voi päätellä.
Olen eronnut ensimmäistä suhteesta ja nyt minulla on toinen suhde. Tämä on parasta mitä voi olla. Ensimmäisen kanssa olin yli 20 vuotta. En tiennyt paremmasta ja voi sanoa, että rakastin viimeiseen asti. Lopulta se rakkaus loppui, kun kohtelu oli niin huonoa.
Tämä nykyinen suhde on vain niin hyvä. Mies on kiltti, lempeä, auttavainen. On turvallista ja ihanaa. Exästä en kaipaa mitään.
Paras. Tämä on toinen suhteeni ja ensimmäinenkin oli todella hyvä, mutta tämä nykyinen vie kirkkaasti voiton.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että monissa suhteissa pyörivät ovat luotuja parisuhteeseen. Se on aina se 4-5v max kun nää urpot vaihtaa ja hyppää taas uusiin suhteisiin. Kerran voi tehdä virhearvion, mutta kun suhteita kertyy enemmän kuin 2-3 niin kannattaa katsoa silloin peiliin.
Eihän tämä liity mitenkään kysymykseen. Jos ihminen on kukasta kukkaan hyppijä, kyllä hän varmasti kykenee silti noista suhteista parhaimman rankkaamaan. Tai ainakin top kolmosen.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on neljäs tää nykyinen, ensimmäinen, kesto 22v. ja toinen, kesto 12v., suhde loppuivat sairauteen ja kuolemaan. Kolmas kesti neljä vuotta. Nykyinen on nyt kestänyt vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on neljäs tää nykyinen, ensimmäinen, kesto 22v. ja toinen, kesto 12v., suhde loppuivat sairauteen ja kuolemaan. Kolmas kesti neljä vuotta. Nykyinen on nyt kestänyt vuoden.
Ai niin, en osaa rankata näitä mitenkään. Jokainen suhde omanlaisensa.
Alussa tuntui, että paras, mutta. . .
Vierailija kirjoitti:
Alussa tuntui, että paras, mutta. . .
Buahahaha! Kävikö niin myös edellisillä kerroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vielä eli toistaiseksi. Ensimmäisestäkin otit ja lähdit, joten riski on suuri.
Vähän vaikeaa verrata jotain ikimuistoista, mutta vain jonkun kuukauden kestänyttä suhdetta vaikkapa nykyiseen. Silloin teininä oli niin nuori ja seurustelu oli jotain uutta, sekä ihmeellistä verrattuna tähän keski-ikäisen neljännesvuosisadan kestäneeseen.
Tietenkin tämä nykyinen on ykkönen. En enää olisi lähtenyt uuteen suhteeseen jos olisi ollut vielä paskempaa tarjolla. Enkä kyllä ymmärrä mitä merkitystä esim. suhteiden lukumäärällä tai kestolla on sen suhteen miten ne kokee.
Olen ollut kolmessa parisuhteessa joista eka oli ehdottomasti paras vaikka ei tietenkään täydellinen sekään. Toka oli huonoin ja kolmas sitten siitä väliltä ja nämä kaksi viimeisintä olisin näin jälkikäteen ajateltuna voinut jättää kokemattakin enkä olisi menettänyt yhtään mitään. Kenties jopa olisin saattanut vielä aikanaan uskoa siihen, että parisuhde voi oikeasti antaa enemmän kuin ottaa. Nyt ymmärsin sen vasta sitten kun parisuhde- ja etenkin perheenperustamisaika oli kohdallani ohi eikä toisaalta kohdalle enää ole osunut sellaista miestä jonka kanssa parisuhdetta voisin edes harkita. Siinä vajaa kolmikymppisenä en sellaista edes katsellut, kiitos näiden kahden huonon suhteen.
# 1.